Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 20 aug 2012 18:55

Ik ga ook weer beginnen, gisteren een beginnetje gemaakt van DL's keukentje. Dat staat in onze keuken en in onze keuken huist veel schimmel. Denk daarbij een houten keukentje waar DL met water speelt en wat ik dus niet elke dag droog/schoon maak [silenced] .

Gisteren al het plastiek speelgoed (bordjes, vorkjes, bekertjes, ... ) in de gootsteen gemikt met wat afwasmiddel en al het stoffen speelgoed in zo'n zak in de wasmachine. Moet ik allemaal nog proper/droog maken en netjes terugplaatsen. Vandaag een plankje eruit gehaald om te herschilderen, want van al dat wegschrobben (er zat zelfs schimmel op) was de verf ook aangetast. Staat nu te drogen.

Morgen alles terug er in/op/aan en dan kan ze weer fijn spelen ermee.

Echt, als DL haar keukentje al 3 dagen werk is om schoon te krijgen [flauwte]
DL februari 2010

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 20 aug 2012 19:26

nou goed... ik ben echt gestopt... krijg me zelf ook echt niet meer aan de gang met de kasten... zeg niks over de rest van de huishouden... schaam... ik heb echt een hele marde schoop nodig... en onder tussen VL maar heel de dag aan de gooisteen werken... schaam... schaam...

dus zl is net aan borst in slaap gevallen... ga heb zo boven leggen... mijn min to do lijst voor deze avond:
  • vaat wasser uit en in ruimen
    aanrecht en taffel schoon... en kinderstoel
    speelgoed opgeruimde

    andere rommel in woonkamer aan kant
    stof zuigen
    dwijlen
    en dan voor de tv luiers vouwen....
schoop...
Laatst gewijzigd door revital op 20 aug 2012 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 20 aug 2012 20:39

Ach, je hoeft niet te streng te zijn voor jezelf. Als het een keertje niet gaat, gaat het niet. En je bent zwanger ook nog. Ik heb zowat de hele zwangerschap geslapen [wink] . Ok, toen liep er nog geen puk rond, maar toch.

Da's een lange lijst hoor voor vanavond. Er zijn avonden dat ik ook zoveel doe, maar dan ben ik wel bekaf.


Daarnet terwijl DL nog op het terras speelde daar ook nog wat gewerkt, dringend nodig. 2 weken op verlof geweest tijdens die hitte en droogte, er is jammer genoeg veel verdord. Ben al een week lang alles water aan het geven, nu al een deel dorre takken weg, vierkante moestuin aangepakt, 4 vakjes terug opgekuist en 3 opnieuw ingezaaid.
Met wat geluk wil DL morgen ook nog wel op het terras spelen [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 20 aug 2012 20:44

@Blabsie je heb gelijk... is net te veel van het goede.. zeker moet zl die er door heen kwam... maar door dat ik zo wel wilde doen is de eerste deel wel lekker opgeschoten... anders had ik dat denk ik niet af gekregen... [cheesygrin] soms moet je je zelf ook even voor de gek houden...
dus zl is net aan borst in slaap gevallen... ga heb zo boven leggen... mijn min to do lijst voor deze avond:
  • vaat wasser uit en in ruimen gedaan
    aanrecht en taffel schoon... en kinderstoelgedaan
    speelgoed opgeruimde gedaan... ben allen een achter bord van een puzzel kwijt???
    gestoor door zl die even mama nodig had... ga morgen de rest doen
    andere rommel in woonkamer aan kant
    stof zuigen
    dwijlen
    en dan voor de tv luiers vouwen.... nu aan het doen....
schoop...
help wel om ze een doelen lijst hier niet te zeten... morgen weer een dag... maar eerste als gezien gaan zwemen...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 20 aug 2012 21:51

Ik heb ook al 2 weken niets aan kastjes opruimen gedaan [redface]
Door het mooie weer zijn we veel naar buiten gegaan (geen tuin, dus moeten het verder weg zoeken) en we zijn druk bezig met een huis kopen wat hier niet in de buurt is, en we dus regelmatig daar heen rijden en dan bij mijn moeder logeren. Maar dan terug thuis ligt er nog achterstallig huishouden wat eerst gedaan moet worden voordat de kastjes aan de beurt zijn.

Morgen meer kans op buien, dus misschien kom ik dan weer aan een kastje toe.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Angeldust

Berichten: 16108
Lid geworden op: 09 nov 2008 21:07
Hobbies: *^*
Locatie: In het midden \\ Verkoop aan mij niets meer! //

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Angeldust » 29 aug 2012 08:04

Gisteren 5 volle vuilniszakken aan kapot, incompleet speelgoed weggedaan, wat een ruimte! :-)
--> Grote broer '08 en kleine broer '12 <--

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door annehoog » 29 aug 2012 10:14

Angeldust schreef:Gisteren 5 volle vuilniszakken aan kapot, incompleet speelgoed weggedaan, wat een ruimte! :-)
Dat zou hier de complete speelgoedvoorraad zijn! [biggrin]
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 29 aug 2012 10:21

annehoog schreef:
Angeldust schreef:Gisteren 5 volle vuilniszakken aan kapot, incompleet speelgoed weggedaan, wat een ruimte! :-)
Dat zou hier de complete speelgoedvoorraad zijn! [biggrin]
hier ook maar wel heel goed bezig... ik zou ook weer moeten...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 09 sep 2012 17:07

Zo, weer flink geweest. Bergruimte op zolder uitgerommeld [flauwte] . Was op amper 3u gepiept. Viel dus nog goed mee en ik er maar tegenaan hikken.

