Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Avalynn » 07 jun 2012 12:33

En als je alles klaar hebt, kun je weer van voren af aan beginnen... ;)
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.


Chelle

Berichten: 855
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:40
Hobbies: *
Locatie: verkoper overig

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Chelle » 07 jun 2012 12:36

ik las eerst ook de blog (nu niet meer heb geen tijd meer om blogs te lezen) is inderdaad erg grappig, maar ik vind vooral de fotos kijken erg leuk.
Zelfde geldt voor dit topic, leuk hoor al dat gebabbel maar ik wil fotos zien! [grin] [biggrin]
Michelle mama van N(02-01-2007)&F(25-10-2009) mijn winkel: http://www.bij-izzy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar

Karine

Berichten: 6984
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:26
Hobbies: Handwerken, swappen
tag: Afgetreden swapkoningin
Locatie: Groningen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Karine » 07 jun 2012 22:10

Count me in! We lopen al tijden ertegenaan dat we net aan aan de dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden komen en dan schieten de klusjes er inderdaad bij in. Zolder is bijvoorbeeld een grote ergernis. Een zee aan ruimte waar we niks mee kunnen. Er moet inderdaad ook gewoon veel het huis uit.

Morgen ga ik voor projectje nummer 1. Zal vannacht tijdens de voedingen wel iets leuks bedenken. [cheer]
ZL: feb '09 en DL: nov '10

Storch Ulli8, Girasol ER7, Indio Koralle6, Kiesel linnen6 (plumblossom), Pola Arosa 4m, TS, 2x Wompat Preschool Geckos en ER

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 07 jun 2012 22:18

Nou vandaag inderdaat gaan kast maar wel mijn schoonmaak klus... De oven..waar de zo veelste keertje.... Stinkende grijze rook uit kwam als ik er iets in dee was het tijd voor een schrob.... Helaas fotos vergeten te maken....sorry... Maar het was onder in zwart... En of andere plakkerig goedje.... Bah....hopelijk zijn we daar nu evenvan af....

Morgen weer een kast met fotos deze keer
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

irmajo

Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 feb 2012 13:51
Hobbies: tuin/keuken/kind/kajak
Locatie: in de tuin

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door irmajo » 08 jun 2012 10:13

ik ben ook begonnen - wat een goed idee! Maar wat zijn er een kastjes (met veel planken) en lades in mijn huis. Daar ben je inderdaad zo een jaar mee zoet.
Trotse moeder van W 1-8-11 en V 22-11-13 en S* 12-10-15

Gebruikersavatar

Avalynn

Berichten: 3488
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:24
Hobbies: Natuur, plezier, creatief.
Locatie: Verkoper overige

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Avalynn » 08 jun 2012 10:36

Ik woon gelukkig klein en ben al zolang ik hier woon aan het opruimen om alles te laten passen, maar die groter wordende winkelvoorraad moet er ondertussen ook bij. Dus ik heb weer een paar nieuwe mandjes en stapeltjes om door te werken. Ik zal ook wat foto's maken. :)
Spelen met fantasie en een vleugje magie: http://www.uilenelf.nl
De webwinkel die de magie van het spelen stimuleert.

Grimm's, Ostheimer, Maxomorra, Lyra, Lemniscaat, Cosilana, Christofoor, Story Cubes, Stockmar, Crayon Rocks, Sarah's silks en veel meer.

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 08 jun 2012 11:35

okee dames... jullie mening welke kast moet ik als eerst doen
optie 1:
bovenste plak in allen schoon maken... die er onder is nou ja... dozen thee... (echt heel veel) snoep... en ander rommel... en die daar onder ontbeidspullen... kan denk ik weinig weg... ben ik bang... achter in staan de vazen
Afbeelding
optie 2:
bovenste twee is weer schoonmaken... pas zo pricies... en moet blijven... dan de een na onders zijn kook spullen en zo... kan denk ik wel wat weg... die daar onder is kruiden... (kruiden rek voor aan de deur moet nog afgemaakt worden... [headbang] [headbang] )
Afbeelding
optie 3:
de voorraad kast...
Afbeelding
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 08 jun 2012 12:05

Ik zou beginnen met de voorraadkast, da's de grootse, wie weet kan er voldoende weg om dan met de andere kastjes ook weer te gaan schuiven voor zaken die je minder vaak nodig hebt ofzo [smile]
DL februari 2010

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 08 jun 2012 12:12

Blabsie schreef:Ik zou beginnen met de voorraadkast, da's de grootse, wie weet kan er voldoende weg om dan met de andere kastjes ook weer te gaan schuiven voor zaken die je minder vaak nodig hebt ofzo [smile]
wel een goed...
maar de voorraad kast is hier leterlijk een stap buten de keuken dus ver hoef ik niet [cheesygrin]
ZL slaapt dus ga eerst aan de slag voor school...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Jannie » 08 jun 2012 12:24

Ik zou als eerste project het kruidenrekje ophangen doen.
Morgen weer een nieuwe.

