Nona Woven Wraps

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Mammalous » 22 jan 2016 08:49

Volgens mij is er nog geen Nona draadje, of zoek ik niet goed?

Ik heb er 2 te logé momenteel \o/

Ik zal zo eens foto's plaatsen :)

Ik heb de middelste hier te logeren,

Afbeelding

Van boven naar beneden zijn dit: Imagine Tulip Dreams, Palmae Antigue, Palmae Barbuda
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014


Niny

Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2015 17:08
Hobbies: naaien, wandelen,...

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Niny » 22 jan 2016 09:18

En ben je er tevreden van? Ze hebben nog een aantal doeken uit ondertussen en er komt binnenkort terug een nieuwe uit. Blijkbaar wel net iets stuggere doeken?
Kleine meid februari 2016

Gebruikersavatar

Topic starter
Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Mammalous » 22 jan 2016 09:48

Niny schreef:En ben je er tevreden van? Ze hebben nog een aantal doeken uit ondertussen en er komt binnenkort terug een nieuwe uit. Blijkbaar wel net iets stuggere doeken?
Ja, heb er nu 2 hier liggen, zelfde patroon en kleur. De ene heb ik een aantal dagen flink aan gewerkt; bijna alle tips uit het zachtmaakdraadje uitgeprobeerd en dat heeft gewerkt, 4 dagen hier geweest en toen zacht weer door naar de volgende tester (en nu weer heel even terug hier)
Dat is ook de reden dat die andere hier is, ik mag mijn wrap-softener-magic erop los laten, maar goed zij laat al haar nieuwe doeken eerst hier [cheesygrin]. Ik heb daar wel lol mee dat je voelt dat de doek van stug naar heerlijk soepel gaat, en zacht is hij zalig!
Dus ik hoop eigenlijk dat de doeken deze weving houden :)

Oh mijn kind roept, tot later :)

Edit/heb mijn handen weer ff vrij ;):
Ik had het er woensdag nog met wat d&v-ers over, is deze echt zoveel stugger dan andere nieuwe doeken? Want ik heb ook stugge dure doeken vast gehad, of zouden mensen meer zacht maak moeite willen doen voor een stugge dure doek en niet voor een betaalbare doek?
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Rajote

Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2014 15:03
Hobbies: Lezen, koken, dieren
Locatie: Zeeland

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Rajote » 08 mar 2016 22:40

Ik heb sinds vorige week mijn eerste Nona in huis. De Tulip Dreams! Prachtige doek! Ben helemaal verliefd, maar wat een beest! Echt nog nooit zo'n stugge doek gevoeld! Maarrrr het grote voordeel: hij is echt heel erg draagkrachtig en lekker grippy! Nona heeft erg schuine punten vergeleken met mijn Yaro en andere doeken die ik heb gehad. Ik heb goede moed dat hij ook lekker zacht gaat worden na wat werk! Prachtige doeken voor een heel fijne prijs! En zo mooi.... [cheer]
mama van R 7-2009, J 7-2011, T 11-2012 en J 11-2014

Blij met mijn SSC van een Yaro Turtle Pink ~ Yaro La Vita Purple/Rose 6 ~ Nona Tulip Dreams 7!

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Emjay » 09 mar 2016 07:53

Ik vind het wel veel stuggere doeken dan alle andere nieuwe doeken die ik ooit heb gehad, hooguit Yaro komt wat in de buurt qua stugheid. Maar ik had ook de eerste batch.
Inmiddels begint 'ie langzaam aan zachter te worden. En lekker grippy inderdaad.

Ik heb geen moeite met stuggere doeken, maar ik vond hier het lastige dat ik er echt eerst wat mee moest doen qua zachtmaken voordat ik überhaupt kon beginnen met knopen. En dan wordt het voor mij vervelend. Heb er nu op geslapen, op gezeten, gevingerhaakt en geknoopt en nu is het prima te doen. Maar hij kan nog veel zachter denk ik. ;-)

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door mamaMarije » 09 mar 2016 08:02

Hier een nona in huis om zacht te maken voor een ander.
En idd mijn eerste reactie is ook....wat een beest!
Echt mega knoop ook die overblijft.

Mijn yaro was echt veeeeeeel zachter toen ik hem kocht.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 09 mar 2016 10:28

Hier sinds kort ook een Nona in huis. Prachtige doek, maar ontzettend stug. Nog erger dan de LF met linnen.
Ik heb er al op gezeten, mee zitten draaien en knopen, door het traphekje heen geragd, en nog steeds stug. Deze heeft dus nog wat werk nodig. Ik heb kleine zl er vanochtend in geknoopt, maar dat ging niet echt lekker. Dat ga ik dus nog even niet meer doen. Jammer, want zooo mooi...
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Nina80 » 10 mar 2016 11:16

Hey leuk, een Nona-draadje. [smile] Ik had er al eens naar gezocht.

