Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mirte_g » 23 okt 2017 12:09

Wellicht is qua kampeerterreinen ook goed om te kijken naar scoutinglabelterreinen, die zijn vaak ingericht op redelijk grote groepen.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Laura_G » 23 okt 2017 12:09

Geekess. Heb je een schatting om hoeveel mensen t zou kunnen gaan? Dat zoekt gerichter
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 24 okt 2017 10:37

Ik vermoed rond de 200 volwassenen. Maar misschien is dat optimistisch.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Emjay » 24 okt 2017 18:44

Is de Waarbeek in Hengelo misschien een idee? Is qua attracties vooral gericht op kleinere kinderen. Niet het nieuwste van het nieuwste, maar wel erg leuk. Ook met zaaltjes en catering indien nodig. En in de omgeving ook leuke campings en dergelijke.

Verder zat ik te denken over dat afgeschoten idee van dat boek. Misschien is het tof om in de loop van het jaar een boek uit te brengen in de stijl van Humans of.. dragen en voeden. Met simpele interviews van leden. Denk dat ieder lid hier wel een mooi verhaal heeft wat met een van de pijlers van D&V te maken heeft. En dan zo'n mooie foto erbij.. Ik zie het iig al helemaal voor me [emoji6]

Sent from my SM-J530F using Tapatalk
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 24 okt 2017 19:16

Voor de duidelijkheid: het boek-idee is niet afgeschoten. Maar kost wel meer tijd dan het jaar dat we hebben, en is daarom op een lagere prioriteit gezet.

Zodra de migratie van het forum helemaal achter de rug is, en de eerste kinderziektes er uit zijn, ga ik een oproep doen voor het opzetten van een aantal werkgroepen zodat we concreter met verschillende ideeën aan de slag kunnen. Maar tot die tijd focus ik vooral even op de Megameet, omdat die in principe wel haalbaar zou moeten zijn in het verjaardagsjaar. (een evt populairste recepten van DV e-book is ook haalbaar denk ik en leuk als "jubilieum ding")
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Laura_G » 25 okt 2017 21:58

Ipv efteling megameet in sprookjespark enkhuizen?
Of irrland in duitsland. Beide zeer schappelijk qua prijzen en in irrland kunnen we potluck bbq en
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 26 okt 2017 21:22

Ik vind een D&V: pas op ik wandel met een baby in een draagdoek-draaghesje een leuk idee.
Haha, sorry, ik moest er vanmiddag ineens aan denken toen de zoveelste auto me vanachter snoeihard passeerde en de auto's van voor juist rustig gingen rijden. Baby zat op de buik.
Dus ik bedacht ineens: we zouden zo'n hesje moeten hebben met een symbool van een dragende moeder of zo. En toen moest ik ineens aan dit topic denken.
Nouja, genoeg gedroomd.

Ik vind een meeting best leuk, kamperen niet. Meeting dan hopelijk wel centraal en goed te bereiken met ov want niet iedereen zal met een auto kunnen. Nog leuker lijkt mij een meeting per provincie/regio. Want voor veel mensen zal een lange reis ze toch weerhouden en per regio leer je ook makkelijker mensen kennen die je later nog eens ontmoeten kan.


Pet

Berichten: 3792
Lid geworden op: 01 mar 2014 08:00
Hobbies: Lezen, zingen, breien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Pet » 27 okt 2017 20:17

Geekess schreef:Voor de duidelijkheid: het boek-idee is niet afgeschoten. Maar kost wel meer tijd dan het jaar dat we hebben, en is daarom op een lagere prioriteit gezet.
")
Ik heb een 'glossy' gekregen over natuurlijke kraamzorg, Moederen heet het.
Vond het een heel warm fijn blad, met leuke artikelen voor als je zwanger bent (en een beetje alternatief).
Misschien zoiets, maar dan over Dragen en Voeden? Dus niet over het forum perse, maar over bv en je kids dragen.
En daarbij dan interviews met d&v-ers.
Misschien haalbaarder dan een boek?

