bamix - vertel me alles!

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Linda86

Berichten: 2503
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:56
Locatie: Noord-Brabant/Gelderland

bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Linda86 » 28 jan 2019 09:21

Oké, ik overweeg al een paar jaar een bamix staafmixer aan te schaffen. Maar de prijs houdt me vooralsnog tegen. Dus ik heb een paar vragen voor de experts.
- Issie het geld echt waard?
- Wat maken jullie er allemaal mee?
- Hoe vaak wordt 'ie gebruikt?
- En als ik er een koop, welke dan?

Ik had een paar weken terug bijna de swissline m200 geklikt, maar toen kwam ik weer zo'n superbox tegen (voor nog meer geld [flauwte] ) en nu twijfel ik dus weer.

Help me out! [cheesygrin]
M ('08), J* ('09) en I ('10)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door MeerMerel » 28 jan 2019 10:13

Jaaaaa! Bamixliefhebber hier. Ik gebruik ‘m dagelijks voor opgeschuimde melk voor mijn koffie. Zo lekker wordt ie!

Ik gebruik ‘m ook voor smoothies, pannenkoekenmix, dressing, soep, pesto, noten hakken, suiker fijner malen bij gebrek aan poedersuiker, eieren opkloppen, slagroom.

Ik zou zelf nu liever de hele set gekocht hebben met Slicecy, maar die heb ik nog nooit getest. Lijkt me gewoon een fijne extra. Ik heb de 160w motor. Doet het meeste, maar voor soep zou ie nog wel wat krachtiger mogen.

Het makkelijk schoonmaken van de Bamix is echt zo fijn! Even onder de hete kraan en terug op zn plek.

Ik heb zelf ook een KitchenAid, dus ik gebruik ‘m niet voor dingen als cakebeslag.

Ik heb het rechte snoer, maar die slingert nogal over mijn aanrecht. Mijn ouders hebben er 1 met krulsnoer en dat lijkt me fijner.

De hoge smalle bakjes/bekers zijn wel echt handig door de manier waarop de Bamix werkt. Je werkt de hoogte in voor luchtig maken en als je dan bijv melk hebt voor 1 koffie, is het in een brede beker een te klein laagje.
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.


mamamuis

Berichten: 2687
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:47
Hobbies: moederen

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door mamamuis » 28 jan 2019 13:30

Ook bamixfan hier! Geld zeker waard, al paar staafmixers versleten hiervoor. Ik gebruik 'm vooral om soep te pureren, smoothie te maken, met het hakmolentje dingen fijn te maken (ui/knoflook bijv) etc, maar ben een verwend keukenmeisje dus heb nog wat meer apparaten staan die ik voor andere doeleinden gebruik. Ik heb de 160, maar zou nu de 200 doen, nog krachtiger is gewoon fijner. Ik heb er een krulsnoer aan laten zetten toen ik het oude snoer per ongeluk boven de pit had gehouden... En hoe vaak... dat wisselt nogal naargelang wat ik kook.

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Wichie » 28 jan 2019 14:50

Ja doen! Een 160 hier. Verder ook magimix en kitchenaid in huis dus gebruik de staafmixer vooral bij kleine hoeveelheden. Garantie van 10 jaar word ik vrolijk van. Het gemak van het schoonmaken ook :) ik heb de extra schijfjes en het plastic bakje en gebruik vooral het "alles" opzetstukje.
Zoals met al mijn machines hangt het er een beetje vanaf in elke kookvibe ik zit en hoeveel eters we hebben of ik hem veel of weinig gebruik.

Maar alleen al door het makkelijke schoonmaken hen ijk er nog nooit spijt van gehad. (Zal hem nu zo'n 7 à 8 jaar hebben [think]. In ieder geval pré kids al gekocht)
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

Topic starter
Linda86

Berichten: 2503
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:56
Locatie: Noord-Brabant/Gelderland

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Linda86 » 29 jan 2019 10:05

Zeg, ik hoopte eigenlijk dat jullie me zouden zeggen dat ik net zo goed een goedkope van de lidl kon kopen en dat een bamix echt zonde van het geld is [pray]. Maar wel echt de moeite waard dus. Dat handig schoonmaken klinkt me in ieder geval als muziek in de oren. Ik denk dat ik maar moet stoppen met twijfelen. Geklikt. Bedankt! [blij]
M ('08), J* ('09) en I ('10)

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door MeerMerel » 29 jan 2019 13:01

Enjoy!!
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Tesja » 29 jan 2019 16:51

Haha nooit verwachten dat kookfreaks je van de aanschaf van dure dingen af houden. Heel veel plezier ermee!
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)

