ABC op reis .. vol..

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Devia » 18 jun 2013 16:10

Hij is binnen, fijn! :D...
Laatst gewijzigd door Devia op 24 feb 2019 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Poef

Berichten: 1212
Lid geworden op: 14 jan 2012 17:42
Hobbies: dansen|yoga|festivals|muziek

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Poef » 22 jun 2013 14:41

Hierbij (een beetje verlaat) de review geschreven door ML:

Wij hadden een tijdje geleden het plezier om de ABC drager een week te mogen testen. Dit was echt iets voor mij omdat ik niet zo'n heel goede doekdrager ben (oftewel ben gewoon te lui om goed te knopen). Ben zelf een echte ergo drager ook al heb ik er niet veel.. Een Manduca, een Girasol Mei Tai en een (Natibaby) Wrap conversion. Deze drager was leuk om te proberen [biggrin]

Even het volgende om het in perspectief te zetten: Deze review is geschreven vanuit mijn ogen, een vader die graag met zijn dochter veel op stap is, haar in slaap draagt en de drager af en toe gebruikt voor boodschappen en diversen. Mijn dochter is bijna 2 jaar oud, en een kilo of 11. Ik draag soms op mijn buik, en soms op mijn rug, afhankelijk van de activiteit die ik wil doen. Een drager moet dit dan ook voor mij allebei goed kunnen.

Hierbij wil ik puntsgewijs het positieve en negatieve op een rij zetten, om gelijk duidelijk te maken hoe ik denk over de drager. Het is natuurlijk verschillend voor een ieder, maar mijn ervaring vertelde mij het volgende:

Negatieve punten
• Voor een buikdrager zijn de schouderhengsels niet vast te maken. Althans, niet door mijzelf. Iemand moet dit voor mij doen omdat ik er gewoon niet bij kom. Dit betekent dat ik de drager niet in mijn eentje kan gebruiken als ik mijn dochter op mijn buik wil dragen;
• De slaapklep is niet te gebruiken als ik alleen ben, ik kan niet bij de hengsels (misschien een vrouw wel, die zijn ook gewend om onmogelijke dingen te doen met hun armen [wink] ). Moet ik bekennen dat ik eigenlijk nooit de slaapklep gebruik, maar dit kan je dus tegenkomen;
• Ook al draag je de drager op een normale manier op je buik, als je de schouderdingen niet vast kan maken glijden deze gewoon van je schouders. De Manduca blijft nog redelijk op mijn schouders hangen, maar voor deze drager zijn mijn schouders misschien iets te breed..

Positieve Punten
• De drager is geheel zwart, wat ik eigenlijk wel cool vind. Ik heb alleen dragers met kleur en motieven, een gehele zwarte was echt wel een welkome verandering. De drager ziet er stoer uit;
• De drager is erg makkelijk te verstellen, dus wisselen tussen buikdragen en rugdragen is makkelijk. Ook als iemand anders hem even gebruikt hoef je niet veel te doen.. Eigenlijk net als een rugzak;
• De drager voelt erg stevig aan en is erg solide. De banden over de schouderstraps zitten goed en de sluitingen voelen stevig;
• Is voor een man goed geschikt, simpel, handig en stoer;
• Slaapklepje ook met plastic schakels, handig;
• Goede rugdrager;
• DL kan erg lekker in de doek hangen, veel bescherming / knusheid, ze zit ook echt goed ergonomisch
Bevlogen mama van M (sept '11) en D (sept '13)

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Wic » 22 jun 2013 14:55

Bedankt voor de review!

Bij buikdragen is het goed mogelijk de straps gekruisd over de rug te bevestigen, dan zakken ze ook niet van de schouders ;)

http://www.actionbabycarriers.co.uk/instructions/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Devia » 25 jun 2013 19:32

Hij is vanmiddag met Duckster mee gegaan, dus weer bij de volgende :)

Ik vond het een erg fijne drager. Hij is lekker simpel en praktisch. Geen overkill aan gespen, geen rare ritsjes of flapjes, gewoon lekker groot en makkelijk. En gezien hij zwart is hoef je ook niet eerst een week te twijfelen over welk patroontje je nu eigenlijk wilt kopen [rolleyes]
Laatst gewijzigd door Devia op 24 feb 2019 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DL1'11 DL2'15


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Pickle » 25 jun 2013 19:48

Devia, er zijn ook leuke printjes [wink]

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Devia » 25 jun 2013 21:03

[schrik] [lol]

"Gelukkig" heb ik geen geld [lol]
DL1'11 DL2'15


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door kaetje » 25 jun 2013 21:16

