Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Inkie » 14 aug 2018 15:14

Inderdaad! Denk dat we anders ook niet voor hem hadden hoeven betalen, maar toch. En uiteindelijk ging het feest niet door, want de wachttijd was 1,5 uur. En dát is echt niet handig met een peuter en geen afleiding in de buurt.
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Maria80 » 14 aug 2018 17:18

[think] @Jannekje7 , waarom zou ik me aangevallen voelen? Ik heb mijn meiden altijd gedragen. Niet uit een oergevoel of moeder natuur gedachte, maar gewoon uit pure gemakzucht. Dat is het dus niet.

Ik vind dat vrouwen elkaar zoveel mogelijk moeten steunen en respecteren in de keuzes die ze maken.
Professionals moeten volgens mij geen dingen roepen als : " dit is pas een "echte"moeder.
Ook moeders die hun kind de fles geven of in een wandelwagen vervoeren zijn namelijk gewoon hele echte moeders. Onderscheid maken op basis van wat jij als persoon de "beste" of meeste natuurlijke manier vindt, vind ik niet helpend, niet steunend, en daardoor kwalijk. Ookal bedoel je het verder niet zo.

Er is al zoveel oordeel overal. Zeker een professional moet daar niet aan mee doen met zulke opmerkingen. Echt niet oké. Heeft niets met aangevallen voelen te maken, maar wel met irritatie naar het zetten van stempels op mensen. En zeker als daar een waardeoordeel in doorklinkt.

Geen idee waarom het me dan zo raakt eigenlijk. Maar het maakt me echt boos merk ik.

Maar goed, on topic maar weer.

edit: ik was er ook helemaal niet bij, dus kan verder eigenlijk niet echt reageren op deze situatie specifiek. ik merk dat het gewoon iets triggert bij me, wat losstaat verder van deze verloskundige. Die het vast inderdaad gewoon heel lief bedoelde. Mijn negatieve reactie naar haar toe was misschien dan ook niet helemaal terecht.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 aug 2018 19:50

Inkie schreef:
14 aug 2018 14:41
Voor de baby hoefden we geen entree te betalen. Euh, welke baby? Oh, die grote peuter op mijn rug!
[lol] mss morgen proberen met vrijwel-zesjarige [cheesygrin]

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 15 aug 2018 06:47

Maria80 schreef:
14 aug 2018 17:18
[think] @Jannekje7 , waarom zou ik me aangevallen voelen? Ik heb mijn meiden altijd gedragen. Niet uit een oergevoel of moeder natuur gedachte, maar gewoon uit pure gemakzucht. Dat is het dus niet.

Ik vind dat vrouwen elkaar zoveel mogelijk moeten steunen en respecteren in de keuzes die ze maken.
Professionals moeten volgens mij geen dingen roepen als : " dit is pas een "echte"moeder.
Ook moeders die hun kind de fles geven of in een wandelwagen vervoeren zijn namelijk gewoon hele echte moeders. Onderscheid maken op basis van wat jij als persoon de "beste" of meeste natuurlijke manier vindt, vind ik niet helpend, niet steunend, en daardoor kwalijk. Ookal bedoel je het verder niet zo.

Er is al zoveel oordeel overal. Zeker een professional moet daar niet aan mee doen met zulke opmerkingen. Echt niet oké. Heeft niets met aangevallen voelen te maken, maar wel met irritatie naar het zetten van stempels op mensen. En zeker als daar een waardeoordeel in doorklinkt.

Geen idee waarom het me dan zo raakt eigenlijk. Maar het maakt me echt boos merk ik.

Maar goed, on topic maar weer.

edit: ik was er ook helemaal niet bij, dus kan verder eigenlijk niet echt reageren op deze situatie specifiek. ik merk dat het gewoon iets triggert bij me, wat losstaat verder van deze verloskundige. Die het vast inderdaad gewoon heel lief bedoelde. Mijn negatieve reactie naar haar toe was misschien dan ook niet helemaal terecht.
Dank je voor je eerlijke reactie. Het was idd duidelijk dat het je bijzonder irriteerde, en dat begrijp ik ook ergens wel hoor. Dit was echter gewoon een persoon in haar vrije tijd die een lieve opmerking wilde maken. Dat zij toevallig mijn vk is geweest, tsja. Ze zei het gewoon in een ontmoeting op een jaarmarkt en liet het aan haar moeder zien. In een professionele setting zou zo'n opmerking idd niet oké zijn, maar dat zou ze ook just zomaar doen denk ik.
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Malmana » 21 aug 2018 18:54

