PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door SusanM » 02 jul 2013 20:51

En ik heb ze ook binnen! Liggen al klaar om morgen voor het eerst wasbaar te luieren... (alleen de newborn luier blijft in de doos, die past mijn zoontje van 11,5 kg niet denk ik zo :)

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 03 jul 2013 14:12

Hieronder mijn review!

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Wat een leuke printjes! Prettig dat er verschillende boosters bij zitten, zo kan ik goed testen wat er voor ons het beste werkt. Alles ziet er netjes uit en ruikt frisgewassen!

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Ja, wij luieren nu sinds een maand (parttime) wasbaar. We hebben zelf wat oudere katoenen luiertjes (gratis mogen overnemen hier op het forum!) met overbroekjes, en we hebben ook nog wat pocketluiers en Bamboozles in bruikleen.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Mijn proefpersoontje is ruim 8 maanden oud en weegt zo’n 10 kilo. Een vrolijk mannetje met lekkere dikke spekbeentjes!

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Dit zijn, voor wie bereid is wasbaar te luieren, zeker gebruiksvriendelijke luiertjes. Ze zijn net zo makkelijk om te doen als wegwerp, de drukknoopjes klikken makkelijk dicht, ze stretchen een beetje mee, zijn gewoon op 40 graden te wassen en zien er erg leuk uit. Iets minder gebruiksvriendelijk vind ik dat het in elkaar zetten van de luiertjes toch best nog tijdrovend is. Het laagje PUL is stroef en daardoor glijden de boosters er niet erg makkelijk in, zeker wanneer je er meer dan 1 gebruikt. Ik heb er na 2 weken nog steeds niet echt handigheid in gekregen (maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen [cheesygrin] ).

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
De luiertjes zijn goed bevallen! Ik heb ze vandaag weer doorgestuurd en ga ze toch echt een beetje missen [sad]. Ze stonden zo leuk aan ZL’s billetjes! Ik vond de wetbag ook erg goed werken en heb helemaal geen last van vieze geurtjes gehad. De inlegvelletjes zijn superzacht, die vond ik veel prettiger dan degene die ik hier heb! Helaas kunnen ze niet gewassen en hergebruikt worden, dat kan met de andere dan weer wel een aantal keer. Ik vond eigenaardig genoeg de luiertjes met de enkele rij knoopjes beter passen hier dan degene met de nieuwe sluiting, ze lekten minder vaak door en waren daarnaast ook sneller om te doen bij ons woelwatertje.

Wel moet gezegd dat wasbaar luieren nou eenmaal meer moeite kost dan wegwerp. Met name het vaker verschonen en vaker doorlekken vind ik zelf grote nadelen, zeker met een heel actief en onstuimig mannetje dat liever op avontuur wil dan stilliggen om verschoond te worden… De luiertjes houden het doorgaans met 2 boosters erin best lang, zo rond de 3 uur, korter dan wegwerp dus maar op zich goed te doen. Maar de luiertjes lekten helaas ook nog wel eens vóór die tijd door bij de beentjes, en dat vind ik wel vervelend, zeker onderweg. Beide problemen heb ik bij alle wasbare luiers die we geprobeerd hebben ondervonden, niet alleen bij de PandaBaby-luiers. Tegenover deze nadelen staan natuurlijk ook voordelen: het geeft me een goed gevoel om wasbaar te luieren vanwege de kleinere afvalberg en ik word erg vrolijk van de leuke printjes en modellen.

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Ik ben fan van de combiboosters en de bamboeboosters, ik heb het idee dat die beter absorberen en ze zijn een stuk dunner. De langere droogtijd vind ik geen bezwaar.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
De printjes, ze zien er zó leuk uit. Ik vond vooral de vogeltjesluier en de jungledierenluier met de olifant erg hip!! De giraffeprint voelde heerlijk zacht en zag er erg stoer uit. Ik vind de drukknoopjes ook fijn, omdat dat makkelijker is bij het wassen dan klittenband. Ze zijn lekker zacht voor de billetjes, zeker met die überzachte inlegvelletjes erbij!

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Helaas toch af en toe lekkage zelfs bij tijdig verschonen, en de boosters in de pockets schuiven gaat wat stroef.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Als ik naar de markt kijk vind ik deze luiertjes goed betaalbaar en dat voor een hele prettige kwaliteit. Ik zou de prijs/kwaliteit-verhouding dus zeker zo houden want die geeft PandaBaby een slimme marktpositie!

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 8. Binnen de categorie wasbare luiers zijn dit fijne luiers voor een fijne prijs.
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 03 jul 2013 14:39

Foto volgt nog!
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 03 jul 2013 14:50

Wauw bedankt voor het mooie verhaaltje Blije Mama
jammer van het lekken. Maar voor ons ook wel weer fijn om te weten dat het niet perse aan onze luiertjes ligt. Hoewel we graag hadden willen lezen dat de PandaBaby de kleine wel droog had kunnen houden!

Bedankt voor het meedoen aan de reis!
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 04 jul 2013 14:36

Alvast een voorproefje:
Laatst gewijzigd door Janns op 31 jan 2014 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 04 jul 2013 17:12

En hierbij nog een foto van Noah met de vogeltjesluier!

Afbeelding
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 04 jul 2013 17:14

Oh wacht zo zie je 'm niet helemaal geloof ik...

Is dit beter?

AfbeeldingAfbeelding
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 04 jul 2013 17:19

Oh haha, maar meteen 3 keer [redface] [cheesygrin] ...
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 04 jul 2013 17:21

En nog eentje met de giraffeluier.

Afbeelding
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 05 jul 2013 08:35

Als ik het goed begrepen heb uit vorige posts, kan ik beter met gewoon kleur wasmiddel (poeder) wassen, dan met fijnwasmiddel (vloeibaar), in tegenstelling tot was in de eerdere handleiding stond. Klopt dit?


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 05 jul 2013 08:37

Die eerste (3 [cheesygrin] ) foto is super schattig, BlijeMama!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 05 jul 2013 08:50

Ik wordt helemaal blij van al die leuke foto's!

Mag ik ze ook op mijn site plaatsen? A toe???

Ik kom straks nog even terug op het wassen...
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 05 jul 2013 10:21

PandaBaby schreef:Ik wordt helemaal blij van al die leuke foto's!

Mag ik ze ook op mijn site plaatsen? A toe???
Die van mij in ieder geval wel hoor! Heb deze er speciaal op uitgezocht.. Heb nog andere leuke maar die zijn te 'naakt' voor op een website waar zomaar iedereen bij kan. Deze 2 vond ik wel kunnen.
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 06 jul 2013 07:26

Goedemorgen! Sjanneke, ben je er al uit hoe de luiertjes te wassen? Ze liggen hier nu vies te zijn.

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 06 jul 2013 08:20

Hoi,

Er is echt veel tegenstrijdige informatie over het wel of niet wassen met vloeibaar.
Ik was zelf met poeder en dit gaat prima dus dit raad ik dan liever aan.
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat, wanneer je te veel poeder gebruikt er resten in de luiers kunnen blijven zitten. Dit kan zorgen voor irritatie op de huid. Gebruik dus vooral niet te veel waspoeder (eerder wat minder) en wanneer je wasmachine een extra spoelknop heeft zou ik deze ook gebruiken. Zo ben je er zeker van dat alles goed schoon is zonder zeepresten.

Heb je nu echt alleen vloeibaar, vind ik het ook prima om dit te gebruiken hoor, het zijn tenslotte testluiers toch? [biggrin]

Succes met het wassen en sorry voor de late reactie...
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Plaats reactie