PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

kleine dolfijn

Berichten: 749
Lid geworden op: 01 aug 2012 08:35
Hobbies: dragen en voeden... ;-)

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door kleine dolfijn » 05 jun 2013 19:05

Ik hoop dat je buren ze hebben maos, ik heb ze in ieder geval maandag naar je toe gestuurd
Mama van een dochter 24-02-'12

Rose and rebellion(peuter), didymos LE orient 4


Marlou1983

Berichten: 1901
Lid geworden op: 15 nov 2010 12:56
Hobbies: Handwerken, lezen

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Marlou1983 » 05 jun 2013 19:55

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Leuke printjes, boosters zijn lekker zacht en groot.
- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Nee, nog nooit
- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Ik heb getest met ZL (ruim 3 jaar, en met zijn 17 kilo te zwaar voor de luiers, maar hij vond ze zo mooi!) en met DL (15 maanden, 12 kilo)
- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Ik moest erg wennen aan alle manieren waarop je de luiers met de drukknoopjes kon verstellen. Ik had moeite om de juiste afstelling voor mijn DL te vinden. (dan weer te strak, dan weer duidelijk te los bij de beentjes...) Het 'inbrengen' van de boosters ging na een paar keer eigenlijk wel soepel, en was minder werk dan ik me van tevoren had bedacht.
- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
DL heeft vrijwel bij iedere luier lekkage gehad. Ik heb verschillende combinaties van boosters en afstellingen geprobeerd, maar soms lekte ze al na 1,5 tot 2 uur door, en dat zou voor mij echt een nadeel zijn (vaker wil ik écht niet verschonen namelijk, zeker omdat ik met wegwerp gewend ben om veeeeeel minder vaak te verschonen)
- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Ik vond de bamboe- en combi-boosters het prettigst in gebruik, omdat ze net iets minder groot waren. Wel moest ik wennen aan de droogtijd (hoewel het op de goede dagen, waarop ik de was buiten kon hangen, goed te doen was. Maar binnenshuis moesten ze soms wel 24 uur hangen).
- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
De leuke printjes en de zachte inlegvelletjes.
- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Voor ons was dat duidelijk de pasvorm. Wellicht dat het klittenband ons zou kunnen helpen om makkelijker de juiste afstelling te vinden?)
- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
De prijs is prachtig, de luiers zien er goed uit, maar voor mijn dochter (of voor mij, misschien ben ik er wel gewoon onhandig mee...) volstaan ze dus blijkbaar niet. Anders zou ik zeker zeggen dat de prijs/kwaliteitverhouding heel aardig is.
- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Omdat we toch wel veel lekkage hebben gehad, maar ik niet kan vergelijken met andere wasbare luiers (en dus niet goed weet of dat aan mijn DL, aan mij, of aan de luiers ligt), geef ik nog wel een voldoende: een 6.

Foto volgt morgen. Die staat nog op mijn camera, waar ik nu niet bij kan...
2010 - 2012 en 2013

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 05 jun 2013 21:37

Marlou1983
Bedankt voor je verhaaltje! Jammer dat het geen succes was voor jullie. Het zou natuurlijk geweldig zijn als er een pasvorm zou bestaan welke geschikt is voor alle kindertjes maar niet iedereen is het zelfde. Toch leuk dat je mee hebt gedaan met het testen [biggrin] Ik had stiekem gehoopt dat het na het strippen beter zou gaan...

Maos, Heb je de luiertjes inmiddels al wel ontvangen? Zoniet hoor ik het graag van je. Dan gaan we even een postbode lastig vallen hihi...

