Feedbacktopics: wel of niet?

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen

Feedbacktopics: laten bestaan?

Peiling eindigde op 27 sep 2013 10:28

Ja, de feedback voor forummers (niet-verkopers) laten bestaan
24
12%
Nee, de feedback voor forummers (niet-verkopers) mag weg
79
39%
Ja, de feedback voor verkopers laten bestaan
24
12%
Nee, de feedback voor verkopers mag weg
78
38%
 
Totaal aantal stemmen: 205

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door cjatje » 21 sep 2013 10:17

Op andere fora heb je toch ook geen feedback onderdeel? [dontknow]
M


mireia

Berichten: 6519
Lid geworden op: 02 okt 2011 09:59
Hobbies: .

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door mireia » 21 sep 2013 14:24

ik kijk er nooit...dus voor mij mag het wel weg...ik ben misschien te goed van vertrouwen, maar ik ga er gewoon van uit dat mensen hier eerlijk zijn...heb 1 keer feedback gegeven aan iemand die iets wilde kopen..en ik tig keer erachteraan ben gegaan en vervolgens nooit meer iets gehoord...maar ja...bij goede verhalen geef ik ook geen feedback...

Gebruikersavatar

Lavendel

Berichten: 3515
Lid geworden op: 31 mei 2011 20:09
Hobbies: boeken en doeken
tag: ontaarde moeder

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Lavendel » 21 sep 2013 19:07

Van mij mag het ook wel weg. Er is maar weinig feedback tov de hoeveelheid verkooptopics, en aangezien veel mensen elkaar hier kennen denk ik dat men sneller geneigd is alleen positieve feedback te geven. Dus de feedbak die er is geeft een vertekend beeld.

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Avalynn » 21 sep 2013 19:33

Ik kijk er zelf nooit, en ik heb pas 1x feedback gekregen afgelopen week... Dus van mij hoeft het ook niet.
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.

Gebruikersavatar

Marjolijn

Berichten: 6871
Lid geworden op: 03 mei 2012 19:34
Hobbies: -
Locatie: 078

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Marjolijn » 21 sep 2013 20:05

cjatje schreef:Op andere fora heb je toch ook geen feedback onderdeel? [dontknow]
Ligt eraan welk forum :) Op een aantal andere internationale dragen en voeden fora wel.

Ik vind de feedback hier wel fijn, zou het jammer vinden als het gaat..
DL 06-2012, ZL 08-2016

~ Sunsets are proof that endings can be beautiful ~

Gebruikersavatar

justmegwenny

Berichten: 3788
Lid geworden op: 20 jul 2012 10:07
Hobbies: Scrapbooken, lezen, wandelen
Locatie: Oost-Souburg
Contacteer:

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door justmegwenny » 21 sep 2013 20:12

Ik kan niet stemmen want op iPad en zie geen poll, maar ik gebruik beide niet. Het mag van mij dus wel weg. Heb zelf al best wat gekocht en verkocht maar volgens mij is er geen topic van mij aanwezig....
Zl1 02-02-12 en Zl2 12-08-2014

Geboorte- en Day in the Life-fotograaf

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Avalynn » 22 sep 2013 07:50

Meestal werkt het op een andere manier. Als er iets misgaat op het forum particulier of niet, dan schrijven mensen naar de forumbeheerders en deze sturen dan een waarschuwing en kunnen uiteindelijk iemand verwijderen als het echt mega uit de hand loopt.

Ik handel al 10 jaar op marktplaats in 2ehandsjes en ik heb pas 1 of 2 keer iets geks meegemaakt, daardoor is mijn vertrouwen ook groot. Ik vind het risico te verwaarlozen, zeker op een site als deze ea waar mensen elkaar vaak "kennen".
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.

Gebruikersavatar

Litha

Berichten: 3264
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:33
Hobbies: ...

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Litha » 22 sep 2013 08:26

Misschien een gulden middenweg, geen meer voor particuliere verkopers en wel voor officiele verkopers?

Om het probleem op te lossen dat je niet anoniem een evaluatie achter kunt laten, zou je ook een poll met cijfers 1-10 toe kunnen voegen. Poll stemmen mag namelijk altijd anoniem. Ik zou het wel fijn vinden om a. een duidelijk overzicht te hebben van alle D&V verkopers met naam hun shop/onderneming en forumnaam en daarbij b. de mogelijkheid om zowel anoniem te kunnen stemmen via een poll als een berichtje achter te kunnen laten met meer inhoudelijke reactie.

