Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 23 sep 2012 22:26

Vlooien in huis? Daar wordt je niet blij van! Dat betekend schoonmaken,schoonmaken en nog eens schoonmaken. Alle knuffels en stoffen spul in de vriezer of wassen. Net als bij luizen. Veel werk en als je pech hebt helpt het niet voldoende. Das echt balen! Hoop dat ze het huis uit zijn en dat ze niet meer terug komen!

Uiteindelijk heb ik afgelopen donderdag geprobeerd de friteuse schoon te maken, dat was echter zo hopeloos dat hij weggegooid is en we een nieuwe kleine aangeschaft hebben. Maar tijdens het zoeken naar de juiste schoonmaak middelen werd het duidelijk welk kastje aan de beurt was.... De flessen schoonmaakmiddel vielen er gewoon uit toen ik het deurtje open deed.
Dit weekend was het tijd om de vlieringen aan te pakken. Nou er ging een hoop weg en wat terug ging zit nu netjes in dozen.

Helaas zit ik op de iPad en lukt het mij niet om foto's te laden. Dus kunnen jullie dat wederom weer op mijn blog wel zien.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 24 sep 2012 10:03

hier is het een kastje per dag meer wat klussen per week week geworden...
mijn schoen zijn uit gemeste... en de voorhal is van mijn niet nodig spullen ontruimte... en van zl.. nu die van ml nog....schoop.... (spullen staan nog in tas achter de voor deur... maar zullen snel echt weg gaan)
ramen zijn gezeemde... buiten als deels binnen... wil van middag de rest binnen doen.. en misschien zelf die op zolder (binnen als buiten)
de bad kamer heeft voor een deel nieuw folie op de ramen... onder aan was het beschimmelde... folie hadden we al even liggen... (raam twee is wel schoon allen even snel velnis zak voor gedaan werd te laat om nog op maat te maken en te plaken... )
en ik ben begonnen aan door allen bonnentjes heen te gaan... had een a4 map en hangmap en een doos vol... ooit wilde we al onze uitgaven noteren... maar nu gaan we allen de duren bonnen met even te wel graniet er op bij houden... dus a4 map heeft nu per jaar een tapblad... en ik ben dat aan het sorteren... maar dat kan echt allen als zl slaapt...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 25 sep 2012 09:50

Gisteren kapstok en schoenenkast nog even uitgezocht. Mocht niet zo heel veel weg. 2 paar schoenen van mij en 2 paar pantoffels. En een paartje van DL. ML moet zelf maar even kijken. En dan één jas en twee tassen. Scheelt toch dat weer. Er is vooral ook weer een natte doek over gegaan, da's toch echt meteen een ander zicht [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

irmajo

Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 feb 2012 13:51
Hobbies: tuin/keuken/kind/kajak
Locatie: in de tuin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door irmajo » 05 okt 2012 22:55

Eerder had ik al geschreven dat ik echt geen dag langer met de vaatwasser had moeten wachten toen ik zag hoe vies dat was. Nu gisteren de wasmachine een grote schoonmaakbeurt gegeven, dat had ik ook wel even eerder mogen doen, ik kan me niet voorstellen dat de was er helemaal schoon uitgekomen is de laatste tijd [redface]
Trotse moeder van W 1-8-11 en V 22-11-13 en S* 12-10-15


dutchy0203

Berichten: 1963
Lid geworden op: 08 jun 2011 22:57
Hobbies: natuur,tuin,creatief,zl&dl

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door dutchy0203 » 05 okt 2012 23:14

irmajo schreef:Eerder had ik al geschreven dat ik echt geen dag langer met de vaatwasser had moeten wachten toen ik zag hoe vies dat was. Nu gisteren de wasmachine een grote schoonmaakbeurt gegeven, dat had ik ook wel even eerder mogen doen, ik kan me niet voorstellen dat de was er helemaal schoon uitgekomen is de laatste tijd [redface]
Wasmachine schoonmaken staat ook op mijn todo lijst, maar weet niet goed hoe...mss gebruiksaanwijzing s opsnorren.
Afgelopen week elke dag een keukenkastje gedaan, nog 2 te gaan... lijkt niet veel, maar geeft toch een goed gevoel aan einde van de week.
ZL-november 2010 & DL-februari 2013 &ZL-maart 2016
Beco butterfly, Bondolino, ringsling, Ellevill Zara Tri-sugar

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Marjo » 07 okt 2012 20:48

ik geloof dat ik mee ga doen [wink] .
elke keer als wij terugkomen van vakantie wordt de gang vol spul gegooid en niemand die er meer naar omkijkt,
zo ook deze keer. Nu dus al 6 weken ligt er spul, van campingbedje, tot schoenen, tot dekentjes, nog een verdwaalde buggy, allemaal spul wat we dus blijkbaar niet gebruiken als het niet vakantie is en iedereen hops gooit er en passant alleen nog maar meer bij. Dus vandaag was de maat VOL. Ik heb alles opgeruimd. Onze gang is leeg, schoon en netjes [cheer] .

Merk alleen wel dat ik dan nogal gestresst wordt om er voor te zorgen dat mijn werk, niet na 1 dag alweer voor niks was omdat iedereen weer zijn spul er neer gooit (er is nu nl lekker veel smijtruimte [hmm] )

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 07 okt 2012 21:23

Zo nu op vakantie bij terug koms.is.plan mateen op ruimen.... Niet weken laten liggen....endan heeft VL nog een week vrije dus dan de schuur en hopelijk iets in tuin doen.....

Nu weee hopen dat we het opruimen weer vol houden....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

MamaSu

Berichten: 204
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:58
Hobbies: frobelen met stof, vilt, haken
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door MamaSu » 09 okt 2012 19:49

Ja, ik ben ook begonnen!
Kende dit topic en de blog tot vorige week helemaal nog niet. Maar merk nu (ruim een week bezig) al dat ik het geweldig vind. Rust in mijn hoofd, omdat er een reeel plan is om alle overbodige zooi hier in huis aan te pakken, zonder dat ik meteen moedeloos wordt bij de gedachte aan de hoeveelheid werk. En heerlijk omdat ik gewoon na een kastje weer lekker kan gaan knutselen of een boek kan pakken. Bedankt allemaal voor de inspiratie.

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 12 okt 2012 18:10

Hee kastje per dag dames!

Ik heb een tijdje verzaakt met mijn kastje per week. Ik was druk, had tijdelijk geen vrije dagen, ook in de weekenden niet. Helaas! Hierdoor ben ik er natuurlijk niet aan toegekomen om ook maar een kastje per week te doen. Het gewone huishouden was al bijna te veel!
Maar morgen komt daar verandering in. Dan gaan we weer opnieuw beginnen... Nadat het huis gepoetst is. Het is allemaal wel opgeruimd en netjes, maar schoon is natuurlijk iets anders...
Dus morgen weer een update!
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Aldonza

Berichten: 2566
Lid geworden op: 11 okt 2009 00:13
Locatie: Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Aldonza » 13 okt 2012 19:02

Alleen hier lezen werkt al inspirerend! Vandaag de gang/voorraadkast uitgeruimd. Oude vloerbedekking eruit getrokken en een nieuw (rest) stukje vinyl erin gegooid...oogt meteen een stuk beter.
Alle voorraad eruit, plankjes gesopt en spulletjes uitgezocht op datum en weer netjes in de kast terug.
En over gang waar van alles in neergegooid werd...herkenbaar, alleen verdween dat hier uit het zicht, in die gangkast dus.
Hoop spul wat weg kan (waaronder oude schoentjes van de jongens). Schoentjes die nog netjes zijn en nog wel verkocht kunnen worden even verzameld in een tas en die ga ik morgen maar eens allemaal op de foto zetten om te verkopen.
Mama van 2 prachtzonen A rthur(2007) en H idde(2010).


Huisje11

Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2011 18:28
Hobbies: ...
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Huisje11 » 13 okt 2012 19:58

Vind dit zo'n leuk topic om te lezen. Had vandaag ook opruim woede en samen met ML de kledingkast kritisch bekeken en uit gezocht. 3 vuilniszakken na leger des heils en 1 in de kliko. Hadden we veeeeeeeel eerder moeten doen.

Mogen schoenen en tassen ook in die kledingcontainers?

Wauw wat voelt dit goed [cheesygrin] morgen DL haar commodelades !

Gebruikersavatar

kaya

Berichten: 1635
Lid geworden op: 23 jun 2011 11:51
Hobbies: taarten maken

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door kaya » 13 okt 2012 23:47

gisteren twee kastjes boven het aanrecht opgeruimd. Daar zitten al mijn kopjes ed in. nu even wat anders ingedeeld en sommige dingen konden echt weg. Ik heb nu weer een beetje ruimte in de kastjes, hoef de kopjes niet meer aan te stampen in de kast om het deurtje dicht te krijgen [mrgreen]
mama van twee bengeltjes 2008 en 2011 en 1 sterretje2007

Gebruikersavatar

Aldonza

Berichten: 2566
Lid geworden op: 11 okt 2009 00:13
Locatie: Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Aldonza » 14 okt 2012 10:32

Volgens mij mogen schoenen wel in kledingcontainer als je ze in zak doet. Tassen....uh...geen idee.
Mama van 2 prachtzonen A rthur(2007) en H idde(2010).


Huisje11

Berichten: 692
Lid geworden op: 17 nov 2011 18:28
Hobbies: ...
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Huisje11 » 14 okt 2012 13:14

Aldonza schreef:Volgens mij mogen schoenen wel in kledingcontainer als je ze in zak doet. Tassen....uh...geen idee.

Vandaag de zakken weggebracht. Schoenen mag, maar aan elkaar vast. Tas weet ik ook niet, maar toch gedaan. Het was maar 1 leren handtas. ( nog van mijn oma geweest)



Verder niet de commode, maar 1 keukenlade opgeruimd. Oei...wat was er veel over datum en al zover ook [redface]
Maar ruimt wel lekker op en geeft weer overzicht.

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 14 okt 2012 17:41

Hier is het ook niet helemaal volgens plan gegaan... Ik dacht dat ik om 15:00 met vrienden had afgesproken. Maar om 11:00 kwam ik er achter dat dat om13:00 was... Toen had ik dus nog maar 2 uur over om de vloeren te poetsen en de was af te halen en op te ruimen en nog even snel wat hapjes te maken, want er was geen tijd meer om nog wat te bakken.

Bezoek is net weg. Het was overigens wel heel gezellig! Maar ja, nu ondertussen ook bezig met het eten. En aan gezien het zondag is, ishet na het eten tijd voor een uitgebreid badje en daarna so you think you can dance. Dan is het wel weer bedtijd.
Gisteren stondennmijn ouders ook in eens voor de deur. Heel gezellig en welkom ook, maar ja, daar gaat je opruim/schoonmaak tijd.
Maar een kastje zit er niet meer in vandaag.
Maar,het huis heb ik dit weekend weer helemaal tiptop in orde gemaakt! Dus nu ga ik braaf elke dag een kwartiertje opruimen en schoonmaken. Dan heb ik vast ook wel weer tijd om een kastje per week te doen. (dat is mijn doel)
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Plaats reactie