Welke doek gebruik jij vandaag?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 03 mar 2008 10:31

Ik weet nog niet wat we vandaag gaan gebruiken. Lana of ER waarschijnlijk, of de nieuw geverfde pfau? mmmmm

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 03 mar 2008 13:37

Ik heb DD laten kiezen tussen Lana en Pfau en het werd Lana :)
Laatst gewijzigd door Jenneken op 01 sep 2008 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.


Grietje

Berichten: 6992
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: ...
tag: Ja zuster Nee zuster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grietje » 03 mar 2008 13:40

Wij zijn met Tina op stap geweest. Ik moet haar maar weer eens meten, heb het gevoel dat ze elke keer wat langer wordt.
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present"

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Favoriet hier

Ongelezen bericht door She » 04 mar 2008 19:13

Ik draag bijna niet vanwege ver gevorderde zwangerschap en bekkenpijn, maar wat ik nog wel eens pak en voor een vermoeide en huilende A die getroost moet worden en niet meer wil lopen (en daar kom ik pas achter als ik hem al op mijn arm heb) is de storchenwiege ringsling (Johannes, is eigenlijk van mijn lief). Die is zo groot dat ik hem over hem en mij samen heen aan kan doen, dat lukt me met de mister mirko ringsling niet (meer). En dat komt nog wel eens aan het eind van de dag voor.
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)

Gebruikersavatar

Renee

Berichten: 2389
Lid geworden op: 24 jan 2008 00:39
Locatie: Amsterdam

Re: Favoriet hier

Ongelezen bericht door Renee » 04 mar 2008 21:30

She schreef:Ik draag bijna niet vanwege ver gevorderde zwangerschap en bekkenpijn, maar wat ik nog wel eens pak en voor een vermoeide en huilende A die getroost moet worden
Poe je moet het nu wel zwaar hebben zo met de laatste loodjes! Chapeau hoor... Fijn dat de ringsling je nog kan helpen nu!

Wij hebben vandaag de roze Lana gebruikt. In een rucksack in de bus naar Artis, in Artis op de heup met een Huftschlinge, en ook zelf lopen natuurlijk, en terug naar huis lekker op de buik in een FCC! Ja ze kwam goed van pas vandaag, mooie Lana [biggrin].

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 06 mar 2008 14:09

Eric hoppediz vandaag (na alle belangstelling op TBW) Fijn groen lentekleurtje. Met een lexitwist ging het lekker. En nog net voor de regen terug.


Marion

Ongelezen bericht door Marion » 06 mar 2008 14:34

Vandaag ivm het zeer slechte weer en het heel snel echt even boodschappen moeten doen op pad geweest met de dubbele wagen en Koen op mijn rug in de tunis. Ik verbaasde me over het zo weinig overhebben van doek. Dat viel me bij mijn man ook al op die op het zakje knoopt met Pieta in een kreuztrage (en dat s nou ook weer niet de knoop waar je zo veel doek voor nodig hebt) dus die ga ik vanavond eens nameten. Want mijn man houd met de roze doek net zoveel over als met de tunis en die zouden toch echt in lengte moeten verschillen.

Vanmiddag heb ik Pieta op mijn rug gehangen in de MT en de jongens met regenjassen en laarzen aan even laten uitrazen. Op een flatje kan je als peuter en bijna kleuter toch niet zo lekker je energie kwijt.

Fris gewassen en gedouched (want de jongens waren zeik en zeik nat en vies) zitten de heren in hun huispakken nu lekker op de bank met courgettechips en Pieta hangt in de pod te slapen.

Een variabel doekendagje dus.

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 06 mar 2008 14:47

nog een fotootje van daarstraks:
Laatst gewijzigd door Jenneken op 28 sep 2008 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Mamvanvier

Berichten: 10776
Lid geworden op: 06 feb 2008 23:24
Hobbies: D&V
tag: Snelle Jelle
Locatie: Noord Brabant

Ongelezen bericht door Mamvanvier » 08 mar 2008 21:12

Hè, geen foto, maar ik was vanochtend met Annika in de Anna naar het voetbalveld [lol] De jongens moesten allebei thuis spelen, dus dan ga ik meestal wel even kijken. Nou zijn ze in ons dorp al wel enigszins aan ons gewend, maar voor de bezoekende spelers (de ouders vooral dan [wink] ) waren we wel weer een bezienswaardigheid [backcarry] ...

commentaar dat ik kreeg of hoorde: is dat niet zwaar?, heeft ze het zo niet erg koud? hé kijk nou, daar zit een kindje in [cheesygrin] zag je dat meisje zitten? nee, waar? [lol]
mamvan N ('97), M ('99), L ('01) en A ('07)

Gebruikersavatar

Jenneken

Berichten: 11345
Lid geworden op: 24 jan 2008 11:46
Hobbies: ...

Ongelezen bericht door Jenneken » 08 mar 2008 21:29

vandaag even de stad in geweest met mijn tri indio shortie als no sew ringsling. Ging er overigens net een voor meer dan 60 weg op ebay, zoveel heb ik gelukkig niet betaald...

