Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 17 okt 2012 22:57

Door het klussen en verbouwen in ons toekomstige huis ben ik weinig thuis om kastjes aan te pakken. We logeren steeds een paar dagen bij mijn moeder en zijn dan weer 2 of 3 dagen thuis waarbij ik vooral met de was bezig ben en afspraken buiten de deur heb. Maar, ik heb samen met mijn moeder een van haar kastjes aangepakt. Er staat nu al een grote doos vol boeken voor de kringloop klaar.

Thuis heb ik een achteraf-opstapel-hoekje in ZL's kamertje aangepakt. Ik kwam daar zelf nog 2 babydozen tegen, incl. babyvoerpotjes [eeks] Ik dacht net dat ik die potjes en proefmonsters van papjes ed allemaal al bij andere mensen die er wel blij mee zijn gedumpt had, maar niet dus haha.
Hoekje is nu iig leeg om volle verhuisdozen neer te zetten :-)
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 23 okt 2012 17:04

Hier weer bezig geweest en in mijn blog beschreven.
Dit keer was het meer een hang van alles op dag in plaats van ruim een kastje op, maar op die manier zijn er toch weer allemaal dingen opgeruimd... [cheer]
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Verity

Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 jan 2011 00:56
Hobbies: crea
Locatie: Enschede ------ draagconsulent

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Verity » 24 okt 2012 13:39

Ik sluit me aan :) Afgelopen dagen al een paar keer een kastje of vakje gedaan en dat bevalt prima.

Vandaag doe ik de bovenkant van de lundia-kast. Geen idee meer wat daar allemaal ligt (ja een hoop stof).
Moeder van DL1 (06-2010) en DL2 (07-2012)

http://www.draagjeliefste.nl - Draagconsult Enschede en omgeving

Gebruikersavatar

Verity

Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 jan 2011 00:56
Hobbies: crea
Locatie: Enschede ------ draagconsulent

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Verity » 24 okt 2012 16:29

Verity schreef:Ik sluit me aan :) Afgelopen dagen al een paar keer een kastje of vakje gedaan en dat bevalt prima.

Vandaag doe ik de bovenkant van de lundia-kast. Geen idee meer wat daar allemaal ligt (ja een hoop stof).
Enn klaar :)

Zo zag het er uit:
Afbeelding
Afbeelding

Dit lag allemaal op de kast:
Afbeelding
Afbeelding

De doos van de console, gevuld met wat controllers en games, staat bij de games en consoles in de kast. Wat mij betreft gaan ze weg want de (n64) controllers zijn stuk maar ML wil ze uit sentimentele redenen graag houden. Tja. Eigenlijk vindt hij dat deze weg moeten en er nieuwe moeten komen maar geld en moeite en dat soort dingen. [rolleyes]

Het kistje, daar zaten waxinelichtjes in. Die zijn nu waar ze wmb horen, in de keuken. In het kistje zitten nu onze huwelijkskaars en zeehondenbeeldjes (wachtend op betere uitstaltijden, ik spaar ze) en een zwaardje wat ML ooit in een ver verleden op vakantie kocht.
Een hoop prullaria is weggegooid (een sieradenhanger, ik draag nooit sieraden, souvenirtjes die we ooit van ML's opa kregen, douchegelzuignapdinges..), spullen liggen weer waar ze horen (wat doen een wasknijper, reservesleutels en een pen nou weer op de kast [crazy] ), raamhanger hangt voor het raam:
Afbeelding
en deze:
Afbeelding
ligt nu opgeborgen te wachten tot er een kinderkamer is [wink]

En de schaal waar de rotzooi het grootst was is nu een soort seizoensschaal ofzo. Vandaag ziet 'ie er zo uit:
Afbeelding
omdat ML en ik vandaag 4 jaar samen zijn [cheer]


En de bovenkant van de kast is nu zo:
Afbeelding
Moeder van DL1 (06-2010) en DL2 (07-2012)

http://www.draagjeliefste.nl - Draagconsult Enschede en omgeving

Gebruikersavatar

Litha

Berichten: 3264
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:33
Hobbies: ...

