Hartige muffins

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door mamaMarije » 08 sep 2015 20:44


Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Wicky » 08 sep 2015 22:06

Oh die ziet er wel lekker uit ja en goed te doen!
Of toch mijn vl tegemoet komen en mijn pompoen verwerken in een zoete cake... [think]
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Gwenk

Berichten: 2584
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:24
Hobbies: g
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Gwenk » 08 sep 2015 23:09

Zijn deze muffins eigenlijk allemaal goed in te vriezen en na ontdooien ook nog lekker?
mama van twee meisjes (° 2007 en 2009)

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Wicky » 10 sep 2015 10:51

Gemaakt! Met wat aanpassingen want maple syrup had ik niet in huis.
Het idee is goed maar mijn uitvoering kan beter, ik heb de verhouding tussen de kruiden niet optimaal merk ik. Te veel kruidnagel en te weinig kaneel naar mijn smaak. En het leek ook zeker niet op pannenkoekenbeslag, meer op deeg voor appeltaart [lol] . Het vloeide ook niet uit tijdens het bakken Dus als je deze gaat maken: de vorm waarin het deeg de oven in gaat is ook min of meer de vorm waarin het er weer uit komt. Daar had ik geen rekening mee gehouden dus ik heb nu prachtig grillig gevormde muffins met bulten en gaten.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door mamaMarije » 10 sep 2015 11:30

Gwenk schreef:Zijn deze muffins eigenlijk allemaal goed in te vriezen en na ontdooien ook nog lekker?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Dan kan ik ih weekend een keer een batch maken en daar de 2 weken erna gewoon van uit de vriezer trekken....

En wanneer haal je ze dan uit de vriezer en waar laat je ze ontdooien etc etc [emoji56]


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door mamaMarije » 10 sep 2015 11:31

Wicky wat heb je gebruikt ipv maple syrup?

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Gin » 10 sep 2015 11:41

De muffins die ik tot nu toe heb gemaakt vind ik prima uit de vriezer. Ik haal het meeste s avond uit de vriezer, dan is het eind van de ochtend goed. Ik stop hem gewoon alvast in het trommeltje van zl.

Maple syrup vervang ik vaak door agave stroop, honing of rijst stroop.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

Topic starter
cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door cjatje » 10 sep 2015 11:51

De kaaseimuffins gingen prima, gisteravond uitgehaald en deze ochtend mooi zacht
M

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Wicky » 10 sep 2015 12:11

mamaMarije schreef:Wicky wat heb je gebruikt ipv maple syrup?
Schepje basterdsuiker en een tot moes gekookte appel.
Ik wilde eigenlijk ook wat citroensap toevoegen voor de frisse touch maar die ik nog in de koelkast had staan vertrouwde ik niet meer. Die ligt nu in de vuilnisbak.

Vandaag heb ik er nog een gegeten en daarin proefde ik de kruidnagel nauwelijks meer [dontknow] . Misschien gisteren wel omdat ze toen nog warm waren, kan dat zo'n verschil in smaak geven?
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 10 sep 2015 20:38

Over invriezen:
Ik heb afgelopen weekeinde zowel de 24 Kitchen kaasmuffins als de appel-courgette muffins gemaakt. Beiden ingevroren en tot nu toe geen klachten gehad. Ik haal ze de avond van tevoren uit de diepvries voor zl, zodat ze ontdooid z'n broodtrommel in gaan. Vl wil 's ochtends weleens iets uit de vriezer pakken en dat is dan tegen lunchtijd ook ontdooid.
Pannenkoekjes heb ik ook in de vriezer liggen, gaat ook goed.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door beppie » 19 sep 2015 11:40

rredv schreef:Ik heb vandaag deze gemaakt. Geen idee hoe ze smaken, want ik kan geen appel eten. Maar dl heeft er 2 op en wilde een derde. Dus ze zijn in ieder geval door haar goed gekeurd.
Ik heb wel iets meer kaneel toegevoegd en ook wat nootmuskaat. En ipv de appel te raspen, heb ik stukjes gedaan.


http://m.cookingchanneltv.com/recipes/a ... uffin.html
Deze staan nu in de oven, ik ben erg benieuwd; mijn eerste muffins ooit [biggrin] .
Ik heb eigenlijk nooit tijd voor bakken, maar nu zin en tijd, dus ik ga wat recepten uit dit draadje proberen en hopelijk wat voorraad in de vriezer opbouwen.
zl S 11-2008


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door beppie » 19 sep 2015 12:39

cjatje schreef:Appel courgette muffin http://poweryourlunchbox.com/apple-zucc ... bento-box/
Deze staan nu in de oven.

De appel havermout muffins zijn erg goed gelukt en heerlijk!
zl S 11-2008


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door beppie » 19 sep 2015 15:09

Mmm de appel courgette mini muffins heb ik in mini papieren cupcake vormpjes gedaan en dat is niet zo'n succes. Ze plakken er nogal aan vast. De smaak is goed en door S goedgekeurd voor mee naar school [thumbright]
zl S 11-2008


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door beppie » 20 sep 2015 13:36

Deze staan nu in de oven [dance] . Ik heb koek en speculaas kruiden gebruikt in plaats van zelf een kruiden mengsel te maken. Ik had wel maple syrup staan en dat is zo'n heerlijke zoetmaker [razz] . Ik ben heel benieuwd!

Maar eh, ik merk wel dat ik nu 3 keer zoete muffins heb gemaakt en niet hartig [lol] . Wel gezond met groente er in, volkoren meel of zelfs geen tarwe waar mogelijk. Maar dus ook met suikers.

Volgende batch wordt iets met kaas. Iemand daar nog een lekker recept voor?
Laatst gewijzigd door beppie op 20 sep 2015 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
zl S 11-2008


AvA

Berichten: 6349
Lid geworden op: 23 nov 2011 23:31
Hobbies: Internetten en whatnot
tag: Waarom niet?

Re: Hartige muffins

Ongelezen bericht door AvA » 20 sep 2015 13:40

Papieren vormpjes zijn hier ook nooit zo'n succes. Ik denk dat het bij simpele (vloeibaar en vettig beslag) muffins prima werkt, maar ik ben nog steeds op zoek naar alternatieven. Ik vind silliconen niet altijd goed schoon worden in de vaatwasser en met de hand teveel gedoe. En een muffinvorm met bakpapier vullen kan wel, maar ziet er bij mij altijd zoveel slordiger uit dan her "hoort" [lol]

Ik ben zelf al heel lang van plan muffins met pompoen, kastanjepuree of kikkererwtenmeel te maken. Maïsmeel vind ik ook interessant. Vandaag ligt iedereen ziek op bed, dus duik ik de kasten in om te gaan bakken.
Hopelijk morgen minimaal 1 recept te posten ;)

Plaats reactie