Gebruikersavatar

xokkie

Berichten: 2570
Lid geworden op: 17 okt 2011 21:19
Hobbies: lezen, fantasy, rpg, koken, ba

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door xokkie » 29 jan 2019 18:10

[flauwte] en bedankt he, nou moet ik ineens m'n verjaardag vieren zodat ik een bamix kan vragen [hmm] [hypocrite]
trotse mama van DL1 januari '12 en DL2 september '14 en DL3 maart '17

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Friek » 29 jan 2019 19:18

[rofl] ik ga ook eens googlen
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

kikker82

Berichten: 2687
Lid geworden op: 09 nov 2009 20:51
Hobbies: Beginnende moeder
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door kikker82 » 29 jan 2019 19:18

Iemand moet me uitleggen wat een bamix is geloof ik, ik zie ‘gewoon’ een staafmixer 🤔
Ik heb een kenwood mixer en keukenmachine, en een vrij goedkope staafmixer, die doet het al heel lang, zeker 7-8 jaar, die gebruik ik alleen voor soep eigenlijk. Is ook heel makkelijk schoon te maken.
Maar zou ik met een bamix kunnen doen dat ik niet kan doen met een keukenmachine en een mixer?
Afbeelding
N - sept. 2009 / I - nov. 2011 / L - juni 2014
thingsonmybakfiets.wordpress.com

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door MeerMerel » 29 jan 2019 20:16

Met Bamix kan je bijvoorbeeld heel snel slagroom kloppen en dan hoef je ‘m daarna alleen onder de hete kraan te houden. En hele fijne sladressing maken (hij emulgeert heel goed). Of mayonaise in een handomdraai.

Bamix is een staafmixer, maar 1 die heel diep in vloeistof kan (tot aan de knoppen geloof ik). Door de opzetschijfjes kan hij verschillende dingen (opkloppen, emulgeren en hakken/pureren) zonder veel plek in te nemen. Hij gaat heel lang mee en heeft een heel laag wattage nodig om genoeg kracht te geven, dus heel duurzaam. Ze kunnen ‘m over 30 jaar nog repareren zo nodig.
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Wichie » 29 jan 2019 21:13

Ik heb die keukenmachines ook maar juist voor grotere hoeveelheden. Dus voor feesten, partijen, mee etende vrienden van onszelf en/ Of de kinderen.

Kleinere hoeveelheden doe ik met de hand of dus de staafmixer.


Qua vormgeving is hij makkelijker schoon te maken omdat het mes niet in een echte behuizing zit. Dus er blijven bv geen slierten broccoli omheen hangen die je daarna er weer af moet peuteren als je er soep of zo mee maakt. Er zijn alleen 4 pootjes.
De verschillende mesjes maken hem veelzijdiger dan een standaard staafmixer van de hema (om er eens een te noemen). Mn de pureer- en opschuimschijfjes zo'n handig als je dat vaak doet
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 29 jan 2019 21:29

Zit er dan een speciale coating op ofzo, dat warm water genoeg is?
Ik kan de garde van de staafmixer na het slagroom kloppen ook prima onder de kraan houden, maar haal ‘em toch liever door een sopje. Og eigenlijk, door de vaatwasser.

Ik heb ook 15 jaar met mijn simpele staafmixer gedaan. Wel met garde en hakmesbakje erbij.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Soos

Berichten: 43
Lid geworden op: 10 dec 2015 23:34
Hobbies: Lezen, koken en kletsen

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Soos » 26 feb 2019 23:14

Ben blij met mijn Bamix, hiervoor kocht ik ieder jaar een nieuwe staafmixer, omdat ik het weer gebruikt had voor een klusje wat ie niet aankon. De Bamix gaat nu al 5 jaar mee, dus het verdient zichzelf echt terug. Wel via amazon.de een box aangeschaft, dat scheelde een hoop geld. De maler is echt fijn om zelf specerijen fijn te malen!
Zoon eind februari 2016

Gebruikersavatar

Topic starter
Linda86

Berichten: 2503
Lid geworden op: 21 jun 2009 21:56
Locatie: Noord-Brabant/Gelderland

Re: bamix - vertel me alles!

Ongelezen bericht door Linda86 » 08 apr 2019 11:17

Ik heb 'm inmiddels een tijdje en hij bevalt supergoed!

Nu wil ik er voor het eerst pesto mee gaan maken. Doen jullie dat in de processormolen? Dat leek mij het meest logisch, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat daar alleen droge ingrediënten in mogen.
M ('08), J* ('09) en I ('10)

Plaats reactie