Welke kitchenaid mixer?

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Brenda_N » 16 nov 2019 18:18

Volgens mij zijn hier meerdere forummers die een kitchenaid hebben? Ik wil een standmixer en heb mijn oog op de kitchenaid mini laten vallen (oa vanwege het formaat), maar vraag me af hoe deze bevalt. En of ik toch niet liever een andere wil. Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen. Ik doe nu alles met een handmixer, maar bak hierdoor nauwelijks brood/broodjes, omdat ik het kneden zo’n gedoe vindt. Ook het mixen van de worteltaart vond ik gisteren zwaar. Bakken/koken is echteen hobby (okee, met een fulltime baan en 2 kinderen.komt het minder van uitgebreid bakken dan ik misschien zou willen), maar het geeft me zoveel plezier en ontspanning dat ik dit (vreselijk duur) gadget graag in mijn keuken erbij wil aanschaffen.
Mama van F (sept 08) en N (april 12)

Gebruikersavatar

Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Petra1985 » 16 nov 2019 19:16

Ik volg even.
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡


mamamuis

Berichten: 2687
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:47
Hobbies: moederen

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door mamamuis » 16 nov 2019 20:05

https://www.ohmyfoodness.nl/omf-recense ... de-artisan
Ik vond dit wel een verhelderende recensie, maar net wat je wilt dus. Ik heb uiteindelijk de artisan verkocht en voor een heavy duty gegaan omdat daar alle onderdelen van RVS zijn kan alles zo de vaatwasser in (lui aangelegd zo blijkt) en bij een heavy duty heb je geen kantelbare kop maar zet je de kom omhoog met een hendel wat ik zelf meer solide vind. Maarrrr zoveel mensen, zoveel wensen, zou vooral gaan kijken bij een winkel waar ze meerdere modellen hebben staan. Filmpjes kijken op youtube om je te bedenken wat je zelf prettig vindt in het gebruik.
Maar volgens mij ga je van elke kitchenaid heeeeel blij worden [biggrin]


Topic starter
Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Brenda_N » 16 nov 2019 20:38

Thanx, die recensie had ik inderdaad gevonden, maar verder lees ik niet erg veel over de mini. Was dus wel benieuwd of hier iemand ‘m heeft
Mama van F (sept 08) en N (april 12)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door MeerMerel » 16 nov 2019 21:36

@Brenda_N: je mag de mijne wel een weekje lenen als je wilt! Ik heb zo’n standaard model met kantelbare kop en 4 haken erbij.
Deze: Bekijk KitchenAid Artisan 5KSM175PSECA - Keukenmachine - Appelrood op: https://www.bol.com/nl/p/kitchenaid-art ... _iphoneapp
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.


Topic starter
Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Brenda_N » 17 nov 2019 08:26

@MeerMerel super aardig!
Wellicht dat ik je aanbod aanneem, maar komende weken zijn druk met werk en oriëntatie op middelbare scholen, dus even bedenken of er nog baktijd is 🙂.
Ik ben ook wel benieuwd of jouw model op het aanrecht erbij past (staat ook al een magimixer en een espresso-apparaat, en de keuken is niet erg groot)
(Vandaar ook dat mijn oog op de mini viel. Maar zo’n grotere mengkom lijkt me ook wel voordelen hebben. Twijfel twijfel
Mama van F (sept 08) en N (april 12)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door MeerMerel » 17 nov 2019 08:35

Ik hoor ‘t wel Brenda! Het is een groot ding, dat zeker. Rond kerst trek ik mijn aanbod tijdelijk in ;-)
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 17 nov 2019 15:43

Ik heb de mini. Hij bevalt me goed. Wel vraag ik me af of hij nu echt zoveel minder plek inneemt dan de gewone artisan. En daar zijn wel meer accesoires bij te krijgen geloof ik. Maar ik ben tevreden! Wil er alleen 1 extra kom bij. Ik maak vaak taarten en botercreme in verschillende kleuren enzo dus lijkt me handig daarbij. Maar losse onderdelen zijn prijzig. Service wel goed trouwens. Er mistte 1 pootje in mijn doos, kreeg zonder moeite kosteloos 5 nieuwe opgestuurd!


