Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamaN » 08 apr 2013 19:35

Ik heb moeite om dingen weg te doen merk ik. Ook omdat er veel spullen van ml bij zitten die hij liever niet weg wil doen [rolleyes] Dat maakt het niet makkelijker. En als ik dan heb besloten om iets weg te doen, dan blijkt vaak een week later dat ik het toch wel had kunnen gebruiken [headbang] [lol] Ben ik nu heel erg?

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 08 apr 2013 22:49

mamaN schreef:Ik heb moeite om dingen weg te doen merk ik. Ook omdat er veel spullen van ml bij zitten die hij liever niet weg wil doen [rolleyes] Dat maakt het niet makkelijker. En als ik dan heb besloten om iets weg te doen, dan blijkt vaak een week later dat ik het toch wel had kunnen gebruiken [headbang] [lol] Ben ik nu heel erg?
Herken baar....
Spullen van vl verzamel ik ook een plek.... Een
berg dozen die uit gemest moet worden....door vl.... Maar is dan wel op een plek....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


KaMaMa

Berichten: 834
Lid geworden op: 29 okt 2012 21:25
Hobbies: Koken, lezen, buiten

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door KaMaMa » 12 apr 2013 16:25

Jeej! Ben goed bezig, beetje trots op mezelf dat ik het volhoud [mrgreen]

Tot nu toe: trapkast, twee besteklades, 1 keukenkast en 2 keukenlades [blij] en ML leeft zich uit op de zolder!
ZL 5/2012 ~ DL1 10/2014 ~ DL2 9/2018

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 13 apr 2013 18:09

Vandaag nieuwe (eindelijk omgeruilde, vorige werd tot 2x toe beschadigd geleverd) buffet/vitrinekast schoongemaakt en alvast 1 doos servies afgewassen en erin gezet. Nu nog 2 kleinere doosjes te gaan.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 21 apr 2013 15:34

VL wilde vandaag wel even helpen met de badkamer schoonmaken [biggrin] Dus terwijl hij de badkuip schoonmaakte, had ik even extra tijd om het badkamerkastje goed uit te soppen, nieuwe mandjes erin te zetten en het kastje opnieuw in te richten. Zoveel ruimte over nu er 5 flessen weg zijn!
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door rietjetoet » 22 apr 2013 00:41

ok, hier is het voorjaar aan t kriebelen én ik heb veel te veel rommel in huis merk ik steeds meer.
Vorige week twee lastige hoekjes uitgezocht en ruim een vuilzak rommel weggegooid, zelfs niet meer geschikt voor de kringwinkel. Kleding die ik wil verkopen zit nu keurig bij elkaar in één bak en rest zit in twee dozen om door te geven aan een vriendin wiens dochtertje net twee jaar jonger is dan de onze. (nu nog daar geraken)
Vorige zomer heb ik wel een heel aantal kasten 'uitgezocht" en ik merk daar nu regelmatig nog het profijt van. Dus eigenlijk had ik toen moeten door doen. Maar toen was mijn doel: alles van de kasten halen wegens feestje en tja dat feestje is allang gepasseerd natuurlijk.
Ik ga geen blog bijhouden maar af en toe wel eens een fotootje maken denk ik ;-)

Net nog gezorgd dat aanrecht enz leeg zijn zodat ik morgen tenminste goed de dag kan starten
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 22 apr 2013 08:04

Dit weekend DL's knutselkastje eens aangepakt. Nu ik een naairuimte krijg, kon mijn stofjesstash daar weg en heeft DL twee extra plankjes voor alle gips, play-doh, potloden, verf, ... [smile] . Allemaal mooi in doosjes en bakjes. [dance]

En daarnet al het babyspul (matrasjes, speelgoed, mc, ...) in de auto gedouwd, om 10u gaat de kringwinkel open [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door rietjetoet » 22 apr 2013 15:52

ik ben weer veel te hard van stapel gelopen, maar ik erger me al jaaaaaaaaaaaaren aan één ruimte in huis: de berging/washok. Die staat propvol met kasten én met wasmanden en dozen etc. Ik heb mezelf tot doel gesteld die ruimte deze week aan te pakken inclusief de strijk die er ligt. (die heb ik ondertussen gesorteerd en anderhalve mand moet ik nog strijken, valt me nog mee want er stonden er vier), dit wordt een woensdag project kan mooi tijdens de dutjes van de dochters.
Eén wasmand stof en twee dozen resten gaan naar school, één zak gaat naar kledingcontainer, één bak flessen en een vuilzak andere rommel eruit gehaald en ik heb nog maar één kast onder handen genomen. (ok 't is een grote)
De spullen die naar school moeten staan samen in de hal en daar komt overmorgen een halve mand strijk bij (ik doe de was van t school).
Morgen verder met sorteren van te koop kleding bak, weggeefkleding bij elkaar zetten en donderdag wordt rondrijdag naar containerpark enz
Vrijdag wil ik de ruimte echt schoonmaken, terwijl de poetshulp de rest van het huis onder handen neemt ;-)
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

draagsmoesje

Berichten: 1041
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:37
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door draagsmoesje » 22 apr 2013 22:27

