Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 24 nov 2012 19:41

Lissymar schreef:Nou dat heb ik dus ook. Dan is mn woonkamer opgeruimd en dan ga ik boven beginnen, als ik dan daar klaar ben kan ik weer in de woonkamer veginnen.
jep..... maar dat is net al die lades die ik van de week gedaan heb voor de tweede keer... veel sneller klaar... en tja die rommel die onze kinder uit de kasten trekken... zal een dagelijks klus blijven... denk ik zo...

ik ben weer boven... poging doen tot pennen testen... leuk werk.... [rolleyes] zekker als er op de honder er maar 5 of zo weg kunnen... maar goed straks nog de stiften en dan een plek vinden voor de textilstifen... hmmmmm en ander bijzonder dingen...

okee damens even een vraag....
hoe veel van de volgenden dingen hebje nu echt in een huishoude nodig...
scharen.... punteslijpers.... witebord makers.... van die hiltestifen... permenten stifetn... ????? rolle plakband... nietjes... ooooooooooja en punezes (voor al de laste we hebben er niet eens een bord voor)

scharen ik heb allen al hier nu nast mij 8 liggen dan liggen er 2 in de keuken... 1 in de woonkamer... 2 in de badkamer... en vast nog minimaal 3 ergens anders is huis.... en dan zijn dit de gewone scharten... dus niet mijn stofscharen (heb er 2 van) en niet de scharen voor de haren of nagels... in totaal dus 16 gewone scharen schat ik in.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

oooooooooooja en plakband rolhouders???

ik denk dat ik de komenden kerst en zo huishoudartijelen kado ga geven of zoi...

edit oooooooooooja en we hebben ook nog een doos met 10duizen pennen die nooit gebruikt zijn... ooit geregeld door mijn vl... wel allemaal met reclame er op... maar goed... als er al 50 pennen uit de doos zijn is dat veel...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


Nicolien

Berichten: 2489
Lid geworden op: 21 feb 2008 23:43
Hobbies: Op knopjes klikken
tag: Knopjes, knopjes, knopjes

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Nicolien » 24 nov 2012 22:25

revital schreef:
Lissymar schreef:Nou dat heb ik dus ook. Dan is mn woonkamer opgeruimd en dan ga ik boven beginnen, als ik dan daar klaar ben kan ik weer in de woonkamer veginnen.
jep..... maar dat is net al die lades die ik van de week gedaan heb voor de tweede keer... veel sneller klaar... en tja die rommel die onze kinder uit de kasten trekken... zal een dagelijks klus blijven... denk ik zo...

ik ben weer boven... poging doen tot pennen testen... leuk werk.... [rolleyes] zekker als er op de honder er maar 5 of zo weg kunnen... maar goed straks nog de stiften en dan een plek vinden voor de textilstifen... hmmmmm en ander bijzonder dingen...

okee damens even een vraag....
hoe veel van de volgenden dingen hebje nu echt in een huishoude nodig...
scharen.... punteslijpers.... witebord makers.... van die hiltestifen... permenten stifetn... ????? rolle plakband... nietjes... ooooooooooja en punezes (voor al de laste we hebben er niet eens een bord voor)

scharen ik heb allen al hier nu nast mij 8 liggen dan liggen er 2 in de keuken... 1 in de woonkamer... 2 in de badkamer... en vast nog minimaal 3 ergens anders is huis.... en dan zijn dit de gewone scharten... dus niet mijn stofscharen (heb er 2 van) en niet de scharen voor de haren of nagels... in totaal dus 16 gewone scharen schat ik in.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

oooooooooooja en plakband rolhouders???

ik denk dat ik de komenden kerst en zo huishoudartijelen kado ga geven of zoi...

edit oooooooooooja en we hebben ook nog een doos met 10duizen pennen die nooit gebruikt zijn... ooit geregeld door mijn vl... wel allemaal met reclame er op... maar goed... als er al 50 pennen uit de doos zijn is dat veel...
Wow, dat is wel heel erg veel. [eeks]
In de keuken een paar scharen (bij ons gaan ze regelmatig in de vaatwasser mee)
In de wk eentje. In de badkamer eentje, op zolder (bureau) eentje.
Ehm eens een paar wegleggen en kijken of je ze mist?

