Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Appelboom » 14 okt 2019 11:25

Volg!
Ik vind 'goodie bags' totaal onnodig maar hier zijn ze vrij standaard bij feestjes. ZL had dit weekend tijdens een feestje een papieren tasje zelf mooi versierd en kreeg daarin zo'n plastic spiraal die de trap af kan lopen, een zacht poppetje, twee lollies en dan vergeet ik volgens mij nog iets. Plus een prachtige knutsel die op het feestje gemaakt was. Deze moeder heeft er zelf volgens mij enorme lol in, maar ik vind het wel wat veel.

Die meerkleurenpotloden vind ik zelf leuk, en die worden daarna ook echt wel gebruikt verwacht ik. Goed idee wat mij betreft. Ze heten 'regenboogpotloden' leerde even googelen mij. Maar ik zin nog op iets wat wat meer logisch bij het feestje hoort en dan mee naar huis mag.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 14 okt 2019 16:50

Nadeel van een stoffen zakje vind ik dat het alleen duurzaam is als het daarna nog gebruikt wordt.
Koekjes versieren en eentje mee naar huis nemen? Een spel of wedstrijd waarbij je iets gebruikt dat mee naar huis mag (springtouw of elastiek ofzo), of armbandjes maken?

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Marjo » 14 okt 2019 16:54

Luna schreef:
13 okt 2019 22:58
Ik heb trouwens ook eens bakjes ongepopte popcorn gedaan met een recept/ beschrijving erbij hoe ze er popcorn van konden maken. Ook leuk.
Deze ja, doet het hem goed.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Luna » 14 okt 2019 17:20

vuursteenmeisje schreef:
14 okt 2019 16:50
Nadeel van een stoffen zakje vind ik dat het alleen duurzaam is als het daarna nog gebruikt wordt.
Dat is zeker waar! Daarom ben ik ook nog steeds blij als ik zie dat mijn knikkerzakjes nog gebruikt worden door de kids op school.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Annet » 14 okt 2019 19:31

Wij doen al een paar jaar stoffen zakjes/tassen en proberen die te laten aansluiten op de activiteiten van het feestje. De eerste keer heb ik ze zelf gemaakt en die zijn vaak nog in gebruik als etui of knikkerzak oid. Vorig jaar had ik een katoenen tas van flying tiger met een leuke tekst over hergebruik erop. Ik zie ze overal nog aan de kapstok hangen met gymspullen enzo erin. Dit jaar bij de Xenos voor €1 per stuk opvouwbare boodschappentasjes gekocht. Opgevouwen is het een dierenkop (sloot aan op ‘thema’ van het feestje). Ik krijg altijd opmerkingen dat ze dat zo handig vinden. Als de kinderen ze niet meer willen, gebruiken de ouders ze wel. Papier is niet per se duurzamer dan plastic, trouwens.
In het zakje/tasje doe ik meestal iets met een potlood en gum, magneet, dat soort spul en iets lekkers. Dit jaar had ik zelf penciltoppers gehaakt (ook dieren), heel leuk geworden maar wel veel werk. Dat zijn de dingen zie ZL ook gebruikt als hij ze van een feestje mee krijgt. Hij heeft ook wel eens lippenvet gekregen, vond hij ook leuk.
Laatst gewijzigd door Annet op 14 okt 2019 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Pien Pinda

Berichten: 2509
Lid geworden op: 05 okt 2013 10:32
Hobbies: Uitslapen!

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Pien Pinda » 14 okt 2019 19:34

Kartonnen doosje (met paar stickers en een snoepje/chocolaadje ofzo)?
Ik zou geloof ik ook vooral proberen om niet teveel erin te doen. Heb je ook minder kans dat het wegwerp wordt.

Misschien kan je bij de kringloop iets voor in partijzakje zoeken bedenk ik me nog? Wordt het misschien wel plastic maar op zijn minst niet nieuw voor jullie aanschaf geproduceerd.


