Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 24 apr 2013 21:41

Wientje schreef:Hier is het huishouden ook niet helemaal op orde. De was gelukkig wel [mrgreen] ! Maar ik heb het 'geluk' dat mijn man door zijn rug is gegaan. Nu kan ik prutteltje bij hem in bed leggen en roept hij mij als ze de borst wil en voor de rest ga ik me op het huishouden storten.
Wat er vandaag nog moet gebeuren:
De was ophangen, koken, stoffen, stofzuigen en dweilen, toilet schoonmaken en badkamer schoonmaken.
Morgen kan ik dan weer een kastje doen. Dan nu eerst maar aan de slag!
Ja, en toen was het mooi weer... [whistle] dus alles is verspreid over twee dagen gedaan. Moet zo alleen nog het bad schoonmaken. Dat kan nu niet want ml zit daar nu in.
Heb vandaag wel de gang weer netjes opgeruimd. En wat bij ons ook een troep verzamel plek is: onder de box. Hup box optillen en maxicosi er onder, sporttas, onderdelen van dl buitenbedje, luiertas... Ook allemaal maar opgeruimd.
Morgen op de planning staan het dakterras, het gootsteenkastje en alle felicitatiekaartjes inplakken. Dat laatste, vind het zonde om ze weg te gooien, maar we hebben nu geen plek meer voor andere kaartjes, dus moet er iets mee. In een scrapboek. Kan dl ze ook nog eens doorkijken. Hebben we ook met de trouwkaarten gedaan.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door annehoog » 25 apr 2013 09:12

Snowwhite schreef:@Annehoog: gezellig die posters [smile]
Jep, voor 4 euro stuk bij de action kon ik die niet laten liggen. [cool] (maar nu staren die koeien ons aan terwijl wij onze runderburgers zitten te eten. [rolleyes] [cheesygrin] )
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 25 apr 2013 09:51

Maar die koeien zijn echt leuk! Ik hou van koeien! Tja, dakterras wil ik straks gaan doen en binnenkort gaan we de voortuin ook aanpakken. De achtertuin moet ooit ook nog een keer. Maar ja, wanneer we dat gaan doen. We willen die pui namelijk gaan vernieuwen, deur er in en dubbelglas. Dan is het handiger om de tuin pas na de verbouwing aan te pakken.

Maar goed, dakterras zometeen... Is het grauw weer. Had graag een zonnetje gezien. Maar goed, potgrond en potjes halen. Zaadjes hebben we genoeg. We krijgen een kruiden dakterras. Basilicum, tuinkers, tomatjes, lavendel, dille, tijm, radijsjes en nog wat zooi! Ben benieuwd.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 25 apr 2013 10:06

I nte heeft een boek met alle felicitatiekaarten (vind ik maar onhandig, waar laat je dat nou weer), de anderen niet [wink]
Maar voor S ilvijn heb ik ze wel bij elkaar gebonden met een mooi lint. Gaatje erin geperforeerd, lint erdoor - je hebt dan een soort waaier - en in zijn bewaardoos. Klaar [cool] . Voor L otis en T ijmen moet ik dat nog doen denk ik [think] ik weet niet eens zeker of ik ze nog heb, maar ik denk dat ze 'gewoon' los in hun bewaardoos liggen.
Anna mv4

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 25 apr 2013 10:13

De geboortekaartjes van DL zitten in een foto-album. De andere felicitatiekaarten steek ik nu mee in haar tekenmappen. Ik haal zo van die A4 mappen met rekker bij de hema, daar gaan de tekeningen in tot ze vol zijn (per half jaar of jaar ofzo) en dan ineens ook de kaartjes die bij die periode horen.
DL februari 2010

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door annehoog » 25 apr 2013 10:18

Wientje schreef:Maar die koeien zijn echt leuk! Ik hou van koeien!
Even naar de action, misschien hebben ze ze nog! [cool]
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 25 apr 2013 10:24

zo ik ga ook maar is wat doehn...
gisteren al wel wat opgeruimde in de schuur... spullen weer terug op hun plek gedaan...
nu... even denken... of ik ga verder in schuur... of ik ga alvast even wat planten in tuin... even kijken hoe zl is... en mee werkt... het laaste betekenden dat er mateen ruimte vrij komt in schuur... dus hmmmmmm [think]
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 25 apr 2013 12:03

Oe, ja misschien straks nog even kijken of de koeien er nog zijn... Weet alleen niet waar ik ze moet ophangen, maar dat komt wel goed!

Gootsteen kastje is gedaan en als prutteltje uitgedronken is ga ik met haar kaarten aan de slag. Ik plak dekaarten alleen in hoor. Ga niet met lintjes en dingetjes in de weer, dat vind ik teveel gedoe. Maar het boek komt gewoon bij alle fotoboeken te staan. Ik maak elk jaar een fotoboek en speciale dingen maak ik er appart nog een. Zo hebben de bruiloft en de huwelijksreis een appart fotoboek. Dat jaar heeft er dus drie.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 25 apr 2013 12:09

Ik heb al drie ikea-meubeltjes in elkaar gevezen vandaag en de kelder een laagje witte verf gegeven.
Straks nog lekker met m'n vingers in de aarde op het dakterras en verse lakens op het bed leggen [smile] .
Dan kan ik morgen een beetje aan de slag in de naaikamer. Ik wil expeditkasten zetten met trofastbakken. Nog geen plaats voor de kasten, maar heb al wel 4 bakken om restjes in uit te sorteren [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 25 apr 2013 12:42

Wientje schreef:Oe, ja misschien straks nog even kijken of de koeien er nog zijn... Weet alleen niet waar ik ze moet ophangen, maar dat komt wel goed!

