Freshbox of andere maaltijd box

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


inge_b

Berichten: 949
Lid geworden op: 30 jul 2014 07:42
Hobbies: ##

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door inge_b » 18 jul 2015 21:48

Voor de liefhebbers: een cadeaukaart van €20. Kaartcode is NJ022W570. Wij gaan het niet gebruiken, ik ben niet zo'n boxen-persoon, dus wellicht iemand anders die er blij van wordt.
Voorwaarden: eerste box, geen Proefbox of Fruitbox. Minimaal 2 boxen afnemen.
Mama van 2 heren


Klein duimpje

Berichten: 1111
Lid geworden op: 28 feb 2014 09:55
Hobbies: Lezen, haken

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Klein duimpje » 13 sep 2015 21:04

Hier nu voor het eerst hello fresh box nav zo'n aanbieding. Volgens verkoper was alles biologisch, behalve soms wat kruidenmixen niet. Toch jammer dat ik dan scharrelkip krijg en vrije uitloop eieren (nr1). Meestal bestel ik groente bij beterbio, ga daar binnenkort maar eens de maaltijdbox proberen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oudste zoon: augustus 2014
Jongste zoon: maart 2017
Dochter: september 2019

Gebruikersavatar

Penelope

Berichten: 2969
Lid geworden op: 13 jul 2012 12:37
Hobbies: Breien|naaien|koken|lezen|
Locatie: Den Haag

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Penelope » 13 sep 2015 21:28

Ik heb deze week voor het eerst een Beebox. Biologisch en uit Nederland. Het is nog maar de eerste maar ik ben erg enthousiast!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (01/12) en ZL2 (02/14) en DL (03/16)

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Marthe » 01 nov 2015 22:19

Heeft iemand de box van de AH al geprobeerd?
mv4


Frederique

Berichten: 3028
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:54
Locatie: Utrecht

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Frederique » 01 nov 2015 22:25

Ik heb al regelmatig naar de AH-box gekeken, ivm overige boodschappen bestellen, maar tot op heden vind ik de gerechten te eenvoudig.

Wij zijn over het algemeen nog steeds erg tevreden over Hello Fresh.

Ik kan overigens aan 3 mensen een gratis box aanbieden. Daarvoor moet er dan nog wel een 2e box besteld worden voordat je weer kan opzeggen. Pm bij interesse.


jaro

Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jul 2012 15:34
Hobbies: Surfen op t internet
Locatie: Den Haag

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door jaro » 01 nov 2015 22:36

Wat ik terug hoor/ lees over AH:
Als je de ingredienten los in de (AH) winkel koopt, ben je stukken goedkoper uit. Als ze t in een maaltijdbox stoppen, betaal je er ineens veel meer voor [frown] .

Een van mijn buren was erg enthousiast, omdat haar overige boodschappen dan ook gelijk bezorgd werden. Gratis.
Al vind ik dat ' gratis' dan ineens best duur.


Hello Fresh hebben we nu op naam (en rekening nummer) van ML. Was een tip van een van de Hello fresh verkopers die we tegenkwamen in t winkelcentrum. Krijgen we weer eens een doos met 50% korting. Alsof we nieuwe klant zijn.
Qua gemak/ gezond bevalt de box ons nog steeds.
Ik zou best een andere box willen proberen, andere boxen blijken echter duurder of alleen voor 3 dagen (en wij zijn erg blij met de 5 dagen variant).
Trotse mama van zoon J (juli 2010) en dochter R (mei 2012)

Gebruikersavatar

Mayte

Berichten: 657
Lid geworden op: 07 mei 2009 07:19
Hobbies: Zeilen, concerten
Locatie: Nijmegen

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Mayte » 01 nov 2015 23:14

Marleyspoon al geprobeerd? Kan met 25€ korting op de eerste box en volgens mij geen bestelverplichting voor een tweede (ik kreeg een link op Facebook te zien nadat ik er op gegoogled had, lang leve de cookies ;-) ). Met de Custom Box kun je ook meer dan drie maaltijden bestellen. Ik vond de maaltijden iets bewerkelijker dan bij Hellofresh, maar wat wel handig is, is dat ze per maaltijd in een papieren zak verpakt zitten, je hoeft dus niet meer de spulletjes bij elkaar te zoeken.
ZL1 - 01-04-10, ZL2 - 27-06-12


Frederique

Berichten: 3028
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:54
Locatie: Utrecht

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Frederique » 02 nov 2015 08:46

Ik heb ook al wel eens bij Marley Spoon gekeken.
Maar besloten toch bij Hello Fresh te blijven. 1 van de voordelen is voor ons namelijk dat we echt niet na hoeven te denken over wat we willen eten. Bovendien wordt ik regelmatig verrast door gerechten die me niks leken maar uiteindelijk heerlijk bleken te zijn.