'Kastje' wat ik vandaag opruimde was een deel van ons schuurtje.
Wat ik niet meer hoefde of gebruikt heb het laatste jaar aan prul op een tafel buiten gezet.
Bord erbij "zoek uit, gratis!"
Op 2 dingen na is alles meegenomen. Kijk, dat ruimt op.

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door rietjetoet » 22 apr 2013 23:47

ik wou eerst geen blog of zo, maar ik ben niet alleen hier actief en elders doen er ook nog paar mensen mee met mijn opruim-actie en toen bedacht ik me dat ik nog een testblog had om dingen mee uit te proberen die ik allang niet meer gebruikt had.
Dus dit is mijn actie van de dag
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 23 apr 2013 09:52

rietjetoet schreef:ik wou eerst geen blog of zo, maar ik ben niet alleen hier actief en elders doen er ook nog paar mensen mee met mijn opruim-actie en toen bedacht ik me dat ik nog een testblog had om dingen mee uit te proberen die ik allang niet meer gebruikt had.
Dus dit is mijn actie van de dag
Knap hoor! [applaus]
Ik vind het er al zo georganiseerd uitzien met de stellingkasten en al die kratten.
Succes! [cheer]
Anna mv4

Gebruikersavatar

smuey

Berichten: 3330
Lid geworden op: 17 nov 2008 23:52
Hobbies: moederen
Locatie: Herentals, België

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door smuey » 23 apr 2013 11:23

Jeej, nog een blog om te volgen! [smile]

Ik heb de laatste 1,5 week ook weer wat gerealiseerd:
- kast met allerlei administratie al voor de helft uitgerommeld
- terras opgeruimd (was véél werk, na een hele winter rommel vergaren, is overdekt) en geveegd, tuinstel uit de opslag gehaald, paar plantjes neergezet --> de tuin is klaar voor de lente! [blij]
mama van N (mei '09) en M (juli '13)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 23 apr 2013 12:42

Ik liop weer achter in de gewone huishou de.... De was word gedaan.. De rest...,
Nouja..
Van daag dus woonkamer weer helmaal bij gewerkt...zo nog dwijlen als vl detuin in is gedoken... En dan ga ik boven verder... Met de schoonmaak... Kan ij morgen misschien wat uit mesten...
Het us hier even wat lastig... Zl slaapt niet meer altijd over dag... Z en zijn hulp is niet altijd ecen handig...

Wel fijne is dat vl de laaste tijd druk is met de tuin,afmaken. Dus als dat klaar is heb ik weer ruimte om de schuur verder te dien en zo...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 23 apr 2013 12:54

Hier is het huishouden ook niet helemaal op orde. De was gelukkig wel [mrgreen] ! Maar ik heb het 'geluk' dat mijn man door zijn rug is gegaan. Nu kan ik prutteltje bij hem in bed leggen en roept hij mij als ze de borst wil en voor de rest ga ik me op het huishouden storten.
Wat er vandaag nog moet gebeuren:
De was ophangen, koken, stoffen, stofzuigen en dweilen, toilet schoonmaken en badkamer schoonmaken.
Morgen kan ik dan weer een kastje doen. Dan nu eerst maar aan de slag!
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door rietjetoet » 23 apr 2013 13:50

Agna Aveta schreef:
rietjetoet schreef:ik wou eerst geen blog of zo, maar ik ben niet alleen hier actief en elders doen er ook nog paar mensen mee met mijn opruim-actie en toen bedacht ik me dat ik nog een testblog had om dingen mee uit te proberen die ik allang niet meer gebruikt had.
Dus dit is mijn actie van de dag
Knap hoor! [applaus]
Ik vind het er al zo georganiseerd uitzien met de stellingkasten en al die kratten.
Succes! [cheer]
dat was indertijd enige manier om mijn stofjes ergens kwijt te raken en er toch nog aan te kunnen ;-)
En mijn stofjes daar heb ik veel voor over hihi. 't is ook maar een piepklein ruimteke en er moest veel in én ik moest achteraan aan t wasmachien blijven kunnen. Achter die kasten zit nog een deur en die hebben we dus opgeofferd om boel wat te kunnen organiseren
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Plaats reactie