Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 05 jun 2012 21:45

mamaMarije schreef:hier is de koelkast vandaag ook schoongemaakt.
Alleen schoongemaakt, niks weg gegooid.
Wij hebben alleen met verjaardagen de koelkast vol en dan wel zo dat die na tijd weer zo goed als 'leeg' is.

Kan altijd goed zien wat er in ligt en het gaat op voor het kan bederven.
Dat zit er inmiddels wel goed in.

Die carrouselkast hebben we hier ook en die heb ik week of 2 geleden uitgemest.
Enige wat me echt niet gelukt is zonder de kast te slopen is helemaal achterin.... maar weet je... dat kan je niet eens zien, dus ik heb besloten dat me dat voor nu 'worst' is (zegt de gek die met nesteldwang tot achter de wasmachine stond te dweilen [hypocrite] ).
Verder kon ik overal onderdoor met een pollepel met doekje er omheen.
Wees gewaarschuwd als je dit niet eerder of heel lang geleden voor het laatst hebt gedaan... daar zou best wel heel veel zooi onderweg kunnen komen [wink] .
Okee polleppel dus... Begreep netvan vriend dat de onderse plabk om hoog kan....laat je wel weten of datoij echt kanen als je dan bij die achterse hoekk kan.....

Maar zo een lege koelkast... Hie vaak doen jullie boodschapen?
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamaMarije » 05 jun 2012 21:55

1x in de week grote boodschappen en dan tussendoor hooguit nog verse groente voor de avond van koken/ 2 avonden vooruit.

We hebben de groentela wel over het algemeen vol.
Direct daarboven ligt vaak wel iets van een fles frisdrank, een pak drinken en 2 (zelfgevulde) flessen water.

Dan hebben we nog 4 planken.

Bovenste plank eieren, broodboter en dingen als pindakaas en jam... maar dan is het plankje half vol.
De plank daaronder kaas en iets van vleeswaren, maar dat is nog niet eens een half plankje (zou dus best op 1 plank passen, maar dat doe ik alleen met die verjaardagen om ruimte te maken voor de taart [lol] ).
Daaronder eh heel hard denken... eventuele restjes/ op te warmen, mayo en ketchup liggen daar en nu staat er ook nog knoflooksaus en een bakje (zelfgemaakte) satésaus voor morgen bij de nasi.
Eventuele vlees ligt daar ook.
De onderste plank hebben we aardig wat zuivel liggen direct na de boodschappen (dus melk en yoghurt voornamelijk in ons geval, een enkele keer zal je een pak vla spotten). Aan het eind van de week is die plank dan heul erg leeg.

We hebben dus een koelkast qua formaat als die op de foto voorbij kwam, maar we zouden met een tafelmodelletje toekunnen op dit moment... ik weet uit ervaring van vroeger alleen wel dat hoe ouder de kinderen hoe meer eten er in een avond doorgaat en dus hoe fijner ook die net wat grotere koelkast dan wel niet is [smile] .

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 05 jun 2012 22:20

Okeee.. Wij doen zaterdag alle boodschapen.... Op de markt en supermarkt wat er nog overblijf.... Vrjdag is de koelkas wel bijna leeg.... Nou ja.... Sauzen,eieren, en de klein beetje wat over is van de week er voor.....
Denk dat die van onze een slagje kleiner is.... Een plank minder... Maar goed die mag binnen kort weer schoon een vrijdag of zaterdag ochtende klus... Vriezer moet ook echt maar die is echt nu heeel vol...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamanik » 05 jun 2012 22:40

Mamamarije, waarom zet jij pindakaas in de koelkast? [dontknow]
(hij kan dus nog leger [lol] )

Ik heb mijn studiemap netjes geordend vandaag. Morgen is mijn bureau aan de beurt... denk ik....

Gebruikersavatar

Topic starter
noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door noatje » 06 jun 2012 06:55

Ik doe 1x per week boodschappen op maandag, dus die boodschappen lagen al in koeling, ik koel alleen hoog nodige. De vriezer daarin tegen zit prop vol
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

Topic starter
noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door noatje » 06 jun 2012 06:57

En eieren hoef je helemaal niet te koelen, als je bakt moeten ze ook op kamertemperatuur zijn.
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -


Angel1st

Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:02
Hobbies: Fotograferen, reizen
Locatie: Tussen Flevoland en Colorado

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Angel1st » 06 jun 2012 07:31

Ik lees/doe mee. Is afhankelijk hoe het met mijn gezondheid gaat per dag. Maar het gevoel is zo herkenbaar. Toevallig zijn we 1 juni wel goed begonnen. Wat een heerlijk gevoel geeft dat. [blij]

Wat hebben we aangepakt:
Vrijdag 1/6/2012 ml heeft de adminstratiemandjes uitgespit
Zondag 3/6/12 ml is op zolder begonnen, en dozen verplaatst naar voorkamer met het doel om ze uit te zoeken. [blij] We kunnen weer bewegen op zolder.
Maandag 4/6/12 ik heb de koelkast & vriezer opgeruimd en schoongemaakt. Die is nu dus nagenoeg leeg. Tijd voor goede boodschappen. [applaus] Ook een keukenkastje waar normaliter voorraad staat en bovenste mand apothekerskast.

Wat geeft dit een heerlijk gevoel.

Gelijk maar weer besloten om alleen maar goede producten in huis te halen, in het kader, je bent wat je eet. En... ml begint uit te dijen dus hij kan wel wat liefdevolle ondersteuning gebruiken.
Mama van *, Maximan (10/2008), ***, Midiman (02/2012) + *, *, Miniman (11/13) + *, * en omringt door engeltjes.

