Het Grote Menstruatiecuptopic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Karin1984

Berichten: 136
Lid geworden op: 13 aug 2019 20:47
Hobbies: Sporten

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Karin1984 » 16 feb 2020 11:07

Voor mijn zwangerschap een paar jaar meluna sport gebruikt, erg tevreden. Nu na de zwangerschap over op de Organicup. Toch wat zachter ofzo. Ook tevreden over.
Zoon mei 2019
Zoon oktober 2021

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door tante Toos » 16 feb 2020 17:20

Okay, toe aan een nieuwe cup. De huidige gebruik ik al zo lang..
Lage baarmoedermond en nu zie ik de femmycycle low servix of de bovengenoemde merula
Iemand beiden wel eens in handen gehad?
Of dames die een vam de 2 al langer gebruiken?
Zl 12-2012


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door WZK » 16 feb 2020 17:30

Heb gisteren een mamicup besteld en ook wat wasbaar maandverband bij cute cotton. Benieuwd hoe de cup me gaat bevallen.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door tante Toos » 16 feb 2020 17:33

Oeh, ik heb trouwens op marktplaats wasbare inlegkruisjes besteld. Op maat gemaakt voor mij.
Wat een mooi spul zeg. 5 voor 15 euro. Ik gebruik ze op de hevige dagen bij de cup voor de zekerheid. Lek nooit echt door maar soms een veegje of drupje
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Mauw » 16 feb 2020 20:00

tante Toos schreef:
16 feb 2020 17:20
Okay, toe aan een nieuwe cup. De huidige gebruik ik al zo lang..
Lage baarmoedermond en nu zie ik de femmycycle low servix of de bovengenoemde merula
Iemand beiden wel eens in handen gehad?
Of dames die een vam de 2 al langer gebruiken?
Ik heb sinds kort beiden, pm me maar!
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2985
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Wilhemina » 16 feb 2020 20:09

Als je het liever PM't mag dat natuurlijk ook, maar ik ben ook wel benieuwd welke je fijner vindt, en wat je de verschillen vindt @Mauw .
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Sara11 » 16 feb 2020 22:08

Ik ook @Mauw !
Ik gebruik nu zo’n2,5 jaar de femmycycle naar tevredenheid. Nadeel is dat hetsoms een heel geknoei is bij verschonen omdat hij ahw vacuüm zit om de bmm. Als ie dan op de lichtere dagen niet helemaal vol zit moet ik eerst het vacuüm verbreken waardoor hij soms kantelt en half leegloopt voordat ik dat wil 😬
Ik heb m trouwens icm een gynefix en dat gaat goed!

Edit: hij klapt niet altijd goed uit waardoor ik soms meerdere keren moet proberen in te brengen. Dat is nu sinds een dik half jaar, dus wellicht ouderdom.

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Mauw » 25 feb 2020 12:33

Late reactie hier, sorry. Ik haal zelf inderdaad ook nuttige info uit dit topic, dus ik zal mijn ervaring met beide cups delen.

Ik heb de femmycycle nu ook zo'n 2,5 jaar denk ik. Ik moest wennen aan het inbrengen, hij klapte eerst niet makkelijk uit maar toen dat goed ging beviel het erg goed voor de zware dagen. Voor de lichte dagen gebruikte ik een andere cup (meluna low cervix), ik vond het vacuüm van de femmycycle dan vervelend voelen. Ik heb geen spiraaltje, ik zou dat zelf wel spannend vinden met de femmycycle omdat die toch een sterker vacuüm heeft - goed om te lezen dat dat dus wel kan, Sara11!

