Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Tinus88

Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2018 15:40
Hobbies: Breien, tekenen en fietsen

Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door Tinus88 » 25 okt 2018 12:05

Ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn vraag...
Ik gebruik voor mijn zoontje van bijna 3 maanden de Tula free to grow draagzak. Ik heb geen ervaring met andere draagzakken of doeken en op zich ben ik erg tevreden, en mijn zoontje volgens mij ook ;). Het is me alleen opgevallen dat de rand waar de knieholtes ongeveer zitten, best strak zit waardoor ik zelfs rode plekken zie op zijn beetjes na het dragen. Voor mijn gevoel zou die rand beter gevuld moeten zijn met iets zachts waardoor dat niet zou kunnen gebeuren. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit alleen bij de Tula draagzak?


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 25 okt 2018 12:09

Wat ik altijd even doe als de baby zit en de draagzak vastgeklikt even met mijn vingers inhaken in de knieholtes en deze al hupsend even naar boventrekken zodat het kontje mooi diep in de tula zakt en de knietjes naar boven als een kikkertje. De zogenaamde m positie.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 25 okt 2018 15:46

Gewicht zou inderdaad voornamelijk op het kontje moeten rusten, knietjes zouden min of meer ‘vrij’ moeten kunnen bewegen.
Verder geen ervaring met de ftg.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Momster

Berichten: 1159
Lid geworden op: 12 feb 2018 19:52
Hobbies: Lezen, tuinieren, badderen

Re: Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door Momster » 25 okt 2018 15:55

Ik heb een gewone tula. Daar zit bij de knieholtes wel een dik kussen-achtig stukje. Op de foto's die ik heb gezocht van de free to grow lijkt dat hetzelfde te zijn. Toch heeft dl weleens rode strepen, waarschijnlijk vooral door hoe haar broekje zat? Die tip om nog even de knietjes te "hupsen" moet ik onthouden. Ik let wel op de knie tot knie, niet scheef etc.
Grote zus dec '14 en kleine zus mei '18


ivy1986

Berichten: 1145
Lid geworden op: 27 apr 2015 18:13
Hobbies: Had ik daar maar tijd voor :P

Re: Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door ivy1986 » 25 okt 2018 16:36

Ook ftg, wat Willemijn zegt inderdaad
februari 2015 - januari 2018 - maart 2021


Gruffalo

Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017 13:44
Hobbies: -

Re: Tula draagzak zit strak bij knieholtes

Ongelezen bericht door Gruffalo » 19 nov 2018 19:03

De ftg is inderdaad gevoerd bij de knieholtes, dacht ik. Maar ik heb hem nu even niet bij de hand.

Goede tip van Willemijn!

Plaats reactie