MamaT, Bedoel je irritatie van de luiertjes of van het klittenband?
Bij het klittenband zijn er kinderen die last krijgen van het stukje klittenband dat in de luier zit. Dit kan het huidje irriteren.
Irritatie van de luier zelf komt zelden voor. Er bestaan kinderen die overgevoelig zijn voor het materiaal PUL waarvan de luiertjes zijn gemaakt aan de buitenkant. Hier las ik laatst iets over op facebook van een gebruiker (niet van PandaBaby maar dit materiaal wordt bij veel merken luiers gebruikt) De buitenkant kan bij de buik en de beentjes de huid raken namelijk.
Het kan ook zijn dat er restjes wasmiddel nog in de luier zitten welke voor irritatie zorgen. Daar kan je snel achter komen door de volgende keer met minder zeep de luiers te wassen of extra te spoelen. Dan zou het weg moeten zijn.
Ik hoor graag hoe het gaat!

Succes met het testen dames (en heren [cool] )
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 05 jun 2013 21:39

Maos
De track en trace zegt dat het dinsdag is bezorgd bij de buren op nr 9 :)
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Marlou1983

Berichten: 1901
Lid geworden op: 15 nov 2010 12:56
Hobbies: Handwerken, lezen

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Marlou1983 » 05 jun 2013 21:44

Ik heb uiteindelijk pas zaterdag tijd (En een leeg-genoege-wasmachine) gevonden om ze allemaal tegelijk te strippen.
Omdat ze allemaal schoon en droog door moesten, heb ik daarna niet meer goed kunnen testen. Ik hoop dat het voor de volgende moeders iig scheelt!

En inderdaad, dit kan net 'onze' pasvorm niet zijn geweest. Het is inderdaad onmogelijk om een voor ieder kindje goed passende luier te maken!
Misschien nog even goed om te vermelden dan: Mijn dochter laat zich het best omschrijven als 'bolle buik, stevige benen' , haha!

Bedankt voor het mogen testen!
2010 - 2012 en 2013


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Maos » 06 jun 2013 00:35

PandaBaby schreef:Maos
De track en trace zegt dat het dinsdag is bezorgd bij de buren op nr 9 :)
Daar was ik al bang voor. Daar doet al 2 dagen niemand open, staat geen autovoor de deur en zijn alle rolluiken dicht. Balen! Ik hoop dat ze morgen open doen. [sad]
Moeder van grote zus Y en kleine zus R

Gebruikersavatar

bestmayo

Berichten: 259
Lid geworden op: 27 apr 2012 13:31
Hobbies: toneel
Locatie: Draagconsulent Arnhem e.o, verkoper overig

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door bestmayo » 06 jun 2013 09:23

PandaBaby schreef: MamaT, Bedoel je irritatie van de luiertjes of van het klittenband?
Bij het klittenband zijn er kinderen die last krijgen van het stukje klittenband dat in de luier zit. Dit kan het huidje irriteren.
Irritatie van de luier zelf komt zelden voor. Er bestaan kinderen die overgevoelig zijn voor het materiaal PUL waarvan de luiertjes zijn gemaakt aan de buitenkant. Hier las ik laatst iets over op facebook van een gebruiker (niet van PandaBaby maar dit materiaal wordt bij veel merken luiers gebruikt) De buitenkant kan bij de buik en de beentjes de huid raken namelijk.
Het kan ook zijn dat er restjes wasmiddel nog in de luier zitten welke voor irritatie zorgen. Daar kan je snel achter komen door de volgende keer met minder zeep de luiers te wassen of extra te spoelen. Dan zou het weg moeten zijn.
Ik hoor graag hoe het gaat!

Succes met het testen dames (en heren [cool] )
Bedoelde je mij?
Hier idd irritatie van de klitteband. Maar die hadden de pandababy luiers niet....( heb ook andere getest)
Trotse mama van Zoon T. (juli-2010) & zoon J. (nov- 2012)
Draagconsulent Liever Wij Regio Arnhem /Nijmegen

http://www.lieverhip.nl Webwinkel voor wasbaar maandverband, menstruatiecups, borstvoedingspads en meer.


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Maos » 06 jun 2013 10:11

Ze zijn er. Nu geen tijd. Langere post volgt.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 12 jun 2013 10:03

... en hoe gaat het??

Ik wordt altijd zo nieuwgierig zo aan het einde van de twee weken :)

Ik ga vandaag even de adressen doormailen waar ze maandag weer heen mogen. Dus jullie ontvangen een PB van me.
De gelukke zijn Jacqueline (niet op forum) Blije mama en Borgje!

