Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamanik » 17 sep 2012 10:52

[cheer] Moedigt aan [cheer]

Hier begin ik inmiddels echt resultaat te merken van mijn inspanningen. De gangkast moest opgeruimd worden, omdat de stofzuiger er niet meer in paste [rolleyes] Maar dat bleek in 20 minuutjes helemaal gebeurd te zijn. Wat een verschil dat we alles al eens goed hadden uitgezocht en opgeruimd! Daardoor was het nu veel minder werk en dus ook minder vervelend, maar juist bemoedigend. Als volgende is de keuken aan de beurt, waar ik een beetje op hetzelfde effect hoop... (maar zal wel iets meer werk zijn). Dan nog mijn eigen spulletjes in mijn werkkamer, die inmiddels wel op de planken passen, uitzoeken, dus daar ga ik een plank per dag toepassen.

En dan... moeten er nog een hoop klusjes gebeuren weliswaar, maar is ons huis wel volledig ontrommeld!
We hebben geen zolder, kelder of schuur, dus weinig bergruimte, en wel 2 volwassenen, 2 kinderen en 2 bedrijfjes aan huis, dus ik ben er best wel trots op. Heerlijk overzichtelijk dat het wordt!

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 17 sep 2012 11:02

Ik wil weer begingen... Deze week de voor hal als doel... Waar onder een kratbmet schoenen een kast vol met rommel en twee dozen met jassen en weet ik veel wat nog meer....

Dan hopen dat van de weekeind vl tijd heeft om plaken te maken voor de kaste
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

kaya

Berichten: 1635
Lid geworden op: 23 jun 2011 11:51
Hobbies: taarten maken

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door kaya » 17 sep 2012 11:02

ik heb net de kledingkast van de oudste opgeruimd. Al het zomerspul er uit, de korte broekjes en de topjes hebben we denk ik niet meer nodig.

Inmiddels zijn we er achter dat de meeste kleding die we van de oudste hebben bewaard gewoon veel te ruim zijn voor de jongste en aangezien er geen knoopsgatelastiek in zit moet ik op zoek naar andere broekjes zucht.....

o ja heb beneden een mand neer gezet voor alle schoenen, die lagen her en der door de hal verspreid, niet echt handig.
mama van twee bengeltjes 2008 en 2011 en 1 sterretje2007

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 17 sep 2012 12:40

Blabsie schreef:Bedoeling is dat je één kastje per dag doet hé [razz] .

Hier vandaag alle kleertjes in DL haar kleerkast gehangen [smile] .
Ja, maar mijn doel is een kast per week... en meer als er tijd is! [hypocrite] Maar ik zal een kast per dag niet halen met werk en zo.... [sad] Dus dan vind ik dat ik een vliegende start gemaakt heb. Mijn plan is om op donderdags (mijn part-time dag) of in het weekend een kast aan te pakken. En ja, ik was gisteren zo opdreef dat ik het kastje er naast maar even mee pakte! [applaus]
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Brienna

Berichten: 2073
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:28
Hobbies: Mijn kinderen ;)
Locatie: Overijssel

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Brienna » 18 sep 2012 13:45

Vandaag de postvakjes met de administratie leeggehaal, alles zit weer netjes in de mappen.
En ik heb mijn postvak in van de mail opgeruimd ;)

Het klinkt zo weinig... Maar niet veel puf vandaag, oudste is ook een dag thuis van school, ik vind het wel even best ;)
De liefde laat geen ruimte voor angst, volmaakt liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Mama van ZL1 ('08), DL ('10) & ZL2 ('11)

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 18 sep 2012 20:09

Gisteren administratiekastje opgerommeld en vandaag het te klasseren - nog te doen - bakje [smile] . En het stof er een keer vanaf gehaald. Morgen nog naar de bank en de ziekenkas om papieren in te geven (en groene briefjes, yay [cheesygrin] ).
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 19 sep 2012 17:45

Mijn bedoeling was om een opgeruimd huis te hebben voordat we zouden gaan verhuizen eind dit jaar. Dat voornemen was 2 juli gemaakt, een maand later kochten we een huis en overmorgen krijgen we de sleutel en gaan we daar een hoop klussen. Intussen heb ik nog maar 35 'kastjes' gedaan en dus nog lang geen opgeruimd huis. Komende tijd zal ik ook minder tijd hebben en er zijn 2 hardnekkige 'kastjes' in huis die steeds weer mijn aandacht nodig hebben, want ontzettende magneetplekken. Jammer van het voornemen, maar ik ga toch proberen nog zoveel mogelijk 'kastjes' te doen, want ben inmiddels weer helemaal opnieuw geinspireerd.

