Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 31 okt 2012 18:18

okee... schaam... ik heb allemaal maar meer romel in huis gehaalde van daag... soffemarkt... en ik heb geen naaimachine.. dus eeeeeeeeeeee....
dvd zijn hier in orizonele hoes... en dan gesorteerde op alfabetis volgorde en ik heb digial een lijst van welke we hebben... (allen werk dvd speler niet langer de 45 min... dus kijken doen we niet) wil ook een keer de cd doen... maar denk dat ik daar nooit ga doen...

maar goed bezig dames... [applaus]
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 01 nov 2012 11:06

Zo, ik ben er vandaag al even flink tegenaan gegaan.
Wilde al langer een keer onder/achter de grote zetel aanschuiven. Maar wegens heel weinig verplaatsplaats was het er niet van gekomen. Gebeurd dus.
Ineens de zetel met HG product aangepakt van alle chocola, melk, pipi- en andere accidentjes aangepakt. Hopelijk draait het goed uit. Wilde ik ook al een paar weken doen.
En de wc goed uitgeschrobd met schoonmaakazijn. Ging veul sneller dan verwacht, dus moet ik in de toekomst ook niet meer uitstellen. Wat een verschil.

[cheer]
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 01 nov 2012 22:00

Tussen alle verbouwingen door heb ik deze week mijn kledingkast eens aangepakt. Een grote doos kleding ga ik nog proberen te verkopen en een zak kleding gaat naar het goede doel. Alleen nu staan die doos en zak nog irritant in de weg...
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 03 nov 2012 20:04

zo even weer een update...

gisteren de beuro van ml weer is herstapelde... had de dag er voor een krat leeg gemaakt van kinderkleding... die dus mateen gevulde met losse dingen op beuro en alles dus dannig herstapelde dat we gewoon weer vloer oppervlakte in de studie kamer terug kregen..
nu is ml de cd en dvd rek die op de beuro stond aan het ophangen... en wie weet doet die zo ook de plank die naast mijn beuro staat voor bijven die van hem ook... kan ik weer boeken daar kwijt.. en hebben we weer kastruimte voor ander dingen...
gisteren ben ik ook op zolder aan het herstapelen geweeste... ook daar is vloeroppervlak gewonnen... maar dingen als de tent die sins de ON-beurs voor de schuiven lag zit nu in de kast...
(onder tussen zijn allen verfpotten en ander rommel van de gang op zolder naar de kamer verplaats om dat ML daar een kast voor wil gaan bouwen en dus moets dat ruimte even leg... zucht... nu oog het weer heel vol... [evil]

maar ik heb daar net een doos die al jaren onder mijn beuro zit leeg gehaald... 90% is opgeruimt of weg gegooit... nu nog een zak moet pennen en zo.. waar van denk ik een deel eht niet meer doet... (hoe veel pennen en potloden heeft een persoon nodig... allen al in die zak zit er denk ik 100.... (komt uit mijn beuro van toen ik thuis nog wonde bij mijn ouders (2007) als ik het goed zie... ) die is voort een andere moment nu echt geen puf....

maar al in al goed bezig,,,,...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


dutchy0203

Berichten: 1963
Lid geworden op: 08 jun 2011 22:57
Hobbies: natuur,tuin,creatief,zl&dl

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door dutchy0203 » 04 nov 2012 22:42

Van de week de besteklade helemaal schoongemaakt.
Alles eruit, opnieuw afgewassen, la uitgezien, maar wilde m ook nog met sop schoonmaken.
Dus la eruit (ging heel makkelijk). En la lekker met heet water en zeep schoongemaakt en laten drogen.
Kregen we m de dag erna met geen mogelijkheid meer goed in zonder dat ie aanliep.
Komt mn vader langs en kijkt ernaar en zegt:is de la soms nat geworden?
Uuhhmmm...ja..
Is ie gemaakt van spaanplaat en helemaal uitgezet..
Oepsgelukkig is mn vader héél handig en werkt de la inmiddels weer goed.
Maar soms kan je dus ook té grondig schoonmaken..
ZL-november 2010 & DL-februari 2013 &ZL-maart 2016
Beco butterfly, Bondolino, ringsling, Ellevill Zara Tri-sugar

