Feedbacktopics: wel of niet?

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen

Feedbacktopics: laten bestaan?

Peiling eindigde op 27 sep 2013 10:28

Ja, de feedback voor forummers (niet-verkopers) laten bestaan
24
12%
Nee, de feedback voor forummers (niet-verkopers) mag weg
79
39%
Ja, de feedback voor verkopers laten bestaan
24
12%
Nee, de feedback voor verkopers mag weg
78
38%
 
Totaal aantal stemmen: 205

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 20 sep 2013 10:28

We vragen ons af of de feedbacktopics nog waarde hebben en overwegen de mogelijkheid ze af te schaffen. Daar willen we graag jullie mening over horen.

Graag je mening over de feedback voor forummers (niet-verkopers, particuliere verkoop), en over de feedback voor verkopers. Je kunt dus twee keer een mening aanvinken, één voor de verkopers en één voor gewone forummers.

Je kunt vanaf het plaatsen van dit bericht 7 dagen je stem uitbrengen. Alvast bedankt voor je medewerking!


Nancydegeling22

Berichten: 539
Lid geworden op: 19 mar 2013 22:50
Hobbies: Mijn 2 kerels :)

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Nancydegeling22 » 20 sep 2013 10:31

Ik vind het heel fijn! Vooral voor gewone forummers. Vind het ook jammer dat niemand mij feedback heeft gegeven. Geect toch een soort van vertrouwen..

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door noatje » 20 sep 2013 10:32

Ik heb voor beide weg gestemd, ikvind het een vertekend beeld geven ik heb meer dan 100 verkopen gedaan via hier maar bvb maar 2 feedbacks. En ook weinig gegeven....
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door cjatje » 20 sep 2013 10:36

noatje schreef:Ik heb voor beide weg gestemd, ikvind het een vertekend beeld geven ik heb meer dan 100 verkopen gedaan via hier maar bvb maar 2 feedbacks. En ook weinig gegeven....
Wss
M


limmeke

Berichten: 14119
Lid geworden op: 04 aug 2009 10:27
Hobbies: .

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door limmeke » 20 sep 2013 11:07

ik vind het wel fijn dat feedback.. alleen jammer dat zo weinig mensen het gebruiken
Trotse mama van 2 zoons ( '95 en '97) en 2 dochters ('09 en '10)

Stash, Didy vogels, Tom, Solnce Genesis Berkana,, Pumpkin, Infinite Love, Red Caynon, Graffiti, Phases Saorsa, Yaro Autumn rainbow

Gebruikersavatar

Arya

Berichten: 3504
Lid geworden op: 22 apr 2010 17:31
Hobbies: geen tijd voor!

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Arya » 20 sep 2013 11:10

Ik vind het eigenlijk wel heel fijn. Als je iets wil kopen van iemand die je niet 'kent' bijvoorbeeld. Het zou alleen wat vaker gebruikt moeten worden.
Maar wie weet een wonder uit te leggen
En een wonder draag ik met me mee

♥ Mama van ZL (06-'10) en DL (05-'13) ♥

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Honeybadger » 20 sep 2013 11:20

Van mij mogen ze allebei weg, ik vind het een heel scheef beeld geven. Niet alleen verschilt het per persoon wat mensen een reële verzendtijd of beschrijving van een product vinden maar mensen zijn ook weinig geneigd om feedback achter te laten in gevallen waar alles goed gaat en juist wel bij zaken waar ze het niet mee eens zijn.

Particuliere verkoop is wat mij betreft een 'you win some you lose some' zaak, als je niet bereid bent het risico te nemen dat iets niet helemaal naar je zin is dan moet je gewoon naar een winkel gaan of iets afhalen bij iemand.


