Welke doek gebruik jij vandaag?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 28 mar 2008 22:08

Vandaag met Forest Berries op stap geweest. We zijn naar Artis geweest met z'n allen. Het was echt heel leuk (wel heeeel ver voor ons [lol] ), maar bij het abonnement van Blijdorp zitten ook wat vrijkaartjes voor andere dierentuinen en de jongens hebben vakantie, dus we wilden toch nog wel een leuk dagje van maken.

Maar goed Artis dus! Wat een mooie dierentuin is dat geworden zeg! Nog wel veel kleine hokjes, maar je kunt veel dichter bij de dieren komen dan in Blijdorp. De jongens vonden het geweldig! Annika zat heerlijk in een BWCC in de FB. Ze vond het prima zo. Daarna naar het restaurant en een hapje gegeten. En toen Annika weer op m'n rug. We hadden behoorlijk wat bekijks en achter ons zaten Duitse mensen met een klein meisje en die kenden het concept wel, hadden zelf ook korte tijd een doek gehad, maar konden er niet mee overweg [confused]

We zijn ook naar de film in het Planetarium geweest en Annika heeft een half uur lang alleen maar achterover in de stoel gezeten en gegrinnikt en gewezen naar alle dingen die ze zag. Ze vond het zoooo leuk!

Tegen 5-en weer in de auto richting huis, maar het was vreselijk op de weg, dus we zijn Utrecht ingedoken. Annika weer in de doek en een restaurantje opgezocht. Het was overal erg druk, dus uiteindelijk in een eetcafé terecht gekomen zonder kinderstoelen, dus toen heb ik Annika met FB aan de stoel vastgebonden en dat werkte super. Lekker gegeten en de kinderen waren voorbeeldig [angel] Jammer alleen dat het rookverbod pas op 1 juni ingaat [sad]

We zijn net terug en FB zit al in de wasmachine. Uiteinden hadden op de grond gelegen en het was toch wel nat vanmiddag...

Ik zal morgen even kijken of we leuke foto's van de FB in Artis hebben [wink]
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 29 mar 2008 08:05

Klinkt als een leuke dag Anita! En wat is zo'n doek dan multifunctioneel hè!
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


Marijke

Berichten: 684
Lid geworden op: 21 mar 2008 20:05
Hobbies: .
Locatie: Utrecht

Ongelezen bericht door Marijke » 29 mar 2008 21:42

Vandaag heb ik maar eens heel dapper de amazonas (lollipop) meegenomen. Daar kan ik nog niet zo heel goed mee overweg, maar het gaat steeds beter. We gingen naar het hockeyveld, kijken naar ons nichtje dat moest spelen. Uiteraard heeft mijn dochter veel zelf gelopen en langs het veld gespeeld. Maar na verloop van tijd werd ze toch wel moe. Dus toen we na afloop van de wedstrijd naar het clubhuis gingen (een stuk verderop) heb ik haar op mijn rug geknoopt. En het ging best goed.
Marijke
mv een dochter (juni 2006) en een zoon (mei 2009)

Gebruikersavatar

MamaAnnelies

Berichten: 3898
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:53
Hobbies: Mensen aansporen
tag: Gekke melkmeid ega van Ballonnenman
Locatie: Hardenberg********* Draagdoekconsulente Overijssel

Ongelezen bericht door MamaAnnelies » 29 mar 2008 23:04

Wij hebben vandaag boodschappen gedaan met de Amazonas Laguna. Nika is 2x heerlijk in slaap gevallen en verder zat ze lekker om zich heen te kijken.
mama van Roan (11-07-2003), Lenci (18-02-2005) en Nika (14-09-2007)

www.mutti.nl
Secretaris VDC & Gecertificeerd Draagdoekconsulente

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 31 mar 2008 23:30

Nog even een Artis-foto met Annika in de FB. Het is een thumb, dus als je erop klikt, krijg je een groter formaat [lol]

Afbeelding
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 31 mar 2008 23:44

Heb vandaag m'n enige doek (hoppediz dublin) weer gebruikt... ging even de tuin in met de buurtjes babbelen en dan wordt 7 kg op de arm toch wel zwaar he.... Eerst even voor uit mogen kijken en toen lekker buikjebuikje in de fwcc maar dan alleen in de kruis zeg maar...
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl


Breriky

Berichten: 1680
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:03
Hobbies: te veel...
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Breriky » 01 apr 2008 10:42

vandaag even geen doek voor mij [sad]
ben gisteravond door mijn rug gegaan (vraag me niet hoe en waarmee, geen idee, maar ik kwam opeens met rugpijn uit mijn stoel en t werd inde loop van de avond eigenlijk alleen maar erger.. auw auw..)

"Gelukkig" is de oudste vandaag niet zo lekker dus die hoef ik niet naar school te brengen. (en nog een geluk, dan kan ze mamma een beetje helpen vandaag...)