Maaruhh.... Als ik door mijn eigen bril kijk, dan zie ik dat er wel heeeeeel veeel weg kan [grin] .
Of iig niet meer nieuw kopen. Van thee heb je niet meer dan 3 smaken nodig in huis. Is er 1 op, dan weer een nieuw smaakje. Je kan dozen die nog dicht zijn apart zetten en als cadeautje geven samen met bijvoorbeeld vers gebakken koekjes. Als je geen snoep en liga meer koopt, zit je kastje ook niet zo vol ;).
Staan er onderin alleen maar kruiden? Of staat er iets achter de kruiden? Waarschijnlijk heb je sommige dubbel. Dan kun je de twee potjes samenvoegen. Ik denk ook dat je bij kruiden strenger moet zijn bij de deur. Met minder verschillende soorten, kook je niet minder lekker.

Als iets precies past, dan staat het eigenlijk te vol. Op die manier kun je namelijk niet vinden wat je zoekt. Selecteren dus wat je wél gebruikt en de rest naar de kringloop. Ik heb een keer een stuk geschreven over allemaal glazen: http://www.kiind.nl/articles/249/Groene_oogkleppen.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

Hoeveel vazen heeft een mens nodig? Als ik per ongelijk meerdere bossen tegelijkertijd heb gekregen, dan leen ik er wel een paar bij de buren.

Ennuh? Drie termoskannen? Twee kan ik me voorstellen (koffie en thee). Die tissuedispenser (zie ik dat goed), zou van mij ook naar de kringloop mogen.




Ik heb kriebelende handen [cheesygrin] . Iemand een ervaren wegdoener nodig [cheesygrin] ?


mamanik

Berichten: 4085
Lid geworden op: 14 feb 2008 11:24
Hobbies: Zelfbenoemde duizendpoot
Locatie: Den Haag

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door mamanik » 08 jun 2012 12:39

Wat jij zegt Jannie [thumbright]

Gebruikersavatar

Lissymar

Berichten: 3077
Lid geworden op: 18 okt 2011 19:21
Hobbies: Lezen, haken, koken.
Locatie: Dordrecht

Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Lissymar » 08 jun 2012 12:47

Ik ga ook meedoen. Ik ga straks beginnen in de keuken.


IPhone en een baby = spelfoutjes


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Jannie » 08 jun 2012 12:53

witchke schreef:Kookpotten zijn naar de zolder
Wat doen ze nu op zolder?