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 05 nov 2012 08:56

dutchy0203 schreef:Van de week de besteklade helemaal schoongemaakt.
Alles eruit, opnieuw afgewassen, la uitgezien, maar wilde m ook nog met sop schoonmaken.
Dus la eruit (ging heel makkelijk). En la lekker met heet water en zeep schoongemaakt en laten drogen.
Kregen we m de dag erna met geen mogelijkheid meer goed in zonder dat ie aanliep.
Komt mn vader langs en kijkt ernaar en zegt:is de la soms nat geworden?
Uuhhmmm...ja..
Is ie gemaakt van spaanplaat en helemaal uitgezet..
Oepsgelukkig is mn vader héél handig en werkt de la inmiddels weer goed.
Maar soms kan je dus ook té grondig schoonmaken..
oooo dat is inderdaad een geval van te goed je best doen... zucht.. maar wel fijne zo een vader
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

ally

Berichten: 7254
Lid geworden op: 16 dec 2009 14:29
Hobbies: hobbieen
tag: Seilt ab!
Locatie: plaatsje in Salland, Maker en verkoper
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door ally » 20 nov 2012 10:27

Ik meld me hier, er is nogal wat kastopruim achterstalligonderhoud en ik ben gisteren hiermee begonnen:
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Vandaag heb ik de bordenla gedaan. [smile]
Moeder van twee mopjes, 7 oktober 2008 en 21 september 2010
http://www.hazeltjes.nl Webwinkel voor droom en wonder

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 20 nov 2012 11:44

Goed beging.....

Hier lijkt het wonder boven wonder toch hier en daar echt een h ui s te zijn gewoorfen of in woording....

Er zijn allemaal pkaken bijgekomen en met oekensteunen dus goed te vullen... Zoon zl een eigen boekenkast... In plaats van eenvouwkrat...
Opzolder een helekast waar vroeger allen de verf paste om dat het op de grond lag lig nu veel meer rommel... Studie kamer heb ik even heropgeruimde (alles in kraten in plaats can los logfen) waar door we hele vloer opperclaken terug krikg..... Nu heeft vl gezegtdat zij. Bureo leg gaat voor de naaimachine.... Die we met kerst krijgen....(ik moet het eerst Ien dan gelocen)

Maar het groteste verschil is dat we echt proberen om elke avond beneden glat te treken voor het slapen... Lukt niet al tijd helemaal maar denk dat het zeker 5 van de 7 avonden lukt en anders probeer ik het sochtens.....

Dus het voeld echt veel beter.... En ik geniet.... Ooooja en mijn keding kast ia helemaal gedaan waar bij er 1 la vrij is voor bib en eentje met spullen die na bevalling even moet passen.... Maar die zouden voor nu ook naar boven kunnen als die la ook nodig blijkt te zijn....

Wat qel echt moet is de spullen die ik verzamelde heb om wwf te gaan moeten nog weg.... Via crienden of mp... Maar daar moet ik nog tijd en zin voor vinden...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 21 nov 2012 08:15

okee ik ben weer goed bezig...
weten jullie deze nog...
revital schreef:zo mijn la een dag is nu twee geworden.. twee kleine...
van morgen wilde ik mijn telefoon opladen... en ja hoor trek de la open en niet kunnen vinden... en toen ik hem vond in de knop met ander...
dus mateen aan de slapg...
la 1
halverwegen:
Afbeelding
klaar: ik heb ook allen dingen waar ik niet wist waar van ze zijn een label gegeven.. en als ik het echt niet wist zijn ze naar boven... op de berg dat VL buro heet... haha... zal daar zo nog wel een foto van maken voor jullie...
Afbeelding

la 2 (de la er nast met pennen en zo... aaaaaaaaaaaaaa)
voor:
Afbeelding edit: verkeerde foto
na:
Afbeelding

zo nog even de overgebleven pennen boven in een la doen... nog een la die uit gemeste moeten worden.. maar allen pennen die niet werken zijn weg... en ik heb benden geen 100 pennen nodig... nu even zo houden...

