Goedkope gezonde recepten

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden

mamamuis

Hobbies: moederen

Re: Goedkope gezonde recepten

Ongelezen bericht door mamamuis » 05 dec 2019 11:17

Macaroni doen we ook zo, 1 keer gewoon eten, andere keer met kaas erover in de oven. Kaas is ook prijzig natuurlijk, paneermeel erdoor mengen scheelt en wordt evengoed lekker knapperig.

mamamuis

Hobbies: moederen

Ongelezen bericht door mamamuis » 05 dec 2019 11:20

Restjessoep van broccoli stronken, uitje, knoflook bijv / uiensoep met stokbroodje

MamaRF

Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken

Ongelezen bericht door MamaRF » 05 dec 2019 11:35

Soep/stoofschotels/stamppot zijn altijd goed en fijn voor budget, en soep en stoofpot zijn ook goed in te vriezen. Inderdaad de bulkhoeveelheden winterpeen/aardappels/uien zijn niet duur en doe je lang mee. Zelfde met linzen/peulvruchten. Deze soep vind ik erg lekker en maak ik altijd in een grotere hoeveelheid om in te vriezen: http://www.degroenemeisjes.nl/low-budge ... kokosmelk/
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Luna
Beheerder
Beheerder
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luna » 05 dec 2019 13:20

Oh ja, ook kritisch kijken naar de delen groente die je weg gooit. De stronk van de broccoli of bloemkool kan prima door de soep of in kleine blokjes door de pasta. Mijn moeder gooit de donkergroene bovenkant van prei weg, maar wij eten de volledige prei. En van vrijwel alle restjes groente kun je soep maken.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht.

3 prachtige meiden ❤❤❤ dec 09 okt 13 mrt 16

Violette

Hobbies: koken

Ongelezen bericht door Violette » 05 dec 2019 19:52

Spruitjes en zuurkool zijn in het seizoen. Of andere kolen.

Spruitjes eten wij geroerbakt (kort voorgekookt) met appel/kerrie/spekjes (1 zo'n bakje voor het hele gezin)/likje mosterd + sambal. Daarbij aardappels. Is volgens mij niet duur.

Linzensoep + (afbak)brood is ook niet duur.

Wij eten ook veel boontjes en erwtjes uit de vriezer. Bijv pasta met saus van blikje tomaten, wortel (winterwortels zijn goedkoop) en erwtjes. Prei/ui kan er ook door. Erbij eventueel rauw gesneden paprika, geraspte kaas erover. Vind je de saus niet vullend genoeg, blikje witte bonen of kidneybonen er door (je kan natuurlijk ook gehakt nemen maar dat is duurder). Dit zijn allemaal relatief goedkope ingrediënten.
dochter 2014 en zoon 2017

mamavanvier

Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Ongelezen bericht door mamavanvier » 06 dec 2019 06:47

wij eten graag kikkererwtenprut (sorrry, zo heet dat hier)
groente naar keuze snijden en bakken
evt. spekjes erbij
Dan blokjes tomaten (zo'n blikje) ervoor zodat het een hele dikke saus wordt en als laatste de kikkererwten toevoegen.
Lekker op (afbak) stokbrood of turks brood

Over turks brood gesproken, eten we ook als broodje gezond. Turks brood, saus of huzarensalade of sandwichspread of salade (selderij, kommkommer, net wat afgesprijsd was) op brood. Evt wat plakken vlees of kaas erop. Een komkommer in plakjes gesneden erop en dan 3 gebakken eieren. Daar smullen ze hier van!

Plaats reactie