Deel je favo chocolademelk-receptjes

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 10 feb 2016 13:09

In Antwerpen zit ook een chocoladebar. En tot mijn grote vreugde serveren ze de warme choco ook met sojamelk. [biggrin]
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

SuzyQ

Berichten: 12430
Lid geworden op: 20 apr 2009 11:55
Hobbies: Rennen-vliegen-vallen-opstaan

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door SuzyQ » 10 feb 2016 20:37

Dit topic bestond? Al die tijd al?

Ik...
Heb...
Dit...
NIET...
Gezien!
DD ('08) - DS1 ('09) - DS2 ('13)

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door cjatje » 10 feb 2016 20:46

SuzyQ schreef:Dit topic bestond? Al die tijd al?

Ik...
Heb...
Dit...
NIET...
Gezien!
[lol]
Ik heb en ngal,specifieke nu :p ze is witgelig, doorzichtig, koud, ohja, sorry [mrgreen] witte wijn, geen chocomelk
M

Gebruikersavatar

SuzyQ

Berichten: 12430
Lid geworden op: 20 apr 2009 11:55
Hobbies: Rennen-vliegen-vallen-opstaan

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door SuzyQ » 10 feb 2016 22:04

Oooh... Wijn...

[emoji15][emoji15][emoji15]


*Tapatalking on the go*
DD ('08) - DS1 ('09) - DS2 ('13)

Gebruikersavatar

cjatje

Berichten: 17415
Lid geworden op: 17 jun 2010 10:29
Hobbies: D&V'en, naaien
tag: Rondleider extra ordinaire
Locatie: W-Vl
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door cjatje » 10 feb 2016 22:51

[lol]
M

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 29 feb 2016 10:36

Gisteren ben ik met DL1 als moeder-dochter-uitje naar Hop&Stork gegaan. Het is echt een stereotype hipstertent met zeer stereotype bezoekers en gesprekken om ons heen, dus ik voelde me er erg uit de toon. Maar we kwamen niet voor de ambiance maar voor de chocolademelk :-D
Ze hebben aardig wat keuze, per categorie (wit, melk, puur) diverse smaken, en dan nog een twee donkere origines. DL had een hazelnoot-puur (met stukjes noot, wat ze heel graag wilde) en ik een Saint Dominique. Hij was mij iets te zuur/fruitig voor een chocolademelk, moet ik eerlijk zeggen. Ik heb liever wat rondere tonen en meer bitterheid, maar de Tanzania, de andere origin, is nog wat zuurder. Ze hadden wel Kumabo, maar alleen voor praliné's, niet voor hotchoc, dat was wel jammer. Met de serveerster kon ik niet echt over de verschillende chocoladesmaken praten, ze wist er echt helemaal niks van af. Iets wat ik wél zou verwachten in een chocoladetent.
Ik was eerlijk gezegd een klein beetje teleurgesteld. Mijn chocolademelk was slordig gemaakt en DL's chocolademelk werd als warme melk met roerblokje geleverd. Prima, maar dat kan eigenlijk niet wanneer het druk is (en het was er heel erg druk) want dan is de melk te ver afgekoeld om de chocolade mooi te laten smelten. Het was daarnaast voor ons allebei veel te veel melk op weinig chocolade. Dat noem ik melk-met-beetje-chocolade, maar geen chocolademelk, en zeker geen hot chocolate. Daarnaast werd het gemaakt met halfvolle melk ipv volle. Ik snap wel dat het lastig cateren is voor diverse wensen, en dat je als lunchroom dan voor het meest goedkope gaat (zo min mogelijk choc). Voor de lékkerste hot chocolate ga ik daar dus niet meer naartoe. Dat was bij de LaPlace zelfs beter :-(
Het werd wel compleet geserveerd: rijkelijk slagroom, extra glaasje voor het gratis water, heerlijke rijke chocomousse en twee lekkere chocolaatjes. We namen er ook een praliné-proeverij en een stukje frambozentaart bij (wat heel krenterig hipsterig ienieminie was). Die smaakten prima. Geen topkwaliteitbonbons, prefab leonidas-niveau, net boven Lidl zegmaar, maar lekker.
Belangrijkste was: het was verschrikkelijk gezellig en DL had de tijd van haar leven :-D Ze wil graag nog een keer terug, dat zullen we vd zomer wel weer doen, maar voor chocolademelk moet ik voorlopig toch echt thuis zijn.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


Jessie9283

Berichten: 3009
Lid geworden op: 15 dec 2013 12:46
Hobbies: .