Ik heb nog geen nieuwe stukjes op de website geplaatst want daar heb ik nog geen tijd voor gehad dus dat komt nog.

En even een update: ik had gehoopt de klittenband luiers dit weekend binnen te hebben maar ze zijn helaas ietsje vertraagd. Er is 'Dragon Boat Festival'in China dus ze kunnen het land nog niet uit. Daar had ik even niet op gerekend. Zo leer je toch steeds weer iets bij :)
Er zijn ook effen luiers onderweg voor de iefhebbers. Kortom volgende week weer een hoop nieuwe luiers en foto's op de site!
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Chikai

Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2010 16:02
Hobbies: Paardrijden, lezen, muziek

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Chikai » 15 jun 2013 22:08

He Pandababy,

Volgens mij heb ik twee weken terug bij jou een bestelling gedaan en ontvangen....En zie ik je nu hier op het forum... [biggrin]
Ik ben ze nu aan het uitproberen, maar vroeg me een paar dingen af.
(heb nu gemiddeld 50% lekkage en 50% droog..)
- Moet je eerst de luiers op maat maken en dan pas de inleggers erin, of zou dat niet uit hoeven maken?
- Welke inlegger is de bamboe en welke de combinatie met bamboe? (ik gok dat de combinatie met bamboe en microvezel de wat dikkere gelige zachtere is?)
- Ik heb voornamelijk lekkage aan de beentjes... En de sluiting zit dan op z'n strakst rondom de beentjes. Heb je nog tips hiervoor??

groetjes!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 16 jun 2013 15:40

Hoi Chikai,
Whoops nu zie ik je hier. Even een reactie op je vraag.
Lekkage bij de beentjes is er eentje die vaak voorkomt. Het kan een aantal oorzaken hebben

1. De luier sluit niet goed aan.
Je schrijft dat ze op de strakste stand dicht zijn. Als je rond de beentjes kijkt, is het dan ook goed aangesloten of 'gaapt' het nog een beetje? Als dat tweede het geval is zijn de luiertjes nog een beetje aan de grote kant.

2. De booster zit niet goed.
Gebruik je een of twee boosters in de luier? Mijn advies is er altijd twee te gebruiken zodat ze beter op hun plek blijven zitten. (vandaar dat ik er per luier 2 lever) Zitten de boosters goed in de breedte van de luier?

3. De booster zit vol.
Wanneer de luier helemaal vol is gaat hij ook lekken rondom de beentjes. Het kan dus zijn dat je óf meer óf andere boosters moet gebruiken zodat hij meer vocht kan absorberen. Het kan ook zijn dat je net wat sneller moet verschonen.

4. Rompertje zit strak.
Wanneer je een strak rompertje over de luier hebt zitten kan het zijn dat deze ervoor zorgt dat het vocht naar de zijkant gestuwd wordt. De oplossing? Een iets groter rompertje :)

Zit er een verschil in de tijdstippen dat je het wel en juist niet droof houdt? Het kan zijn dat je kindje op het ene tijdstip meer plast dan het andere misschien. Ik moet na het ontbijt altijd vrij snel verschonen omdat er dan een hele fles aan vocht uit komt. Maar wanneer dat het geval is zou er regelmaat is moeten zitten en kun je hierop inspelen.

Zelf maak ik de luiers eerst op maat en doe ik dan de booster erin maar dit zal niet het verschil maken.
De combinatie hebben inderdaad een wat geligere buitenkant door het bamboe.

Nou, ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Zoniet hoor ik het ook erg graag. En zowel... Jeej [cheer] Problem solved!

Groetjes Sjanneke
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Chikai

Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2010 16:02
Hobbies: Paardrijden, lezen, muziek

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Chikai » 16 jun 2013 20:47

Hoi Sjanneke,

Ik heb je net ook al gepb't... [cheesygrin]
De 2e keer de vijf stuks luiers uitgeprobeerd ging goed!! Helemaal geen lekkage.
Ik heb nu inderdaad een grotere romper gebruikt, dat was denk ik het euvel.
En ook standaard 2 inleggers erin...

