PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 24 jul 2013 10:15

kaya schreef:Net terug van vakantie waar we de panda baby zwemluiers hebben getest. Ik ben echt super tevreden. Hij bleef mooi zitten ondanks dat hij nat werd en hield de boel goed binnen. De ene laatste dag had ze in de luier gepoept en dat was echt geen probleem in tegenstelling tot wegwerp.
Het enige wat ik wat minder vond is dat hij onder aan bij het kruis wat volloopt met water als slot dan ging staan had ze een beetje een opbolling tussen har benen. Waar zij zelf overigens geen last van heeft gehad.
Ik ben super blij dat we deze hebben genomen ipv die vreselijks little schwimmers.
[biggrin] [cheer]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door SusanM » 24 jul 2013 20:19

En hierbij nog een foto van de luier met de favoriete print:
Afbeelding

Je ziet het, aan spekkies geen tekort [cheesygrin]


Suusjeuh

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 26 jul 2013 14:35

ook al pb gestuurd, maar wanneer sta ik op de planning? Dit ivm vakantie van 5 weken lang...

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 27 jul 2013 11:35

Suusjeuh schreef:ook al pb gestuurd, maar wanneer sta ik op de planning? Dit ivm vakantie van 5 weken lang...
Hoi Suusjeuh,

Op de een of andere manier heb ik de pb niet voorbij zien komen... Maar ik mail je de datum nu meteen :)
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

RainbowR1

Berichten: 312
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:33
Hobbies: Hardlopen
Locatie: Groene hart

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door RainbowR1 » 30 jul 2013 21:45

Hierbij mijn review:

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Wat een vrolijke luiertjes. Zl (net zindelijk) voelde zich heel stoer dat hij de luiers voor zijn zusje mocht uitkiezen. Boosters waren makkelijk in te brengen.

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Mijn enige ervaring met wasbare luiers is de zwemluier van Panda baby.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Dl is 8 maanden en weegt tussen de 7 en 7,5 kilo.

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Ik vond de luiers erg gebruiksvriendelijk. Boosters waren makkelijk in te brengen. Had alvast de overige luiers klaargemaakt zodat bij het verschonen de luier gelijk aankon.

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Ik ben positief. We hebben wel een paar keer lekkage gehad, maar goed, dit was de eerste ervaring met wasbaar en dus is het nog wat wennen wanneer je moet verschonen. Ook had ik hem de eerste keer niet strak genoeg gedaan.

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Goed bevallen. Ik heb de combinatie booster voor de nacht gebruikt omdat die het dikst was en waarvan ik dacht dat die het meest zou absorberen. Ik vond alledrie de boosters erg fijn en plezierig werken.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Ik vind de printjes erg leuk! Ook het gemak van pocketluiers valt me erg mee. Drukknoopjes vind ik prima.

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Ik weet niet of er wat te doen is aan de onfrisse geur als ik dl na een nacht slapen verschoon. [silenced] mss ligt het aan mijn dochter, want ik heb er nog niemand over gehoord, met een wegwerpluier stinkt ze echter niet. Vond dat wel een minpunt van wasbare luiers.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Goed

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 8

Oja, nog een foto van mijn vrolijke meisje:
Afbeelding
Trotse mama van een koningskoppel (11-1-10 en 8-11-12)

Gebruikersavatar

MissRoos

Berichten: 1611
Lid geworden op: 08 feb 2013 14:19
Hobbies: breien, koken, lezen
Locatie: Eindhoven

PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MissRoos » 31 jul 2013 11:35

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Zien er prima uit! Netjes afgewerkt, gezellige printjes, prima! De inleggers leken me in eerste instantie vrij groot.

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Ja, ZL is vanaf de geboorte wasbaar geluierd. Eerst met Teenyfits (mini-easyfits), vanaf ongeveer 4kg met Itti Bitti Tutto's

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
10-12 weken (want 2 weken getest [lol] ) en ongeveer 6,5 kg

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Zeer goed. Zowel ik als ML konden de luiers eenvoudig vullen. Met 2 inleggers is het wel wat meer hannessen om ze netjes recht te krijgen, maar ook dat gaat prima.

