Welke doek gebruik jij vandaag?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 04 apr 2008 18:15

even denken hoor, vanochtend salzburg hopp
vanmiddag eric hopp
en daarnet...

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door She » 04 apr 2008 18:21

... je hebt die vogels toch niet ergens uit een TNT auto weten te vissen???
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 04 apr 2008 22:51

She schreef:... je hebt die vogels toch niet ergens uit een TNT auto weten te vissen???
Hahahaha [rofl]
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 09 apr 2008 13:36

haha ja bijna
TNT auto is teruggegaan naar het postkantoor en toen ik daar kwam was die net geweest (ik denk dat ik hem dus zag wegrijden)

Vandaag heel even buiten geweest, met blauwe vogels natuurlijk. Heel kort maar omdat ik me nog niet helemaal fit voel maar het móest want de auto moest apk gekeurd worden dus moest hem wegbrengen. Daarna dus met de bus teruggegaan.
Nog steeds vind ik het een prachtige heerlijke doek.
Hij is dun maar voelt héél stevig aan omdat hij met drie kleuren draden geweven is. Geef ook veel steun. Verder lekker glad, goede grip. Heb hem daarna gewassen en nu hangt hij weer te drogen.


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 09 apr 2008 18:47

Had ik vandaag maar doek bij me gehad.... Jesper was 't na een tijdje zat in de maxicosi en vond het leuk om gedragen te worden... Maar ja bijna 7,5 kg is best zwaar al (en met winterjas aan is het niet handig dragen)
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 09 apr 2008 18:54

Ik was vandaag om 15.30 uur thuis. Annika had de hele middag met broers en opa en oma in de tuin gespeeld, dus die was moe. Ze kwam direct op me af met haar armpjes omhoog [verliefd] dus ik Hopp Miami gepakt en ze ging lekker op mijn rug liggen. Ik had de doek nog niet goed geschikt of ze sliep al! Heerlijk om na je werk even zo te kunnen ontspannen met je kind lekker warm op je rug [biggrin] Ik heb even met mijn gezicht in de zon en mijn ogen dicht staan te genieten van dat moment... En toen snel de puinzooi opgeruimd en het eten voorbereid!
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 16 apr 2008 11:31

Ik gebruik de laatste dagen mijn verwaarloosde doeken [mrgreen]
Sinds Jim en daarna holunder geariveerd zijn, kregen die wel erg veel aandacht. Maar sinds eind vorige week begon ik de rest ineens te missen. Eerst Inka, wat is die toch eigenlijk mooi en comfortabel!
Maandag paarse nino nou die was amper verwaarloosd, die gebruik ik nog al eens tussendoor voor een kangaroo, dan word ie gewichtloos, blijft apart.
En gisteren Panama, ben er weer helemaal verliefd op. En nu slaapt Yarran in Martin. Wat een verademing na al het gebler van vanochtend [eeks] Weet niet waar ie last van heeft, maar hij heeft absoluut last van iets [confused]
Maar goed, ik geniet de laatste dagen dus heerlijk van mijn hele stash en het is net of ik weer nieuwe doeken heb gekregen, het voelt iig weer bijna als nieuw. Dat is nou het leuke van een grote stash, Je komt niet in een sleur met je doeken [mrgreen]
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


Marijke

Berichten: 684
Lid geworden op: 21 mar 2008 20:05
Hobbies: .
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door Marijke » 16 apr 2008 11:56

Het is nog ochtend en ik heb ze vandaag alledrie al gebruikt. Op woensdag ben ik altijd thuis en dan grijp ik elke gelegenheid aan die er is om mijn doeken te gebruiken!

Vanmorgen was oma op bezoek. In het begin bleef mijn dochter zich zo aan mij vastklampen, dat ik haar maar even in de mai tai wraparound op mijn rug hebt geknoopt. Daar voelde ze zich prettig. En zo kon ik rustig koffie zetten en de afwas afmaken. Mijn dochter speelde ondertussen kiekeboe met oma en even later was alles weer goed.

Na het koffiedrinken zijn we naar de geitjes gelopen. Mijn dochter liep zelf, maar ik had de ringsling mee. Uiteraard heb ik die uiteindelijk ook gebruikt, want heen- en teruglopen was net even te ver.