En die pennen.... Pfff. Weggeven aan een verzamelaar? Zelf schrijf ik het liefst met een zorgvuldig uitgekozen pen, zo'n mooie vulpen of balpen, of zo'n finliner met leuke kleurtjes. Alles als het maar geen lelijke is [mrgreen] (maar dat is mijn afwijking ;))
En plakband: mijn peuter en kleuter knutselen er graag mee.

Succes!

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 25 nov 2012 10:18

ja het zijn er echt te veel.... heb nu alles wat te veel is in een apparte doos op geruimde de spullen missen zullen we niet... maar voor we wat nieuw kopen weet iki nu waar ik moet zoeken....
hier de reseltaten van gisteren
geen voor foto... maar zo zie nu 2 van mijn beuro lads er uit...
Afbeelding
Afbeelding

de bakken met spullen
Afbeelding
de linker bad had ik al ooit uit gezicht en zo in gericht... allen nu weer bij gevulde met wat ik tegen kwam... alles stiften zijn gecontroleerde toen ze er in gingen en zouden het dus moeten doen... allen potloden hebben een punt... dus gebruiks klaar als je wil gaan teken...
de rechter bak is dus nu een bak met rezerde onderdelen... alle pennen en stiften en zo doen het nu...

pennen zijn hier pennen... voor al voor boodschapen lijsten maken en dat sorte dingen... ook als we gaan geocachen gaan ze mee en dan verlies je nog wel is wat... dus geen dure pennen...
dit lucht weer op... weer een la die open kan zonder gek te worden...

klus voor van dag.... hier foto voor
Afbeelding
gaat om de bovenste 4 vakjes... met bedden goed....
en ja deze kast moet ooit een deur krijgen....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 25 nov 2012 22:33

Geweldig die foto's! Vooral om het verschil te zien [biggrin]

Hier trouwens maar 1 plakbandhouder in huis, maar ik kan me voorstellen dat we er in de toekomst eentje bij kopen voor gekleurd 'knutsel'plakband voor de knutselspullen voor ZL.
Scharen hebben we ook niet al te veel. Eentje in de keukenla, 2 in de studeer en eentje in de woonkamer.

Inmiddels staan er bij ons ook weer vier dozen klaar voor de kringloop.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 26 nov 2012 11:06

klus voor van dag.... hier foto voor
Afbeelding
gaat om de bovenste 4 vakjes... met bedden goed....
en ja deze kast moet ooit een deur krijgen....
zo de bedden goed is gedaan... van daag de laaste puntjes gedaan... niks kon weg maar is wel weer netje gevouwen en ziet er strak uit... waar door alles ook weer past... een paar dingen hebben ander plekjes gekregen... verder heb ik van morgen nog even vl hangende spullen opgeruimde en de ruimte er onder... vond een shirt die ik al ene hlaf jaar zoek wat terug... die was die aan het gebruiken om zijn pak stof vrij te houden... in plaats van de pakkenhoezen die netjes onderin lagen... nog in de plastik... dus die er om heen gedaan...
foto na:
Afbeelding

verder net even een half uur in schuur bestede om ruimte te maken zo dat vl van de weekeind eindelijk zijn kast af kan maken die er in moet zo dat die kan gaan opruimen... niks weg gedaan... maar veel herstappelde en alle potten op hun plek in plaats van door heel de schuur heen... nu zaterdag na de mark als zl slaapt moet vl van mij die kast in elkaar zetten... ik heb het nu zo gedaan dat die alle 3 de delen mateen kan doen... zo dat die er niet later nog eens over na moet gaan denken en alles weer weg moet ruimen of zo... nu nog hopen dat die mijn hulp op prijz stelde... [twisted]


sorry als ik veel post maar ik heb het weer te pakken... en tja... ik weet zelf hoe de foto's van andere.. mijn soms net de schop kunnen geven om door te gaan... of weer te begingen
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Litha

Berichten: 3264
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:33
Hobbies: ...

