PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

MissRoos

Berichten: 1611
Lid geworden op: 08 feb 2013 14:19
Hobbies: breien, koken, lezen
Locatie: Eindhoven

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MissRoos » 06 jul 2013 21:11

Ooh leuke foto's! Heb er zin in!


Vanaf iPhone - typfoutjes door tapatalk, NAK of andere baby-bezigheden...
MissRoos
Mama van S. (mei 2013) en L. (juli 2021)


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Borgje » 08 jul 2013 00:10

Hier dan eindelijk mijn review. Sorry voor het wachten.

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Ontzettend leuke luiers. Echt ontzettend leuke printjes. Voor die met alle 'wilde'dieren erop wordt hier thuis erg leuk gevonden. Wat voelen de bamboe inlegvellen ontzettend zacht aan, echt heerlijk!
Boosters zien er lekker breed uit. Ben vooral nieuwsgierig naar de bamboe en combi boosters.

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Ja, bij alle 3 mijn kinderen heb ik wasbare luiers gebruikt. Bij de jongste helaas moeten stoppen omdat zijn piemeltje elke keer ging ontsteken. Wilde graag de bamboe-inlegvellen proberen om te kijken of het probleem niet terug zou komen. Het leek er inderdaad op dat dit ook zo was.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
De jongste bijna 22 maanden is denk ik zo'n 12,5/13 kg.

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Ik vond de luiers zeer gebruiksvriendelijk, zelfs mijn man kan er mee overweg (moest ik van hem zeggen).
De knoopjes zijn erg prettig in gebruik, bijna net zo makkelijk als klittenband luiers (of wegwerp). Boosters waren ook erg makkelijk in de luiers te stoppen.
Bij 1 luiertje ging het wat stroever, maar was het wel te doen.
Zeker als je ze klaar legt voor gebruik, met boosters er al in, zijn dit prima luiers voor vaders/oppas/etc om te gebruiken.

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Ik ben echt super positief over de luiers. We hebben geen enkele keer lekkage gehad.
De pasvorm was voor mijn zoontje perfect. We hebben ze overdag gebruikt, maar ook 's nachts. Zelfs 's nachts geen problemen er mee gehad.
Moet er wel bij zeggen dat bekend zijn met wasbaar waarschijnlijk wel helpt in het voorkomen van lekkage.
Je hebt waarschijnlijk wat meer zicht in welke combi van boosters wel werkt voor je kindje en wat niet.
Denk ook dat als je iets nieuws probeert je sneller zult controleren op lekkage of vol zitten van boosters, tenminste ik deed dit automatisch.

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
We hebben de boosters op alle verschillende manieren gebruikt.
Uiteindelijk bleek bij mijn jongste voor overdag een microvezel met combi booster of een bamboe met combi booster het beste te werken.
Voor 's nachts werkte de combinatie 2 bamboe met 1 combi booster het beste.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
De ontzettend leuke printjes vind ik zeker een pluspunt. Ook de zeer brede boosters vind ik een groot pluspunt.

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Bij een enkele luier was het wat lastiger om de boosters er in te schuiven, dit kan misschien wat makkelijker.
Het was namelijk niet bij alle luiers zo. Wat dan het verschil is weet ik eigenlijk niet.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Als ik kijk naar allen luiers die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd, is de prijs/kwaliteit verhouding goed.
In ieder geval voor de periode dat ik ze heb mogen proberen.
Ik denk eigenlijk dat je hier echt wat van kunt zeggen als je ze langere tijd (als in maanden) hebt gebruikt.

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 8.
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Marlou1983

Berichten: 1901
Lid geworden op: 15 nov 2010 12:56
Hobbies: Handwerken, lezen

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Marlou1983 » 08 jul 2013 08:26

Wat grappig om te lezen dat iedereen zo positief is!
Ik begin me steeds meer een wasbaar-luieren-kneus te voelen, want ik heb nog met een andere reis meegedaan, waarbij we ook bij de meeste merken luiers lekkage hadden.

Ik begin toch ernstig te vermoeden dat het vooral aan mij heeft gelegen.... [redface]
2010 - 2012 en 2013

Gebruikersavatar

BlijeMama

Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 nov 2012 14:03
Hobbies: Geen tijd meer voor ;-)
Locatie: Zuid-Holland

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door BlijeMama » 08 jul 2013 09:34

Marlou1983 schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen zo positief is!
Ik begin me steeds meer een wasbaar-luieren-kneus te voelen, want ik heb nog met een andere reis meegedaan, waarbij we ook bij de meeste merken luiers lekkage hadden.