Website: The Art of Home Education
Instagram: theartofhomeeducation

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 06 jun 2012 08:15

noatje schreef:En eieren hoef je helemaal niet te koelen, als je bakt moeten ze ook op kamertemperatuur zijn.
Ja weet ik maar in koelkast staan ze niet in de weg op onze klein aanrecht wel.... Zo is de koelkast wel voller... Maar werk ruimte vinden wij belangrijker..... Tja al ik bak haal ik ze als eerste er uit samen met de eventewele biter
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

witchke

Berichten: 996
Lid geworden op: 24 mar 2011 17:14
Hobbies: koken, country, hekserij
Locatie: belgië

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door witchke » 06 jun 2012 09:36

Hmm ik zal mij hier ook maar eens aanmelden om eindelijk het huis hier na de verhuis op orde te krijgen. 1 kastje kan hier dus ook betekenen 1 doos of zak leegmaken. Alleen staat onze kleerkast hier nog niet dus dat zijn veel dozen die gewoon nog niet leeg kunnen gemaakt worden. Ik heb nu ook een huishoudschema dat redelijk lijkt te werken, ik ga hier dan ook bijhouden of ik de gewone dagelijkse taken gedaan heb. Vandaag moet ik afstoffen en strijken (bovenop de dagelijkse dingen als opruimen, koken, afwas). En als 'kastje' ga ik vandaag mijn oude kookpotten naar de zolder brengen zodat er plaats is voor de nieuwe.
Mama van K ayleigh 9/8/'11.
Afbeelding
stash(je): zara fresh, zara trisugar, storchenwiege ulli, girasol berrylicious, hop tye miami en 2 ongebruikte rekbare doeken.


Mikado

Berichten: 4438
Lid geworden op: 14 aug 2010 13:13
Hobbies: lieve M. & L.
Locatie: Noord-Holland

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mikado » 06 jun 2012 10:27

Meld! Ik doe niet alleen kastjes, want ivm fibro en BI laat mijn lijf het niet toe om te veel te doen. Ik doe dus één 'meer dan standaard' klusje. Gister was dat de keukenkastjes van buiten en de ramen beneden achter en vandaag heb ik tijdens het douchen de douchecel schoongemaakt.
En toen zei mn heup knak. Haha. Genoeg voor vandaag dus.

Ik vind het wel ineens 'leuk' om te doen. En dat is echt [eeks]
Misschien is het omdat ik weet dat het maar een ding is. En dat ik daarna de boel de boel weer kan laten.
Alles is liefde.: M. April 2010.
Nog meer liefde te geven: L. December 2012

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 06 jun 2012 11:10

Mikado schreef:Meld! Ik doe niet alleen kastjes, want ivm fibro en BI laat mijn lijf het niet toe om te veel te doen. Ik doe dus één 'meer dan standaard' klusje. Gister was dat de keukenkastjes van buiten en de ramen beneden achter en vandaag heb ik tijdens het douchen de douchecel schoongemaakt.
En toen zei mn heup knak. Haha. Genoeg voor vandaag dus.

Ik vind het wel ineens 'leuk' om te doen. En dat is echt [eeks]
Misschien is het omdat ik weet dat het maar een ding is. En dat ik daarna de boel de boel weer kan laten.
hier het zelfde gevoel... het hoeft opeens niet allemaal... en dat is fijne... en daar door wil ik juist meer doen...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


Mikado

Berichten: 4438
Lid geworden op: 14 aug 2010 13:13
Hobbies: lieve M. & L.
Locatie: Noord-Holland

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mikado » 06 jun 2012 12:03

Hahaha ik visualiseer jou als een wervelwind door je huis, gewapend met poetsdoeken en dweilen onder je voeten gebonden. Jij gaat écht fanatiek van start. Gordijnen wassen? Watisda? :D
Alles is liefde.: M. April 2010.
Nog meer liefde te geven: L. December 2012


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamaMarije » 06 jun 2012 12:07

revital schreef:
noatje schreef:En eieren hoef je helemaal niet te koelen, als je bakt moeten ze ook op kamertemperatuur zijn.
Ja weet ik maar in koelkast staan ze niet in de weg op onze klein aanrecht wel.... Zo is de koelkast wel voller... Maar werk ruimte vinden wij belangrijker..... Tja al ik bak haal ik ze als eerste er uit samen met de eventewele biter
wss

en die pindakaas in de koelkast.... eh... ik eet het zelf helemaal niet en ml had het altijd al in de koelkast staan, zijn afdeling [lol] .

Gebruikersavatar

Oem Ilyas

Berichten: 521
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:04
Hobbies: ZL, lezen, haken
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Oem Ilyas » 06 jun 2012 12:22

Ik doe mee!
Heb de medicijnenkast leeggemaakt en de vervallen of niet meer gebruikte naar de apotheek teruggebracht. Een hele zak vol! En natuurlijk veel plaats in de kast [biggrin]
Afbeelding

Jade Spring

Gebruikersavatar

witchke

Berichten: 996
Lid geworden op: 24 mar 2011 17:14
Hobbies: koken, country, hekserij
Locatie: belgië

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door witchke » 06 jun 2012 13:26

Kookpotten zijn naar de zolder, keuken opgeruimd, vaatwas staat aan, bureau opgeruimd.
Mama van K ayleigh 9/8/'11.
Afbeelding
stash(je): zara fresh, zara trisugar, storchenwiege ulli, girasol berrylicious, hop tye miami en 2 ongebruikte rekbare doeken.

Plaats reactie