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Litha » 14 dec 2012 22:17

Wat is het hier stil! Zijn de kastjes op? [cheesygrin]

Hier nog wel een hoop uit te zoeken maar het vordert gestaag...

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 14 dec 2012 22:37

Hier nog wel wat gedaan.... Maar in weekeind geqoon druk... Allemaal ziek geweest.... Heb net nieuw naaimachine dus nu even die klusjes afmaken... Dingen als godijnen... En nog wat andete dingen waar voor ik stof had ligfen.... Vl moet rigenlijk nu echt zijn beuro opruimen daar moet de naaimachine een vaste plek krijgen....

Hopp snel weeer fotos te hebven..... Maar meestal als ik hiet foto zie krojg ik weer zin dus kom maar op...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 14 dec 2012 23:02

Hier gebeurd er helaas niet erg veel nee... Sommige kastjes zijn wel echt hard toe aan een nieuwe opruim beurt.... Helaas ben ik oververmoeid en slaap ik momenteel belachelijk veel en heb ik weinig energie. Alleen mijn haak projecten maken sprongen vooruit.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 19 dec 2012 13:28

Zo dames is weer stil... Ik van daag eindelijk laatste la in mijn kleding kaste gedan... Geen foto was obdergoed la... Maar het ziet er wel weer strak uit zag er echt tegen op... Maar nu is hele kast klaar.. Binnen kort de lege lades en delades in comode om bouwen.. Zo dat baby spullen er bij kunnen... Heb altijd volgende maat voor zl in comode liggen dat kan nu in mijn kaste ener is dan ook ern la voior maat groter voor bib... En dan kan ik gaan wassen.. En zo en dam ben ik klaar o dat vlak voir bib.... Niet dat die een naam heeft of geboorte kaarte.. Dus die moet nog,maar heel lang bib blijven..

Ik wil van dag,nog de nasidiis met,alde rimmel van3 naaimachines endraafd en naden en zo doen... Heb al voir foto gemaakt maar nu zl aan de borst..... Hopelij zo slapende....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

ally

Berichten: 7254
Lid geworden op: 16 dec 2009 14:29
Hobbies: hobbieen
tag: Seilt ab!
Locatie: plaatsje in Salland, Maker en verkoper
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door ally » 19 dec 2012 13:31

Hier óók de kledingkasten gedaan, oh man wat een stof! Vorige week heb ik mijn naai-ladenkast gedaan, die wil nu weer dicht...als ik de was heb weggeruimd, ga ik de andere naaikast doen... [smile]

En wat ik nog meer gedaan heb: de garderobe kast in de hal, de kast waar mijn naai-en lockmachine in staat, één boekenkast. Ik moet meer foto's maken. [cheesygrin]
Moeder van twee mopjes, 7 oktober 2008 en 21 september 2010
http://www.hazeltjes.nl Webwinkel voor droom en wonder

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 19 dec 2012 14:50

ook goed bezig...

nou hier zijn de fotos van die naaidoos van me... is niet zo heel veel... als ik lees veel jij heb ally.... heb eindelijk eigen naaimachine die het doet... en tja... de beuro waar die op moet komen staat nog vol met rommel van vl dus wie weet over een jaar of 10... en tja... stoofen liggen hier nu overal en nergens... twee grote kraten vol boven.... en nog wat ander die overal liggen... (niks meer kopen tot ik hier wat van heb gemaakt heb denk ik zo)

zo even gestoord door zl die even de borst wilden...
fotos
voor... het is echt een rommeltje:
Afbeelding

erna:
Afbeelding
voor heen konde de 3 bakjes met onderspeoltjes er niet in
Afbeelding