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Sjoba » 14 okt 2019 19:56

Dl had afgelopen weekend een heel leuk gevouwen kartonnen doosje met een stuk (zelfgemaakt? ) chocola erin. Een brok met allemaal hagelslag en marshmellows erop, een doort unicorn chocola. Dat was op de diets naar huis al op 🤣 maar het was naar zeggen heerlijk en voldoende als uitdeelgebeuren.
Ik probeer een groepsfoto te maken en aan alle ouders te appen, dat vind ik ook altijd leuk.
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


mem2

Berichten: 493
Lid geworden op: 15 jul 2012 08:31
Hobbies: lezen, tekenen, wandelen, yoga

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door mem2 » 15 okt 2019 22:19

Wij hadden voor iedereen een mooie beker. Gewoon keramiek met een dier erop. Gevuld met jelly pudding zodat het net echte limo leek.

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Appelboom » 26 okt 2019 21:00

Neuzend bij een webwinkel waar ik toch wat aan het bestellen was, vond ik kleine sleutelhanger-zaklampjes met een LED-lampje. Niet speciaal duurzaam maar hopelijk hebben kinderen er wel een tijdje lol van, en dit vind ik dus wel een toepasselijk cadeautje op een slaapfeestje.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Topic starter
Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door Wiesje » 29 okt 2019 22:32

Ik zag dat ik hier helemaal niet meer gereageerd had (in de pre-verjaardagsstress 🙈 ) maar ik heb veel aan jullie inspiratie gehad! Wat ideetjes overgenomen, ideetjes voor volgende keren (ivm nu niet haalbaar), maar ook had ik hierdoor mijn creatieve brein weer in actie kunnen zetten.
Dit werd het:
Afbeelding
- Bakjes hadden we thuis nog liggen.
- Potloodjes ook. Ooit gekocht bij de wereldwinkel.
- Stuiterbal is gekocht, die wilde ze er expliciet in hebben.
- Brownie heeft ze gebakken en in een (reeds gebruikt en in stroken geknipt) groente zakje ingepakt met wasabi tape.
- twee ‘zoek de verschillen’ kaartjes van Djeco. Dat hadden we ooit voor de vakantie gekocht, maar lang niet allemaal gebruikt.
- macaron gummetje. Gekocht.
- zakje met bloemzaadjes van een plantje die ze vorig jaar zelf gekocht had en nu de zaadjes van verzameld had.
- 9 ring-chipjes (want ze werd 9 😁) aan een touwtje
- nadien had ik er nog een notitieblokje en washi tapeje bij gedaan. Daar voelde ik me achteraf schuldig over, want ik kocht ze bij de Action dus er kwam weer een hoop plastic mee 😡
Maar de kids vonden het allemaal erg verfrissend en leuk! Geslaagd dus.

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door tante Toos » 30 okt 2019 14:43

Wat leuk!
Zl 12-2012


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door kaetje » 30 okt 2019 14:50

Leuk gedaan!
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


mamalisa

Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2014 14:42
Hobbies: lezen

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door mamalisa » 08 nov 2019 19:33

Ziet er leuk uit!
Wij hebben vorig jaar, dl werd 9, witte bekers versierd met porceleinstiften.
Vonden de kinderen erg leuk, en we hadden meteen iets om mee naar huis te nemen. We deden er een leuke pen in, en een gum.
Moeder van zl (2007) en dl (2009)


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door JufT » 08 nov 2019 20:40

Leuk!
Dl is jarig net voor sinterklaas. Op haar eerste feestje hebben de kinderen pepernoten gebakken en die mee naar huis genomen in een oud papieren zakje van de bakker, dat ze mooi versierden terwijl de koekjes bakten. Voor dit jaar weet ik het nog niet, maar ik vind zeker inspiratie hier!
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017


jlnda

Berichten: 5952
Lid geworden op: 03 mar 2010 21:52

Re: Uitdeelzakjes. Maar dan verantwoord.

Ongelezen bericht door jlnda » 10 nov 2019 21:43

ooooh die katoenen zak voor popcorn!! werkt dat? iemand al eens geprobeerd?

Plaats reactie