PandaBaby luiers op reis

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

liannetess

Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 nov 2012 21:24
Hobbies: Koken, hardlopen

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door liannetess » 14 mar 2013 16:53

Ik hoop dat er een duidelijk uitleg bij zit wat ik precies moet gebruike want snap er geen hars van met inleggers, vliesjes enz enz [dontknow]
Moeder van Tess (mei 2012)
~Liefde is loslaten~

Gebruikersavatar

xMIRx

Berichten: 1873
Lid geworden op: 19 dec 2012 16:42
Hobbies: Fotografie, wandelen,concerten

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door xMIRx » 14 mar 2013 17:13

liannetess schreef:Ik hoop dat er een duidelijk uitleg bij zit wat ik precies moet gebruike want snap er geen hars van met inleggers, vliesjes enz enz [dontknow]
Haha hier nog 1 :P
Mama van Sem 08-01-2012 en Floor 12-02-2014 en Mik 18-07-2015


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door mamaN » 14 mar 2013 18:01

OK, een fototutorial:

Men neme een luierhoesje:
Afbeelding

En een inlegger (in dit geval een bamboe, er zijn ook microvezel inleggers)
Afbeelding

Die stop je via de achterkant van het luierhoesje in de luier (of meerder inleggers voor meer absorptie)
AfbeeldingAfbeelding

Vervolgens neem je een vliesje van de bijgeleverde rol en die leg je in de luier
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dan neme men het luierobject en legt deze op de luier met daarin de inlegger en daarop het vliesje
Afbeelding

Luier aan beide kanten dichtklikken (en evt. op maat maken met de andere drukkers aan de voorzijde, hiermee kun je de luier korter of langer maken desgewenst)
Afbeelding

Klaar!
Afbeelding

Gebruikersavatar

xMIRx

Berichten: 1873
Lid geworden op: 19 dec 2012 16:42
Hobbies: Fotografie, wandelen,concerten

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door xMIRx » 14 mar 2013 18:12

mamaN [cheer] danku :d
Mama van Sem 08-01-2012 en Floor 12-02-2014 en Mik 18-07-2015

Gebruikersavatar

liannetess

Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 nov 2012 21:24
Hobbies: Koken, hardlopen

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door liannetess » 14 mar 2013 21:32

[cheer] [cheer]
Moeder van Tess (mei 2012)
~Liefde is loslaten~

Gebruikersavatar

alicemay

Berichten: 1195
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:31
Hobbies: dameszadelrijden, Shakers
tag: blije bep
Locatie: Under the dome

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door alicemay » 14 mar 2013 22:38

En hoelang heeft Beer 'm omgehad voordat ie vol was? [cheesygrin]

OT het knuffelschaap van zl heeft vanaf 2 maanden voor de geboorte van dl een pampertje omgehad. Vlak nadat dl geboren was kwam een klein pakketje luier brengen, 'hij is nu wel volgescheten'. Kon dl 'm alsnog aan. Zl helpt nu met het verschonen van wasbaar en zegt steeds 'wat zijn ze mooi he', dat wordt leuk als pandababy's aankomen! [blij]
Afbeelding

Niet meer zoveel Firespiral, Mamamerel Winter Twilight Seafoam FB, Shui Long Nahua RS

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 15 mar 2013 19:20

mamaN
Super dat je even een tutorial erop hebt gezet. Ik dacht dat het allemaal vrij duidelijk was maar de foto's maken het toch weer beter denk ik, vooral voor de mensen die nog nooit met wasbare luiers hebben gewerkt.
Voor het vervolg zal ik nog even een link van een filmpje posten.

Deel 2 :) " onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk om alle foto's en positieve reacties te lezen!

Groetjes Sjanneke
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Zonnemama

Berichten: 547
Lid geworden op: 26 okt 2012 18:25
Hobbies: Autoracen, creabea, bloggen
tag: andersmama
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door Zonnemama » 17 mar 2013 19:52

Sjanneke; ben je mail ff kwijt dus dan maar ff zo:

Zijn dit dezelfde luiers als jij hebt? De patroontjes en beschrijvingen komen zo overeen, volgens mij zijn het dezelfde met een ander merkje erop? Zoals je ziet heb ik er een hele stash van en als je wilt kan ik zo zonder het pakketje te hoeven ontvangen een review schrijven. Dan kan iemand anders in mijn plaats luieren en heb je een gebruikerservaring extra. Ik gebruik ze ondertussen 2 maanden. Met bamboe en microfiber inleggers. Laat maar ff weten wat je wilt :)

gr M

Afbeelding
Mama van een klein zonnetje geboren op 2e kerstdag 2012
http://www.andersmama.com/

