Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door JudithB » 22 apr 2016 22:22

Sjoba schreef:Ik geef een multi kauwvitamine bij :) . Die gaat er dan weer in als koek..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze krijgt in het weekeinde ook een vitamine pil. Van die gummi dinges. Net snoep.... Dat gaat er dan weer zonder problemen in. Maar ML wil ze niet elke dag geven. Hij vind het een vorm van belonen voor slecht eten.
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 22 apr 2016 22:53

Welke vitamines geven jullie? Ik keek laatst naar die soort gummi pillen inderdaad, maar zijn die ook echt lekker? Anders staat zo'n pot weer te verstoffen (alhoewel ik denk dat het meer voor mijn gemoedsrust zou zijn, weet eigenlijk niet of ik nu echt zo geloof in vitaminepillen. Meeste vitamines worden volgens mij toch het best opgenomen in lichaam icm de 'verpakking' waar die zich van nature in bevindt).


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door Sjoba » 23 apr 2016 08:47

JudithB schreef:
Sjoba schreef:Ik geef een multi kauwvitamine bij :) . Die gaat er dan weer in als koek..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze krijgt in het weekeinde ook een vitamine pil. Van die gummi dinges. Net snoep.... Dat gaat er dan weer zonder problemen in. Maar ML wil ze niet elke dag geven. Hij vind het een vorm van belonen voor slecht eten.
Als je die vitamine los van het avondeten geeft, hoe kan dit dan gevoeld worden als een beloning? Dat is denk ik een redenatie voor volwassenen, kinderen denken niet zo.

Edit: ik zeg dus niet tegen zl dat hij die krijgt omdat hij slecht eet. Hij krijgt het gewoon, punt. Want het is belangrijk.
Met De suggestie van je partner zou ik voorzichtig zijn. Elke mens heeft recht op 'fouten maken' en het onthouden van hulp daarvoor vind ik ethisch niet correct. In de lijn: ik troost je niet nu je gevallen bent want ik had je toch vooraf gewaarschuwd..
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


mamarosa

Berichten: 3001
Lid geworden op: 19 jun 2013 20:34
Hobbies: lezen, tuinieren, koken/bakken
Locatie: Roosendaal

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door mamarosa » 23 apr 2016 18:15

Ik vind ook dat een vitaminepil niet als beloning mag worden gezien. Mooi dat die lekker is, dan gaat die er tenminste in. Vitaminepil geef je omdat je vermoedt dat je kindje te weinig vitaminen binnenkrijgt. En zonder die pil gaat ze echt niet beter groente eten.
Dl krijgt hier ook multivitamine, vindt ze ook lekker rn noemt het snoepje. Echt snoep kent ze niet. Ik geef hem als ze imo te weinig goede dingen eet, paar keer per week.
Ik merk dat de titel van topic wel iets raakt in mij. Ik schrok er van voordat ik topic las. Een kindje van bijna 4 wat niks eet. Die zijn er wel, krijgen voeding via een sonde, vaak ernstige gezondheidsproblemen en groeiachterstand.
Van jouw kindje lees ik dat ze idd vrij weinig eet en dan mn groente niet. Maar wel een goede curve heeft. Lengte en gewicht klinken ook goed. Opmerking van cb lijkt me niet terecht, qua ondergewicht. Mijn ka en cb geven beiden aan dat een verschillende lengte en gewicht lijn (dus hogere lengtecurve en lagere gewichtscurve) helemaal niet erg zijn. Zolang maar niet de curves onderuit zakken of 1 van beide stilvalt. Ka gaf zelfs aan dat ze liever gewicht onder de 0 curve ziet dan daarboven, 0 is gemiddeld, maar niet per se optimaal. Veel kindjes zijn te zwaar en die zitten ook in de curve.
Daarnaast geven ka en cb beiden aan: kijk steeds naar het lijfje van je kind. Getalletjes alleen zeggen niet alles. Mijn dl heeft een flink lagere gewichtscurve dan lengtecurve. Is ook slank. Maar oogt echt gezond, armen en benen zijn geen stokjes en ik kan geen ribben tellen.


Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
DL J geboren12-01-2014

Gebruikersavatar

SportySteenbok

Berichten: 424
Lid geworden op: 08 apr 2014 13:26
Hobbies: Crossfit, hardlopen, koken
Locatie: Regio Utrecht

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door SportySteenbok » 29 aug 2016 11:56

Niet het hele draadje gelezen, maar even een korte reactie.
Is het een idee, onder het mom van 'zie eten doet eten', om neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes mee te laten eten?
Poppedeintje november '12
Poppie februari '16

"Oy with the poodles already!"

Gebruikersavatar

Topic starter
JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door JudithB » 30 aug 2016 09:56

SportySteenbok schreef:Niet het hele draadje gelezen, maar even een korte reactie.
Is het een idee, onder het mom van 'zie eten doet eten', om neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes mee te laten eten?
Helaas werkt dat hier helemaal niet. Onze temperamentvolle dochter is heel resoluut in wat ze wel en niet doet, in dit geval eet.

Ik had die hoop ook, maar ook nu kleine broer sinds twee maanden aan het vaste voedsel is begonnen, waar hij echt heerlijk van aan het eten is, is dat juist extra handig om van je eten af te komen. Je geeft het gewoon weg.

Zelfs wortels wilde ze laatst niet meer eten, want het vlees en de gebakken aardappel blokjes waren lekkerder. Hele strijd gehad. Ook de zelf met oma gemaakte appelmoes werd niet geproefd.

Laatst ook een gesprek gehad met een moeder met een kind dat door sonde voeding de voedsel introductie gemist had. Kleine kinderen snappen het nut niet van eten en dat komt pas met een jaar of 7. Haar zoon begon toen meer te eten. Dus ik moet nog even geduld hebben. Of ze beslist ineens om wel te eten, net als zindelijk, en gisteravond ging ze ineens alleen slapen zomaar uit het niks.
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door Lindar76 » 30 aug 2016 17:50

O! Idd was hier wel een omslag met zeven jaar....

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door femme80 » 30 aug 2016 18:55

Hier ook een matig etende dreumes met een sterke voorkeur voor vlees en ander eiwitrijk voedsel. De oudste 2 aten altijd zeer gevarieerd en ik was altijd matig met vlees omdat ik het zelf weinig eet. Maar waar oudste het altijd prima deed op een bijna vega dieet merkte ik op een gegeven moment dat het voor middelste toch echt minder ideaal was. Hij is dan Veel moe een Nog vaker verkouden dan normaal. Ik ben hem dus wel vaker vlees gaan geven en dat doet hem wel goed.

Jongste et heel weinig groenten of fruit en eet graag vlees en na ervaring met middelste laat ik het nu dus wel meer los.

Ik las laatst ook nog een interessant artikel op de kiind websites "waarom kinderen geen groenten lusten" . Dat ging met name over dreumes/peuter leeftijd maar er stond ook iets in over die leeftijd van 6-7 jaar en waarom kinderen dan vaak ineens beter gaan eten.
Ik vind het wel leuk om te lezen en bevestigde ook weer even dat mijn dreumes waarschijnlijk zelf prima weet wat hij nodig heeft

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Topic starter
JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door JudithB » 31 aug 2016 16:59

Ik zal dat artikel eens opzoeken. Het vlees dat hier gegeten wordt is wel erg beperkt hoor. Alleen van dat sterk gezoute sterk bewerkte vlees met een krokant korstje.
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015


Mirjamdev

Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2014 10:50
Hobbies: Hardlopen, Tuinieren
Locatie: Zeeland

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door Mirjamdev » 31 aug 2016 18:16

Deze link bedoel je JudithB:
http://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-gr ... -prima-is/

Ik heb het artikel laatst ook met veel interesse gelezen en herken mijn dochter er in qua eetgewoontes. Ze is nu 3 en altijd al een slechte eter geweest, ik was het vroeger ook. Tot 1,5 jaar leefde ze bijna alleen op bv. Ze krijgt nog steeds bv maar verder eet ze alleen wat vers brood, fruit, noten, worst, vlees en vis(sticks) en wat gebakken aardappels. Groente gaat er niet in op rauwe wortel en komkommer na. Ik maak me er verder maar geen druk over. Ze groeit goed gelukkig.
Mama van J juli 2013, Z sept 2016