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 08 jun 2012 13:04

wat zijn jullie goed opruimers... ik niet... heb net eenhalf uur gezocht naar babyfoon... (was in de bank terrecht gekomen... aaaaaaaaaaa)
Jannie schreef:Ik zou als eerste project het kruidenrekje ophangen doen.
Morgen weer een nieuwe.
denk dat ik dat ook maar is moet gaan doen... is allen een zelf knutsel ding en de gereedschap die ik nodig heb er voor is nu uit gelende.. komt als het goed is vandaag of morgen terug... dus word denk ik de klus voor morgen of voor van avond...
Maaruhh.... Als ik door mijn eigen bril kijk, dan zie ik dat er wel heeeeeel veeel weg kan [grin] .
Of iig niet meer nieuw kopen. Van thee heb je niet meer dan 3 smaken nodig in huis. Is er 1 op, dan weer een nieuw smaakje. Je kan dozen die nog dicht zijn apart zetten en als cadeautje geven samen met bijvoorbeeld vers gebakken koekjes. Als je geen snoep en liga meer koopt, zit je kastje ook niet zo vol ;).
Staan er onderin alleen maar kruiden? Of staat er iets achter de kruiden? Waarschijnlijk heb je sommige dubbel. Dan kun je de twee potjes samenvoegen. Ik denk ook dat je bij kruiden strenger moet zijn bij de deur. Met minder verschillende soorten, kook je niet minder lekker.
ik denk dat je wijst op de cola en zo,..,. tja... die komt er meestal en zeker in deze hoeveelheiden allen in met verjaardag,... helaas deze keer weinig gedronken... dus blijft het liggen... maar beging volgenden maand weer een jaardig... dus dan niet kopen en opmaken.
tja mijn thee.. ik heb ik de afgelopen jaaren een hele sprong gemaakt qua thee... gewone thee dronk ik nooit... heb wel een paar zakern voor bezoek... ik heb heel veel kruidethee gedronken.. maar ik mocht twee jaar terug op eens geen thee met theine meer... dus daar is heel veel van blijven liggen... ik heb nu voor mijn zelf inderdaad 3 of 4 smaken die ik wel mag... soms een doos nog op voorraad... van een smaak die bijna op is of om dat ze per 3 goedkoper zijn.. die ander thee is dus voor bezoek... en gaat inderdaad soms als verseering mee op kados... (heellaas heb ik na mijn overstap nog zo nu en dan als kadoo gehad... aaaaaaaaaaaa...) maar weg gooien kan ik echt niet vind ik zonder... hmmmm
de snoep moet ik maar is door heen.. veel is overdatum denk ik en kan dus weg,.... ik koop bijna niks meer VL... wel... heellaas.,... maar wel veel minder dan vroeger...
de liga zijn de ontbeid van VL... hij pakt er ochtens 3 pakjes mee en eet in de auto.. is minmaal een uur onder weg....

onder in staan kruiden... dingen als soasaus.. nog wat van die kant en klaar kruidenmixen... maar als die straks in een rek kunnen dan zal dat wel veel ruimte maken...
Als iets precies past, dan staat het eigenlijk te vol. Op die manier kun je namelijk niet vinden wat je zoekt. Selecteren dus wat je wél gebruikt en de rest naar de kringloop. Ik heb een keer een stuk geschreven over allemaal glazen: http://www.kiind.nl/articles/249/Groene_oogkleppen.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
helemaal met je eens... eigenlijk staat er op die planken onze nette servies... kan heellaas nergens anders in huis kwijt... word dus ook niet vaak gebruik en is allemaal het zelfde... dus echt zoeken hoef je niet... het voordeel dat het vol staat is dat ik er dus nu geen eten kwijt kan... die allen maar overdatum gaat.. [cheesygrin] nu nog is een keer de ander dingen indelen dat ik het kan vinden... (voor mijn zwangerschap zat de net servier ergens anders... heeft nu ruimte gemaakt voor speelgoed en zo... en stond die dus voor met voorraad wat niet gebruikt werd en waar ik niet bij kon... )
ik ga is je stuk lezen... kijken of ik er wat mee kan... misschien krijg ik ooit een leeg huis [cheesygrin]
Hoeveel vazen heeft een mens nodig? Als ik per ongelijk meerdere bossen tegelijkertijd heb gekregen, dan leen ik er wel een paar bij de buren.
ik heb 4 vazen... twee paren... worden vrij vaak gebruikt,.. en dan vaak met zo'n tweetjes..
Ennuh? Drie termoskannen? Twee kan ik me voorstellen (koffie en thee). Die tissuedispenser (zie ik dat goed), zou van mij ook naar de kringloop mogen.
hier ben ik het helemaal mee eens... er zou een termoskan weg kunnen... een voor koffie en voor warm water vind ik zelf fijn...
tja... die tissuedisspenser... is niet van mij... van VL... zo een easepol ding... hij moest hem hebben... en nu staat die te verstoffen om dat die geen goed plek kan vinden.. aaaaaaaaaaaa maar goed hier een foto van zijn beuro,.....
Afbeelding en je snap dat de lades leeg zijn...
Ik heb kriebelende handen [cheesygrin] . Iemand een ervaren wegdoener nodig [cheesygrin] ?
ik denk dat ik dus maar is heel kristies ga kijken benden!!!
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Topic starter
noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door noatje » 08 jun 2012 13:06

Jannie schreef: Ik heb kriebelende handen [cheesygrin] . Iemand een ervaren wegdoener nodig [cheesygrin] ?
Kom maar zou ik zeggen [cheesygrin]
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Plaats reactie