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Jessie9283 » 29 feb 2016 10:49

Wow Geekess, nooit bij stilgestaan dat er een hele scene is voor chocolademelk. Dat er chocoequivalenten zijn voor koffiebars. Wat grappig!

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 29 feb 2016 12:25

@ Geekess: volgende keer de grens over? http://www.quetzal.be
Alleen niet voor de brownies gaan. Lekkere chocoladecake, maar 't is geen brownie. En wat er op de site niet bij staat, is dat je kan kiezen uit witte, melk, pure of extra pure choco, en gelukkig voor mij tegenwoordig ook met sojamelk gemaakt.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Moontje

Berichten: 2710
Lid geworden op: 07 jun 2012 11:51
Hobbies: Thuisblijfmoeder
Locatie: MM

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Moontje » 29 feb 2016 13:44

Ooh dit draadje ♡
Mama van 2 zoons (juni '12 & okt '14)

If you always try to fit in, you will never know how amazing you can be

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 29 feb 2016 13:47

Mama_van_T schreef:@ Geekess: volgende keer de grens over? http://www.quetzal.be
Oh, ziet er leuk uit! Net wat te ver weg voor ff snel op en neer met het OV met DL, maar ik heb hem opgeslagen. Wie weet zijn we er een keer in de buurt.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


KarenMee

Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2016 20:06
Hobbies: dragen

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door KarenMee » 29 feb 2016 22:51

Wow, een 'chocolademelkbar' wat een hemel op aarde zal dat zijn voor mijn dochter ;) weet je uit je hoofd of het ook een beetje toegankelijk is voor rolstoelen?

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 01 mar 2016 09:41

Die in Antwerpen heeft een paar treden, net voorbij de 'bar'/bestelgedeelte. Ervoor zijn geloof ik wel een paar tafeltjes. Misschien anders van tevoren even bellen?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Piglet

Berichten: 2171
Lid geworden op: 03 jul 2008 18:14

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Piglet » 01 mar 2016 20:21

Oew volgens mij zijn wij een paar jaar geleden bij een quetzal vestiging in Gent geweest, of een vergelijkbare chocoladebar. Zo heerlijk.
Of het café van de rittersport winkel in Berlijn. Nog altijd de lekkerste witte chocolade melk ever volgens P.

Mocht iemand zoiets weten in Nederland dan zijn tips welkom. Jammie.
Mama van P (2007) en J (2011) en T (2018)
Gezinshuismama van 6 (2001, 2004, 2006, 2008, 2011, 2012).

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Geekess » 05 okt 2018 20:53

Ik haal dit topic maar weer eens naar boven :-D

Vandaag kwam de nieuwe voorraad binnen:
2018-10-05-120532-cilfa.jpg
Ik geef tegenwoordig eigenlijk de voorkeur aan Chocolatemakers-chocolade, vanwege het totale duurzaamheidsaspect. Maar goed, mijn vaste online dealer had de callebauts in de aanbieding deze week (bouwhuis.com) en er waren sinds ik laatst in dit topic schreef leuke chocolades bij gekomen.

We mengen hier nog altijd onze eigen blend. Die bestaat uit bijna de helft fontein-chocolade (56%, volle romige en redelijk pure smaak, niet te zoet), en dan gelijke delen 54% (de oude vertrouwde callebaut puur, lekker maar iets te zoet), 70% (best wel puur, heel licht fris zuur) en 80% (behoorlijk puur, bitter en net iets teveel zuur).
2018-10-05-121316-cilfa.jpg
Linksboven: 80%, rechtsboven 70%, rechtsonder 54%, linksonder fontein/56%.
2018-10-04-130034-cilfa.jpg
En dan krijg je iets als dit. Met granaatappelpitjes, bijvoorbeeld (foto is van gisteren). Een combinatie die ik echt kan aanraden. En met mini-merenguepuntjes, pure chocoladesprinkles en mijn home made nougatine (met meer hazelnoten dan suiker, omdat ik dus eigenlijk niet van zoet houd).
2018-10-05-201025-cilfa.jpg
Of die van vandaag, met wat geraspte verse gember, chocoladekrullen, chocoladesprinkles, de home made nougatine en de merengue.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


Mama1984

Berichten: 2220
Lid geworden op: 13 apr 2013 21:33
Hobbies: Lezen

Re: Deel je favo chocolademelk-receptjes

Ongelezen bericht door Mama1984 » 05 okt 2018 20:59

Ow jum! Wat ziet dat er verrukkelijk uit!!!!
💙~*~💗~💙

Plaats reactie