Welke doek gebruik jij vandaag?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 26 apr 2008 10:29

Gaan straks even winkelen, dus mag de RS ook mee.... (en nu nog dh zo gek krijgen dat hij Jesper er in wilt dragen...)
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 26 apr 2008 15:41

Vandaag weer naar de Tuinland in Assen (ze hadden vorige keer ruim €40 teveel gerekend voor een kroonluchter en dat had ik thuis pas door [rolleyes] ) en net als 2 maand geleden had ik Yarran weer in de paarse nino in een kangaroo. Ik had m erin gehesen en dacht hee, zo liep ik hier vorige keer ook rond, alleen toen sliep ie.
En later nog in een beddenwinkel geweest (eindelijk een echt bed besteld voor ons, voor als onze nieuwe kamer op zolder klaar is en nog betaalbaar ook!) en toen we het zat waren om Yarran overal weg te plukken heb ik m in sw in een fcc gedaan. Die had ik heel charmant al omgeknoopt dus hoefde m er steeds alleen maar in en uit te schuiven [wink]
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)

Gebruikersavatar

MamaAnnelies

Berichten: 3898
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:53
Hobbies: Mensen aansporen
tag: Gekke melkmeid ega van Ballonnenman
Locatie: Hardenberg********* Draagdoekconsulente Overijssel

Ongelezen bericht door MamaAnnelies » 26 apr 2008 16:45

Vandaag lekker met Nika in de Didy Flamingo wezen kijken naar tuinmeubelen. 't Hele rideltje Leenbakker, Kwantum, Gamma, Praxis, Welkoop af geweest, maar nog niet echt de perfecte set gevonden.
Ze heeft heerlijk tegen me aan liggen slapen [biggrin]
Volgens een kindje dat langs liep had ik een baby-tje in mijn buik [wink]
mama van Roan (11-07-2003), Lenci (18-02-2005) en Nika (14-09-2007)

www.mutti.nl
Secretaris VDC & Gecertificeerd Draagdoekconsulente


Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 26 apr 2008 20:57

Gisteren monchichi voor de eerste keer in de binana gedragen.
Ik vind hem eigenlijk te hard hangen [confused] met alle rug-gevolgen vandien. Henneptricot vind ik precies toch minder rekken.
Heel groot voordeel is dat hij veel luchtiger en minder warm is dan henneptricot... vooral naar de zomer toe nu. Hij zal dus zeker nog wel gebruikt worden!

Vandaag met de trein weggeweest en er een gezinsuitstapje van gemaakt.
Met de toekanslen ons monchichi gedragen grotendeels...
in de loop van de dag eens gewisseld met manlief en hij heeft ze in de slen gedragen terwijl ik Bambi in de Chinado droeg... (sinds ik dat ding terug boven heb gehaald voor die foto's, pakt manlief hem elke keer nu... hij vindt die opgevulde banden fijn dragen ineens... des te beter, dan ligt hij niet te verstoffen [wink] )
Na een uur van armoede terug moeten wisselen met manlief, mijn rug was kapot! Echt niets voor mij, [confused] ik vind de banden te smal om hem goed uit te spreiden (dat kruipt dan automatisch naar mijn nekspier).
Deze avond thuisgekomen en ons Mega Mindy en ik zijn nog chinees gaan halen met mijn tot-nu-toe-favoriete mei tai. Ooit gemaakt uit een luchtige katoen, banden zijn gewoon 1-laags, het hele ding is zo licht als iets, maar ik vind hem zalig zitten!
Maar potverdorie, ze is serieus verzwaard sinds enkele maanden terug toen ik ze het laatst droeg! [eeks]

Vandaag dus alle 3 mijn kindjes nog eens gedragen! Ik vond het zalig! Het was mij veel te lang geleden dat ik dat nog gedaan had door die zware zwangerschap...

Mijn frank valt trouwens... die rugpijn, zou dat niet gewoon door die bevalling nog komen ipv door de doeken? [rolleyes] [redface] [lol]
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 26 apr 2008 22:24

Hier met de rs een rondje gemaakt... Jesper wilde nog niet slapen, box was neit goed, op schoot was niet goed op de arm wel, dan maar in de doek en rondje lopen (tuin is niet zo groot)... M'n buren beginnen het al normaal te vinden :p
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

MamaAnnelies

Berichten: 3898
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:53
Hobbies: Mensen aansporen
tag: Gekke melkmeid ega van Ballonnenman
Locatie: Hardenberg********* Draagdoekconsulente Overijssel

Ongelezen bericht door MamaAnnelies » 27 apr 2008 15:18

Net even Nika in de Flamingo op m'n rug gebonden met de rucksack. Konden we even lekker in de tuin werken.
Het was de eerste keer dat ik haar in een geweven doek op m'n rug had.

Nika vond het heerlijk. Binnen 10 minuten lag ze te slapen (waterpokken hebben is zo vermoeiend).

Zelf was ik er wat minder tevreden over. De "banden" zakten steeds af en Nika zakte ook steeds verder naar onder en naar binnen.
Ik moet em in ieder geval strakker knopen. Maar hoe komt het dat het over m'n schouders steeds zakte?
mama van Roan (11-07-2003), Lenci (18-02-2005) en Nika (14-09-2007)

www.mutti.nl
Secretaris VDC & Gecertificeerd Draagdoekconsulente


Ellen

Ongelezen bericht door Ellen » 27 apr 2008 20:09

ik haat rugzak.
precies om de redenen die jij beschrijft annelies.
of het zakt af of het snijdt grrrrr. ik gebruik altijd bwcc. lekker stevig en comfortabel.


