De kringloop

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Lindar76 » 19 jan 2020 12:00

Kleding, kringloop & prijs:

Ik heb er best wat meer voor over dan 5e, als het dat ook echt waard is. Zo'n broek klinkt als waar voor je geld. Ik kom helaas ook veel tegen dat het een kledingstuk is waarvan de nieuwprijs nauwelijks hoger gelegen heeft waarschijnlijk. Ik kocht een nieuwe trui bij de H&M in de uitverkoop voor 3e, die is echt mooier dan wat bij de kringloop hangt. Weegt soms toch zwaarder dan het milieu aspect.

De charity shop hier heeft betere kleding voor minder. Heel fijne winkel, aardige mensen, ik breng er ook graag kleding. Ik heb best vaak kinderkleding, omdat ik zelf ook kleding krijg van een vriendin. Die is dan nog mooi, niet alles gaat in de kast of het is nog steeds mooi als de kinderen er uit zijn gegroeid.

Er zijn ook tweedehands winkels die zelf echt alleen mooie kleding innemen. Dan vind ik een hogere prijs ook echt prima, vaak betere merken die dus aangetoond mooi blijven in de was.

En dan heb je nog niveau second closet, kleding van ontwerpers. Aan de prijs, maar relatief groot nieuwprijs dus helemaal niet. Vaak kleding die voor gelegenheden is gedragen, dus nog zo goed als nieuw. Mooi dus dat juist die kwaliteitskleding weer een nieuwe draagster vindt.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Malmana » 19 jan 2020 12:24

Oh, die laatste klinkt zeker ook interessant.

Wij hebben ook een 2e hands winkel voor een eigen goed doel. Kleding is daar ook altijd best duur (€15 voor jurk en €15 voor blazer, laatste 2 dingen die ik aanschafte.) De kleding is wat bijzonderder, maar niet altijd meteen een duurder merk (veel Promiss, h&m, miss etam, ook wel minder bekende merken). Veel kleding heeft wel gaatjes, wat heel jammer is. Ik controleer daar dus extra.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4757
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Lin-da » 19 jan 2020 12:40

Ik zie hier dus ook goed het verschil in welke kringloop ik ga, zo was ik laatst in die rommelige en zag ik een prima tussendoor jas, 5,50 omdat ik veel met de hond loop dacht ik handig een jas erbij en 5,50 valt mee. Kom ik thuis en die ik toch aan de boorden flinke slijtage en daar baal ik dan zo van. Het is daar slecht verlicht, geen daglicht dus weer een lesje.. daarin tegen trok ik ook een leuke groene broek van de didi uit het rek voor 4 euro en die draag ik nu bijna non stop. Dus ik blijf rondkijken maar niet te vaak, ik wil juist voorkom dat ik weer teveel rommel koop. Maar kleding die ik gelijk kan dragen is fijn. En die LTB broek juist omdat ik die altijd draag en weet waar die broek als eerste slijt en ik zag dat deze echt amper gedragen was, en ik juist dus voor 79 euro er een wilde kopen omdat ik al heel lang zo’n echte mooie donkerblauwe kleur wilde was ik als een kind zo blij..
het blijft leuk en ook goed dat je dan zo kritisch kan zijn..
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Gebruikersavatar

Moederdevrouw

Berichten: 6600
Lid geworden op: 25 dec 2009 18:28

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Moederdevrouw » 19 jan 2020 16:57

Hier hebben ze op de kinderafdeling totaal niet door wat iets waard is, dus of ik nu een broek koop die nieuw 50 Euro is of nieuw 5 Euro, dan betaal ik er alsnog 1,40 ofzo voor. Jassen net zo, die zijn max. 5 Euro. Een hoop is verwassen zooi hoor, maar als je regelmatig komt kun je leuke kleding vinden.
De prijzen voor volwassenen liggen iets hoger, maar daar zit best veel goed spul bij.

En boeken zijn hier ook altijd heel goedkoop en ze hebben veel keus.

Zo, mijn gordijnen zijn gewassen en bijna droog. Ik vind het vies als ik andermans luchtjes ruik. Onderaan zijn ze 4 meter per stuk, bovenaan ongeveer de helft met de haken, die er ook nog inzitten. Blij mee.

Oh ja, laatst ook nog een grote caviakooi voor 5 Euro gekocht. We wilden toch al cavia’s. Haha, een paar dagen later hebben we cavia’s gekocht.
Zoon 2009, dochter 2007

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Elstar » 19 jan 2020 17:05

Ik zag zaterdag Ecco laarzen voor €39,95 bij de kringloop. Niet normaal.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door WZK » 30 jan 2020 13:27

Bijna 40 euro voor een paar tweedehands ecco’s vind ik veel bij kringloop.