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Redelijk. De 4 verschillende soorten (newborn, minkee, oude stijl met enkele rij drukkers en nieuwe stijl met dubbele rij drukkers) hebben we allemaal geprobeerd. Iedere luier heeft zijn eigen voor- en nadelen, maar over het algemeen waren de luiers prima, vooral als nachtluier. De reden dat ze overdag minder goed bevielen is dat mijn ZL een grootplasser is, en dus vrij veel absorptie nodig heeft. Met 2 boosters er in worden de luiers al snel een flink pakket, wat niet altijd even mooi zit tussen de beentjes. Ook mis ik voor overdag een extra poeprandje (gussets), want ZL zijn exclusief-borstvoedings-poep heeft echt wel een safety-zone nodig [lol]

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
De microfiber boosters vond ik niks, ze slurpen mij te weinig en zijn net iets te groot voor de luiertjes. De combinatieboosters waren prima, goed passend en voldoende absorberend en ook lekker snel droog. De bamboe-boosters waren super, en de droogtijd viel mij enorm mee. Enige nadeel van de bamboe-boosters is dat ze bij drogen in de volle zon of op een verwarming soms wat hard en stug kunnen worden, maar een paar keer ermee bewegen (frommelen, 'uitwringen') en ze zijn weer mooi soepel.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Algemeen: Door de brede, grote inleggers hebben de luiers een grote capaciteit. Onze ZL hield het met 2 bamboe inleggers tijdens de nacht wel 7 uur droog! Superfijn voor mijn nachtrust, want dat is wat ZL doorslaapt tijdens een goede nacht.

NB: De klittenband is super, daarmee is de pasvorm perfect te krijgen! Ook is het fijn dat ook de newbornluier verstelknoopjes heeft, dat heb ik bij onze teenyfits heel erg gemist. Zelfs voor een 5,5pondertje waren die in eerste instantie te groot, namelijk!
M: Ik houd van Minkee-luiertjes, ik vind ze zo fijn voelen. Ik heb het idee dat dit in warm weer voor ZL lekkerder is, minder zweterig aan de dijen. Ook heeft het Minkee de eigenschap om de paar druppeltjes die langs de benen lekken op te nemen aan de buitenkant, zodat de luier minder lekt. Ook vind ik de overslag bij de inlegger-insteek fijn.
OS: Wat ik van deze luier erg fijn vond was de combinatie van overslag bij de insteek-opening en het anti-buiklek-randje
NS: Prima aan te passen qua pasvorm, erg fijne en soepele luiertjes.



- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Algemeen: Ik mis de leg-gussets, deze luiers zijn niet spuitluier-proof. Voor mij zouden de luiers extra aantrekkelijk worden als ze ook 'compatible' zouden zijn met mijn ittibitti inleggers, door 2 drukknoopjes achter onder de inlegger-overslag te plaatsen. Ook zou ik het fijn vinden als er een extra rij maataanpassingsdrukkertjes op zou zitten. ZL paste nu nog net in de NB luiers met een beetje creativiteit, en paste goed in de op de kleinste maat ingestelde gewone luiers. Echter, de NB luiers lekken bij ZL bij de eerste plas al door. ZL ging vanwege zijn vele plassen bij ons met 5,5 kg van de Teenyfits naar de IttiBitti luiers. Dat had bij deze luiertjes niet gekund (van Newborn naar Normaal met zijn toenmalige lengte) omdat de normale luiers voor hem dan nog te hoog in zijn middel waren geweest.
Wat ik een enorm minpunt vond (niet van de luiers op zich, maar toch) is dat ZL enorm luieruitslag kreeg van de Pandababy inlegvelletjes. Eerst dacht ik dat het kwam door iets wat ik had gegeten, of door de luiertjes zelf, maar iedere keer als ik de pandababy velletjes gebruikte was de boel rood en rauw, en zodra ik weer kaatje katoen velletjes gebruikte in de pandababyluiers ging het weer weg. 3 keer geprobeerd, maar iedere keer uitslag.