Gebruikersavatar

Gwenk

Berichten: 2584
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:24
Hobbies: g
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Gwenk » 27 okt 2017 20:54

Het werd al eens gezegd, maar ik herhaal maar omdat ik het ook een goed idee vind: behalve een megameeting op 1 plek ook kleine meetings verspreid over de beide landen (of nog verder als er daar ook leden voldoende dicht bij elkaar wonen). Maar dan wel op hetzelfde moment en reporters op verschillende plekken om in de media te komen.

Verder zou ik het wel fijn vinden als in de kijker gezet wordt dat D&V niet stopt na baby/peuter/kleuterleeftijd. Ik draag en voed al jààààren niet meer, maar voel me nog steeds erg thuis hier.
mama van twee meisjes (° 2007 en 2009)

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 06 nov 2017 15:50

Leuke ideeën allemaal, ik vind een boek wel erg leuk ja, maar niet per see voor het jubileum. Een mini meeting lijkt me ook wat.
J 2/2012 en V 7/2015

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door elize80 » 06 nov 2017 16:31

Wat ik wel zou willen doen bij wijze van hobbyproject, is een contentanalyse maken van het forum over 10 jaar tijd. Ik doe dit soort dingen (Text Mining uit forumdata) voor mijn werk. Welke onderwerpen stonden centraal in de 1e tijd, en hoe veranderde dat? Hoe is de community veranderd?

Wat ik daarvoor nodig zou hebben is een dump van het forum in XML of json. De vraag is alleen of beheer dit oké zou vinden aangezien het vertrouwelijke data is. De uiteindelijke analyse bevat geen persoonsgegevens uiteraard maar alleen geaggregeerde onderwerpen en statistieken.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Laura_G » 06 nov 2017 17:48

Dat lijkt me boeiend. Tof dat je dat soort onderzoek kan doen.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 06 nov 2017 18:02

elize80 schreef:
06 nov 2017 16:31
Wat ik wel zou willen doen bij wijze van hobbyproject, is een contentanalyse maken van het forum over 10 jaar tijd. Ik doe dit soort dingen (Text Mining uit forumdata) voor mijn werk. Welke onderwerpen stonden centraal in de 1e tijd, en hoe veranderde dat? Hoe is de community veranderd?

Wat ik daarvoor nodig zou hebben is een dump van het forum in XML of json. De vraag is alleen of beheer dit oké zou vinden aangezien het vertrouwelijke data is. De uiteindelijke analyse bevat geen persoonsgegevens uiteraard maar alleen geaggregeerde onderwerpen en statistieken.
Dat is zeker interessant. Het zou alleen van de niet-besloten fora kunnen, en verder zouden we moeten kijken wat er precies met de data gedaan wordt etc. PhpBB heeft geen data exporter naar XML of JSON, dus daar zou ik wel iets voor moeten gaan knutselen (of ML aan het werk zetten).
We gaan er over nadenken!
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door pompedom11 » 06 nov 2017 21:40

Ik wil wel helpen met het kookboek. Het pdf document voor het ebook of de drukker maken. Ik ben geen grafisch ontwerpen, maar heb al een paar keer een kookboek gemaakt.
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 08 nov 2017 15:24

elize80 schreef:
06 nov 2017 16:31
Wat ik wel zou willen doen bij wijze van hobbyproject, is een contentanalyse maken van het forum over 10 jaar tijd. Ik doe dit soort dingen (Text Mining uit forumdata) voor mijn werk. Welke onderwerpen stonden centraal in de 1e tijd, en hoe veranderde dat? Hoe is de community veranderd?

Wat ik daarvoor nodig zou hebben is een dump van het forum in XML of json. De vraag is alleen of beheer dit oké zou vinden aangezien het vertrouwelijke data is. De uiteindelijke analyse bevat geen persoonsgegevens uiteraard maar alleen geaggregeerde onderwerpen en statistieken.
Dat lijkt me super interessant! Ben benieuwd!
ZL jan 2017

Gesloten