Ik heb een verzakking, mijn bmm zit erg laag en naar achteren gekanteld. Inmiddels zit ik helaas in het begin van de overgang met onregelmatige en erg heftige menstruatie, en op één of andere manier lekt de femmycycle nu juist steeds door. Ik heb sinds kort ook de merula en dat gaat beter, moet gewoon extreem vaak verschonen maar dat is met elke cup nu [sad] Ik vind de merula heel prettig, voel hem niet zitten. Voor lichtere dagen is hij voor mij perfect, brengt makkelijk in en klapt makkelijk uit. Ik heb twee 'ringetjes' van het steeltje afgeknipt.
Nadeel is wel dat hij met zware dagen bij mij zakt als hij bijna vol zit, ik moet dan echt snel bij een wc zijn omdat ik bang ben dat hij 'uitzakt' zeg maar. Maar dat is dus wel bij een combi van verzakking en heel zware menstruatie.
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 05 apr 2020 12:07

Ooh kun jij er mee zwemmen @myfrizzle ? Dat durf ik echt niet. De cup loopt bij mij dan vol met water (in bad al) en dan komt er een niet zo'n fraaie kleur water uit lopen :-D

Ik geloof dat ik de Merula ook ga proberen! Ik heb nu de Mamicup, maar die lijkt wat poreus te worden aan de buitenkant en ik heb er af en toe wat lekkage mee. Eens iets heel anders testen, anders kan ik altijd nog weer op de Mamicup terugvallen.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2985
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Wilhemina » 05 apr 2020 13:04

Ik ben nog steeds groot van van de Merula cup. Ik word per dag handiger met het in en uit doen. Afgelopen maand 1x onverwachte lekkage, maar toen had ik de cup net iets anders ingedaan, blij dat ik het kan herleiden. Buitenshuis combineer ik nog steeds voor de zekerheid met wasbaar maandverband maar op zich lukt het verder wel droog te blijven. Dit is de derde menstruatie met het ding geloof ik.
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Sara11 » 05 apr 2020 13:24

Ik heb ook de merula gekocht, nog niet geprobeerd. Hopelijk is ie fijner dan de femmycycle op de lichte dagen.

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 05 apr 2020 16:56

Ik heb hem vanmiddag besteld, ik ben benieuwd! Ik heb een roze gedaan, bij de meluna ging ik voor blauw maar dat vind ik toch wat verkleuren en er niet zo fris uitzien.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door annzie » 06 apr 2020 19:19

hadewich1979 schreef:
05 apr 2020 12:07
Ooh kun jij er mee zwemmen @myfrizzle ? Dat durf ik echt niet. De cup loopt bij mij dan vol met water (in bad al) en dan komt er een niet zo'n fraaie kleur water uit lopen :-D
Huh, zit jouw cup wel goed vacuüm? Bij een goed vacuüm kan er geen bloed uit stromen, en ook geen water in. Ik zou denken dat ik een andere maat nodig heb als er water in en uit kan. Wel begrijpelijk dat je er dan niet mee durft te zwemmen.

Weten jullie trouwens dat je bij de Groene Vrouw kunt mailen om advies te vragen over een cup? Ik had echt een rampzálige eerste cup-ervaring met de Organicup, maar dankzij het advies van de Groene Vrouw heb ik nu een Claricup en die bevalt me prima. Ik vind jullie dus best wel dapper om zo op de gok een cup te bestellen! Of nouja, op de gok, jullie hebben je vast wel ingelezen, maar desondanks is het natuurlijk lastig vergelijken van tekst en plaatjes alleen. Dusja, dat ^-^'
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 07 apr 2020 00:04

Ja hoor, hij zit goed vacuüm. Het water lijkt door de kleine gaatjes aan de zijkant te komen. En als je een half uurtje in het water bent, komt er dan aardig wat in. Ik heb het vaker gelezen ook, van anderen die dit probleem hadden.

Mijn eerste cup 7 jaar geleden bestelde ik ook op advies van De Groene Vrouw 😀 dat was de Mamicup. Nieuwe cup blijft een gokje maar op basis van de info durf ik dat wel aan.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: Het Grote Menstruatiecuptopic

Ongelezen bericht door Inkie » 10 apr 2020 17:18

Ik heb een Claricup. Daar zitten ook gaatjes in, maar ik kan er zonder problemen mee zwemmen en badderen. Er komt echt geen water in of iets uit. Ik heb al wel een tweede Claricup. Bij de eerste heb ik het voor elkaar gekregen het steeltje kapot te trekken...
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)

Plaats reactie