Nu vind ik het allemaal soms wat rommelig, onoverzichtelijk en incompleet [silenced] [smile]


Paz

Berichten: 6004
Lid geworden op: 07 mar 2012 16:29
Hobbies: Draagconsulente

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Paz » 22 sep 2013 19:43

Litha schreef:Misschien een gulden middenweg, geen meer voor particuliere verkopers en wel voor officiele verkopers?

Om het probleem op te lossen dat je niet anoniem een evaluatie achter kunt laten, zou je ook een poll met cijfers 1-10 toe kunnen voegen. Poll stemmen mag namelijk altijd anoniem. Ik zou het wel fijn vinden om a. een duidelijk overzicht te hebben van alle D&V verkopers met naam hun shop/onderneming en forumnaam en daarbij b. de mogelijkheid om zowel anoniem te kunnen stemmen via een poll als een berichtje achter te kunnen laten met meer inhoudelijke reactie.

Nu vind ik het allemaal soms wat rommelig, onoverzichtelijk en incompleet [silenced] [smile]
Dit vind ik juist niet fijn, dan liever andersom. Bij een winkel heb je namelijk wel een soort bescherming, bij een particulier niet. En stemmen met alleen een cijfer zegt me niks, het is juist het comentar wat me belangrijke info geeft.
ISO steelblue indio 6


ikbennellie

Berichten: 7611
Lid geworden op: 11 mar 2010 15:29

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door ikbennellie » 22 sep 2013 20:35

Van mij mag het wel weg. Ik heb zelf een slechte ervaring gehad met een particulier van hier die daarvoor alleen positieve feedback had, dus ik had o.b.v. de feedback ook niet kunnen raden dat ik beter niet in zee zou kunnen gaan. En na mijn negatieve feedback had ik niet de indruk dat dat door mensen gelezen werd, of in ieder geval belemmerde het mensen niet om met deze persoon te handelen. Dus sindsdien schrijf ik geen feedback meer en kijk er ook niet meer.


ikbennellie

Berichten: 7611
Lid geworden op: 11 mar 2010 15:29

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door ikbennellie » 22 sep 2013 20:36

O en ook wel een beetje wat L.ayla zegt; van alle transacties die ik via hier heb verricht (honderden?) is er maar 1 slecht gegaan.
You win some, you loose some.

Gebruikersavatar

Ibbeltje

Berichten: 10212
Lid geworden op: 05 okt 2008 14:01
Hobbies: Breien
tag: Nieuwsgierig piepkuiken
Locatie: Zutphen -- Verkoper Kleding, Verzorging, eco en natuurlijk
Contacteer:

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Ibbeltje » 22 sep 2013 21:41

Van mij mogen ze weg. Ik zou nooit een slechte review geven over iemand, echt nooit! Dat vind ik een zaak tussen mij en de verkoper of koper.

Als iemand mij slechte feedback zou geven, dan staat het voor eeuwig geschreven. Ik verkoop veel en er zal heus wel eens iemand minder blij zijn geweest met mij. Dat is dan onder ons. Staat het hier, dan lijkt het net alsof die ene review representatief is voor al mijn transacties.
S eppe nov07 en M ila mrt09


Little Shop around the Corner, Conceptstore voor natuurlijk leven

Gebruikersavatar

jozefet

Berichten: 7924
Lid geworden op: 29 sep 2008 23:00
Locatie: Leiden

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door jozefet » 22 sep 2013 21:56

Tegen oplichterij kan het wel fijn zijn, ik heb dat nu 1x meegemaakt, en ja, dat is een nare ervaring. Dat gun ik een ander niet. Was overigens geen verkoop, maar uitleen.
Mama van J oris, januari '08, en A ndreas, april '10, en V ictor, februari '13 en Ha nnah, augustus '15 [cheer]


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Ilse » 22 sep 2013 22:33

Ik geloof dat ik wel een keer heb gekeken, een paar jaar terug toen er iets aan de hand was met een verkoop tussen twee particulieren (ik was de ramp toerist [lol] )

Van mij mag het weg. Ik denk dat het net zo werkt als de grote mp, meestal gaat het goed, soms niet, maar ik denk niet dat er veel mensen eerst de feedback bekijken voordat ze iets kopen.

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Avalynn » 23 sep 2013 05:01

Ibbeltje schreef:Van mij mogen ze weg. Ik zou nooit een slechte review geven over iemand, echt nooit! Dat vind ik een zaak tussen mij en de verkoper of koper.

Als iemand mij slechte feedback zou geven, dan staat het voor eeuwig geschreven. Ik verkoop veel en er zal heus wel eens iemand minder blij zijn geweest met mij. Dat is dan onder ons. Staat het hier, dan lijkt het net alsof die ene review representatief is voor al mijn transacties.
En dat.
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.

Gesloten