Gebruikersavatar

She

Berichten: 19087
Lid geworden op: 16 feb 2008 08:23
Hobbies: Afdeling nachtelijk beheer
tag: Dr. Seuss
Locatie: *gecertificeerd draagconsulent in ruste* oase van rust :)
Contacteer:

Fotoshoot met inka

Ongelezen bericht door She » 08 mar 2008 23:26

Wij gingen vandaag op de foto: een groeps-/familieportret met onze zangdocente (we zitten beiden, of eigenlijk alledrie [dance] , op les: A gaat vaak mee).
De bedoeling was een compositie te maken met haar als stralend en glamorous middelpunt van haar leerlingen én haar familie (kinderen en kleinkinderen), waarbij er allerlei spannende dingen rondom haar zouden gebeuren.
Een kleurrijk portret met kleurrijke figuren, als een kruising tussen een portret van Annie Leibovitch en Jeroen Bosch. Daarbij een hoogzwangere vrouw die een groepje kinderen voorleest.
Oh ja, en er moest eigenlijk ook een hond op. Dat werd onze Koos (blue merle kortharige schotse herder). Die hoogzwangere vrouw was ook binnen handbereik [wink]
En of we in kleurig tenue wilden verschijnen.
Ik heb mijn storch inka als relikwie meegenomen en A van de auto naar de kerk en terug in een hüftschlinge gedragen (nog nooit met kind gedaan, wel droog geoefend, dus vond het een hele prestatie dat dat me überhaupt vrij moeiteloos lukte. Alleen vanwege die buik viel het goed strak knopen nog niet mee).
Inka is de hemel ingeprezen, maar werd dan ook gecombineerd met een paar verschillende tinten roze daaronder [lol] Op de uiteindelijke foto's draag ik inka wel, maar geen kind, dus geen actiefoto's.
mem van A (2006, 6 jaar BV) en R (2008, ruim 4,5 jaar BV)


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 12 mar 2008 14:35

Vandaag eindelijk shorty Jan voor het eerst eens echt gebruikt. Ik had Yarran heuse schoenen aangedaan aangezien hij aardig begint te stappen (ook los zo nu en dan). En toen bedacht ik me dat ik wel even naar mijn moeder kon lopen met hem, die woont 2 straten verderop. Maar hele eind lopen is natuurlijk voor minimeneertje veel tever, en rs woont tegenwoordig in de auto, dus Jan met schuifknoop in een tas gewurmd. De terugweg was het erg nat, wat je op de foto op de doek kan zien. Gelukkig had Yarran een cappucion (hoe schrijf je dat?)
Afbeelding
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


Marietje

Ongelezen bericht door Marietje » 12 mar 2008 15:22

Dat is ook een mooie doek zeg, die Jan. Was me nooit zo opgevallen, lijkt zo flets op de plaatjes. Of ik heb nooit goed gekeken...


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 12 mar 2008 15:55

Nee klopt, Jan lijkt altijd heel saai. Maar hij heeft een hele mooie fele turquoise kleuren nog wat blauw en paarsig. Heel mooi en levendig. Ik ben er eigenlijk ook maar per ongeluk aan gekomen, het was geen doek waar ik naar op zoek was zeg maar.
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)


jemima

Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 jan 2008 07:40
Locatie: Wijnjewoude***********Altijd in voor muiterij

Ongelezen bericht door jemima » 28 mar 2008 18:13

Dit topic zat al op pagina 3!!
Ik hoef natuurlij niemand te vertellen dat ik vandaag de hele dag holunder heb gebruikt. Maar ik doe het toch [razz] want ik heb zo'n heerlijke draagdag gehad. Vanochtend met de honden eruit. En vanmiddag na vanalles geprobeerd te hebben, kreeg ik m uiteindelijk in holunder in slaap. Eenmaal wakker was het al half 4 en zou ik met een vriendin naar de open dag van onze verloskundige. Die was verhuisd naar een nieuw pand. Dus maar gelijk naar buiten gestapt. En hij vond dat prima, meestal als ie wakker is, wil ie ook al vrij snel eruit. En daar was het zo vol dat ik m erin heb gelaten. En 1 van de verloskundige was helemaal enthousiast. Had zelf ook gedragen maar niet in zo'n mooie. Het was te druk om er veel op in te gaan. Maar ik had niet de indruk dat ze een bb had gebruikt. Ze vroeg ook hoe ik eraan kwam, en toen ik duitse ebay zei, snapte ze dat helemaal. Dus zodra ik daar weer heen mag, zal ik daar nog eens op in gaan. Misschien daar wat visitekaartjes achterlaten??
Daarna poffertjes gegeten op een bankje, want dat hoorde ook nog bij de open dag. En normaal als ik zit is Yarran het ook snel zat. Maar met zijn mond vol poffertje vond hij het wel best zo. Daarna terug naar mijn vriendin, hem eruit gehaald, maar voelde nog niets aan rug of schouders, had toch bijna 3 uur achter elkaar gedragen!!! En terugweg weer in de doek en begonnen met koken in de doek. Wat kan zoiets simpels een mens toch gelukkig maken!!
J emima mv Y arran (maart 07) en S hiloh (januari 2009)

Gesloten