Bloempje

Berichten: 3843
Lid geworden op: 18 apr 2012 17:03
Hobbies: Genieten

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Bloempje » 20 sep 2013 12:05

Ik moet zeggen dat ik ze nu pas voor het eerst zie [redface]
Mama van dochter M (02-2012) en zoon C (12-2013)

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door MamaRF » 20 sep 2013 21:11

Ik heb op verzoek een paar keer feedback gegeven, maar ik kijk er nu nooit meer naar. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door kaetje » 20 sep 2013 21:17

Van mij mag het weg.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


Vanes

Berichten: 586
Lid geworden op: 12 mar 2012 20:52
Hobbies: Niks

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Vanes » 20 sep 2013 22:32

Ìk vind het toch wel fijn dat het er is. Juist op een forum krijg je toch een soort van sociale controle waardoor dat mensen bij probleempjes meer geneigd zijn hun best te doen om het ook op te lossen.
Ook al heeft iemand geen feedback, dan weet je toch ook dat er waarschijnlijk geen erge dingen mis zijn gegaan.
Als jullie het weg halen vind ik wel dat er een alternatief moet komen zodat het niet mogelijk gaat worden dat er opgelicht gaat worden via het forum. Een meld systeem ofzo waar je een klacht kan neerleggen, zodat zulke mensen niet meer kunnen verkopen via de site.
[cheesygrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 21 sep 2013 08:48

Vanes schreef:Als jullie het weg halen vind ik wel dat er een alternatief moet komen zodat het niet mogelijk gaat worden dat er opgelicht gaat worden via het forum. Een meld systeem ofzo waar je een klacht kan neerleggen, zodat zulke mensen niet meer kunnen verkopen via de site.
Het is ook wel eens gebeurd dat er dingen misgingen met forumleden die voorheen goede feedback hadden, het voorkomt niet dat er iets voorvalt.

Sowieso moeten mensen 30 dagen lid zijn en 30 posts hebben voor ze iets mogen verkopen. En bij meerdere ernstige klachten over een verkoper kan diegene verbannen worden van de Marktplaats (dat is gelukkig nog maar enkele keren voorgekomen). Dat blijft natuurlijk sowieso. Maar DenV is geen partij in het verkopen, wij bemiddelen niet bij problemen tussen koper en verkoper en zullen dat ook in de toekomst niet gaan doen.


Paz

Berichten: 6004
Lid geworden op: 07 mar 2012 16:29
Hobbies: Draagconsulente

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door Paz » 21 sep 2013 09:59

Vanes schreef:Ìk vind het toch wel fijn dat het er is. Juist op een forum krijg je toch een soort van sociale controle waardoor dat mensen bij probleempjes meer geneigd zijn hun best te doen om het ook op te lossen.
Ook al heeft iemand geen feedback, dan weet je toch ook dat er waarschijnlijk geen erge dingen mis zijn gegaan.
Als jullie het weg halen vind ik wel dat er een alternatief moet komen zodat het niet mogelijk gaat worden dat er opgelicht gaat worden via het forum. Een meld systeem ofzo waar je een klacht kan neerleggen, zodat zulke mensen niet meer kunnen verkopen via de site.
Precies dit. Ik zou graag zien dat het blijft. Ik probeer altijd feedback achter te laten, zowel positief als negatief. Als iemand geen negatieve feedback heeft, zal er ook niks mis zijn gegaan. Het is uiteraard geen garantie, maar wel een indicatie die wat mij betreft erg welkom is.
ISO steelblue indio 6

Gebruikersavatar

faab

Berichten: 392
Lid geworden op: 30 jul 2011 17:06
Hobbies: muziek

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door faab » 21 sep 2013 10:05

Ik heb al vaker iets gekocht en verkocht. Pas een keer feedback geschreven omdat er naar gevraagd werd.
Mijn ervaring is dat ik er niet naar kijk....
Begrijp wel dat een alternatief misschien fijn is.
Vier dochters (aug 2012, okt 2014, 2x sept 2017)
Draagconsulent Heerlijk Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Feedbacktopics: wel of niet?

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 21 sep 2013 10:09

Paz schreef: Als iemand geen negatieve feedback heeft, zal er ook niks mis zijn gegaan.
Dat is helaas niet zo. Bijvoorbeeld mensen die hun negatieve ervaringen niet willen plaatsen omdat ze geen zin hebben in gedoe, of zelf negatieve feedback te krijgen.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gesloten