Vandaag had ik mijn zus aan de telefoon terwijl ik zl in de drager had. Zl zat wat zachtjes te kreunen. Zegt mijn zus: "wordt je dat niet zat?" Dus ik antwoord: "Nee, zl was vanochtend nogal aan het huilen, dus ik ben blij dat hij nu rustig is." Zus: "Nou, moet je hem dan niet op bed leggen, huilen is goed voor ze".

Uhm. Nee, nee en nog eens nee.

Vanochtend op de markt de marktkoopman: "Oh, je houd hem zo helemaal voor jezelf. Wel fijn hoor, dat hadden wij vroeger niet. Maar dit is zoveel beter dan een wagen. Zoveel knusser. En over 3 weken wil ik hem (zl) wel een weekje meenemen hoor!"

Verder vooral veel lof over hoe klein zl nog is en hoe mooi en fijn de drager is.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 21 aug 2018 19:05

Bijzonder hoe anders zussen kunnen denken over huilen he. Mijn zusje laat de hare ook zo veel langer huilen dan ik ooit zou doen....

Fijn dat ze op de markt positiever waren
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 21 aug 2018 19:38

Een oudere man in een scootmobiel riep keihard: O, moet je die kleine zien!
Kleine in kwestie was mijn bijna 3-jarige die op mijn rug zat te slapen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Fainne » 23 aug 2018 09:52

Normaal wordt er vooral veel gekeken en weinig gezegd als ik mijn kinderen draag, maar toen ik gisteren (in julianatoren..pfff wat een vreselijk pretpark!) Zl2 knoopte keek een man vol bewondering en zei toen: wat een goede uitvinding zeg! [smile]
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 23 aug 2018 15:24

"Hè er zit wat op je rug!" Oh verrek, was dat waarom ik me vandaag zo zwaar voel?
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 23 aug 2018 19:56

Even geleden bij de supermarkt knoopte ik zoonlief op de rug. Een man stond te kijken en zei: ik heb toch al veel gezien in het leven, maar dit nog nooit. Het is wel ingewikkeld hé.
Ik besloot de woordgrap te laten gaan, en zei dat het alle moeite meer dan waard was omdat ik zowel een tevreden baby als m'n handen vrij had voor een karretje en m'n peuter. Hij vond het ook heel handig zei hij :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


-suuz-

Berichten: 900
Lid geworden op: 20 mei 2017 17:00
Hobbies: * * *

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door -suuz- » 09 sep 2018 19:15

... teveel info
Laatst gewijzigd door -suuz- op 19 nov 2018 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 19 sep 2018 11:43

Kleuterjuf toen ik voorbij liep met peuter op mijn rug: dat is een lekker zitje!
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 24 nov 2018 18:39

ZL van bijna 2,5 op de rug, DL van 7 mmd in de wagen. Man achter me "zo zeg, jij hebt ze kort op elkaar!"
Echt, ik weet dat zl er jonger uitziet in de drager. En misschien denk je dan dat ze weinig schelen. Maar WTF, sinds wanneer is het normaal dat iedereen maar gewoon zegt wat ze denken en dan nog verantwoording verwachten ook? Al scheelden mijn kinderen tien maanden ipv twintig, dan is het nog mijn zaak.

Ik weet eigenlijk niet eens of dat nu een draagergernis is of een algemene ergernis over vreemden en mijn kinderen...
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 nov 2018 19:33

Ik kreeg laatst de klassieker ‘hé, ervzit iets op je rug’.
Gevolgd door ‘dat is zeker een speciale jas’.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Tesja » 24 nov 2018 20:00

Pas ook een klassieker. ‘Is dat niet veel te koud?’ Met aai over wang. Ja ik weet dat ik een kleine baby in de doek heb zonder mutsje, nee we gingen geen uren wandelen alleen even naar de supermarkt en ze zit tegen mij aan. Warmer kan niet.
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)

Plaats reactie