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Litha » 24 okt 2012 20:20

En wat heb je met de mokjes gedaan? [biggrin] Leuk servies he?

Gebruikersavatar

Verity

Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 jan 2011 00:56
Hobbies: crea
Locatie: Enschede ------ draagconsulent

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Verity » 24 okt 2012 20:59

Bij de afwas gezet want het plan om er minicactusjes in te doen hebben we nu al ruim 2,5 jaar [lol]
Moeder van DL1 (06-2010) en DL2 (07-2012)

http://www.draagjeliefste.nl - Draagconsult Enschede en omgeving

Gebruikersavatar

Litha

Berichten: 3264
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:33
Hobbies: ...

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Litha » 24 okt 2012 21:03

Oeh, plantenpotjes van maken. Ook een goed idee. Ik heb een paar met wat beschadigingen [biggrin]

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 24 okt 2012 21:29

hier ook weer goed bezig geweeste... gaat hier ik stuken... niet per dag... iets met zwanger... moe... geen zin... en zl die er ook nog is... ooooooja en de gewone huishouden...
maar maandag... ben ik echt goed bezig geweeste... deel van mijn eigen kleding kast gedaan... de hemden/topjes la.... alles waar vlekken op zit is nu naar zolder... naar de stoffen...(hoop snel een naaimachine te hebben weer en dan iets met baby kinderkleertjes of zo... is mooi graties oefenstof...) wat te groot is of echt echt te klein in zak voor mijn moeder of zusje... en wat ik niet mooi vond ook... nu is er nog een stap maat L die wil ik graag even passen... (ben flink af gevallen...) en denk dat ze wel zullen moeten passen... maar wil eerst zeker weten... ( dit heb ik met zl er bij gedaan)

toen zl sliep ben ik zolder op gedoken en heb ik allen baby kledingen en suplen weer op geruimde.. zo dat het straks allen de juiste doos pakken is... en niet zo als het was... met in 10 dozen van alles en nog wat... 2 dingen of zo die ik weg ga doen... niet mijn ding... en een paar die ik moet kijken of ik ze schoon krijg anders kunnen ze ook weg... maar dat is de volgenden stap... nu weet ik waar ik kan begingen met wassen en zo....

verder niet zo veel gedaan de lasste tijd... ja.. mijn schoenen en jassen uit gemeste en vind de vl dat ook even moet doen... deels is gedaan... en dan is mijn doel om nog een kapstok voor zl op te hangen in voorhal en om wat plaknen in kast bij te maken... en dan is de voorhal na 7 jaar hier wonnen klaar...

ooooooooooja en mijn pa heeft in onze vakantie iendelijk de wc plafon afgemaakts...

mijn doel is voor de bib bub word... om te proberen wat meer ruimtes iets opgeruimde te krijgen... maar mijn kleding kast moet echt wand er kan echt geen kast bij in onze kamer en voor twee kinderen in een comode gaat niet passen... dus zal een of 2 lades moeten gaan op offeren... (rond week 30 wil in eerste deel wassen dus tot die tijd heb ik de tijd... nu 21 weken.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa [eeks] )
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Verity

Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 jan 2011 00:56
Hobbies: crea
Locatie: Enschede ------ draagconsulent

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Verity » 29 okt 2012 13:54

Gisteren heb ik niet echt opgeruimd, maar vooral schoongemaakt.

(ongebruikte) vaatwasser en gastoestel aan de kant, wasknijper, mes, wisselgeld en shakebekerroostertje aan de kant en schrobben maarr...