Nu is oma weer weg, en slaapt mijn dochter in de amazonas op de rug. Enige nadeel is: ik heb een rucksack geknoopt om dat eens te oefenen. Maar ik vind dat helemaal niet prettig zitten. (Daarom doe ik dat ook bijna nooit.) En voorlopig slaapt ze nog wel even, denk ik. Nou ja, ik zal wel zien hoelang mijn schouders het volhouden...
Marijke
mv een dochter (juni 2006) en een zoon (mei 2009)

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door She » 21 apr 2008 15:52

Lalalalalaaaa, ik heb de Binana met binnen een mum van tijd slapende pasgeborene om. Moet hem wel wat losser knopen volgens mij dan meestal geadviseerd wordt. Omdat ik zo klein ben, raakt Rinse anders helemaal opgevouwen en dat vindt hij niet prettig (ik ook niet trouwens). Maar door hem wat meer ruimte te geven, zit-ie nu wel goed geloof ik.

Verder afgelopen dagen vooral mister mirko ringsling gebruikt om kind van boven naar beneden en terug te dragen. Daar zijn foto's van, van mij met geslaagd geknoopte Binana nog niet... (en nu is de accu van de camera leeg)

Afbeelding Afbeelding

Ring moet eigenlijk wat hoger, maar ja, er gaat wel eens iets fout tijdens het omdoen... En als het dan wel goed zit, is er geen camera bij de hand....
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 21 apr 2008 16:24

R vindt het wel best zo te zien! Hier zit iets ook wel eens niet volgens de boekjes hoor. Maar zat me al helemaal te verheugen op een binana-in-actie-met-pasgeborene foto, laat een camera ons weer eens in de steek [dontknow]

Zelf heb ik vandaag misschien een uur gedragen, maar al 3 doeken gebruikt [razz] Vanochtend met de honden Yarran in de holunder waves in fwcc gehad. Vanmiddag de containers aan de andere kant van de straat opgehaald met Yarran in de paarse nino in een hüftschlinge. Ook lekker bloemetjes bekeken, was zulk lekker weer. En daarna viel aan de borst zo in slaap! En zonet weer met de honden, Yarran in Martin in een fcc. Afwisselend dagje, heerlijk genieten. En zo zonder jas kan je je doeken ook veel beter showen [mrgreen]
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 21 apr 2008 18:00

Zo mooi!

Vandaag heeft ons poppemie ook voor de eerste keer in de ringsling gezeten... allez ja, voor langere tijd, want tot nu toe zat ze daar niet graag in precies... ze ligt liever neer in een doek heb ik de indruk en een ringsling en neerliggen, dat gaat mij niet af. Vandaag zat ze er goed in en heeft ze een uur of 2 zalig liggen ronken [wink]
Nog vandaag: de toekanslen natuurlijk [wink] blijft momenteel mijn favoriet...
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Ongelezen bericht door mamanik » 21 apr 2008 18:06

Vandaag naar buiten en naar de bakker: de ringsling van SoZ, en later binnen de Didy met Rowan lekker op de buik; hij was moe en moest eigenlijk gaan slapen, ,maar er was bezoek. Kwam eigenlijk wel goed uit, want het was Carolien die doeken van dichtbij kwam bekijken, dus konden we meteen laten zien hoe het werkt [smile]

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door She » 21 apr 2008 22:40

tadaaaaa Binana in actie dus:
Afbeelding Afbeelding
dit was nadat R tussendoor ook een keer uit- en weer ingeladen was.

niet slecht, toch (met dank aan die leuke knoopdoekmeneer uit het filmpje van Mamvanvier [lol] )?

oh - en ze (ik vind Binana vrouwelijk [wink] ) is heerlijk, echt een lekker ding.
zacht, weelderig en chic!
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 21 apr 2008 22:47

Wat ziet dat er prachtig uit zeg!!! Mooi hoog zit R (jaja, die "meneer" houden we er in hè [lol] [kwijl] )
Hele mooie kleur ook!
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 21 apr 2008 22:49

oh heerlijk die foto's van zo'n kleintje in een doek!

wij zijn vandaag gaan wandelen met girasol Riemu

Gesloten