Met trots 1 jaar fulltime gekolfd!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 17 mar 2013 20:25

Zonnemama->Ja, zo te zien zijn het inderdaad de zelfde.
Je kan me mailen op stoerluiertje@hotmail.com
Dan ga ik even kijken hoe ik de planning ga aanpassen :)
Ik hoor wel van je. Bedankt!
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door mamaN » 21 mar 2013 12:14

Beer is al vrijwel zindelijk, dus lang om had hij ze niet hahaha [mrgreen]

Sjanneke, de pullaag van de zebra luier is niet je-van-het. Die heeft losgelaten van de onderlaag. De luier is niet lek, maar ik meld het toch maar even. Hij is wat krakerig. Gek waarom alleen die luier dat heeft, de andere luiers is niets mee aan de hand (misschien omdat de bovenstof van de zebra zacht is en de andere luiers van een andere bovenstof zijn gemaakt? [dontknow] Itti bitti's kunnen dit euvel ook nog wel eens hebben....zelfde bovenstof....
Verder worden de luiers hier aan de ultieme test onderworpen: dunne luiers en veel! Tsjongejonge...ik blijf aan de gang. Heb zelfs al een aantal keren een wegwerp gepakt, want ik had 's nachts om 3 uur niet meer zo heel veel puf om die poepluiers te moeten verschonen... [rolleyes] Maar ze houden het goed!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 22 mar 2013 10:38

Dat vind ik echt heel vervelend om te lezen. Ik heb zelf ook een aantal van de zachte luiers in gebruik maar heb nog nooit gezien dat ze los laten. De zebra is wel nieuw in de collectie, dat wel...
Zou je de zebra in een envelopje naar mij terug willen sturen? Dan kan ik even kijken hoe ik dit ga oplossen want dat moeten we natuurlijk niet hebben. Dan zal ik een nieuwe zebra sturen naar Pixie zodat deze weer verder kan ik het pakket.
Geef me ook even je bankgegevens, krijg je de extra kosten van het sturen van me terug! (stoerluiertje@hotmail.com)
Bedankt voor het doorgeven!

Groetjes Sjanneke van PandaBaby
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Zonnemama

Berichten: 547
Lid geworden op: 26 okt 2012 18:25
Hobbies: Autoracen, creabea, bloggen
tag: andersmama
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door Zonnemama » 22 mar 2013 14:28

OK hier mijn gebruikerservaring met deze luiers van de afgelopen 3 maanden, duurde even maar moest er even voor zitten, wil alles zo goed en duidelijk mogelijk uitleggen;

Mijn stash:
Ik heb 20 stuks luiers met pul (glanzende) buitenkant en 15 met minky (zachte) buitenkant. Ongeveer 5 luiers totaal hebben bamboe binnenkant de rest heeft fleece binnenkant. Van alle luiers heb ik er 3 die sluiten met klitteband, de rest heeft knoopjes. Ik heb voor elke luier een microvezel inlegger en een bamboemix microvezel inlegger. Ook heb ik de bamboe inlegvellen voor in de luiers. Naast de pandababy luiers heb ik allerlei verschillende luiers van oa Bambino Mio, Totsbots, Charlie Banana's, Motherease en Kawaii. Alle soorten gebruik ik maar de Pandababy luiers zijn mijn meestgebruikte.

