Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Malmana » 24 nov 2018 21:36

Hier vandaag 1 (opa) die zl zowaar op leeftijd schatte terwijl hij in de hop-tye zat. Verder vooral veel opmerkingen over mijn jas. "Oh, dat is handig, zo'n speciaal deel. Kan dat er ook uit zodat je de jas zelf kan dragen?" Wel ook veel mensen die aan zl wilden zitten.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Malmana » 28 nov 2018 15:30

Het begon vandaag met een jongen van ongeveer 8 jaar die mijn jas erg mooi vond en diens mama die jaloers was dat ze dat zoveel jaar geleden nog niet hadden. Daarna nog een aantal reacties op mijn jas en uiteindelijk een dame die het erg mooi vond allemaal. Gisteren had ze voor het eerst iemand anders met zo'n jas gezien en nu wij ook. En zo fijn, lekker warm bij mama. Lekker knuffelen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 29 nov 2018 07:59

Ik liep met een vriendin, beiden een peuter op de fiets en een baby op de rug. Een bouwvakker zei lachend "zo, das flink sjouwen he" en vervolgens hoorde ik 'm tegen z'n collega zeggen "wel handig zo zeg". :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door J+A » 29 nov 2018 08:57

Bij de juwelier een wat oudere dame die heel enthousiast was over mijn draagjas en vertelde dat haar dochter haar kinderen ook gedragen heeft, maar niet wist dat er zulke jassen bestonden dus er zelf één had gemaakt. Sowieso krijg ik vrij veel opmerkingen over hoe handig die jas is :)
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


Indewolken

Berichten: 119
Lid geworden op: 28 mei 2017 21:27
Hobbies: Lezen, wandelen, naaldvilten

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Indewolken » 30 nov 2018 15:23

Veel positieve opmerkingen over mijn draagjas.

Ook regelmatig de vraag "Ligt ze nou nooit eens in de wagen". Nee dat ligt ze niet. Sterker nog er staat ook geen wagen om haar in te leggen.

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door J+A » 13 dec 2018 14:27

Wij stonden net in de lift bij de Ikea, VL had de slapende kleine J onder haar draagvest en lekker hoog dichtgeritst omdat we buitenom moesten. Ik trek de capuchon een klein stukje opzij om even te gluren naar kleine J.

Een man tegenover ons kijkt even heel raar, maar moet dan lachen: “Oooh, er zit nog een kleine verstekeling! Ik dacht dat je even naar haar decolleté keek joh!” [lol]


Oh en vanochtend kregen we ook nog de vraag of we niet ‘gewoon’ een wagen hebben, omdat we steeds met ‘dat kind in die doek’ rondzeulen.
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).

Gebruikersavatar

MissSnickje91

Berichten: 4206
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:35
Hobbies: Katten, lezen en schrijven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MissSnickje91 » 13 dec 2018 15:41

Ooh vreselijk.. dat kind..
Dat vind ik zo erg als mensen dat zeggen. Blegh
Love build a bridge, between your heart and mine.

Trotse mama van Milan; 27-07-2017 & Julia; 05-09-2022

Gebruikersavatar

Voeteninhetgras

Berichten: 1641
Lid geworden op: 25 jan 2018 20:10
Hobbies: Ademwerk, Permacultuur, koken
Locatie: De Wijk

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Voeteninhetgras » 13 dec 2018 19:37

Van de week een mevrouw die bij de afdeling brood en banket werkt in de supermarkt hier in het dorp vroeg of ik zon speciale doek had om te dragen. Haar dochter draagt ook vertelde ze en later ook op de rug, ga jij dat ook doen? Zo raakten we aan de praat, zo leuk als iemand het kent en enthousiast is!
Mama van een sportman 2011💙, een kunstenaar 2013💚 en een klein wichie/floddertje 2018💜ademcoaching💨doulaio 🥰

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Malmana » 24 dec 2018 08:24

Ik vroeg me af waarom je de hele tijd je rugzak om hield, zo praktisch leek me dat niet. Maar dat was dus je baby... Vandaar!
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 24 dec 2018 08:46

Maar ze kan toch al lang lopen?!
[rolleyes]

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 18 feb 2019 21:30

Vandaag was ik de ringsling vergeten om zl te dragen in de winkel, en ik bleek geen muntje mee te hebben. Ik had niet zoveel nodig en het is geen grote winkel dus ik hield hem wel op mijn arm. Nu snap ik wel waarom mensen vragen of dat niet zwaar is. Wat een gewicht wordt dat. In een rs of doek is het echt veel lichter. Maar dat zie je niet.

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door J+A » 12 mar 2019 09:55

Ik had er net drie in 5 minuten [lol] Ik moest even met mijn dochter naar beneden, had haar snel in de ringsling gedaan. Die hebben we nog niet zo lang dus hij zat niet top, maar voor die vijf minuten van naar beneden en naar boven vond ik het goed genoeg.

Eerst in de lift naar beneden: “Ooooh wat een klein humpie nog. Hoe oud?” “Vijf maanden.” “VIJF MAANDEN?! Dat lijkt toch een stuk kleiner in zo’n ding zeg. Maar nee, nu zie ik het hoor, wat een beer!” [lol]

Toen ik beneden was om wat donormelk aan een moeder te geven, gaf ze me meteen wat tips voor het aanspannen van de RS :)

En onderweg naar boven een man in de lift tegen kleine J: “Zo, jij zit er comfortabel bij zeg! Geen betere plek dan dicht bij mama. Handig hoor, zo’n draagdoek.”
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door ELA » 12 mar 2019 11:23

Hier daarstraks op school.
Moeder: Jeetje wat gaat dat toch weer hard, ze is nu denk ik wel al 2 of 3 maanden?
Ik: Nou, over 2 weken is ze al 6 maanden oud.
Moeder: Wat?! Jeetje, is dat niet veel te zwaar zo dan?
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Malmana » 13 mei 2019 15:54

Ik deed zl in de supermarkt op mijn rug. Er kwam een mevrouw aangerend met de vraag of ik hulp nodig had. Later bij de kassa een mevrouw die bleef herhalen dat zl toch zo lekker bij mama zat. Daarna nog even een pakketje opgehaald, waar een meisje van 5 erg onder de indruk was dat ik een baby op mijn rug had. Iedereen moest het weten.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door ELA » 04 jun 2019 19:54

Ik liep van de week met dl op mijn buik rond. Een mevrouw aan de overkant van de straat stak eerst haar duim naar me op, en toen ik terug lachde vertelde ze me dat haar dochter ook net een zoontje had gekregen en hem draagt.
Vervolgens feliciteerde ze me nog met de geboorte van dl. Ik heb haar maar vriendelijk bedankt en ben doorgelopen. Heb maar niet verteld dat ze al ruim 8 maanden oud is [lol]
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Plaats reactie