Gewoon maar wat doen. .. ?

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Simba81 » 31 mei 2016 19:29

[quote="Winter14"]Ooit een moeder horen praten dat naar het zwembad in cp gaan zo'n geregel is... Want moet strak plannen, voor/na voeding, slaapje en zo.
Ehhhh wij gingen gewoon. De hele dag als het uitkwam, met een baby dus. En die non-planning heerst hier nog steeds. Alleen de drie maaltijden gaan redelijk op de klok, soms een uurtje eerder of later wel te verstaan. [emoji4][/quot

Nou, met een dreumes/bijna peuter vind ik dit soort dingen wel lastig. Eten kan ze overal wel [cheesygrin] we nemen gewoon wat mee, maar 's middags heeft ze wel echt slaap nodig. En dat doet ze alleen in bed. Met een baby vond ik dat wel makkelijker.
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Winter14 » 31 mei 2016 19:36

Simba81 schreef:
Winter14 schreef:Ooit een moeder horen praten dat naar het zwembad in cp gaan zo'n geregel is... Want moet strak plannen, voor/na voeding, slaapje en zo.
Ehhhh wij gingen gewoon. De hele dag als het uitkwam, met een baby dus. En die non-planning heerst hier nog steeds. Alleen de drie maaltijden gaan redelijk op de klok, soms een uurtje eerder of later wel te verstaan. [emoji4][/quot

Nou, met een dreumes/bijna peuter vind ik dit soort dingen wel lastig. Eten kan ze overal wel [cheesygrin] we nemen gewoon wat mee, maar 's middags heeft ze wel echt slaap nodig. En dat doet ze alleen in bed. Met een baby vond ik dat wel makkelijker.
Dat is dan het verschil. Mijn peuter weigert al sinds dat ze een maand of 14 is overdag te slapen. Dus zoekt ze het maar uit. Alleen in de drager of autostoeltje slaapt ze. Heeeeeel soms bij ons op de bank. Ik ben wel jaloers hoor, op kindjes met een beter slaapritme. Zou mij meer rust geven want ze heeft wel eigenlijk een middagslaapje nodig, ze wordt vaak humeurig.
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 31 mei 2016 20:02

deeh schreef:Tja, wij hebben wel een soort van structuur.

Ontbijt-middageten-avondeten
Tussendoor ergens fruit en iets van een koekje.


Ontbijt, lunch en avondeten tijden variëren nogal. Hier klaagt zelden een kind dat ie honger heeft, vooral de mama's [cheesygrin]

Tussendoor hebben ze uiteraard wel regelmatig trek [cheesygrin]

Op schooldagen wel meer vaste tijden, op niet schooldagen wordt er ontbeten van 8.00 tot 10.00 (variatie dus), geluncht tussen 12.00 en 14.30 (afhankelijk wat we doen) en avondeten tussen 18.00 en 20.00

Nu met de avondvierdaagse aten we rond 20.00. We zijn redelijk flexibel dus...
Dit dus. En tussendoor wordt er n keer geslapen.


MamaPhy

Berichten: 2103
Lid geworden op: 23 jul 2012 15:42
Hobbies: Mijn 2 mannen, taarten maken
Locatie: Ridderkerk

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door MamaPhy » 31 mei 2016 22:42

Hier is een schema vrij automatisch gegaan. Ontbijt, lunch avondeten hebben We ongeveer tijden voor. tussendoortjes op vraag. Maar aangezien mijn dochter een redelijk ritme heeft met slapen. en ze voor en na het slapen wat eet begint dat steeds meerdezelfde tijden te zijn. Met schooldagen is het redelijk strikt, omdat dat niet anders kan.

overigens zover kan sleep ik ze mee. maar dat gaat niet altijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Mama van een zoon 24-2-12 en dochter 8-11-14

Gebruikersavatar

Topic starter
Soov

Berichten: 519
Lid geworden op: 12 okt 2015 08:57
Hobbies: Triathlon, wandelen naaien kok

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Soov » 01 jun 2016 01:04

Ik heb ook wel een ritme. Wat vanzelf zo is gegroeid. Maar ten eerste is het meer een ongeveer dan een wet. En verder is het vanzelf zo en denk ik er niet over na.
Ik weet niet hoe vaak hij drinkt en hoe laat al is het waarschijnlijk iedere dag vergelijkbaar. En met bijvoeding hetzelfde. We eten iedere dag fruit maar of dat nu ook altijd stipt om 10 uur voor zijn slaapje is oid.
Dat is het meer, ritme is er wel maar gewoon uit zichzelf. En als het een dag anders gaat ook geen probleem.

Gebruikersavatar

Plukdezedag

Berichten: 407
Lid geworden op: 17 apr 2015 08:45
Hobbies: Haken

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Plukdezedag » 01 jun 2016 07:47

Hier is ook een ritme gegroeid. Op schooldagen idd vaste tijden. Maar op mijn werkdagen eten we pas met z'n alle tegen 18:30 en in het weekend ontbijten we pas tegen 9:00. (Niet omdat we zo goed naar de kinderen en hun behoeften kijken maar alleen omdat pap en mam nog en beetje willen dommelen).
Ik denk dat de meeste kinderen net als wij een soort natuurlijk/ biologisch ritme hebben. Maar ja, als ik moe ben ga ik vroeg naar ben en zo dus ook met de kinderen, en andersom.


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Gewoon maar wat doen. .. ?

Ongelezen bericht door Lindar76 » 08 jun 2016 18:17

Hier at de jongste vooral gewoon mee als ik at. Wat wel vaak was. Tenzij ze sliep natuurlijk... weinig ritme behalve de boterham bij opstaan en avondeten. In praktijk at ik 2 of 3x tussen die tijd, Plus tussendoortjes. Fruit ed. Gaat best, we zijn toch niet geboren met een klok die zo strak loopt. Ja, wel een bepaald ritme, maar echt of je nu om twaalf of om één uur eet...

Plaats reactie