Er zijn nog veel "to do's" uit voort gekomen. Maar het is wél weer lekker opgeruimd, er ligt een reservatie vast voor een plekje op de tweedehandsverkoop en er kon toch een vuilniszak vol oud/kapot en versleten spul weg [cheer] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Brienna

Berichten: 2073
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:28
Hobbies: Mijn kinderen ;)
Locatie: Overijssel

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Brienna » 10 sep 2012 07:50

Ik heb het blog gelezen van een kastje per dag en ik ben helemaal geïnspireerd :D
ML vindt het grote onzin, maar ik vind het persoonlijk dus echt briljant dat ze op het blog gewoon verschillende dingen doet per dag. De ene dag een kastje in de keuken, dan in de badkamer, dan iets op zolder. Voor mij persoonlijk; zo blijf ik ook gemotiveerd. Als ik me voorneem om in een dagen-project de keuken bijv. te doen, dan zakt de moed me in de schoenen... Juist het kris-kras even kastje aanpakken lijkt me heerlijk!

In het weekend druk bezig geweest, al kan ik het dan meestal niet bij één kastje houden... Wat uiteraard funest is, omdat ik dan de volgende dag de motivatie kwijt ben (ik heb gister meer gedaan, dus mag nu een dag pauze.... [rolleyes])

Maar goed:
- Vrijdag de commode uitgezocht. En de ondersta la van de grote kinderkledingkast. En bovenop de grote kinderkledingkast. Héérlijk, hoeveel daarvan gewoon weg mocht!
- Zaterdag het plankje in de wc uitgezocht. En al het serviesgoed wat niet gebruikt werd naar zolder gedaan, serviesgoed van mijn schoonouders, wegdoen kan niet, gebruiken gebeurt niet en het stond me flink in de weg, dus naar de zolder ermee!
- Zondag de bestekla, alles wat niet meer gebruikt wordt is er linea recta uitgegaan. Plastic lepeltjes in het kinderkeukentje, rest weg. En alle kinderspeelgoed uit de speelgoedkist uitgezocht, want ik had een nieuwe kist gekocht (oude kapot), dus als ik het toch overhevel, kan ik het net zo goed uitzoeken. Twee plankjes van de grote kast half gedaan....

Eens even op zoek wat ik vandaag ga doen :)
De liefde laat geen ruimte voor angst, volmaakt liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Mama van ZL1 ('08), DL ('10) & ZL2 ('11)

Gebruikersavatar

Brienna

Berichten: 2073
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:28
Hobbies: Mijn kinderen ;)
Locatie: Overijssel

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Brienna » 14 sep 2012 11:04

Vanmorgen de onderste drie planken van de grote kast in de woonkamer uitgezocht.
Heel veel kon weer weg of naar zolder.
De kinderspelletje hebben weer ruimte! :D
De liefde laat geen ruimte voor angst, volmaakt liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
Mama van ZL1 ('08), DL ('10) & ZL2 ('11)

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 14 sep 2012 12:26

Gisteren heb ik sinds tijden weer eens een 'kastje' aangepakt. Deze keer de bovenste plank van de voorraadkast. Die plank is net te hoog voor mij, dus ik kijk er voornamelijk tegenaan en weet niet wat er ligt.Er kwam heel wat tevoorschijn wat ik al 2 jaar niet meer had gezien. De laatste paar keren had VL de voorraadkast uitgezocht, maar blijkbaar niet grondig genoeg [redface] Er kon heel veel over de datum-spul weg, maar ik kon ZL ook blij maken met een Bibaboerderij ontbijtsetje, ooit gekregen bij een gratis babydoos. En goh, nooit geweten dat wij zoveeeeel plastic wegwerp bestek in megazakken hebben liggen; restant van een buurtbarbeque voor 150 man.... Nog geen idee wat ik daar nu eens mee moet.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 16 sep 2012 12:46

Ik heb besloten dat ik ook mee ga doen. Het wordt echter niet een kastje per dag, maar een kastje per week.
De vorderingen wil ik in mijn blog bij houden. http://wientje.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het wordt er dus een per week. En als ik meer tijd heb, twee of meer. Maar minimaal een per week. Ik volg jullie draadje al een tijdje en ben stiekem een beetje jaloers. Ik wil het ook graag doen. Maar de laatste tijd begint het steeds meer te kriebelen. Noem het nesteldrang, noem het consuminderen, noem het wat je maar wil. Ik wil gewoon van de troep in huis af. Alles wat niet gebruikt wordt en niet nodig is moet het huis uit! Ik ga me aan de volgende regels houden:
- heb ik het nodig?
- wil ik dIt heel graag hebben?
En ik hou natuurlijk ook rekening met de wensen van mijn man.
Bruikbare spullen gaan naar de kringloop, de rest gaat de container in.

Wil voordat Pukje er is het hele huis op orde hebben. Incluis de administratie. Heb een half jaar de tijd, krap een half jaar, want tegen het einde van de zwangerschap is het misschien te veel moeite. Maar voor de komst van Pukje wil ik mijn huis op orde hebben.

Ik zal jullie aan moedigen, maar ik vrees dat ik ook wel een beetje aanmoediging kan gebruiken. Moedigen jullie mij aan?
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 17 sep 2012 10:14

En om te laten zien dat ik echt mee wil doen ben ik gisteren de hele dag bezig geweest.

De commodekast en de boekenkast in de babykamer to be heb ik flink onder handen genomen.
Helaas lukt het plaatsen van foto's om de een of andere reden hier niet, maar op mijn blog kan je de foto's zien. Ik moet zeggen dat ik erg trots ben op mezelf.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 17 sep 2012 10:46

Bedoeling is dat je één kastje per dag doet hé [razz] .

Hier vandaag alle kleertjes in DL haar kleerkast gehangen [smile] .
DL februari 2010

Plaats reactie