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door femme80 » 31 aug 2016 19:07

Ja die bedoelde ik!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door Maria80 » 10 okt 2016 15:42

Mijn oudste is nu vier jaar, en ze is altijd een matige eter geweest. Ik heb echt altijd gedacht dat dit aan de ouders lag, tot ik zelf kinderen kreeg. Nu weet ik dat het echt geen eigen verdienste is als je kind goed eet.
Wij waren gestart met eten volgens de Rapley methode. Dit hebben we echt lang volgehouden, maar ik vond het uiteindelijk zonde van het eten wat weggegooid werd steeds. Toen gewoon met onze pot mee, dat lustte ze niet. Na aantal maanden blijven aanbieden volgens de boekjes, uiteindelijk uit wanhoop gepureerd, maar ook dat werkte helaas niet.
Op dit moment eet ze volkoren brood met wisselend beleg, en verder fruit. En komkommer af en toe. Ik geef dat niet vaak omdat het slecht is voor de tanden als je het veel geeft.
Tussendoor ook fruit, en thuis af en toe een zakje Goodies.
Gelukkig is ze weinig tot nooit ziek, en groeit ze normaal. Ze zit zelfs aan de hoge kant qua lengte en gewicht.
Ik maak me dan ook geen zorgen.
Geef haar wel elke dag een Davitamon pilletje.

Middelste is altijd een tevreden, goede eter geweest, en jongste doet het nog altijd prima op de borst. Eet al wel andere dingen ook, maar of ze een goede eter zal worden is afwachten.

Mijn man is ook erg kieskeurig, terwijl ik een groentenfan ben. Zal dus ook wel een beetje inde genen zitten denk ik.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016

Gebruikersavatar

Topic starter
JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door JudithB » 10 okt 2016 16:42

We geven nu (als we het niet vergeten) elke dag vitamine pillen. Verder hameren we wel meer op proeven. Maar bij sommige dingen gaat de dan kokhalzen. Ik denk puur omdat die textuur haar vreemd is. Ik vindt het nog steeds wel moeilijk. Als ze iets echt zou proeven en niet lust prima, maar vooraf al besluiten dat je het niet lust en ook niet wil proberen, daar heb ik moeite mee. Ik weet gewoon zeker dat ze sommige dingen best zou lusten.

En toen ik de kiwi van kleine ZL van de week nog net niet voor mijn hoofd gesmeten kreeg, terwijl hij dat eerder wel at zakte de moed me in de schoenen. Nee, nee, nee niet nog zo'n slechte eter...
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015


deeh

Berichten: 2353
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:49
Hobbies: fietsen, yoga, de kids!

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door deeh » 10 okt 2016 16:44

juist ja, onze oudste ging pas beter eten toen ze naar school ging. ik zie op die foto's trouwens nog echt wel een kind met (licht) ondergewicht. intussen is ze zeven en eet ze prima. nog immer selectief, maar prima.
Mem van S (okt 2009), J en Z (juni 2011)

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Ze eet nog niks 3 jaar later (was Slechte eter 11mnd)

Ongelezen bericht door elize80 » 10 okt 2016 17:43

Maria80 schreef: Wij waren gestart met eten volgens de Rapley methode. Dit hebben we echt lang volgehouden, maar ik vond het uiteindelijk zonde van het eten wat weggegooid werd steeds. Toen gewoon met onze pot mee, dat lustte ze niet.
Een beetje offtopic, maar het klinkt tegenstrijdig wat je schrijft: het idee van Rapley is juist dat je kinderen vanaf 6 maanden met de pot mee laat eten (op suiker, zout, honing na ofzo). Althans zo heb ik het begrepen (en toegepast). Niet dat je er nu nog wat aan hebt voor je dochter maar misschien iets om voor een volgend kind naar te kijken. Het scheelt namelijk een heleboel weggooien als je je kind iets van je eigen bord geeft.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Plaats reactie