ik ga zo nog de wc benden poesten.. dan is het schoon maak voor van daag ook even gedan..
(nou ja voor het slapen gaan even speelgoed en keuken aan kant.. )

ik heb trouwens besloten om over dit projecht/klus niet te vertellen tegen VL... kijken of die in de gaten krijg dat ik goed bezig ben... la 1 weet die van af... wand hij was nog thuis toen ik gefustride rakte... maar la twee... kijken wanneer die dat in de gaten gaat hebben... morgen weet ik niet of ik wat kan doen en het zelf de gelde voor de weekeind wand dan is VL thuis... dus denk dat het voor mijn elke dag word behalven donderdag/zaterdag en zondag... of ik ga dan mijn kast doen of zo... dat kan nog wel onder de idee. ik ben het zat... of ik zoek iets en ruim mateen op... of zo... de kast van ZL kan zo ook wel... nou ja kijk wel even...
nou ze zagen er al weer zo uit:
Afbeelding
nog niet zo erg als het was maar wel zo dat elke keer als ik er in keek ik me stoorde...
verder stonden deze bakken met rommel op het kasten... en de foto toestel en vidiocamera...dus zag het er rommelig uit:
Afbeelding (poes kwam ook helpen maar ander foto was helemaal ontscherp)

nu zit het er zo uit:
Afbeelding

niet veel weg kunnen gooien maar wel veel naar boven gekunt... wat daar ooit een plek moet krijgen en sommig dignen die al een plek hebben weer weg gezet...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 21 nov 2012 08:43

Hier staat het een klein beetje on hold. Een excuus heb ik niet. Ik heb er vaak gewoon geen zin in. Meestal als ik vrij heb, heb ik dat echt nodig om bij te komen. Dat zwanger zijn zuigt energie zeg!
Maar, ik blijf wel bezig met het opruimen en verbeteren van mijn huisje. De opbergkisten in de slaapkamer zijn uitgezocht.... Helaas lag daar niets wat er niet hoorde. En ik ben bezig met de babykleertjes uit te zoeken en te wassen. Daar heb ik nog twee zakken van te gaan. De rest zal ik aan een vriendin doorgeven die ook zwanger is en het grote nieuws net aan het vertellen is. Ik sta dus niet stil, maar het gaat ook niet zoals ik met mezelf had afgesproken.

Revital: Bij de ikea kun je een soort van metalen schotjes kopen die je in je lades kan stoppen en zo vakken kan creeren. Misschien een idee?
Hier is een linkje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30160308/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 21 nov 2012 08:51

Wientje schreef:Hier staat het een klein beetje on hold. Een excuus heb ik niet. Ik heb er vaak gewoon geen zin in. Meestal als ik vrij heb, heb ik dat echt nodig om bij te komen. Dat zwanger zijn zuigt energie zeg!
Maar, ik blijf wel bezig met het opruimen en verbeteren van mijn huisje. De opbergkisten in de slaapkamer zijn uitgezocht.... Helaas lag daar niets wat er niet hoorde. En ik ben bezig met de babykleertjes uit te zoeken en te wassen. Daar heb ik nog twee zakken van te gaan. De rest zal ik aan een vriendin doorgeven die ook zwanger is en het grote nieuws net aan het vertellen is. Ik sta dus niet stil, maar het gaat ook niet zoals ik met mezelf had afgesproken.