NB: Jammer dat hier geen bamboe-inlegger voor beschikbaar is! Absorptie is echt veel te laag voor kindjes die al jong veel plassen.
M: Het Minkee is minder 'fluffy' dan wat ik gewend ben van de Itti Bitti's, het is wat minder aaibaar.
OS: Pasvorm kan beter, de dubbele knoopjesrij bij de nieuwe stijl sluit veel fijner. Ook waren de beenelastieken weinig rekbaar (of misschien al wat slap geworden) waardoor de beenopening standaard vrij groot was. Leidde zelfs bij behoorlijk spekkige ZL tot beenlekkage.
NS: Ik mis hierbij de overslag bij de rug. Het is echt even opletten dat het elastiek-deel van de insteekopening goed onder de buitenkant zit, anders krijg je geheid lekkages. Ook is het zo dat als je de luier goed vol hebt zitten (als nachtluier), dan puilt het binnenfleece een beetje over de rand aan de voorkant. Bij de oude-stijl luiers is dit perfect opgelost door een anti-lek randje, dat mis ik heel erg bij de nieuwe stijl. Ook vond ik bij de Jungledierenluier het jammer dat er naast de leuke plaatjes ook tekst op de print staat, maar dat is misschien muggenzifterig.

De Oude stijl en Nieuwe stijl luiers zouden naar mijn gevoel 'gecombineerd' kunnen worden tot een fantastische luier. Met de dubbele knoopjesrij en betere beenelastieken van de Nieuwe stijl, en het 'binnenwerk' met insteek-overslag en antibuiklekrandje van de Oude stijl, zouden de luiers er al heel wat op vooruit gaan. Zou er dan ook nog een extra rij afstelknoopjes aan de voorkant bij komen en een extra beenrandje binnenin, dan ben ik helemaal om.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Goed. Prima betaalbaar, maar de luiertjes hebben ook wel wat minpuntjes.

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 7. Nu hebben de verschillende typen ieder nog te veel nadelen voor ons. Zouden de Oude en Nieuwe stijl luiertjes 'gecombineerd' worden zoals ik hierboven beschreef, dan zou dit echt onze ideale nachtluiers zijn!

Afbeelding geel met bloemen? Kan ik hebben hoor, ik ben mans genoeg!


Afbeelding
Jammer: uitstekend randje binnenbekleding aan de buik
Laatst gewijzigd door MissRoos op 02 aug 2013 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MissRoos
Mama van S. (mei 2013) en L. (juli 2021)


JuJu

Berichten: 309
Lid geworden op: 21 dec 2009 16:24
Hobbies: ***
Locatie: Houten (Utrecht)
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door JuJu » 01 aug 2013 23:07

Hoewel ik ze eigenlijk niet wilde heb ik ze vandaag toch gekregen, en voordat ik ze morgen weer terug stuur toch even gespiekt. Gewoon om te vergelijken met mijn andere Chineesjes, ik heb ze nu toch hier liggen.

Wat me opvalt is dat de luiers erg zacht aanvoelen. Ze voelen ook stevig aan, goede kwaliteit. De minky vind ik wat smoezelig ogen. Bij sommige luiers is de binnenkant erg pillig. Ik denk dat dit wel lekker zacht aan de billetjes is maar ik vind het niet zo mooi. Het klittenband luiertje voelt echt stevig aan! Dit is een newborn luier denk ik? de microvezel inlegger herken ik, de bamboe inleggers ogen lekker groot. De wetbag vind ik erg schattig, misschien ga ik toch maar eens voor de bijl. Deze kun je ook meewassen toch? Deze inlegvellen ken ik maar ik vind ze niet erg fijn. Te dun.

zo nu de doos weer dicht en morgen naar het postkantoor!
Trotse moeder van een zoon van 5, een dochter van 3 en een kerstbaby
Trotse eigenaresse van It's a Wrap (oa geweven draagdoeken, glazen moederkettingen)