Mijn ervaring:
Mijn dochter was een flinke baby met haar 9,5 pond en kon direct in de luiers. De kleine van mijn beste vriendin van 6 pond zaten ze in eerste instantie iets te ruim. Toch zijn ze heel goed te verstellen met de knoopjes op de voorkant en om het middel. De knoopjes op de voorkant zorgen ervoor dat je de luiers kunt verstellen in ongeveer 3 maten qua lengte van de luier (van navel naar kruis). Zo kun je er voor zorgen dat hij altijd netjes om de beentjes zit. Afhankelijk van het soort luier heb je op de bovenste rand meerdere knoopjes. Voor de allerstrakste stand zit het knoopje iets lager zodat de luier nog steeds mooi op de beentjes aansluit. Het materiaal van de luiers is van prima kwaliteit. Als ik ze naast mijn totsbots en charlie bananas leg merk ik wel verschil. Het verschil zit hem in de stugheid van het buitenste materiaal. Dat lijkt bij de merkluiers wat zachter en rekbaarder. Ook de elastieken van de pandaluiers zijn wat stugger. Hierdoor vond ik het in eerste instantie wel eng de luiers goed strak aan te trekken. Bang dat de elastieken teveel in de beentjes en rug van mijn dochter drukten. Ze bleek hier geen last van te hebben en als ik de luiers niet goed strak vastmaakte kreeg ik direct lekkage. Logisch, want dat gebeurt bij alle luiers. Dan lekt het gewoon door de openingen bij de beentjes of op de rug eruit. Toen ik mijn luiers kocht kreeg ik de tip ze een keer of 4 goed te wassen en op de lijn te laten drogen. Vervolgens nog 1 keertje heet wassen en drie kwartier maximaal in de hete droger te doen. Dit zodat de pul laag goed waterdicht is. De luiers hebben de neiging om te gaan lekker door de stiksels bij de beentje, dus waar de draad door de stof heen is getrokken. Dit is dus op te lossen door de luiers eens in de zoveel tijd (wanneer je merkt dat ze beginnen te "zweten" in de droger te doen. Dan smelten de gaatjes weer dicht. Ik heb dit nu meerdere keren gedaan en het werkt prima bij mij. Maar het wordt wel afgeraden door de fabrikant om de luiers in de droger te doen.. Tot nu toe zie ik geen schade bij mijn luiers. We altijd alle knoopjes losdoen voordat je dit doet!

Ik was de luiers met Rockin Green wasmiddel, maar elk wasmiddel geschikt voor wasbare luiers kan je natuurlijk gebruiken. Gebruik geen gewoon wasmiddel ivm restjes die achterblijven en bleekmiddelen. Gebruik absoluut geen wasverzachter! Dit zorgt ervoor dat de luiers geen vocht meer opnemen. Ik kan het verschil tussen mijn zorgvuldig gewassen luiertjes en die van mijn vriendin (die gaan in de gewone 60 graden was met witwasmiddel) duidelijk zien! Ik was mijn luiers om de dag (als de emmer vol is) op 40 graden en zo nu en dan op 60. Eens in de maand "strip" ik ze tegen de ammoniak stank. Ook hier kunnen de luiers prima tegen. Wij zijn na het meconium gestopt met het gebruiken van de inlegvellen. We vergaten ze steeds en omdat mijn dochter borstvoeding krijgt had ze geen "vieze " poep. De luiers wassen gemakkelijk schoon op 40 graden met een volledig wasprogramma met voorweek (ik kan alles in de machine doen heb een Samsung eco bubble) dus handmatig week ik niets voor. Ook gooi ik de luiers droog in de luieremmer, hier staat geen water in. Ik heb bijna geen vlekken op de luiers na de was en als ze erop zitten zijn ze er na een paar uur zon op de lijn ook wel uit. Ik zie het nut er dus niet van in om de inlegvellen te gebruiken. Maar als je kindje vastere poep heeft is het héél prettig dit er met een velletje uit te kunnen pakken en in de wc te kunnen gooien [cheesygrin] Ik moet wel zeggen; in de richtlijnen staat dat het niet hoeft, maar voor een optimaal wasresultaat haal ik altijd voor het wassen de inleggers uit de luiers. (oh ja en klittenband altijd goed vastplakken op de tabs anders gaat alles aan elkaar hangen).

In het begin hebben we aardig wat lekkage gehad omdat we de luiers niet goed om de beentjes hadden. En waarschijnlijk omdat we toen maar 1 booster gebruikte. Nu gebruiken we er 2 en zorgen we dat de luiers altijd goed afgesteld zijn. Daarnaast worden de luiers beter en beter naarmate je ze vaker wast. Dit doet echt het absorbtievermogen ten goede. Gezamelijk met om de 2-3 uur verschonen en zo nu en dan in de droger tegen "zweten" doen de luiers het prima! 's Nachts gebruiken we 2 bamboe boosters en vouwen we er een extra Totsbots cover omheen. Dit is nodig aangezien mijn dochter van 1800-0900 slaapt en plast en poept en geen enkele luier is daar tot nu toe tegen bestand. Wij verschonen haar halverwege de nacht en dan is de luier echt vol! We hebben een tijd gehad waarin de luiers net niet lekker aansloten omdat mijn dochter in een tussenmaat zat, toen hebben we ze even aan de kant gelegd en een ander merk fulltime gebruikt. En de paar met klitteband die we hebben. Nu zit er behoorlijk wat verschil in de modellen van de luiers. De ene valt groter dan de ander, zit beter of de elastieken zijn juist kleiner. Dit is afhankelijk van welke serie de luier komt. (Er zijn verschillende series net als drukken van een boek waarbij sommige dingen net ietsje anders zijn). Waarschijnlijk heb jij alles van dezelfde serie Sjanneke? Dus zitten die wel allemaal hetzelfde.