er is vooral afval uit... verpakkings matiriaal... en nu kan je wel zien wat je ongeveer heb en vinden... voor nu ben ik heel blij...
als die beuro ooit leeg komt zal ik waarschijnelijk dingen ander kwijt willen... iets met een klein latjes voor de knopjes en lindjes... en eentje voor de gordijn lint (daar had ik pas on nodig veel van... denk dat ik heel de huis nog een keer gordijnen kan geven met wat ik heb)

acht zo even kerstkado inpakken alvast en dan misschien in als zl nog slaap in de schuur aan de slag... aaaaaaaaaa
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 31 dec 2012 17:14

nou heeft Vl over een week 15 week vrij... en de planning is om wat leuks te doen... maar ook dagen wat nuttigs... dus de nieuw werkende kraan van de bad... maar ik hoop ook dat die zijn beuro... (foto hier al eerder geplaats) en/of de schuur... iets aan wil doen????
Afbeelding
en
Afbeelding

[pray] [pray] [pray] [pray] [pray]
Okee misschier herinneren jullie deze foto nog... Nou uit eindelijk heb ik zelf wat middagen besteede... En daar net ook nog... Het is nog niet klaar maar we kunnen bij alle gereedschap... De werkbank heeft ruimte om op te werken... Je kan er gewoon in zonder ergens over heen te klimmen... Ik zal woensdag overdag fotos maken en plaatsen...
Morgen ben ik een dagje naar sauna met me ma... Maar hoop stieken mat vl nog verder gaat door wat hout reestjes op te zagen... Zou mooi zijn dan word het echt nog wat.... En tevens is de open haart hput bijna op.... Van de voorjaar of zo een keer goed schoon maken... Kan ook geen.kwaat.... Nu zo houden....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 01 jan 2013 14:11

Oh, goed bezig, Revital! Ben benieuwd naar de after-foto's.

Zelf heb ik weinig tijd gehad om dingen eens goed uit te zoeken alvorens we gingen verhuizen.
Het wordt vanaf nu dus zoiets als een verhuisdoos per dag. Gelukkig woon ik zowat naast de plaatselijk kringloop, dus dat is ideaal! Alleen merk ik nog altijd dat ik moeite heb met afstand doen van spullen.... er zitten vaak zoveel herinneringen aan, of het is handig voor later etc.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 01 jan 2013 14:53

Hier ondertussen wel het een en ander gedaan.
Geen foto's, maar van mijn lijstje kan ik de volgende dingen afstrepen:
Kledingkast manlief.
Babykamer
Administratie is uitgezocht. Een deel moet nog gescand worden.
Bureau is opgeruimd. Plank boven het bureau is opgehangen, dus dat blijft nu ook georganiseerder.

De tvkast moet nog,net als de boekenkast en de keukenkastjes. Dan is alles gedaan en kan ik me gaan richten op creatieve dingen oppakken.

De wc verleuken: nu is die saai wit. In ons vorige huis was de wc een grote collage van allerlei plaatjes van oude kalenders enandere plaatjes die wij mooi vinden. Dit wil ik weer doen.
Alle kaarten die wij hebben gekregen voor ons huwelijk, ruim een jaar geleden, ga ik maar eens in een plakboek stoppen.
Zo heb ik nog een paar dingen op mijn lijstje staan. Eerst maar alles opgeruimd en schoon zodat alles ook klaar is voor de baby.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Annet » 01 jan 2013 21:39

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Ik meld me hier dus maar weer eens even. Dit jaar ga ik echt proberen elke dag iets te doen. Ik zal het hier niet allemaal gaan beschrijven, maar heb in mijn agenda wel een maandplanner gereserveerd om de vorderingen bij te houden. Vandaag de sokken van ZL uitgezocht en alles wat te klein was in de doos voor neefje gedaan. Die doos wordt dit weekend opgehaald [cheer]
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Plaats reactie