Dus volgens mij is mijn probleem opgelost qua lekkage!
Nu nog even uitproberen welke boosters ik het fijnste vind..
Bedankt voor je tips!!

groetjes,
Chikai


Chikai

Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2010 16:02
Hobbies: Paardrijden, lezen, muziek

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Chikai » 16 jun 2013 20:48

Ben trouwens ook erg benieuwd naar je klittenband variant luiers!
Want dat lijkt me ook wel erg fijn!!
Dus als ik me daarvoor mag aansluiten bij de luierreis... zou handig zijn om uit te kunnen proberen!!
(en heb je ook zwemluiers bij de luierreis??)


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Maos » 16 jun 2013 21:44

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
De luiers: wouw. Wat een leuke prints en wat een mooie kwaliteit. Ik was aan het oppassen op het zoontje van een vriendin toen ik voor het eerst de luiers bij mijn dochter probeerde. Hij wilde meteen de luier met de giraffenprint aan. Ze vielen in de smaak. De boosters voelen aan alsof ze veel vocht kunnen opnemen. Netjes afgewerkt.

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Nee, dit was voor mij een kennismaking met wasbaar luieren. Erg leuk om op deze manier eens te kunnen testen.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Mijn dochter is 19 maanden en iets meer dan 10 kg. Het zoontje van mijn vriendin is bijna 3 en ik weet niet precies hoe zwaar.

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Als je het eenmaal door hebt, is het zeer simpel. Ik had in het begin de handleiding zeker wel nodig. Vooral het plaatsen van de boosters en het op maat maken van de luiertjes vond ik de eerste 2 luiers wat lastig. Maar ja, de eerste 2 gewone luiers die je om doet bij je pasgeborene is ook wennen.

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Zeer goed. Ik heb een aantal keren de volledige set getest. Ik heb geen lekkage gehad. Ik heb 1 nacht met een wasbare luier gedaan, daar was ik wat minder over te spreken. Dochter had na die nacht hele plakkerige benen. Ik denk niet dat het lekkage was, maar wel zweet. Het grootste nadeel vind ik dat je vaker moet vervangen dan bij wegwerpluiers. Met een dochter die het niet leuk vind om op haar rug te liggen voor het vervangen van de luier, vind ik dat wel een nadeel.

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Ik ben erg gecharmeerd van de bamboo boosters omdat deze dun zijn en toch veel vocht opnemen. De andere boosters deden het ook prima, maar waren wat dikker waardoor ik zelf het idee had dat het minder prettig zou zitten. Dochter heeft nergens over geklaagd, dus misschien dat dat vooral bij mij tussen de oren zit.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Snel op maat te maken, makkelijk in te stellen. Nemen genoeg vocht op. Het werken met inlegvelletjes maakte het weggooien van ontlasting ook lastig, maar ze zijn makkelijk schoon te maken als het toch fout gaat.

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Ik weet het niet goed. Ik heb nooit eerder wasbare luiers gebruikt en geen vergelijkingsmateriaal. Het enige nadeel is dus het zweten in de nacht, maar ik weet niet goed of daar iets aan te doen zou zijn. Dochter heeft het zowiezo snel warm 's nachts.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Uhm, ik heb nog niet uitgebreid zitten kijken, maar ik geloof wel prima. Ik denk dat ik wel een aantal luiers ga aanschaffen. Warschijnlijk zal ik het wel blijven combineren met wegwerpluiers, vanwege de nachten.

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een dikke 8.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 17 jun 2013 22:04

Ze zijn binnen!
Ik ben druk bezig met de foto's voor de nieuwe klittenband collectie :)
Ze zijn al wel gewoon te bestellen in de webhop.
En voor iedereen die echt niet kan wachten... Klik even op de facebook link hieronder

https://www.facebook.com/Luiertje
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Plaats reactie