NLP/Hypnose in kinderboeken

Hier kun je literatuur bespreken, kennis uitwisselen en inhoudelijk discussiëren over de achtergronden en effecten van communicatie- en opvoedingsstijlen. Denk aan natuurlijk ouderschap, attachment parenting, unconditional parenting, geweldloze communicatie e.d.

Dit subforum is niet bedoeld voor advies over specifieke individuele situaties. Dus niet voor "help mijn kind wil niet op commando gaan slapen" maar wel: "Onderzoeken x, y en z zeggen a over de slaappatronen van kinderen, herkennen jullie dit", ofzo.

Moderator: Mod_Forum_Ouderschap


Jessie7491

Berichten: 9099
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:43
Hobbies: .

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Jessie7491 » 22 jan 2016 12:04

Ik zie het ook niet als hypnose maar als een compacte uitvoering van een aantal ontspanningstechnieken tegelijk onder een saus van NLP [cheesygrin]
Het vele "nu" stoorde F eerst ook maar nadat ik uitlegde dat dat erbij hoorde omdat je dan makkelijker in slaap valt heb ik hem er niet meer over gehoord.
Gisteren sliep DL weer na een pagina of 2 en ZL heeft na het toverpoeder nog 1x iets gevraagd en aan het eind sliep hij.

Gebruikersavatar

Just-me-84

Berichten: 3931
Lid geworden op: 04 apr 2012 11:09
Hobbies: euh..wat niet ;-)
Locatie: Twente

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Just-me-84 » 22 jan 2016 18:04

Oh dat nu irriteert mij ook, al snap ik t nut wel
ZL 02-2013 & ZL 12-2015

Gebruikersavatar

Topic starter
Roelant

Berichten: 65
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:34
Hobbies: Sport
Locatie: Verkoper overig

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Roelant » 23 jan 2016 23:47

He, wij zijn er nog niet veel verder meegekomen, ZL is nog te onrustig. Even op de vragen reageren:
Benieuwd of het geschikt is voor wat jongere kinderen, zoontje is bijna 3.
Is moeilijk te zeggen, maar d eliteratuur gaat er meestal vanuit dat kinderen pas vanaf een jaar of 4 hypnotiseerbaar zijn met een piek rond een jaar of 10. Je moet er enigszins talig voor zijn, kunnen concentreren/opgaan in het verhaal en instructies kunnen volgen. De een zal dat eerder kunnen dan de anderen, dus als je zoontje al goed praat, luistert en geen stuiterbal is, zou het best kunnen [mrgreen]
In hoeverre is het schadelijke om dagelijks gehypnotiseerd te worden, zijn daar inzichten over?
Zeker. Hypnose an sich is in het geheel niet schadelijk, het is gewoon een heel natuurlijk staat, die veel mensen ook bereiken als ze geconcentreerd TV kijken of autorijden. Wat schadelijk zou kunnen zijn is wat je doet als iemand in hypnose is, maar de belangrijkste suggesties die worden gegeven zijn van de soort " je kuny elke dag makkelijker in slaap vallen". Zou ik me geen zorgen over maken. Zeker niet vergeleken bij de gemiddelde tv-commercial [cheesygrin]

Gebruikersavatar

Just-me-84

Berichten: 3931
Lid geworden op: 04 apr 2012 11:09
Hobbies: euh..wat niet ;-)
Locatie: Twente

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Just-me-84 » 24 jan 2016 19:42

Zoon loopt communicatief achter, is een stuiterbal, maar t boek werkt wel [emoji3]
ZL 02-2013 & ZL 12-2015

Gebruikersavatar

Lissymar

Berichten: 3077
Lid geworden op: 18 okt 2011 19:21
Hobbies: Lezen, haken, koken.
Locatie: Dordrecht

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Lissymar » 24 jan 2016 21:10

Ik heb het besteld, ben benieuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Gebruikersavatar

Raja

Berichten: 9455
Lid geworden op: 21 jul 2010 07:40
Hobbies: Lezen, wandelen, slapen
Locatie: Groningen

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Raja » 04 feb 2016 21:35

Hoe gaat het hier?

Die Y kent inmiddels de eerste paar bladzijden uit haar hoofd en begint ze mee op te dreunen als ik voorlees. Eerst dacht ik van laat maar doen, maar vanavond had ik de indruk dat het toch niet bevorderlijk was voor het overgeven aan het boek. In elk geval sliep ze bij lange na niet toen het uit was deze keer. Uiteindelijk heb ik de bladzijde van de uil nog een keer voorgelezen en toen sliep ze.
moeder van een geweldige dochter 10-2008


Jessie7491

Berichten: 9099
Lid geworden op: 22 nov 2008 21:43
Hobbies: .

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Jessie7491 » 04 feb 2016 21:45

ZL dreunt ook zo de eerste twee alinea's op. Vanavond gaf hij zich er heel makkelijk aan over. Hij sliep al voor de uil [biggrin]

Gebruikersavatar

Raja

Berichten: 9455
Lid geworden op: 21 jul 2010 07:40
Hobbies: Lezen, wandelen, slapen
Locatie: Groningen

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Raja » 04 feb 2016 21:48

Het wisselt denk ik ook per keer, hier ook wel echt al gehad dat ze na een paar bladzijden al sliep.
moeder van een geweldige dochter 10-2008

Gebruikersavatar

Just-me-84

Berichten: 3931
Lid geworden op: 04 apr 2012 11:09
Hobbies: euh..wat niet ;-)
Locatie: Twente

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Just-me-84 » 05 feb 2016 13:36

Ik heb hier het einde van t boek nog niet gehaald [emoji6]

Maar we gebruiken het niet elke dag. Als hij heel druk is ga ik met hem in het donker liggen. Dan werkt dat beter.
ZL 02-2013 & ZL 12-2015

Gebruikersavatar

Erinyen

Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 nov 2008 11:50
Hobbies: Acupunctuur, lezen, wandelen
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NLP/Hypnose in kinderboeken

Ongelezen bericht door Erinyen » 14 feb 2016 13:13

Ik ben hypnotherapeut en in overleg met mijn kinderen doe ik vrij korte hypnosesessies met ze voor het slapen gaan. Ze vragen er meestal.zelf om.
Het boekje ken ik niet, maar staat vanaf nu op mijn wishlist ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
zl1:okt 2007, zl2: maart 2011. Mijn peuter alleen nog in wompat, doeken liggen te verstoffen.

HYPNOBIRTHING Utrecht: http://www.hypnobirthingutrecht.com!
Zi Zang: Acupunctuur voor Vrouwen in Utrecht

Plaats reactie