Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 24 sep 2017 19:43

O.ja die teken en knutselspullen. Vind ik ook altijd lastig om daar orde in te krijgen (en te houden [smile] )

Ben door de albums heen gekomen [dance]

Nu de verschillende tassen en koffers eens uitzoeken. Bewaren jullie wat in de vakantie koffer (bespaart weer ruimte), maar weer lastig als de koffer mee gaat op vakantie (maar ja dat is ook niet elke dag [smile] ).

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 24 sep 2017 19:46

Annet schreef:Iets meer dan een kastje vandaag [lol] : teken- en knutselspullen ZL uitgezocht samen en ongeveer het hele huis schoongemaakt [flauwte] maar de soep staat op het vuur en het voelt goed.
[thumbright]
Klinkt goed!

Hoe heben jullie de spullen opgeborgen?
Hier blijft het vaak rommelig ook na het opruimen [wink]

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door tante Toos » 24 sep 2017 19:54

Fijn dat je door de fotos bent!

En jeetje zoveel werk, en dan ook nog soep maken en pannenkoeken..
Als ik zoveel doe eten we toch echt pizza... :D
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

Femke

Berichten: 5264
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:22
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Femke » 24 sep 2017 19:56

mama van 1 zoon schreef:O.ja die teken en knutselspullen. Vind ik ook altijd lastig om daar orde in te krijgen (en te houden [smile] )

Ben door de albums heen gekomen [dance]

Nu de verschillende tassen en koffers eens uitzoeken. Bewaren jullie wat in de vakantie koffer (bespaart weer ruimte), maar weer lastig als de koffer mee gaat op vakantie (maar ja dat is ook niet elke dag [smile] ).
Wij hebben geen koffers want we gaan niet op vlieg vakantie. Maar zijn er spullen die je alleen op vakantie gebruikt? Die zou je er wel in kunnen bewaren.
Moeder van de twee leukste kinderen ter wereld (2009 en 2012)

Gebruikersavatar

Femke

Berichten: 5264
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:22
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Femke » 24 sep 2017 19:58

Ik heb de badkamer kast nog een keer kritisch doorgekeken. Er waren toch wat dingen die handig leken maar niet gebruikt worden die weg kunnen.
Moeder van de twee leukste kinderen ter wereld (2009 en 2012)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Annet » 24 sep 2017 21:29

Soep was heel makkelijk, pannenkoeken had ik beloofd en ZL lust geen pizza [wink]
Knutselspullen hebben we vooral flink het mes in gezet. Verder hebben we nu het meeste boven in een kast die we flink hebben opgeschoond en waarin ineens heel veel ruimte ontstond. De rest zit in 1 bak beneden, dat zijn de spullen die hij het meest gebruikt. ZL is dol op etui's en hij ordent die zelf. Neemt niet weg dat wij de teken- en knutselspullen ook geregeld opnieuw moeten opruimen. Dat is toch een beetje de aard van het spul, ben ik bang.

Koffers: extra beddengoed (logeerkussens, zomer/winterdekbed, dat soort spul). Als je de koffer nodig hebt, is het er zo uit en het ligt niet in de weg, want je bent er toch niet. En je stopt het er zo weer in als je terug bent. Kan ook iets anders zijn, maar ik zou vooral voor iets groots gaan dat je er zo uithaalt en weer terug stopt. Voordeel van kussens is dat je ze er stevig in kunt proppen en zo nemen de kussens meteen ook minder ruimte in.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sjoba » 25 sep 2017 07:20

Wij hebben geen koffers maar diverse weekendtassen. Alle tassen worden in twee weekendtassen bewaard :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 01 okt 2017 16:31

Even gepast en de slaapzakken passen in de koffers [thumbright] . Ook niet lastig om eruit te halen als we de koffers nodig hebben.

Nu de zolder leeg is, blijkt het achter de schotten een super plek om te spelen [lol]

Nu alleen nog de dozen met administratie uitzoeken.... [flauwte] . Wordt tijd om dat weer even te ordenen en erna goed bij te houden.


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 01 okt 2017 22:21

hele fijne tip van die koffers!
Onder ons bed liggen nu een koffer met tassen, een koffer met zwemspullen, een koffer met kussens en 2 koffers met dekens / dekbedden. Dat waren net die dingen die ik zo lastig op te ruimen vond...

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 12 nov 2017 09:31

Oeps hier vooral troep door het klussen en dat ruimt niet makkelijk op.
Alleen de maillots en panty zijn weer uitgezocht👍

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 24 jan 2018 12:03

ik ben weer begongen en ben al weer 20 la/planken/dozen verder wie doet er deze jaar weer mee... :D (wil er een een dag doen voor heel 2018 dus moet nog even 4 inhalen maar dat komt wel goed)
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamjanuari » 24 jan 2018 12:08

Hier van het weekend al de baby kleding tot maat 92 uitgezocht en staat nu netjes op maat en alleen in goede staat te wachten op de nieuwe eigenaar

De kledingkast van zl voorzien van mandjes en daar de klwding in gedaan ipv stapels liggens in mandjes en hwy ziet er meteen netter uit


Suns

Berichten: 112
Lid geworden op: 28 okt 2014 20:18
Hobbies: Lezen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Suns » 25 jan 2018 13:32

Al af en toe meegelezen en vandaag ook maar een kastje gedaan. Oude laptop leegemaakt en harde schijf eruit gehaald. Nog wat oude electronica bij elkaar gezocht om weg te brengen.


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lindar76 » 25 jan 2018 21:28

Ik máák momenteel een kastje per dag [lol] Ruimt ook lekker op! De eerstvolgende inruim klus is de boeken van de meiden in hun nieuwe kast zetten.

Qua wegdoen heb ik het beddengoed gesorteerd en eea weggedaan. Ik kreeg wel erg veel op gegeven ogenblik en ondanks de nieuwe kasten is ruimte nog steeds beperkt, aangezien ze geen tardis bigger on the inside technologie hebben ;)

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door caroline1985 » 05 jun 2018 13:19

deze zocht ik, heb even pauze met een kopje thee en een koekje, ben nl de knutsel/spellen/puzzel kast aan het opruimen. al een enorme doos met half afgemaakte tekeningen etc, een vuilniszak troepjes en ook het een en ander voor de kringloop weggedaan.
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016

Plaats reactie