Revital: Bij de ikea kun je een soort van metalen schotjes kopen die je in je lades kan stoppen en zo vakken kan creeren. Misschien een idee?
Hier is een linkje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30160308/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier gaat het ook soms dagen beter dan anders... en ja de zwangerschap vraag ook hier veel aandacht... maar als er hier weer wat word gepost krijg ik er weer zin in... stom genoeg... (is is ML voor al goed bezig in de weekeind... en ook dat spoort mij aan) elke stap al is het klein en onzichtbaar is er weer een...

ik ken die dingen van de ikea... weet niet of ze hier in zouden passen... la is eigenlijk helemaal niet zo diep.... maar ga er is over na denken... (voor een van de keuken lades hebben besloten zelf iets te maken... van hout... daar dat het een rare vorm moet hebben om voor onze te werken...)
er zijn zo veel leuk opberg metodes te koppen... ik ben druk denken over een of we iets in huis al hebben wat ik kan hergebruiken voor in de comode voor de sokken van beide kinderen en zo... heb nu een grote mand... maar dat werk eigenlijk niet... en straks wil ik toch echt dat de sokken van zl gescheiden liggen van die van bib... denk dat ik 4 bakjes wil hebben... sokken zl, sokken bib, zorgcompresen, en mutjes... of zo iets... maar wil liever niks kopen... heb al zo veel rommel in huis... als ik iets kan hergebruiken... scheeld dat in koste en in rommel toch???? ach heb nog tot eind januwaren om iets te bedenken... (en anders er na om iets te kopen)
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Lissymar

Berichten: 3077
Lid geworden op: 18 okt 2011 19:21
Hobbies: Lezen, haken, koken.
Locatie: Dordrecht

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lissymar » 24 nov 2012 11:59

Afbeelding
Voor de kringloop!

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 24 nov 2012 18:21

Vandaag alle baby kleren uitgezocht en van alles wassen. Was nummer drie is nu bezig. Maar, dan is allemaal wel gedaan... Nou ja, dan komt er nog een project aan. De witte en roze kleertjes kleuren in groen, grijs of blauw. Het moet voor zowel een jongetje als een meisje kunnen. En het moet wel wat kleur hebben. Een paar witte dingen prima, maar meer dan de helft is ook weer zo wat. En dan nog alle stoffen die in de kast liggen, daar moet ook nog wat mee gebeuren. Of dekentjes en keertjes, of opgeruimd. Maar, dan is wel de hele kast eindelijk helemaal opgeruimd.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 24 nov 2012 18:59

Wientje schreef:Vandaag alle baby kleren uitgezocht en van alles wassen. Was nummer drie is nu bezig. Maar, dan is allemaal wel gedaan... Nou ja, dan komt er nog een project aan. De witte en roze kleertjes kleuren in groen, grijs of blauw. Het moet voor zowel een jongetje als een meisje kunnen. En het moet wel wat kleur hebben. Een paar witte dingen prima, maar meer dan de helft is ook weer zo wat. En dan nog alle stoffen die in de kast liggen, daar moet ook nog wat mee gebeuren. Of dekentjes en keertjes, of opgeruimd. Maar, dan is wel de hele kast eindelijk helemaal opgeruimd.
Waarschuwing tegen de 35 weken ofzo wil je ze nog een keer wassen.... En misschien zelf strujken.......(een di/g wat ik wellis heb gelezenis dat iemand zelfs alle lebbels eruitheeft gehaald.... Niet handing als je demaat wil weten van de spullen.bij een.volgende)

Ik ben befongen aan alle pennen over al in huis verzamelen en kecen of e het doen en dan over al waarjeze gebruik maar een paarneer etten en geen 50 en de rest gaan in een bak als voorraad..... Elfde metpotloden enzo..... lades blijfen hopelijk zo wat netter..... En dus overzichtelijker.....
Verder vl weer een paakklein klusjes,gedaan... Wat beging ik te genieten van een opgeruide huis..... Maar er is nog zat te doen... Voor alles opgeruimde iss en dan kunnenwe opnieuw begingen denk ik zo
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Lissymar

Berichten: 3077
Lid geworden op: 18 okt 2011 19:21
Hobbies: Lezen, haken, koken.
Locatie: Dordrecht

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lissymar » 24 nov 2012 19:27

Nou dat heb ik dus ook. Dan is mn woonkamer opgeruimd en dan ga ik boven beginnen, als ik dan daar klaar ben kan ik weer in de woonkamer veginnen.

Plaats reactie