Ik heb een Palmae Barbuda, de onderste op de foto van Mammalous. Ik vind hem prachtig, al vanaf dat ik de eerste foto zag (dit was dus mijn eerste pre-order [cheesygrin] ). Maar inderdaad heel erg stug!
Hij is tot nu toe alleen nog als hangmat voor mijn peuter gebruikt. Ik wil hem nog eens wassen, dan in de droger doen en dan goed strijken met stoom, en dan hoop ik hem te kunnen gaan gebruiken voor mijn dochtertje van 6 weken...

Maar ik heb nu ook een heerlijk zachte Girasol Mamagenta overgenomen, die ik dagelijks gebruik, dus ik ben een beetje aan't twijfelen nog of ik hem niet door zou verkopen... [doh]
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door texelonia » 10 mar 2016 14:05

Nog geen ervaring met Nona, maar zag op Facebook dat er een nieuw patroon getest wordt: Juno. En aangezien mijn jongste dochter zo heet, vind ik dat wel een goed excuus om er één uit te proberen [biggrin] Maar aangezien ze nog aan het testen zijn, zal het nog wel ff duren...
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.

Gebruikersavatar

Rajote

Berichten: 61
Lid geworden op: 25 jul 2014 15:03
Hobbies: Lezen, koken, dieren
Locatie: Zeeland

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Rajote » 10 mar 2016 14:12

idd ergste doek die ik ooit zo gevoeld heb hoor! karton is eigenlijk een beter woord haha! maarr er is hoop, samen met een andere draagmama/vriendin had ik een Nona van iemand te leen om zacht te maken en mijn vriendin heeft er in een paar weken tijd best veel mee gedragen en hij voelt nu al veel soepeler als mijn nieuwe Nona! maar je moet idd niet verwachten om een zachte doek thuis te krijgen! vergeleken hiermee is Yaro zacht uit de doos :D! maar dit is tot nu toe de enige doek waar ik zoveel werk voor over heb omdat ik em zo mooi vind!
mama van R 7-2009, J 7-2011, T 11-2012 en J 11-2014

Blij met mijn SSC van een Yaro Turtle Pink ~ Yaro La Vita Purple/Rose 6 ~ Nona Tulip Dreams 7!

Gebruikersavatar

Topic starter
Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Mammalous » 21 apr 2016 16:38

Afbeelding

Whoehoe mijn juno is binnen :) mijn eerste eigen Nona en wat een zalig doekje, niet te vergelijken met de eerste batch nona doeken
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

texelonia

Berichten: 11836
Lid geworden op: 17 apr 2009 12:44
Hobbies: ...
tag: Ik ben wie ik kan zijn

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door texelonia » 21 apr 2016 19:30

Mooi Mammalous!
Ik las dat er over 2 weken een nieuwe kleur Juno uitkomt. Ben heel benieuwd! Ik hoop op een warme kleur, roze, rood of paars, of evt een mooie blauwe. Maar het past bij het seizoen schreven ze, dus ik vrees voor groen, één van de weinige kleuren waar ik juist van hoop dat die het niet is...

Vind het patroon mooi, en m'n dochter heet zo, dus wil er graag één, maar heb geen zin om maaaanden op de 'perfecte' kleur te wachten...
Life is like Tetris. When you try to fit in, you’ll disappear.


Bumbaaa

Berichten: 60
Lid geworden op: 22 okt 2012 19:16
Hobbies: Creatief bezig zijn

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Bumbaaa » 21 apr 2016 20:02

Ik kom even binnenvallen..

Is de nona echt zo draagkrachtig ? Ik twijfel tussen een yaro met linnen en een nona. Wat is jullie ervaring ?

Ben wel super benieuwd naar de kleur juno die uit gaat komen , want het patroon vind ik prachtig.
Liefs Bumbaaa ,trotse moeder van 4 toppertjes!

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Nina80 » 22 apr 2016 10:26

Oeh, ik vind het patroon van Juno ook erg mooi. Ben dan ook benieuwd naar de nieuwe kleur.

Ik merk dat mijn Palmae Barbuda blijft liggen... heb hem nog niet gebruikt. [redface] Alleen als hangmat. Moet hem nog eens goed strijken, en dan wil ik hem toch echt eens gaan proberen. Baby is inmiddels ook niet meer zo teer dat een wat minder zachte doek een probleem is, denk ik.
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Nona Woven Wraps

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 22 apr 2016 10:46

Ik zit er al een paar weken op, en dat helpt wel iets, en gebruik 'em af en toe. Door het stugge zit-ie wel als een huis, dus ik denk ook wel peuterproof.

Ik heb een piephekel aan strijken. Helpt dat echt, want dan wil ik het nog wel overwegen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie