Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Freecell » 05 jun 2018 13:25

caroline1985 schreef:
05 jun 2018 13:19
deze zocht ik, heb even pauze met een kopje thee en een koekje, ben nl de knutsel/spellen/puzzel kast aan het opruimen. al een enorme doos met half afgemaakte tekeningen etc, een vuilniszak troepjes en ook het een en ander voor de kringloop weggedaan.

ooooh, heerlijk! En dan straks heel lekker blij zijn met resultaat en ruimte!
meestal gaat het goed


Elin80

Berichten: 2267
Lid geworden op: 06 aug 2011 22:55
Hobbies: _

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Elin80 » 05 jun 2018 13:29

Top @caroline1985!

Wij moeten ook aan de slag vanwege verkoop van ons huis en verhuizing.
Een kastje per dag is wel een goed motto. Het lijkt nu zo veel, heel onoverzichtelijk en eindeloos.

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mammalous » 05 jun 2018 22:33

Oh goed dat deze weer omhoog is :)
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door caroline1985 » 07 jun 2018 12:23

Hier is de speelgoedkast de volgende, pff en ik zou zo graag eens echt willen minimaliseren. ipv 40 autos of wellicht meer gewoon max 5 ofzo. Maar goed nu zit ik even op de bank (met uitzicht op die kast ;)
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7135
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Boukje » 15 jun 2018 18:48

Ik deed vorige week onze 2 kasten, beide open kasten met planken waar veel te veel rommeltjes op belanden. Ik wil nu eigenlijk mooie mandjes of bakjes voor zonnebrillen, nagelknippers, pennen en andere dingen die zich altijd verzamelen op die kasten. Vanavond nog maar even een rondje maken want in een week heeft zich toch weer eea verzameld: ik zie een fles zonnebrandcrème, potje klei, pionnetjes van een spel, schoonmaakdoekje, een krant en een auto. Bijhouden gaat hier het toverwoord worden dus.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Aukje_db

Berichten: 4133
Lid geworden op: 19 mei 2010 12:59
Hobbies: Wandelen | Knutselen | Naaien
Locatie: Den Bosch

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Aukje_db » 30 dec 2020 07:25

Up voor @mamavanvier
Trotse mama van een 14-jarige jongedame en een bijnaaaa 12-jarige (eigen)wijsneus. [love]


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 30 dec 2020 07:36

ja, deze zocht ik, dankjewel @Aukje_db !
zo stom dat ik m niet kon vinden... ik zocht op het woord kastje in de titels...


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 30 dec 2020 07:38

Ik dacht dat er ergens een topic was van "een kastje per dag opruimen" maar kan die niet meer vinden.
Ik ben hier een paar weken geleden begonnen met opruimen.
Had mezelf als doel gesteld om een ruimte per week aan te pakken.
Dat is niet helemaal gelukt (iets met een lockdown) maar we zijn inmiddels 3 ruimtes verder en het voelt zo goed!
Ik heb de waskamer (daar waar ik de was droog, de droger staat, de wasmanden, een tafel om te vouwen (die standaard vol lag) en wat los spul zoals een doos voor spullen die richting kringloop mogen aangepakt. Alles wat daar niet hoorde te liggen ligt nu weer op z'n plek en alles heeft een vaste plek. Voor mijn gezin is het alleen heel erg moeilijk die tafel echt leeg te houden want het is zo makkelijk om daar even iets op te gooien wat niet met het avondeten eraf moet...
Vervolgens ben ik naar de hal gegaan. Daar staan 3 hoge ikea-kasten (met van die bakken) vol met tassen, gymkleding, zwemspullen etc etc.
En de bijkeuken hebben we ook aangepakt. Daar hoorde ook onze voorraadkast met eten bij. Daar stond veeeeel in. Te veel. Alles wat we er niet meer in wilden staat nu in een krat (in de waskamer) en gaat eerst opgemaakt worden.
De keuken is de volgende ruimte. En dan naar de speelkamer en de woonkamer, die zullen wel niet binnen een week klaar zijn maar het voelt zo goed dat alles weer een vaste plek heeft en alles wat we niet meer gebruiken een nieuw huis krijgt...


ikbennellie

Berichten: 7611
Lid geworden op: 11 mar 2010 15:29

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door ikbennellie » 30 dec 2020 09:12

Herkenbaar, met 3 kinderen (en een ML die opruimen geen prioriteit vindt) zijn de horizontale oppervlakten altijd snel weer vol!
Wij hebben gisteren het speelgoed opgeruimd. Samen met de kinderen en dat ging verbazingwekkend goed; ze hebben echt heel veel geselecteerd wat naar de kringloop mag. Eerdere jaren ruimde ik het meestal zelf op, maar inmiddels lijken ze zelf ook te beseffen dat meer niet altijd beter is.

Vandaag wil ik de koelkast doen... Met de feestdagen slipt die meestal dicht.
Laatst gewijzigd door ikbennellie op 30 dec 2020 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Aukje_db

Berichten: 4133
Lid geworden op: 19 mei 2010 12:59
Hobbies: Wandelen | Knutselen | Naaien
Locatie: Den Bosch

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Aukje_db » 30 dec 2020 09:13

Het was ook een schopje voor mijzelf. We moeten het hier ook maar weer invoeren.
Trotse mama van een 14-jarige jongedame en een bijnaaaa 12-jarige (eigen)wijsneus. [love]


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamavanvier » 30 dec 2020 09:37

wat knap van de kinderen @ikbennellie !
Hier moet ik vooral niet met nummer 2 willen opruimen.
Die kan alles gebruiken, van lege doos tot rolletje tot verpakkingsmateriaal etc etc

De koelkast is herkenbaar, daar staat echter nog teveel in nu dus ik hoop in het nieuwe jaar.

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door rietjetoet » 05 jan 2021 00:13

ik ben hier ook weer mee gestart, in vakantie wel van alles opgeruimd maar kids ook vakantie dus die haalden veel uit lol..; nu zijn ze weer naar school (in B is school FT op tot 2de middelbaar) en krijg ik weer ruimte voor mezelf... afgelopen twee weken wel veel kleine reparatie klusjes enz gedaan: kastdeuren hangen weer vast, lade papier is verstevigd, oudste kreeg scherm aan de muur op r kamer ,in garage kwamen leggers en haken aan de muur enz... nu even bezinnen hoe ik boel wil herorganiseren als ik weet wat ik wil houden
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Mammalous » 05 jan 2021 18:26

dank je voor de reminder :)
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door WZK » 05 jan 2021 18:43

Kastje per dag is door de haalbaarheid leuk.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 05 jan 2021 19:03

Ja, ik ben ook weer bezig. De kasten op de kamer van dl1 hebben we samen gedaan. Elke dag 1 kast of la. En toen die van dl2.
Daarna de kast van zl en als laatste dit weekend mijn deel van de kledingkast. Morgen hopelijk ml zijn deel.
Elke dag lukt niet, maar in dit tempo moet het lukken eind januari alles gedaan te hebben 😊 er staat ook al weer 1,5 doos vol met wat weg kan.

Uit mijn kledingkast kwam 2 kapotte hemden en een versleten jurk. En nog 2 sjaals die ik nooit gebruik.

Na ml zjjn kledingdeel gaan we de studeerkamer doen.

Plaats reactie