Werkdraadje FAQ

Hier kun je literatuur bespreken, kennis uitwisselen en inhoudelijk discussiëren over de achtergronden en effecten van communicatie- en opvoedingsstijlen. Denk aan natuurlijk ouderschap, attachment parenting, unconditional parenting, geweldloze communicatie e.d.

Dit subforum is niet bedoeld voor advies over specifieke individuele situaties. Dus niet voor "help mijn kind wil niet op commando gaan slapen" maar wel: "Onderzoeken x, y en z zeggen a over de slaappatronen van kinderen, herkennen jullie dit", ofzo.

Moderator: Mod_Forum_Ouderschap

Gebruikersavatar

Kat86

Berichten: 1115
Lid geworden op: 28 mei 2012 17:59
Hobbies: Dieren, natuur, lezen, koken
Locatie: Oosterbeek

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Kat86 » 15 okt 2014 14:26

onemonkey schreef: ...
Maar weet je, het is gewoon belangrijk en nu ik zo bezig ben merk ik dat heel veel info er gewoon al is, versnipperd in linkjes en topics en blogs en... het is gewoon fijn om adt even te bundelen. Kunnen we weer een jaar of 2 vooruit ;)
precies [wink]
Blije mama van T(2011) A(2016) en C(2019) [biggrin]


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 15 okt 2014 14:26

Maaike83 schreef: Ervaringsverhaal wil ik best schrijven, maar ik heb gevoed 'op verzoek van de hongerigste baby', dus niet echt AP.
Waarom niet? Oprechte vraag? En een [applaus] [applaus] inderdaad!

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door She » 15 okt 2014 14:30

Er zijn op verschillende fora ook sticky's met links naar dit soort berichten. Daar heb ik mijn tips ook (met 1 druk op de knop, zonder te hoeven zoeken) uitgehaald. Maar sommige discussies staan niet stil, die kun je steeds verder voeren. Je kunt niet zeggen dat een ooit verschenen draadje dan een antwoord op een vraag geeft. En om nou ál die draadjes op dit forum als sticky of als vaste verwijzing te plaatsen... Eigenlijk ben je op zoek naar een inhoudsopgave voor het forum. Trefwoord + links [think] Terwijl in veel van die draadjes de meningen uiteen lopen en veel berichten staan die je over kunt slaan. Ik ben zo bang dat je je verkijkt op de hoeveelheid werk en het effect van de klus. Juist omdat de "vaste" Sticky's dus kennelijk niet of nauwelijks geraadpleegd worden. Misschien moeten die vaste sticky's aangevuld worden en daar vaker naar verwezen worden?
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)

Gebruikersavatar

mayo

Berichten: 4681
Lid geworden op: 09 aug 2010 18:48
Hobbies: lezen, fröbelen, winkelen :)
tag: Gek kuuk'n
Locatie: Hoogeveen

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door mayo » 15 okt 2014 14:38

Ik las ergens dat ervaringsverhalen ook welkom zijn:

Ik heb ZL2 (nadat ik na 11 weken stopte met BV) volledig op verzoek gevoed met KV. Daar was toen heel weinig over te vinden, maar ik ben er voor gegaan en ben echt superblij met hoe het uitgepakt heeft. Ik heb er in meerdere topics over geschreven en wil gerust nog een keer mijn ervaringen en tips op een rij zetten.
mv ZL1 (01-2010) en ZL2 (02-2012)


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 15 okt 2014 14:51

She schreef:Er zijn op verschillende fora ook sticky's met links naar dit soort berichten. Daar heb ik mijn tips ook (met 1 druk op de knop, zonder te hoeven zoeken) uitgehaald. Maar sommige discussies staan niet stil, die kun je steeds verder voeren. Je kunt niet zeggen dat een ooit verschenen draadje dan een antwoord op een vraag geeft. En om nou ál die draadjes op dit forum als sticky of als vaste verwijzing te plaatsen... Eigenlijk ben je op zoek naar een inhoudsopgave voor het forum. Trefwoord + links [think] Terwijl in veel van die draadjes de meningen uiteen lopen en veel berichten staan die je over kunt slaan. Ik ben zo bang dat je je verkijkt op de hoeveelheid werk en het effect van de klus. Juist omdat de "vaste" Sticky's dus kennelijk niet of nauwelijks geraadpleegd worden. Misschien moeten die vaste sticky's aangevuld worden en daar vaker naar verwezen worden?
Verkijken op het werk: ik denk dat ik wel zie dat het groot en veel is :) maar hey, een beetje postdoc moet wat te doen hebben tijdens een 8 weken durend zs verlof. Daarbij hoop ik, uiteraard, dat ik het niet alleen hoef te doen. En tja, dan kom ik zover ik kom. Ik zal me voor de pure AP onderwerpen goed kwaad maken, en doe voor de perifere onderwerpen alleen de inkoppers.