Ik moet helaas straks iets wegbrengen, maar hoe ik dat ga organiseren... ik denk dat ik de buurvrouw maar ff lief aankijk...
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Kyra (06-07-07)
~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 01 apr 2008 11:24

Auw, pijnlijk Brenda! Hopelijk gaat het snel weer beter!

Ik ben vandaag weer eens het bos in geweest met hond en kind. Dat was al veel te lang geleden. En holunder vond ik wat te eng, weet ook niet waarom. Dus Jim meegenomen. Meestal is Inka of een hopp mijn bosdoek, maar mijn 2 nieuwste doeken krijgen nu nog alle aandacht [razz]
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 04 apr 2008 12:04

Ik was van de week 's avonds met jongste zoon naar de zwemles en Annika moest mee. Dus Miami meegenomen, want anders kan ik de knullen niet helpen met omkleden. Stond ik met Annika op mijn rug DS af te drogen en moeder naast mij begon te vertellen dat ze ook zo'n doek gehad had, maar het knopen niet onder de knie gekregen heeft, dus nooit gebruikt. Ze klonk een beetje treurig [sad] vond het echt jammer voor haar. Ze vroeg of ik Annika in mijn eentje op mijn rug had gekregen en hoe ik dat dan deed... Dus heb even gedemonstreerd en Annika ging heel geduldig liggen met haar hoofdje op mijn schouder [verliefd]

En vandaag met Annika in FB even de stad in. Sta ik in de parkeergarage Annika op mijn rug te knopen, laatste stukje moet er nog over. Komt er een oma ? met kind in buggy aan, zij was indonesisch of surinaams ofzo, stopt, loopt naar me toe, vraagt bezorgd of ze moet helpen, dus ik zeg nee hoor, het gaat prima, en ik sta alweer rechtop. Loopt ze om me heen om te kijken of Annika wel écht stevig zit [eeks] Ohja, zegt ze, en ze loopt door met kind in buggy. Ze deed alsof ik gek was, terwijl ik vermoed dat ze toch vaker gezien heeft dat baby's gedragen worden in een doek, ach... [confused]
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)


Liesbeth

Berichten: 344
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:21
Locatie: Westland

Ongelezen bericht door Liesbeth » 04 apr 2008 12:26

We zijn net even snel in het dorp geweest en Willem in de ringsling. Ik was van plan om hem en stukje te laten lopen maar hij zat zo gezellig te duimen dat ik het veelste fijn vond hem tegen me aan te hebben.
Liesbeth, mama van Willem sinds 19-10-2006 en van Maarten en Bastiaan sinds 24-12-2009


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 04 apr 2008 13:20

Vandaag even niet denk ik....
Ben weer bij de osteopaat geweest voor behandeling, dus Jesper maar niet te lang tillen zodat m'n spieren nog rust hebben....
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Ongelezen bericht door E&I » 04 apr 2008 13:37

ik ga vanmiddag stukje fietsen met Iris in draagdoek [wrapmom] ... eens kijken of ik nog wat boodschapjes kan doen... manlief zit ziek op de bank bomen te zagen... hihihi [whistle] [whistle] [whistle]

nog een paar uurtjes werken en dan ben ik vrij voor vandaag.....
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 04 apr 2008 16:51

M'n bekken voelde goed dus ben toch maar even naar buiten gegaan met Jesper.... Heb het idee dat hij het ook leuker gaat vinden nu we het bijna elke dag doen.... Van het weekend mag hij bij papa....
Zouden jullie een rughouding doen bij een 15-weken oud kindje die wel al heel goed z'n hoofd overeind kan houden??

Is dat goed te doen fietsen? Zou namelijk betekenen dat ik wel al weer zelf wat boodschappen kan gaan halen.... Op dit moment is Jesper in de maxicosi te zwaar tillen en lopen naar het dorp te ver voor me....
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Ongelezen bericht door She » 04 apr 2008 17:42

Tsja, ík zou het niet doen, fietsen met een kind in een draagdoek. Ik vind fietsen, zeker in de stad, sowieso een kwetsbare aangelegenheid, en dan helemaal met een kind. Zou zelf ook niet met een maxicosi (in zo'n maxicosi-steun) op de fiets stappen, vond het al mooi genoeg om een héél klein eindje met een kleine Abe van 9 maanden in een fietsstoeltje op de fiets een stukje te rijden. Voor mijn gevoel zijn die heel kleine babietjes nog niet aan fietsen toe...
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)


Ellen

Ongelezen bericht door Ellen » 04 apr 2008 18:03

vandaag of eigenlijk de hele week met pip in de regenboog gelopen.
wie weet heb ik geluk en is morgen meijn nieuwe girasol binnen. dan gaan we daar natuurlijk even een tripje mee maken [cheesygrin]

Gesloten