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 27 apr 2008 20:17

Als je tibetaans afknoopt dan houd je de banden bij elkaar en zakken ze niet van je schouder af. Maar ms is je doek daar te kort voor oid. Draai je de banden iets naar binnen toe als je knoopt? Dat wil hier nog wel eens helpen, alhoewel ik hier tegenwoordig meestal sandwich. Dan blijven de rails iig op je schouder hangen, kan alleen het middelste gedeelte over je schouder zakken, maar dan blijft je kind iig op z'n plek.

Maar je kan ook kijken welke rugknoopmethode voor jou het beste werkt. Dat kan ook de BWCC zijn, of de wiggleproof of de SHBC of de JBC. Van alles proberen helpt om je eigen manier te vinden. Kost alleen wel tijd, maar kan ook erg leuk zijn, vind ik iig wel!
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 27 apr 2008 23:04

Hier vandaag de rs meegenomen en dat kwam mooi uit ook want Jesper wilde gewoon niet slapen, even naar 't toilet lopen (waren bij vrienden op de camping) en op de terugweg was hij al diep in slaap....
(alleen ligt z'n hoofdje dan zo "los" tegen m'n schouder, hoe verschuif je een kind van 8 kg naar een ligpositie?)
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

MamaAnnelies

Berichten: 3898
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:53
Hobbies: Mensen aansporen
tag: Gekke melkmeid ega van Ballonnenman
Locatie: Hardenberg********* Draagdoekconsulente Overijssel

Ongelezen bericht door MamaAnnelies » 28 apr 2008 10:33

jemima schreef:Als je tibetaans afknoopt dan houd je de banden bij elkaar en zakken ze niet van je schouder af. Maar ms is je doek daar te kort voor oid. Draai je de banden iets naar binnen toe als je knoopt? Dat wil hier nog wel eens helpen, alhoewel ik hier tegenwoordig meestal sandwich. Dan blijven de rails iig op je schouder hangen, kan alleen het middelste gedeelte over je schouder zakken, maar dan blijft je kind iig op z'n plek.

Maar je kan ook kijken welke rugknoopmethode voor jou het beste werkt. Dat kan ook de BWCC zijn, of de wiggleproof of de SHBC of de JBC. Van alles proberen helpt om je eigen manier te vinden. Kost alleen wel tijd, maar kan ook erg leuk zijn, vind ik iig wel!
De doek is in ieder geval niet te kort, want ik het een lange Didy. Net niet de langste maat [wink] Ik had zelfs eerder het gevoel dat ik voor de rucksack een kortere doek nodig heb (hmmm, excuus gevonden voor nieuwe aankoop...)
Maar ik had de banden niet naar binnen gedraaid. Das een hele goede!!! Volgende keer zal ik dat in ieder geval doen.

Enneh, ik zal ergens gaan opzoeken wat al die verschillende knooptechnieken zijn die je noemt. Begon me helemaal te duizelen toen ik het las [lol]
Hihi, ben nog zo'n heerlijke leek op knooptechniek gebied [redface]

Ik ga gewoon lekker oefenen, oefenen, oefenen [cheesygrin]
mama van Roan (11-07-2003), Lenci (18-02-2005) en Nika (14-09-2007)

www.mutti.nl
Secretaris VDC & Gecertificeerd Draagdoekconsulente


Saskia

Berichten: 2226
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:46
Hobbies: .
Locatie: Affligem (België) Gecertificeerd draagdoekconsulente
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia » 28 apr 2008 12:08

Hier zijn we gisteren naar een tuincentrum geweest. het was eigenlijk een ingeving van het moment en ik had alleen de rs mee. Aangezien Jonas in de auto sliep wou ik hem op mijn rug (dan slaapt hij heerlijk verder). Dus voor het eerst de ringsling in het openbaar gebruikt om te rugdragen en dat voelde eigenlijk verrassend goed.

O ja, omdat manlief het ook zo leuk vond mag ik nu een rs van kleurrijk dragen kopen.
Saskia mv J onas (31-01-'07), S ander (15-01-'09) en E lise (16-05-'12)

Draagconsulente : http://www.verslingerd.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 28 apr 2008 13:28

ik dacht ik pak Lana, maar DD kwam aanwandelen met de blauwe vogeldoek. In de Etos viel ze erin in slaap [verliefd]
Laatst gewijzigd door Jenneken op 04 sep 2008 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

MamaAnnelies

Berichten: 3898
Lid geworden op: 10 mar 2008 11:53
Hobbies: Mensen aansporen
tag: Gekke melkmeid ega van Ballonnenman
Locatie: Hardenberg********* Draagdoekconsulente Overijssel

Ongelezen bericht door MamaAnnelies » 28 apr 2008 13:32

Geweldig!! Kwam ze zelf met een doek aan?
Wat een lekkere meid is het ook.
mama van Roan (11-07-2003), Lenci (18-02-2005) en Nika (14-09-2007)

www.mutti.nl
Secretaris VDC & Gecertificeerd Draagdoekconsulente

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 30 apr 2008 12:16

sidney natuurlijk!!
..............
Laatst gewijzigd door Jenneken op 28 sep 2008 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door lisamuis » 30 apr 2008 13:08

Ben er hier nog niet helemaal uit of ik de hopp of de rs meeneem.... Op zich lopen we geen lang eind, maar ik zal Jesper op zich wel een uur of wat dragen (alhoewel er zat zijn die 'm van me over zullen willen nemen)....
Met de rs zit hij ook wel heel erg goed.... De rs verdeeld het gewicht meer over m'n lichaam natuurlijk....
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gesloten