Welke draagzak/doek voor newborn

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Micay

Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 14:44
Hobbies: .

Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Micay » 26 mar 2018 21:15

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje en kom er niet aan uit.
Ik heb bij mijn eerste kindje regelmatig gedragen met een geweven draagdoek, dat beviel me prima, enkel dat ik het knopen soms lang vond duren. Zeker als de kleine huilt, of op een volle parkeerplaats in de regen ofzo [rolleyes]
Nu ben ik zwanger van nummer 2 (32 weken) en wil ik toch gaan voor iets makkelijks.

Ik heb al wat rond gezocht en kwam bv uit bij een ergobaby draagzak, maar daar had ik weer een newborn 'inleg' voor nodig, en moet je alsnog weet ik het hoeveel gespen aansnoeren. Ik had ook de mei tai gezien, en volgens mij valt dat knopen best wel mee. Maar kun je die wel voor newborn gebruiken, en tot hoelang? Ik zag daar weer verschillende maten staan (maar op youtube vouwen ze een grote? mei tai gewoon om).
En laatst hoorde ik van iemand weer iets over de draagzak marsupi, dat zag er ook oke uit, maar is die dat ook? Met oke bedoel ik ergonomisch, handig, en simpel.
Of zie ik nog andere over het hoofd? Ik weet het even niet meer, maar dat komt vast ook door de zwangerschapsdementie..

Dus kort gezegd ben ik op zoek naar het volgende:
- Snel en makkelijk in gebruik (ik ben de enige die draagt, dus daar hoeft geen rekening verder mee gehouden te worden).
- Voor newborn maar liefst ook langer te gebruiken.
- Budget; ik wil eigenlijk zo rond de 100 euro uitgeven, max 120, maar ben ook wel bereid via marktplaats ofzo wat aan te schaffen.
- Eventueel ook rugdragen, of vraag ik dan te veel?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Jvk » 26 mar 2018 21:18

Ik vond de marsupi erg fijn voor een kleintje. Mijn marsupi is ook vaak uitgeleend, omdat veel mensen hem fijn vinden. Heel simpel met klitteband.
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)

Gebruikersavatar

Phileine04

Berichten: 3725
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:12
Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Phileine04 » 26 mar 2018 21:18

Ik heb een tula free to grow en vind m echt fantastisch. Nieuwprijs is wel boven je budget. Kan voor een newborn, tot 20 kg uit mn hoofd. En kan ook op de rug.
Mama van drie

--💚--💜--💛--

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door BlijeMama » 26 mar 2018 21:57

Ik heb ook veel plezier gehad van een Marsupi, maar inderdaad vooral voor een newborn. Heel snel en makkelijk in gebruik, klitteband vastzetten en klaar. Ergonomisch, handig en simpel inderdaad. Met groter kindje vond ik de Tula (gewone babyversie) weer veel fijner. Hoor ook veel positiefs over de Free To Grow. Bondolino heb ik ook, maar die zit bij mij (klein en slank) toch minder lekker dan de Tula. Voor bib heb ik een Kokadi taitai, de Marsupi was bij DL geleend en inmiddels door de eigenaresse verkocht, en deze kwam voorbij tegen een mooie prijs in mijn favoriete print, dus besteld. Die lijkt me ook heel fijn, maar heb ik tot nu toe enkel gebruikt met dreumes, wat ook prima beviel.

Maar het is heel persoonlijk, misschien kun je ergens wat verschillende dingen uitproberen?
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 mar 2018 22:12

Marsupi is erg makkelijk, maar wel echt voor een newborn.
Ik ben fan van de Bondolino. Verstelbaar, dus vanaf de geboorte te gebruiken en tot zeker een jaar te gebruiken. Kan ook op de rug, maar dat vond ik niet fijn.
Isara is ook verstelbaar, dus ook lang te gebruiken, voor zowel buik- als rugdragen.

Bij een mini vind ik een doek het fijnste, maar voor de in en uit de auto dingen, of als het even snel moest, was de Bondolino erg fijn.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Malmana » 26 mar 2018 22:36

Ik heb de Close Caboo van mijn zus gekregen. Nog niet echt uit kunnen proberen, maar lijkt me erg fijn omdat het behoorlijk snel kan.