Discussie zal blijven en dat kan (zoals aangegeven) ook gewoon 'het' antwoord zijn. joh, open een draadje dan denken we mee.

Maar idd, eigenlijk wil je de kennis die er is toegankelijk maken, bijv een zoekfunctie die meer is dan de huidige, of... En ik zal in deze FAQ vast ook veel naar de stickys gaan verwijzen, Zonde dat die (blijkbaar) nu niet leven. Ik zie bijv nooit iemand daar naar verwijzen, ik kende ze zelf in feite ook niet. Ik link dus vaak naar artikelen van Kiind ofzo. Terwijl al die informatie hier gewoon ligt. Dan kan een FAQ pagina helpen om ook op die manier de informatie te ontsluiten. Toch?


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 15 okt 2014 15:03

mayo schreef:Ik las ergens dat ervaringsverhalen ook welkom zijn:

Ik heb ZL2 (nadat ik na 11 weken stopte met BV) volledig op verzoek gevoed met KV. Daar was toen heel weinig over te vinden, maar ik ben er voor gegaan en ben echt superblij met hoe het uitgepakt heeft. Ik heb er in meerdere topics over geschreven en wil gerust nog een keer mijn ervaringen en tips op een rij zetten.
Ik heb toen met je meegelezen, en denk dat het inderdaad een heel mooi en waardevol verhaal kan zijn, juist ook die worsteling die je had met de bv, het verdriet dat het echt echt echt niet ging. Misschien als blog?


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Lindar76 » 16 okt 2014 15:59

Bulletin Borstvoeding
Informatieblad gericht op zorgverleners, daardoor goed geschikt als verdiepende informatiebron.


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 17 okt 2014 10:38

Nog meer vragen???
Of antwoorden op de gestelde vragen ?

Ik ga vanavond aan stap 2 beginnen denk ik, werkdraadjes voor de aparte vragen.


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 17 okt 2014 23:39

Zo, het eerste werkdraadje voor vraag 1 is er :)

Ik zat ook te denken aan een vriendelijke aanhef, die bij de algemene FAQ en de aparte kan staan. Input welkom :)

Iets als
********************
Ieder kind is uniek, maar sommige vragen stellen we ons allemaal wel eens. In een poging om alle kennis die hier de afgelopen jaren over is verzameld, zijn wat veelgestelde vragen en hun (mogelijke) antwoorden hier verzameld.

Lees, kijk, praat mee, en als je een fijn antwoord tegenkomt, meld het hier, zo help je een ander ook het wiel uit vinden :)

***************

of zoiets? IIg, dat het niet aanvallend maar verrijkend is bedoeld, en zeker niet de ultieme waarheid maar een begin, een basis die we delen.


Ikkes

Berichten: 8841
Lid geworden op: 16 feb 2012 13:50
Hobbies: Natuur & Paardrijden

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Ikkes » 21 okt 2014 20:43

Ik was op vakantie, en ik kwam terug, en ik vond dit!

[applaus] [applaus] [applaus]


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door leeneke » 23 okt 2014 14:57

Iets over voeden tijdens zwangerschap en tandemvoeden?

Verder: ik denk dat over sommige dingen discussie nooit zal eindigen (of over heel concrete situaties), maar het lijkt me wel erg nuttig om algemene informatie overzichtelijk beschikbaar te maken.
Moeder van drie


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 23 okt 2014 16:30

Zeker zal er discussie blijven, of, maatwerk.

Maar algemene dingen zijn wel handig om wat te verzamelen, inderdaad.

Overigens moet ik komende maand nog even werken, maar vanaf eind november verlof, dus dan echt de tijd om hiermee los te gaan. :)


Topic starter
Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Werkdraadje FAQ

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 26 jan 2015 18:46

Juist. dat verlof, dat krijg je omdat je niks meer doet. Da's waar ook.

Toch even up, wie weet kom ik er toch nog aan toe of zo :)

Plaats reactie