Gootsteen kastje is gedaan en als prutteltje uitgedronken is ga ik met haar kaarten aan de slag. Ik plak dekaarten alleen in hoor. Ga niet met lintjes en dingetjes in de weer, dat vind ik teveel gedoe. Maar het boek komt gewoon bij alle fotoboeken te staan. Ik maak elk jaar een fotoboek en speciale dingen maak ik er appart nog een. Zo hebben de bruiloft en de huwelijksreis een appart fotoboek. Dat jaar heeft er dus drie.
Grappig, ik vind inplakken véél meer gedoe [wink]
Anna mv4

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 25 apr 2013 12:58

Agna Aveta schreef:I nte heeft een boek met alle felicitatiekaarten (vind ik maar onhandig, waar laat je dat nou weer), de anderen niet [wink]
Maar voor S ilvijn heb ik ze wel bij elkaar gebonden met een mooi lint. Gaatje erin geperforeerd, lint erdoor - je hebt dan een soort waaier - en in zijn bewaardoos. Klaar [cool] . Voor L otis en T ijmen moet ik dat nog doen denk ik [think] ik weet niet eens zeker of ik ze nog heb, maar ik denk dat ze 'gewoon' los in hun bewaardoos liggen.
Ik vind dat een hele leuj idee... Even kijken hoe ik het uit ga voerwn... Tot nu toe alles van zol gewoon in zijn doos gedaan... En van dl,hankt nog beneden.
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Sweetie0123

Berichten: 493
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:59
Hobbies: dieren, lezen, fietsen
Locatie: België

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sweetie0123 » 25 apr 2013 16:07

Wat een leuke ideeën, hier [dance] !

Net alles gestofzuigd en gedweild. Nu ga k proberen 1 badkamerkast voor elkaar te krijgen [smile] .
Tablet, autocorrectie en 4 kleine handjes...mama van 2 prachtige meisjes

Stashje: Hopp Paris 7, Didymos standard red 7, Hopp Panama RS, Manduca brown, Tula toddler.

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 25 apr 2013 17:04

Hier zitten alle geboortefelicitatiekaartjes ingeplakt in een album, met uitgeprinte social media berichtjes en sms-jes. Dat is dan ook meteen het enige boek van ZL wat af is [redface]
Ik wilde digitale fotoboeken gaan maken, maar pfff daar gaat stiekem toch behoorlijk wat tijd inzitten. En ik ben er ook nog niet zo handig in. Tel daar bij op dat ik allerlei creatieve ideetjes in mijn hoofd heb, maar dat nog niet in zo'n digitaal fotoboek voor elkaar krijg, dus ik blijf het steeds maar uitstellen.
Ouderwets inplakken kon ik vroeger altijd van genieten....maar nu liggen de fotoboeken al 3 jaar! stil of staan half afgemaakt op de laptop [redface]
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Sweetie0123

Berichten: 493
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:59
Hobbies: dieren, lezen, fietsen
Locatie: België

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sweetie0123 » 25 apr 2013 17:46

Dl2 ligt nog steeds op me te slapen...maar ik moet en zal een kastje vandaag doen [twisted] !
Tablet, autocorrectie en 4 kleine handjes...mama van 2 prachtige meisjes

Stashje: Hopp Paris 7, Didymos standard red 7, Hopp Panama RS, Manduca brown, Tula toddler.

Gebruikersavatar

Sweetie0123

Berichten: 493
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:59
Hobbies: dieren, lezen, fietsen
Locatie: België

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Sweetie0123 » 25 apr 2013 17:47

Snowwhite schreef:Hier zitten alle geboortefelicitatiekaartjes ingeplakt in een album, met uitgeprinte social media berichtjes en sms-jes. Dat is dan ook meteen het enige boek van ZL wat af is [redface]
Ik wilde digitale fotoboeken gaan maken, maar pfff daar gaat stiekem toch behoorlijk wat tijd inzitten. En ik ben er ook nog niet zo handig in. Tel daar bij op dat ik allerlei creatieve ideetjes in mijn hoofd heb, maar dat nog niet in zo'n digitaal fotoboek voor elkaar krijg, dus ik blijf het steeds maar uitstellen.
Ouderwets inplakken kon ik vroeger altijd van genieten....maar nu liggen de fotoboeken al 3 jaar! stil of staan half afgemaakt op de laptop [redface]
Dat voornemen is hier ook, maar zelfs de kaartjes zijn nog niet ingeplakt [redface] .
Tablet, autocorrectie en 4 kleine handjes...mama van 2 prachtige meisjes

Stashje: Hopp Paris 7, Didymos standard red 7, Hopp Panama RS, Manduca brown, Tula toddler.

Plaats reactie