Gebruikersavatar

ikkeislaura

Berichten: 4035
Lid geworden op: 23 sep 2010 12:08
Hobbies: Mama zijn, zingen, lezen.
Locatie: Vroomshoop

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door ikkeislaura » 02 aug 2013 17:40

Maaan wat een lekkere spekbillen missroos!! <3

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Trotse mama van drie boefjes en het zusje [mrgreen]


Suusjeuh

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 06 aug 2013 21:08

Ik heb vandaag mn pakketje opgehaald bij de buurvrouw! Wat een groot pakket, wat fijn! Ik ga morgen proberen bij zoonlief. Toen ik me opgaf voor de reis had ik 2 kindjes in de luiers, inmiddels is mn dochter zindelijk en ook in zoverre dat ze een hele dag uitstapjes zonder natte "kindjes luier" doet. Toch doe ik haar volgende week het trainingsbroekje aan naar de peuterspeelzaal, gewoon om te proberen!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 07 aug 2013 12:20

Super leuk om jullie verhalen te lezen.
Ik ben ook heel erg blij met de feedback waar ik wat mee kan :) Altijd op zoek naar verbeteringen! [biggrin]

Maandag gaan de dozen alweer naar de laatste testadressen en dan zit de tweede succesvolle reis er alweer op.
Inmiddels lopen via de website de aanmeldingen binnen van mama's die ook graag willen proberen.

Er gaan dus wel nieuwe pakketten op reis (maar liefst 5, om toch iets aan die lange wachttijden te kunnen doen)
Deze pakketten reizen in zowel Nederland als Belgie.
De volgende reis wordt alleen niet binnen het forum geregeld. Opgeven kan dus via de website http://www.pandababy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan nog een klein verzoekje aan mijn lieve testmama's waar de luiertjes gezellig hebben mogen logeren.
Hoewel jullie geen "betalende" klanten zijn maar wel kennis hebben mogen maken met PandaBaby en de producten en service die hierbij horen zou ik jullie graag willen vragen dit te delen op http://www.reviewspot.nl/pandababy" onclick="window.open(this.href);return false;

Het duurt maar een paar seconden, eerlijk waar!

Super Bedankt alvast!
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Suusjeuh

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 07 aug 2013 13:20

Nog geen foto's maar wel de eerste bevindingen!

Vandaag droeg zoonlief eerst een plusche knoopjesluier met bamboe en combi booster. Binnen een kwartier poep, dus hij zat lekker! Daarna een PUL luier, knoopjes, met microvezel en combi booster. Deze was na een uur of 2 vochtig aan de voorkant maar de inleggers waren van achteren nog droog. Duidelijk gevalletje van onvoldoende absorbtie voor mn zoontje. Dus toen kwam er een luier met klitteband, pluche, combi en bamboe booster. Een "tijger" luier volgens mn dochter en de luierbillen van mn zoon werden dus ook veelvuldig geaaid, toe gegromd, "Nu gaat de tijger in de doek" en toen was 't tijd voor zn slaapje. Hoewel de luier nog niet verzadigd was, hem toch verschoond. Dus ik weet nog niet wat de opnamecapaciteit is van combi+bamboe. iig beter als micro+combi. Nu ligt hij in oranje pul klitteband te slapen, met voetballen. En een combi+bamboe.

Eerste indruk: mooie, zachte luiers. Prima pasvorm. Kwaliteit is naar mijn idee hetzelfde als andere "merkloze" luiers. De kwaliteit van het klitteband doet me goedkoop aan, maar ik zou zelf toch niet meer voor klitteband kiezen omdat mn dreumes dat snel lostrekt.

De luiers zitten nu in de wetbag te wachten op de was. De wetbag is hetzelfde als die ik al van andere (merkloze) wetbags heb, prima en heel erg handig; er past doorgaans voor 1 dag luieren in 1 tas en daarna gaan er 2 of 3 tassen samen in de was. Weinig geur en geen vieze luier emmers.

De bamboe papiertjes voelen zo zacht aan! Ik heb er nu 1 in zitten, de rest vd dag gebruik ik mn eigen inlegvellen.