Marsupi heb ik ook naar gekeken. Ziet er goed uit. Ergonomisch en makkelijk. Wel schijnbaar soms wat vervelend door het geluid van het klittenband.

Tula free to grow ook goede verhalen gehoord.
Girasol Mysol ook goede ervaringen gehoord.

Alles hierboven ergonomisch natuurlijk.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


mamsie83

Berichten: 1006
Lid geworden op: 22 mei 2014 14:09
Hobbies: knutselen

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door mamsie83 » 26 mar 2018 22:58

Ik had een soortgelijke vraag, onze eerste ook in de doek gedragen en bij de tweede liever iets sneller-om-te-doens.
Zie topic "ssc voor newborn en smalle ouders" (Ik weet niet hoe ik een linkje zou kunnen plaatsen, maar denk dat je het zo ook kunt opzoeken als je dat zou willen).
Wij hebben nu het eerste half jaar, vanaf dat baby 3 weken was, heel veel plezier gehad van een storchenwiege, en zijn daarna overgegaan op de kokadi taitai toddler. (allebei half-buckles) Als ik onze baby (bijna dreumes) nu op mijn rug wil dragen vind ik dat fijner met de manduca ipv de kokadi. Achteraf gezien hadden we evt de kokadi voor het tweede half jaar over kunnen slaan en na de storchenwiege direct over kunnen gaan op de manduca.
Succes met je keuze :-)


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Lies2014 » 27 mar 2018 07:59

Ik zou ergens gaan passen. Van een plaatje of ervaringsverhalen kun je helaas niet afleiden hoe die bij jou zal zitten. Ik vond de Marsupi niet fijn zitten, de Bondolino geweldig (ook klein en slank, maar ml met normaal postuur en slank vond hetzelfde). Wel vond ik voor echte newborn een doek veel fijner dan een ssc. Een ssc is sneller, maar biedt ook duidelijk minder ondersteuning voor beide. In het begin heb ik ook wel een rekbare doek gebruikt omdat je die kan voorknopen, zo in de auto ermee kan gaan zitten en je kind bij aankomst er alleen maar in hoeft te zetten. Maar de rekbare doek vond ik al snel te warm.


Topic starter
Micay

Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 14:44
Hobbies: .

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Micay » 28 mar 2018 09:54

Wow, wat een reacties al. Thnx! Ik ga nog even verder verdiepen.
Ik heb een afspraak met draagdoekconsulente (met een hele groep) maar die werd telkens verschoven.. dus toch maar even wat advies / ervaringen inwinnen.
Als je de marsupi niet zo lang kunt gebruiken, ga ik miss toch kiezen voor iets anders. Waar ze nog wel een tijdje in kunnen, al heb ik de doek natuurlijk ook nog steeds hier liggen.
Keuzes keuzes, idd ook gewoon maar uitproberen.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Olivia3 » 28 mar 2018 16:23

Ml en ik gebruikten voor dl een bondolino. Ik alleen voor even snel, de rest knoopte ik een doek. Maar daarvoor vond ik hem ideaal en ik gebruik hem soms nog. Dl is nu 11 maanden.
Alleen voor op de rug vind ik het niks.


Jessie3847

Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:02
Hobbies: .

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Jessie3847 » 28 mar 2018 17:16

..
Laatst gewijzigd door Jessie3847 op 22 nov 2018 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 28 mar 2018 18:48

Ja, klopt, er zit een veter bij waar je het zitje mee kan versmallen. :-)
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 28 mar 2018 19:25

Tula free to grow heel blij mee!


Topic starter
Micay

Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 14:44
Hobbies: .

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Micay » 28 mar 2018 23:12

Tula free to grow zag er goed uit, maar idd boven mijn budget. Zag hem op marktplaats ook niet heel veel goedkoper.
Maar bondolino ziet er ook goed uit, veel goede verhalen daarover. Hoop dat ik die binnenkort eens kan passen (en dat ik er dan idd wel in pas, anders moet ik nog zo’n verlengstuk nemen ook.. [lol]


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Welke draagzak/doek voor newborn

Ongelezen bericht door Olivia3 » 29 mar 2018 20:10

Ja, gewoon met een veter inderdaad.
Dl zat er hier met twee weken in.

Plaats reactie