Ik begin toch ernstig te vermoeden dat het vooral aan mij heeft gelegen.... [redface]
Nou, ook al ben ik in het algemeen zeker positief over de Pandababy-luiertjes, lekkage bij wasbaar luieren is hier toch ook echt een probleem hoor! Stond ook vermeld in mijn review. Natuurlijk is het mogelijk dat het aan ons ligt [cheesygrin] maar in veel topics over wasbare luiers komt het onderwerp lekkage wel langs. Dus ik vermoed dat het een combinatie is van deels kneusjes-onhandigheid en deels bekend-probleem-bij-wasbaar [cheesygrin].
Bevlogen mama van * (2011), N. (2012), A. (2015), * & M. (2018)

Gebruikersavatar

bestmayo

Berichten: 259
Lid geworden op: 27 apr 2012 13:31
Hobbies: toneel
Locatie: Draagconsulent Arnhem e.o, verkoper overig

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door bestmayo » 08 jul 2013 09:53

Marlou1983 schreef:Wat grappig om te lezen dat iedereen zo positief is!
Ik begin me steeds meer een wasbaar-luieren-kneus te voelen, want ik heb nog met een andere reis meegedaan, waarbij we ook bij de meeste merken luiers lekkage hadden.

Ik begin toch ernstig te vermoeden dat het vooral aan mij heeft gelegen.... [redface]
Ik had dat de eerste 2 dagen ook....daarna helemaal niet meer. Dus wellicht kan t wel aan het gebruik liggen. Als mijn man een wasbare omdoet is er ook nog wel eens lekkage. Mijn ervaring is dat je wel ff goed moet kijken welke boosters, of hij echt goed aansluit en niet te strakke romper/ broekje erover...
We zijn op de nacht na helemaal over op wasbaar
Trotse mama van Zoon T. (juli-2010) & zoon J. (nov- 2012)
Draagconsulent Liever Wij Regio Arnhem /Nijmegen

http://www.lieverhip.nl Webwinkel voor wasbaar maandverband, menstruatiecups, borstvoedingspads en meer.


Marlou1983

Berichten: 1901
Lid geworden op: 15 nov 2010 12:56
Hobbies: Handwerken, lezen

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Marlou1983 » 08 jul 2013 14:06

Ik wil het met bib alsnog gaan proberen, maar ben er nog niet uit op welke manier (ik overweeg voor het begin prefolds, maar twijfel nog).
DL van 16 maanden heeft van de week zomaar bewust op het potje gepoept, dus ik heb er goede hoop op dat zij jonger zindelijk gaat zijn dan haar broer, die met zijn bijna 3,5 nog steeds nauwelijks aanstalten maakt... [rolleyes]
2010 - 2012 en 2013

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 09 jul 2013 07:59

Lekkage blijft inderdaad erg vervelend.

Vaak merk ik dat wanneer mensen beginnen met wasbaar, ze veel meer lakkage hebben dan wanneer ze enige ervaring hebben opgedaan. In mijn ervaring zijn er drie dingen die daarbij mee spelen;

- De luier moet echt strak. Veel mensen die voor het eerst wasbaar luieren doen de luier net zo strak als een pamper. Maar een stoffen luier (pandababy of andere) moet altijd goed strak zitten en mooi aansluiten. Veel moeders durven het niet goed aan te trekken omdat ze bang zijn dat het te strak is. Ook bij mijn kinderopvang, waar ze natuurlijk ook met pandababys werken hebben ze vaker lekkage dan ik thuis heb, terwijl ik er voor daar extra boosters in doe, omdat ze hem gewoon te los om doen. En als hij echt vreselijk te strak zit geeft je baby echt wel het signaal hoor! [biggrin]

- De boosters kloppen niet. Er zijn onwijs veel verschillende soorten en maten boosters of inleggers. Door een goede formule voor je baby of kindje te gebruiken kun je veel met de luier doen. In het begin zal microvezel wel volstaan, maar naar mate ze groter worden, worden de plasjes ook groter. En die moeten ergens blijven. Het is dan ook vaak verstandig om te kijken naar boosters met wat meer power zeg maar. De bamboe of hennep zijn hierin toplopers! Ook is het zo dat je voor de nacht meer boosters nodig zal hebben dan overdag. Zorg dus dat je luier genoeg aan kan en groei met je kindje mee in die zin.