Ik kocht vandaag voor 9,50 een 6 persoons pizzarette nieuw, zo te zien nooit gebruikt, in doos bij de kringloop. Ik zat al een tijdje over zo’n ding te twijfelen maar vind ze best aan de prijs voor iets waar je niet helemaal zeker van bent of je het echt leuk vindt en regelmatig gaat gebruiken.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Iduna » 31 jan 2020 01:02

Afbeelding
Ik wist helemaal niet dat ik 20 poppen nodig had [lol] [cheer]
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019

Gebruikersavatar

Moederdevrouw

Berichten: 6600
Lid geworden op: 25 dec 2009 18:28

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Moederdevrouw » 31 jan 2020 11:17

Wat een leukerds! Zo kan je kind poppen trakteren op school, haha!
Zoon 2009, dochter 2007


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Zonne » 31 jan 2020 23:36

ik ben wel heel benieuwd wat je er mee gaat doen? ze zijn wel schattig!

ik kocht vandaag een aardappelstamper en stapeltje donald ducks (0.25 per stuk tov 1€ bij ons in de buurt!) voor in ons vakantiehuisje. We hebben hutspot gegeten, mijn jongste en ik zijn samen weg en de enigen die dat echt lekker vinden dus dat vond ik die euro om te kunnen stampen wel waard.

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Iduna » 01 feb 2020 00:40

Zonne schreef:
31 jan 2020 23:36
ik ben wel heel benieuwd wat je er mee gaat doen? ze zijn wel schattig!
De exacte uitwerking hebben we nog niet verzonnen maar ze mogen met dl1 en mij mee met de carnavalsoptocht. Ze gaan op 1 of 2 zakken (samen de of ieder 1) en dan zijn we Verpópzak (dat is dialect voor verblufd of verbaasd).
Daarna weet ik het nog niet dl1 heeft zelf ook bedacht dat het er precies genoeg zijn om te trakteren :)
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door Maartje80 » 01 feb 2020 10:29

Hier vorig weekend een tripje kringloop;
33 duckies (recente jaren, 2016- 2018). 20 ct per stuk
Opvouwbare slee (nieuw!!) 7,50€
Twee dvd’s (rio2 en incredibles) 0.75€ P/s
Een gratis konijnen knuffeltje voor dl (staat altijd een bal met gratis spullen bij de kassa knuffel was grauwig , maar na een wasje weer helder wit!).
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door WZK » 01 feb 2020 16:25

3F1E4480-E3BA-4456-8E18-ACD3E1515893.jpeg
Laatst was ik een weekendje naar Zwolle en ben ik daar bij de hier op het forum getipte kringloop geweest en dit lampje voor de kinderkamer voor 2,50 op de kop getikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door maartjes » 22 feb 2020 20:02

Zonne schreef:
31 jan 2020 23:36
ik kocht vandaag een aardappelstamper en stapeltje donald ducks (0.25 per stuk tov 1€ bij ons in de buurt!) voor in ons vakantiehuisje.
Wow, een euro voor een Donald Duck? Die koop ik altijd voor 10 cent (ik zie ze overigens ook vaak voor 25 cent).


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door mamavanvier » 27 feb 2020 21:23

Op vakantie natuurlijk ook naar de kringloop...

gisteren vond ik:

2 paar laarzen voor de kids op de groei
2 hele gave truien voor de oudste 2
een broek voor nummer 3
een boek voor mezelf

de kinderen mochten ook iets kiezen en kozen:
1 een boek en een jojo
2 een heerlijke zachte deken en een fluitje (wat een lol, helaas niet voor de omgeving)
3 een jojo en 2 kleine frutsels
4 een autootje en 6 gummetjes

De schade was 13,50


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: De kringloop

Ongelezen bericht door mamavanvier » 27 feb 2020 21:30

En Vandaag naar de andere kringloop. 2 vlak bij elkaar :) Heerlijk om te neuzen terwijl het buiten regent.
Ik kocht:

een vest voor mezelf 3,50
een t shirt voor nummer 3 1 euro
een onesi voor de jongste (erg fijn, was behoorlijk uit de oude onesi gegroeid) 2 euro
een tangle o,20
de tweede scoorde een nieuwe smartgame voor 0,50 :) :) :)

En in de andere winkel:
6 bekers
een kaasschaaf, een appelboor, een pizzasnijder (allen pas gesneuveld dus blij mee)
4 strips voor de kinderen
een paar schoenen voor de oudste
een paar sloppers voor nummer 3
een paar laarzen voor nummer 3 (kapot op vakantie dus morgen weer met droge voeten naar het strand)
een boek voor mijn moeder

Ik moest 6 euro betalen...

Plaats reactie