Dit is onze oudste. Hij is 2 1/2 jaar oud en heeft maat 98/104. In de Manduca past hij met zijn beentjes niet meer. Die worden dan niet meer mooi ondersteund. In de ABC ook niet helemaal maar ik vind dat hij er nog wel iets mooier in zit dan in de Manduca. Ik wilde graag dat hij zijn armen buiten de drager deed maar hij wilde ze er zelf bij in hebben. Ach, dat kan ook nog wel.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is onze jongste. Hij is 1 1/2 jaar en heeft net maat 86. Ik vind dat hij ook mooi zat in de ABC.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al vond ik het een fijne drager. Geen poespas, fijne gespen, fijne schouderbanden. Het enige nadeel vond ik het bandje dat je voor je borst langs doet. Dat kan heel ver naar boven en naar beneden waardoor ik het wel eens kwijt was en het dan helemaal naar boven of naar beneden moest wurmen. Aan de andere kant juist praktisch want zo zit het bij iedereen, groot of klein, op de goede plek. Ik vond de heupband heel fijn zitten. Sluit mooi aan en niet te breed of te smal. Fijne drager, ook gezien de prijs. Ik zou hem zeker aanraden aan anderen!
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Wic » 26 jun 2013 22:04

Devia schreef:[schrik] [lol]

"Gelukkig" heb ik geen geld [lol]
[rofl]




Dank je wel kaetje!
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Duckster

Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 aug 2012 08:54
Hobbies: fotografie
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Duckster » 26 jun 2013 22:35

Dinsdag meegekregen van Devia. En vandaag voor het eerst geprobeerd. Eerste indruk is erg positief. Kijken of dat zo blijft... [grin]
A perfect world, where most things are real: Onze drie musketiers (1/12), (7/14) en (4/17)

Gebruikersavatar

mamavanlucas

Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:16
Hobbies: dragen, reizen en voeden.

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door mamavanlucas » 01 jul 2013 15:18

Terug vind post! Aangezien wij binnenkort mogen vertellen wat we ervan vinden incl foto.

Gebruikersavatar

Duckster

Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 aug 2012 08:54
Hobbies: fotografie
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Duckster » 03 jul 2013 09:21

Zo, de reis is voor ons voorbij. Een week lang kunnen proberen en ook na een week vinden wij het nog steeds een fijne drager.

Het eerste wat ons opviel is dat de drager erg compact is. Daarnaast was hij al lekker soepel/goed ingedragen, had niet verwacht dat een drager gemaakt uit niet-doekenstof zo soepel kon worden.
Voor DL van 17 maanden (11 kg en iets door de 80cm) was de drager nog iets aan de ruime kant, maar ze zat er al wel heel fijn in. Verrassend vonden wij dat hij ook zeker geschikt is voor de kleinere dames/heren onder ons (voor ons de eerste 'standaard' drager die niet veel te ruim is!).
Hoe de drager draagt tijdens langere wandelingen hebben we niet geprobeerd, wij hebben 'm niet langer dan een uur achtereen gebruikt. Maar zo voor boodschappen doen/hond uitlaten/korte strandwandeling draagt hij comfortabel en had ik eigenlijk nergens last van tijdens het dragen.
Het enige waar ik wel zo nu en dan ruzie mee had, was het borstriempje. En ik weet niet of dat aan mijn eigen onhandigheid lag, maar het ding zat nogal snel gedraaid.

Wat ons betreft een heel fijne drager, zeker om ergens achter de hand te hebben zoals in de auto/boot/bij opa & oma/etc.

Ook nog at foto's (niet 'swerelds beste foto's aangezien ik ze van onszelf moest zien te maken... [silenced] ):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het op reissturen van de drager, Wic. Wij vonden het leuk om mee te mogen doen!
A perfect world, where most things are real: Onze drie musketiers (1/12), (7/14) en (4/17)

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Wic » 03 jul 2013 16:41

Dank je wel voor je deelname!
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door kaetje » 04 jul 2013 20:08

Ik lees dat Duckster klein van stuk is. Dat is iets wat ik vergeten ben om te vermelden, hoe groot wij zijn. Mijn man is slank en 2 meter lang. Ik ben 1.75 en heb maat 48. Het lijkt er dus op dat de ABC iedereen past [cheesygrin]
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door Wic » 05 jul 2013 09:39

[thumbright]
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

mamavanlucas

Berichten: 37
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:16
Hobbies: dragen, reizen en voeden.

Re: ABC op reis .. vol..

Ongelezen bericht door mamavanlucas » 07 jul 2013 07:21

Goede morgen!

We hebben de drager mogen ontvangen, keurig ingepakt in een mooi pakketje.
Gelijk geprobeerd natuurlijk maar flink protest dus nog geen foto kunnen maken.
Die gespen dat plastic ervan zeg maar dat zit precies op een rottig plekje voor ons kleine man met zn armen.
De heupband vond ik lekker zitten en schouders weet ik niet eens meer zo snel ging het allemaal ha ha
Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gevraagd maar waarom zit er geen zacht iets in die knie holtes?
Wij hebben een wompat en die heeft toch duidelijk de voorkeur voor ons alle.
Ook omdat je daar 2 kanten op kan verstellen en heel eerlijk vind ik de wompat ook mooier en mooier in elkaar zitten.
Zal vandaag weer een poging wagen om te dragen en foto's te maken!

Fijne dag allemaal en heerlijk genieten van de kindjes en de stralende dag.

Plaats reactie