Topic starter
Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Brenda_N » 17 nov 2019 16:57

MeerMerel schreef:
17 nov 2019 08:35
Ik hoor ‘t wel Brenda! Het is een groot ding, dat zeker. Rond kerst trek ik mijn aanbod tijdelijk in ;-)
Thanx! En voor de kerst hoop ik dat er hier eentje van mezelf staat te shinen.
Begin door de post van pienpinda nu wel weer te twijfelen. Ga binnenkort maar eens kijken in de kookwinkel hier in de stad of ze er beiden staan, om de grootte te vergelijken
Mama van F (sept 08) en N (april 12)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door MeerMerel » 17 nov 2019 19:24

Ik heb juist mijn extra bak verkocht. Een te kleine keuken en ik gebruikte ‘m in de praktijk bijna nooit. Ik was nu af tussendoor als het wel een keer nodig is. Ik gebruik de haak zonder siliconen nooit, wel heel vaak die met. En de garde. De deeghaak alleen voor pizzadeeg.
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 18 nov 2019 06:59

Hier lees je ook een vergelijking tussen de twee. Met foto erbij.
https://www.laurasbakery.nl/verschillen ... id-mixers/


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Leonike » 18 nov 2019 08:25

Ik heb de Artisan en ben er super blij mee.

Ik ken de mini niet, maar ik zou zelf niet snel een slag kleiner kiezen dan dat ik nu heb.
Zeker bij het bakken van biscuitdeeg en het kloppen van meringue(botercrème) loop ik tegen het max aan van wat ik kan maken.

Grote voordeel van een apparaat dat al langer bestaat is de verkrijgbaarheid van de accesoires, zeker ook via mp.


Grace

Berichten: 489
Lid geworden op: 13 nov 2018 13:06
Hobbies: Tijd met gezin en sporten

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Grace » 18 nov 2019 13:55

https://www.coolblue.nl/product/773664/ ... rbEALw_wcB

Ik heb zelf deze van Kenwood. Ik weet niet of de prijs nog voor je uitmaakt.
Ik ben hier erg blij omdat hij goed kan kneden en mixen in grote hoeveelheden.
Mijne staat wel in de bijkeuken, het is een flink apparaat om te hebben!
Ik heb trouwens een hele fijne staafmixer van Bamix die standaard voor het grijpen hangt in de keuken. Die gebruik ik voor het opkloppen van slagroom en kleine beslagjes maken.


Topic starter
Brenda_N

Berichten: 4030
Lid geworden op: 04 jun 2012 10:20
Hobbies: koken, haken

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door Brenda_N » 18 nov 2019 17:21

MeerMerel schreef:
17 nov 2019 19:24
Ik heb juist mijn extra bak verkocht. Een te kleine keuken en ik gebruikte ‘m in de praktijk bijna nooit. Ik was nu af tussendoor als het wel een keer nodig is. Ik gebruik de haak zonder siliconen nooit, wel heel vaak die met. En de garde. De deeghaak alleen voor pizzadeeg.
Heb jij die van jou wel vast op het aanrecht staan, of ergens opgeborgen? Ik weet van mezelf dat als ik ‘m in de (iniemienie- )bijkeuken zet, ik ‘m veel te weinig ga gebruiken. Dat was met de magimix in het oude huis ook zo. Nu staat ie op het aanrecht en wordt ie wekelijks gebruikt.
(En heb je een foto van het aanrecht als die daar standaard staat? 🙂)
Mama van F (sept 08) en N (april 12)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: Welke kitchenaid mixer?

Ongelezen bericht door MeerMerel » 18 nov 2019 17:28

Ja, bij mij staat ie op het aanrecht. Zal eens kijken of ik een foto heb.
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.

Plaats reactie