MamaVanMike

Berichten: 244
Lid geworden op: 13 dec 2012 13:52
Hobbies: Kunst

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MamaVanMike » 11 aug 2013 21:49

Hoi,
Ik ben vergeten een foto te maken! Wat jammer!
Ik heb het pakket gisteren al op de post gedaan, dus degene na mij krijgt ze snel binnen, misschien morgen al. [smile]

Mijn zoontje is 9 maanden en 10 kilo. Nogal spekkig aan de beentjes. De luiers pasten goed. Ik gebruikte ze op de grootste stand.
Ik vond de luiertjes erg lijken op de baba en boo luiers die ik al heb. De printjes vind ik niet bijzonder mooi, ik zou zelf kiezen voor effen. Qua prints ben ik nogal precies, en ik vind niet alles leuk. De binnenkant is lekker zacht en de inleggers ook. Fijner dan sommige (nogal stugge), maar niet zo fijn als mijn eigen fleece.
De boosters waren ok, de bamboe deed het goed, maar hij nam zijn tijd om te drogen, ik heb niet zo'n zonnige achtertuin. Ook verschoof hij in de luier, had de neiging in het midden op te krullen. het leek wel of het broekje aan de binnenkant te glad was ofzo. Met een dubbele bamboo booster zat het iets beter, ik vond nog meevallen hoe dik dat pak werd.
De combinatieboosters vond ik erg fijn, die namen veel op en hielden het echt wel een paar uur uit. Langer dan ik van mijn baba en boos gewend ben, dus dat is een pluspunt.
Ik vond het pakket erg verzorgd en het was fijn dat er een geprinte bijlage bij zat. Ook erg fijn dat je de luiers gewoon met fijnwasmiddel kunt wassen en niet met speciaal luierwasmiddel.
Het oude systeem vond ik niet prettig, te weinig drukkertjes. Zowiezo vind ik drukkers op het moment niet fijn. Zoonlief rolt zich om en gaat zitten tijdens het verschonen. Een nieuwe luier aandoen lijkt hier erg op babyworstelen af en toe [rolleyes] en dan is klittenband echt makkelijker.
Ik heb ze niet voor de nacht getest, ik gebruik dan geen wasbaar.
Al met al ben ik positief, de prijs valt mee. Misschien koop ik boosters bij je, om extra in mijn baba en boos te gebruiken, als dat nodig is in de toekomst.
Mama van Mike (19-10-2012), Lizzy (2008) en Daisy (2006)
Ik draag met een Manduca maar nu even niet want mijn schouder is gebroken. Papa draagt met de Ergo.

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 21 aug 2013 09:27

Vandaag de laatste mail uitgestuurd. Op 26 augustus komen de laatste pakketten weer naar huis. Het testen blijft wel doorgaan maar dan niet via het forum maar via de website pandababy.nl

De oude modellen van de luiers gaan niet meer mee met de volgende testronde omdat de shop alleen maar de dubbele drukkers heeft. Mocht je geïnteresseerd zijn om deze over te nemen voor een klein prijsje, stuur me dan even een pb. Je krijgt er wel gewoon nieuwe boosters naar wens bij natuurlijk.

Alle mama's bedankt [cheer]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

bestmayo

Berichten: 259
Lid geworden op: 27 apr 2012 13:31
Hobbies: toneel
Locatie: Draagconsulent Arnhem e.o, verkoper overig

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door bestmayo » 22 aug 2013 18:42

ook bedankt...mede door deze reis luier wij nu (overdag) volledig wasbaar!
Trotse mama van Zoon T. (juli-2010) & zoon J. (nov- 2012)
Draagconsulent Liever Wij Regio Arnhem /Nijmegen

http://www.lieverhip.nl Webwinkel voor wasbaar maandverband, menstruatiecups, borstvoedingspads en meer.

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 23 aug 2013 07:59

bestmayo schreef:ook bedankt...mede door deze reis luier wij nu (overdag) volledig wasbaar!
[cheer]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Plaats reactie