welk kolfapparaat nemen?

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
wendyjanssen

Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2019 15:14
Hobbies: Lezen, sporten

welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door wendyjanssen » 09 dec 2019 16:54

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op dit forum en vind het erg leuk en handig om te lezen over alles wat met dragen en voeden te maken heeft. Bij dat ik dit forum gevonden heb :-) Het is bijna weer zover dat ik aan het werk ga, dus ben ik op zoek naar een goed kolfapparaat. Ik ben al even gaan Googlen en kwam bv. op deze site: https://knibble.nl/kolfapparaat Daar is de keuze heel groot, dus weet ik eigenlijk niet voor welk type ik moet gaan. Heeft iemand tips voor mij? Alvast hartelijk dank.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Malmana » 09 dec 2019 17:01

Het beste kan je een kolfconsult nemen, zodat je wat uit kunt proberen. De meesten zijn hier tevreden over medela en horigen. Maar wil je een handkolf, elektrisch, dubbelzijdig elektrisch? Het beste kan je het echt proberen wat voor jou werkt.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Topic starter
wendyjanssen

Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2019 15:14
Hobbies: Lezen, sporten

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door wendyjanssen » 09 dec 2019 17:07

Dank voor je snelle reactie! Dat is inderdaad een goed idee. Weet echt niet wat ik moet kiezen, dus uitproberen is denk ik de beste manier om erachter te komen.
Malmana schreef:
09 dec 2019 17:01
Het beste kan je een kolfconsult nemen, zodat je wat uit kunt proberen. De meesten zijn hier tevreden over medela en horigen. Maar wil je een handkolf, elektrisch, dubbelzijdig elektrisch? Het beste kan je het echt proberen wat voor jou werkt.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 09 dec 2019 17:50

Ik zou dat ook doen. Dan kan je ook meteen bekijken welke maat schild je moet hebben.


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 09 dec 2019 17:57

Als je 3 dagen of meer werkt zou ik voor dubbelzijdig elektrisch gaan.
Ik was altijd tevreden met de medela harmony. Fijn dat deze op accu kan want ik kolfde soms ook onderweg.

Edit: de mefela freestyle dus;) harmony is hun handkolf. Ook een fijn ding op zich maar voor mij niet voor 2/3 dagen werken en 2x per werkdag kolven..
Laatst gewijzigd door Pien Pinda op 14 dec 2019 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 09 dec 2019 18:08

Ik zou een kolfconsult doen. Het maakt nogal uit hoe je tepels en borsten reageren.
De mijne rekken erg uit bijvoorbeeld en dan vallen er bepaalde symstemen al af.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Violette » 13 dec 2019 19:57

Het hangt ook af van hoeveel je gaat/wil kolven. Daar zijn bij de diverse fabrikanten wel gegevens over te vinden.

Ik werk 4 dagen en ben blij met mijn keuze (destijds) voor medela freestyle, een dubbelzijdige elektrische kolf. Daarmee kon ik in redelijk korte tijd genoeg kolven op het werk. Wel duur, maar als je het omrekent naar flesvoeding, blijk je het er opeens binnen een paar maanden uit te hebben ;).
Je kan ook nog opletten of de kolf een stekker heeft en je dus altijd een stopcontact nodig hebt, of dat er een oplaadbare batterij in zit. Ik meen dat de goedkopere merken dat soms niet hebben (ardo?).
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: welk kolfapparaat nemen?

Ongelezen bericht door Wichie » 13 dec 2019 20:28

Ardo kan ook op batterijen hoor. Juist een van de redenen waarom ik die toen heb gekocht ;)

Ter aanvulling op de hierboven al genoemde punten:
Verder vooral even opletten dat er geen melk in de motor kan komen. Er staat me bij dat een aantal merken daar last van hebben/ hadden.
En wil je direct in een afsluitbaar flesje/bakje kolven of vindt je het prima om te moeten overgieten naar een bewaarbakje/-zakje. Dat wisselt ook per systeem.
mamma van een wicht en een batteraaf

Plaats reactie