En natuurlijk zijn de boodschappen los veel goedkoper, ook bij Hello Fresh en alle andere boxen: ze moeten de gerechten bedenken, ingrediëtenlijsten samenstellen, boxen vullen en bezorgen en alle communicatie eromheen regelen.

De meerprijs is voor ons nog steeds lager dan de kosten van alles wat we voorheen weggooiden, en als ik de kosten zou meerekenen voor al het werk wat ik anders zelf zou moeten doen, tegen mijn uurtarief op mijn werk.......


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Ilse » 03 nov 2015 20:37

Ik heb het topic maar even aangepast met al die concurrenten die nu op de markt zijn [cheesygrin]

Ik ben wel nieuwsgierig naar die ah box, lijkt me praktisch die combi met gewone boodschappen.

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door nellie3 » 03 nov 2015 22:03

Wij hebben eens per maand hellofresh. Ben erg tevreden maar ik heb het al twee jaar ofzo. Biologisch is het misschien niet maar het bevalt me wel. Tussendoor een keer mathijsmaaltijdbox geprobeerd: Beviel me niks: Simpele gerechten voor best veel geld en ik vond de groenten echt niet vers. Ook hele kleine aubergine kregen we. Was echt te weinig voor 2 p. Wat een domper. Gelijk opgezegd.
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

Mayte

Berichten: 657
Lid geworden op: 07 mei 2009 07:19
Hobbies: Zeilen, concerten
Locatie: Nijmegen

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Mayte » 03 nov 2015 23:00

Ik mag 3 gratis boxen weggeven, je moet daarna nog minimaal 1 box afnemen. Als iemand wil proberen, geef maar een gil. Zit verder geen voordeel in voor mij.
ZL1 - 01-04-10, ZL2 - 27-06-12

Gebruikersavatar

Bloem11

Berichten: 5510
Lid geworden op: 07 okt 2013 11:06
Hobbies: Lezen, aikido en katten
tag: Bzzz-nope

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Bloem11 » 04 nov 2015 11:44

Hellofresh opgezocht. Qua vega eten is het onvoldoende met kaas of ei als alternatief en vl eet geen kaas, dus dat was lastig. En ik had laast een hele zure ananas, waar niet op is gereageerd.
Dus ik de krat proberen. Daar hadden ze peulvruchten en bonen als alternatief voor vlees.
Andere boxen hebben geen vega box, of alleen een doe het zelf vega box.
Beter onvolwassen zijn en jezelf blijven ontwikkelen, dan nu zeggen dat je volwassen bent en stoppen met leven

Mama van F. de krijger (01/2014)


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Ilse » 04 nov 2015 17:53

Wat is "de krat" ?

Ik heb net de verse kookpakketten ontdekt in de ah. Die liggen tussen de groente en er staat op wat je er nog bij moet doen (vlees of vleesvervanger). Zo eet ik vandaag curry, iets wat ik niet zo snel voor mezelf zou maken (zl eet het niet). Echt heerlijk! Dus ik ga vaker zo'n pakket nemen. Ze zijn er sowieso voor soepen, maar nu dus ook voor dingen zoals curry, couscous en lasagne. Maar misschien is dit al tijden zo, ik shop nogal met oogkleppen op [lol]

Gebruikersavatar

Bloem11

Berichten: 5510
Lid geworden op: 07 okt 2013 11:06
Hobbies: Lezen, aikido en katten
tag: Bzzz-nope

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Bloem11 » 04 nov 2015 18:05

https://www.dekrat.nl/nl/homePage/
Lokaal producten, seizoen en duurzaam.
Wel kaas en/of ei als alternatief en 1 keer peulvruchten of vleesvanger.

Had ik ook nog niet gezien bij de ah. Ga snel maar een keer kijken.
Beter onvolwassen zijn en jezelf blijven ontwikkelen, dan nu zeggen dat je volwassen bent en stoppen met leven

Mama van F. de krijger (01/2014)


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Leonike » 06 nov 2015 17:12

Ilse schreef:Wat is "de krat" ?

Ik heb net de verse kookpakketten ontdekt in de ah. Die liggen tussen de groente en er staat op wat je er nog bij moet doen (vlees of vleesvervanger). Zo eet ik vandaag curry, iets wat ik niet zo snel voor mezelf zou maken (zl eet het niet). Echt heerlijk! Dus ik ga vaker zo'n pakket nemen. Ze zijn er sowieso voor soepen, maar nu dus ook voor dingen zoals curry, couscous en lasagne. Maar misschien is dit al tijden zo, ik shop nogal met oogkleppen op [lol]
Die hebben ze al een tijd, erg lekker.
Hier is de erwtensoep favoriet, net als de lasagne.
De couscous valt niet zo in de smaak hier.
Vl vindt de curry ook lekker. Ik lust geen kokos(melk), dus kan daar niet over oordelen.

Plaats reactie