Welke drager voor bijna kleuter

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18472
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door Luna » 26 mar 2019 17:50

amberxx schreef:
20 mar 2019 16:18
Ik had een Tula. Maar op die leeftijd waren ze hier echt te zwaar en te lang geworden voor echte wandelingen. Kreeg echt last van mijn rug. Verder merk ik dat als ik een drager mee heb ze niet meer zelf willen lopen maar alleen maar gedragen. Terwijl ze het wel konden. Daarom niet gedaan en tempo en afstanden aangepast op vakantie.
Dat is niet bij alle kinderen zo hoor. Dl3 wilde vanaf 2 jaar al niet meer in de drager en kan heel lang wandelen (moet af en toe in de drager omdat ze bij vermoeidheid erg langzaam wordt) en dl2 wilde toen ze 4 was nog altijd graag in de drager en als er geen drager mee was, ging het steeds van 'tilleeeeennnnn'. Ik kon haar prima een uur op de rug hebben, maar een uur tillen valt niet mee.

Verder niet zo veel ervaring met kleuterdragers, want dl2 was klein en paste nog heel lang in de emeibaby. Dl3 draag ik heel zelden nog in een onbu.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16256
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 mar 2019 19:09

hadewich1979 schreef:
26 mar 2019 15:19
Mama_van_T schreef:
24 feb 2019 21:38
Tula toddler past vanaf maat 86/92.
Wij hebben de Isara toddler nu volgens mij al op de breedste maat staan, zl2 heeft broekmaat 92. Zou tot maat 104 moeten kunnen, maar dat betwijfel ik.
Weet je heel zeker dat je een toddler hebt dan? Mijn zl paste met maat 92/98 nog van knie tot knie in de standaard Isara, de toddler past meestal pas goed vanaf maat 80-86
Volgens de doos is het een toddler. We hebben hem al ruim 2 jaar in gebruik, vanaf maat 74.
05321E8F-1FD9-4D6C-8FE4-F698984C65A0.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13822
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 26 mar 2019 21:08

Ja dat ziet er wel toddlerig uit ja. Kan me haast niet voorstellen dat die nu al te klein zou worden. Staat hij wel echt op z’n breedst? Of misschien juist smaller afstellen - bij té breed zakken de billen er niet goed in en kan het te klein lijken.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Topic starter
Soov

Berichten: 519
Lid geworden op: 12 okt 2015 08:57
Hobbies: Triathlon, wandelen naaien kok

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door Soov » 27 mar 2019 23:14

hadewich1979 schreef:
26 mar 2019 15:19
Mama_van_T schreef:
24 feb 2019 21:38
Tula toddler past vanaf maat 86/92.
Wij hebben de Isara toddler nu volgens mij al op de breedste maat staan, zl2 heeft broekmaat 92. Zou tot maat 104 moeten kunnen, maar dat betwijfel ik.
Weet je heel zeker dat je een toddler hebt dan? Mijn zl paste met maat 92/98 nog van knie tot knie in de standaard Isara, de toddler past meestal pas goed vanaf maat 80-86

@Soov er zijn veeeel peuterdragers tegenwoordig. Met maat 98 kun je denken aan:
RR kleuter (zou nét al moeten kunnen dan, is vanaf maat 98)
Tula Toddler, vanaf maat 92
Isara toddler dus
Nabaca met XL-paneel (als je halfbuckle ok vindt)
Fidella heeft idd ook een aantal peuterdragers, fusion (fullbuckle) en Flyclick (halfbuckle)
Integra maat 3, past in je tas, vind ik zelf wel heel makkelijk
Wompat heeft fijne dragers in die maat
En er is nog veel meer.

Wat zoek je in een drager? Makkelijk verstelbaar, maar mag het halfbuckle zijn? Wil je iets wat vergelijkbaar is met de Manduca?
Nou wat fijn zou zijn is dat ik hem straks kan trekken bij mijn man. Want dat kan hij zelf niet en knopen ook niet. Grote onzin want hij kan de meest bijzondere knopen maken maar goed.
Met de manduca gaat dat dus heel goed. We zetten hem heel los. Kind op de rug waarbij ik dan dus help en dat stel ik hem voor hem af.

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13822
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 28 mar 2019 16:54

Dan zou ik zoeken in de richting van een Tula of Isara, of Fidella Fusion. Tweezijdig verstelbaar is denk ik handig voor jullie?
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


linjmh

Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2013 12:24
Hobbies: schrijven

Re: Welke drager voor bijna kleuter

Ongelezen bericht door linjmh » 12 aug 2021 21:32

Wij zijn team Tula Todler!
Zelfs een keer in de Ardennen onze 6 jarige in gedaan en de kleuter op de nek omdat de 6 jarige gevallen was en een sneetje (klein leed maar groot verdriet).

Plaats reactie