En voor iedereen hier nog wat extra: [cheer] [cheer] [cheer]

EDIT: deze week trouwens nog geen kastje gedaan [redface]
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 19 sep 2012 18:56

Morgen is het weer tijd voor een kastje.... Vraag is alleen welk kastje ga ik aanpakken.... Daar kom ik morgen vanzelf wel achter!
Iedereen succes met zijn kastjes morgen.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamanik » 20 sep 2012 08:28

Snowwhite schreef:Mijn bedoeling was om een opgeruimd huis te hebben voordat we zouden gaan verhuizen eind dit jaar. Dat voornemen was 2 juli gemaakt, een maand later kochten we een huis en overmorgen krijgen we de sleutel en gaan we daar een hoop klussen. Intussen heb ik nog maar 35 'kastjes' gedaan en dus nog lang geen opgeruimd huis. Komende tijd zal ik ook minder tijd hebben en er zijn 2 hardnekkige 'kastjes' in huis die steeds weer mijn aandacht nodig hebben, want ontzettende magneetplekken. Jammer van het voornemen, maar ik ga toch proberen nog zoveel mogelijk 'kastjes' te doen, want ben inmiddels weer helemaal opnieuw geinspireerd.
Goed idee! Want wat je in dit huis niet verandert, neem je allemaal mee naar je nieuwe huis hè [wink]

Gebruikersavatar

Brienna

Berichten: 2073
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:28
Hobbies: Mijn kinderen ;)
Locatie: Overijssel

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Brienna » 20 sep 2012 09:11

Gisteren de bovenkant van de kast in onze slaapkamer opgeruimd. Héérlijk vind ik dat, dat er van alles gewoon wég kan!
Mijn make-up stond erop. Was best veel. Wat ik allemaal ooit in mijn tienerjaren gekocht heb, (vrijwel) nooit gebruik, maar toch te zonde vond om weg te doen. Het waren 1 tasje en 1 bakje. Het tasje is wég! Het bakje is nog halfvol. Ik heb alles rigoreus weggedaan. Eigenlijk draag ik nooit make-up, het staat me alleen maar in de weg.

Vandaag is ZL1 jarig, dus vandaag houd ik het bij het plankje in de wc ;)
De liefde laat geen ruimte voor angst, volmaakt liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Mama van ZL1 ('08), DL ('10) & ZL2 ('11)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 20 sep 2012 09:46

Brienna, proficiat met je zoontje!

Ik ben er nog niet uit of het een kastje wordt of niet. Ben behoorlijk suf en heb hoofdpijn, daarbij heb ik een aantal dingen die vandaag gedaan moeten worden. Het kozijn in de badkamer moet af en ik wil de frituurpan eens flink onder handen nemen. Of ik toe kom aan een kastje en welke.... Ik laat het nog wel weten.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 20 sep 2012 14:30

Snowwhite schreef:Mijn bedoeling was om een opgeruimd huis te hebben voordat we zouden gaan verhuizen eind dit jaar. Dat voornemen was 2 juli gemaakt, een maand later kochten we een huis en overmorgen krijgen we de sleutel en gaan we daar een hoop klussen. Intussen heb ik nog maar 35 'kastjes' gedaan en dus nog lang geen opgeruimd huis. Komende tijd zal ik ook minder tijd hebben en er zijn 2 hardnekkige 'kastjes' in huis die steeds weer mijn aandacht nodig hebben, want ontzettende magneetplekken. Jammer van het voornemen, maar ik ga toch proberen nog zoveel mogelijk 'kastjes' te doen, want ben inmiddels weer helemaal opnieuw geinspireerd.

En voor iedereen hier nog wat extra: [cheer] [cheer] [cheer]

EDIT: deze week trouwens nog geen kastje gedaan [redface]
Als je gaat inpakken gewoon een vuilniszak of kringloopkrat erbij zetten en héél goed nadenken wat je in de dozen steekt.
DL februari 2010

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door annehoog » 20 sep 2012 14:34

Hier was het alle kasten in drie dagen.


Want we hebben vlooien in huis.... [cry]
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 20 sep 2012 14:40

Blabsie schreef:
Snowwhite schreef:Mijn bedoeling was om een opgeruimd huis te hebben voordat we zouden gaan verhuizen eind dit jaar. Dat voornemen was 2 juli gemaakt, een maand later kochten we een huis en overmorgen krijgen we de sleutel en gaan we daar een hoop klussen. Intussen heb ik nog maar 35 'kastjes' gedaan en dus nog lang geen opgeruimd huis. Komende tijd zal ik ook minder tijd hebben en er zijn 2 hardnekkige 'kastjes' in huis die steeds weer mijn aandacht nodig hebben, want ontzettende magneetplekken. Jammer van het voornemen, maar ik ga toch proberen nog zoveel mogelijk 'kastjes' te doen, want ben inmiddels weer helemaal opnieuw geinspireerd.

En voor iedereen hier nog wat extra: [cheer] [cheer] [cheer]

EDIT: deze week trouwens nog geen kastje gedaan [redface]
Als je gaat inpakken gewoon een vuilniszak of kringloopkrat erbij zetten en héél goed nadenken wat je in de dozen steekt.
Ja, dat. En dan bij het uitpakken in je nieuwe huis weer.
Je staat dan ongetwijfeld met dingen in je hand waarvan je denkt 'waarom heb ik die in vredesnaam ingepakt' [angel]
Anna mv4

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 20 sep 2012 15:24

annehoog schreef:Hier was het alle kasten in drie dagen.


Want we hebben vlooien in huis.... [cry]
Ah balen ... Hopelijk heeft niemand er last van ...
DL februari 2010

Plaats reactie