Geen foto's deze keer, het was echt te erg [redface]
Moeder van DL1 (06-2010) en DL2 (07-2012)

http://www.draagjeliefste.nl - Draagconsult Enschede en omgeving

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 29 okt 2012 15:20

hier ook weer goed bezig...
gister nieuw kast gehaald voor in schuur... dus nou ja jullie kennen de foto misschien word het nog wel wat... de kast in mateen geplaats en deels in geruimte... VL is goed bezig geweeste... verder heeft die voor zl een kapstok opgehangen... de dvd rak..(in plaats van staan zo dat zl alles er uit kon halen...) en een wit bord voor mij... onze in de keuken... schelde losse briefjes over al... moet nu allen nog even voor de witbord een paar onderdelene weer zoeken... ik zeg ergens in huis.... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

en van dag ben ik goedbezig geweeste... benenden verdieping is weer schoon... en deels opgeruimde... dvd rek is weer vol.... (dvd lagen over al en negers) de wii spullen hebben een goed plek gekregen... en ik heb wat muren bij geverft gisteren en van daag die waren om de een of ander reden beschadig... en dus echt toe aan een nieuw laagje... nu staat er nog een was op... dus lekker druk... voor deze week weer even genoeg... al wil ik echt die spullen voor de witbord zoeken... misschien morgen als zl slaapt...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 30 okt 2012 08:12

Vandaag alle kinderdvddoosjes weggegooid en de dvd's in een mapje gedaan. Nu nog het andere mapje terugvinden en beiden samenvoegen [rolleyes] .
Wil er nog wat leuks op flocken, want zo'n zwart mapje voor DL is ook maar niets. En lijkt teveel op ons zwart mapje [cheesygrin] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Anna » 30 okt 2012 10:21

Blabsie schreef:Vandaag alle kinderdvddoosjes weggegooid en de dvd's in een mapje gedaan. Nu nog het andere mapje terugvinden en beiden samenvoegen [rolleyes] .
Wil er nog wat leuks op flocken, want zo'n zwart mapje voor DL is ook maar niets. En lijkt teveel op ons zwart mapje [cheesygrin] .
Wat een goed idee - zeer ruimtebesparend [thumbright]
Anna mv4

Gebruikersavatar

kaya

Berichten: 1635
Lid geworden op: 23 jun 2011 11:51
Hobbies: taarten maken

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door kaya » 31 okt 2012 10:21

Agna Aveta schreef:
Blabsie schreef:Vandaag alle kinderdvddoosjes weggegooid en de dvd's in een mapje gedaan. Nu nog het andere mapje terugvinden en beiden samenvoegen [rolleyes] .
Wil er nog wat leuks op flocken, want zo'n zwart mapje voor DL is ook maar niets. En lijkt teveel op ons zwart mapje [cheesygrin] .
Wat een goed idee - zeer ruimtebesparend [thumbright]

dat is iets wat hier idd ook nog moet [rolleyes]
mama van twee bengeltjes 2008 en 2011 en 1 sterretje2007

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Blabsie » 31 okt 2012 12:20

kaya schreef:
Agna Aveta schreef:
Blabsie schreef:Vandaag alle kinderdvddoosjes weggegooid en de dvd's in een mapje gedaan. Nu nog het andere mapje terugvinden en beiden samenvoegen [rolleyes] .
Wil er nog wat leuks op flocken, want zo'n zwart mapje voor DL is ook maar niets. En lijkt teveel op ons zwart mapje [cheesygrin] .
Wat een goed idee - zeer ruimtebesparend [thumbright]

dat is iets wat hier idd ook nog moet [rolleyes]
5 minuutjes werk maar [cheer] .

(nou ja, niet denken aan dat andere mapje wat ik nog moet vinden en samenvoegen, en het flocksel wat ik er op wil, en de schuif waarvan je nu ziet dat ze heel vuil is, en ...)

Maar wel weer plaats in de schuif en een klein plekje in mijn hoofd. DVDtjes -> check [blij]
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Wientje » 31 okt 2012 12:49

Dat van die dvdtjes vind ik ergens ook zonde... ok, niet voor kinderspul, maar zelf wil ik toch graag mijn LOTR en Pirates in het originele hoesje hebben. Ik doe dat overigens wel met al onze foto's. Een keer per jaar zet ik alle foto's op een cd tje, met beschrijving waarvan allemaal en dat gaat allemaal in een grote map. Onder tussen ben ik ook bezig met een project om van al die cdtjes fotoboeken te maken. Dat is natuurlijk veel leuker en zo kijk je er tenminste ook in.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Plaats reactie