- Hij is vol! Op tijd verschonen is ook echt een must als je geen lekkage wilt hebben. Want bij een luier is het zo dat vol, ook echt vol is. Als alle vezels van de boosters vol vocht zitten kunnen zij niet meer opnemen en gaat het ernaast. (vaak langs de beentjes). Moet je vaker dan om de 2 uur verschonen? Dan heb je andere boosters nodig met meer power [cheesygrin]

Sommige kindjes plassen heel veel ineens, en andere steeds kleine beetjes heb ik gelezen. Mijn kindje plast ineens heel veel. Nu hebben we ontdekt dat wanneer we niet hele grote flessen drinken geven, maar steeds halve flesjes, ze ook vaker maar minder plast. Het voordeel hiervan is dat haar luier het nu wel kan verwerken ;)
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 09 jul 2013 08:27

Bedankt voor de tips daar ga ik op letten
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 09 jul 2013 20:14

Mama4 schreef:Bedankt voor de tips daar ga ik op letten
Succes met de luiers! Ze zijn onderweg [cheer]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 10 jul 2013 15:45

Jaaaaa ze zijn er ... (heb vast een eigen mini stash besteld ) en ze zijn zo leuk ..
Nog leuker dan verwacht als op de fotos te zien...
Ik ga er over schrijven in mijn blogg .. eerste fotos staan er al in...
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 10 jul 2013 19:13

ik weet nu al er niet genoeg te hebben.. zo lang dat het duurt dat ze droog zijn ( komen net uit de wasmachine en weinig geduld)
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 11 jul 2013 11:49

Het is zo ver...
De leuke zachte luiers zijn voor het eerst aan...
Allebei 1 met monsters...
Voor de test (makkelijk met twins) heb ik 1 van de 2 een combibooster omgedaan en de andere een bamboo booster...
Ze hebben ze nu ongeveer 2 uurtjes om .. nog geen lekkages ontdekt .. zitten nog steeds mooi.. ook nog niet het idee dat ze 'vol zitten'

Afbeelding
Afbeelding
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]

Gebruikersavatar

alicemay

Berichten: 1195
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:31
Hobbies: dameszadelrijden, Shakers
tag: blije bep
Locatie: Under the dome

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door alicemay » 11 jul 2013 12:05

Oh cuuuuute! Die twee schattige mannetjes met luierbilletjes....[verliefd]
Afbeelding

Niet meer zoveel Firespiral, Mamamerel Winter Twilight Seafoam FB, Shui Long Nahua RS

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 11 jul 2013 12:18

Na ongeveer 2.5 uur heeft de bamboo booster het opgegeven... en lekkage ... nu een combi booster... met een mooie uitjes luier.. ook de combi booster heeft de strijd opgegeven dus dat word nu allebei een schone luier.. (niet erg want ze zijn zo leuk !! ) ... waarschijnlijk na een aantal keer vaker wassen dan nu zo goed als nieuw zullen ze het wel langer en beter gaan volhouden..

edit : .... de combi booster heeft na mijn idee wel meer opgenomen dan bamboo..

maar we testen rustig verder ...
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 11 jul 2013 17:00

Mama4 schreef:Na ongeveer 2.5 uur heeft de bamboo booster het opgegeven... en lekkage ... nu een combi booster... met een mooie uitjes luier.. ook de combi booster heeft de strijd opgegeven dus dat word nu allebei een schone luier.. (niet erg want ze zijn zo leuk !! ) ... waarschijnlijk na een aantal keer vaker wassen dan nu zo goed als nieuw zullen ze het wel langer en beter gaan volhouden..

edit : .... de combi booster heeft na mijn idee wel meer opgenomen dan bamboo..

maar we testen rustig verder ...
Dat zal inderdaad na een paar wasjes nog beter gaan. Echter blijft om de drie uur verschonen wel een beetje de standaard waarschijnlijk... Dat is iets vaker als met wegwerp.
Wel super leuk dat je overal foto's en verhaaltjes post. Goede reclame voor ons [cheer]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Plaats reactie