Al met al ben ik erg blij met mijn luiertjes. Ze zijn goedkoop, schattig en doen hun werk prima. Het heeft voor ons eventjes geduurd ze onder de knie te krijgen aangezien we nog nooit (wasbaar) geluierd hadden, maar als ik mezelf vergelijk met mijn vriendinnen die niet wasbaar gebruiken ben ik geloof ik niet veel slechter uit. Het wassen is maar een klein karweitje en neemt met het inladen van de machine, uitladen en ophangen misschien een kwartiertje. Luiers in elkaar vouwen doe ik altijd lekker 's avonds op de bank voor de tv en das ook zo klaar. Die tijd zou ik anders kwijt zijn met het halen van de luiers bij een drogist denk ik dan maar. En qua kosten kan het helemaal wel uit!

* Ethisch gezien kleven er nadelen aan de luiers. Ze komen uit China en je kunt dus niet controleren wie ze maakt en onder welke omstandigheden (al hebben ze mij ervan verzekerd absoluut geen kinderarbeid te gebruiken). Ook zal het bedrijf milieutechnisch wellicht niet zo fantastisch zijn als merken zoals bijvoorbeeld Totsbots. Ga je voor echt duurzaam, biologisch, streek/landprodukten en zo gifvrij mogelijke producten voor je baby dan kun je beter luiers van bijvoorbeeld Disana of Storm op zolder gaan kopen. Ik heb besloten dat ik ze, na vele vragen aan de leverancier, wel te gebruiken wetend dat 98% van de in Nederland aangeboden artikelen uit China/Taiwan/Japan komt. Uiteindelijk bespaar ik het milieu verschrikkelijk veel luierafval en mezelf veel geld. Bovendien heb ik niet genoeg geld om een grote berg duurdere luiers te kopen waardoor ik dus geen katoenen luiers zou kunnen gebruiken en dus weer veel afval zou veroorzaken.. Dat is mijn motivatie en zo lul ik het goed voor mezelf [think] *

[blij] En de vrolijke noot: Ik juich jouw webshop helemaal toe Sjanneke, deze luiers zijn een prima alternatief voor de duurdere luiers. Ik heb zelf al een webshop maar anders was ik er ook voor gegaan :) Super! Zo maak je wasbaar luieren voor veel meer mensen toegankelijk! [blij]
Mama van een klein zonnetje geboren op 2e kerstdag 2012
http://www.andersmama.com/

Met trots 1 jaar fulltime gekolfd!

Gebruikersavatar

Marij1987

Berichten: 1124
Lid geworden op: 02 jul 2011 23:48
Hobbies: Haken&Breien
Locatie: Friesland

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door Marij1987 » 22 mar 2013 20:29

PandaBaby schreef:Dat vind ik echt heel vervelend om te lezen. Ik heb zelf ook een aantal van de zachte luiers in gebruik maar heb nog nooit gezien dat ze los laten. De zebra is wel nieuw in de collectie, dat wel...
Zou je de zebra in een envelopje naar mij terug willen sturen? Dan kan ik even kijken hoe ik dit ga oplossen want dat moeten we natuurlijk niet hebben. Dan zal ik een nieuwe zebra sturen naar Pixie zodat deze weer verder kan ik het pakket.
Geef me ook even je bankgegevens, krijg je de extra kosten van het sturen van me terug! (stoerluiertje@hotmail.com)
Bedankt voor het doorgeven!

Groetjes Sjanneke van PandaBaby

Hier heeft de pullaag van de zebra luier ook los gelaten, na de 2e keer wassen. Productiefoutje? Want 2 zebra`s die dit hebben is wel toevallig.
Zal ik hem ook terugsturen naar jou Sjanneke?
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 23 mar 2013 10:45

Ja heel graag! Ga ik even boos bellen met mijn leverancier [evil]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 23 mar 2013 10:51

Zonnemama Bedankt, ik heb het onder je "Zonnemama"naam ook op mijn website geplaatst. Is dat okay?
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Plaats reactie