"Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 22 dec 2018 13:14

Femke schreef:
22 dec 2018 12:09
Ik ben ook van plan om de komende week wat te gaan doen. Trapkast ben ik aan begonnen. Daar staat ook het speelgoed in maar daar moet ik nog even doorheen. My little pony wordt alleen mee gespeeld als ik mompel dat dat wel weg kan omdat er nooit mee gespeeld wordt. We gaan de berging boven beter bereikbaar maken en de vloer boven vervangen. Alle ruimte die ik kan vrijmaken in de trapkast is meegenomen om de spullen uit de berging tijdelijk in te zetten.

Hier ook. Als ik zeg dat iets weg kan word er spontaan meegespeeld. Ik haal het nu stiekem weg en verstop het. 3 maanden niet naar vragen = weg. En soms helpt het ook om een hele stapel in 1x weg te doen en als ze dat zien, zeggen dat ze 1 ding mogen houden


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door ELA » 22 dec 2018 14:41

Het blijft zo ontzettend lekker, dat opruimen. Ik ben nu met de laatste resten van al die tijd opruimen. Maar met dl2 gaat dat gewoon echt veel langzamer. Hopelijk ben ik einde van de week klaar. Dan wil ik de tweede week van de vakantie nogmaals van de zolder tot aan het souterain en de garage doorlopen en dan ben ik klaar [blij]. Eerlijk is eerlijk, het is in totaal wel een proces van ongeveer 9 jaar geweest, en ik wil niet weten wat er in die tijd allemaal is gegaan [whistle]. Maar jee wat voelt het ontzettend fijn zo. We hebben overal meer dan genoeg ruimte voor, alles is met een enkele handeling tevoorschijn te toveren (ondanks een huishouden van 7 personen). Zo ontzettend fijn!
En na de kerstvakantie is het hopelijk enkel een kwestie van bijhouden.
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door ELA » 22 dec 2018 14:45

Ohja, zometeen eerst duplo uitzoeken. We hebben echt veel en veel te veel, dus een kleine speelbare bak uitzoeken en de rest op marktplaats.
20181222_144304.jpg
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door leeneke » 22 dec 2018 14:51

Wow ELA, klaar!!! Gefeliciteerd!

Fijn om zo het nieuwe jaar in te gaan.

Bij ons is het meer dweilen met de kraan open, denk ik.

Nu even op vakantie met weinig spullen in een klein appartementje en dan bij thuiskomst terug aan de slag.

Over duplo: wij hebben twee grote plastic opbergbakken vol en een aparte bak met de treinspullen. Soms spelen ze er samen mee en bouwen ze met zowat alle blokken.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Femke

Berichten: 5264
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:22
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Femke » 06 jan 2019 17:56

Samen met de kinderen de poppen uitgezocht. Alle poppen en kleertjes en dergelijke bij elkaar gezocht en vervolgens mochten de kinderen per soort aanwijzen welke ze blij van werden en welke een ander kindje blij mag maken. De helft mocht weg en met wat over bleef zijn ze nu mee aan het spelen. Mijn man heeft zijn kledingkast uitgezocht, kon ook een zak vol weg, voornamelijk vanwege versleten dus dat moet vervangen worden. Maar ook twee judo pakken die al tig jaar ongebruikt in de kast liggen.
Moeder van de twee leukste kinderen ter wereld (2009 en 2012)

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 06 jan 2019 18:06

Wat goed van je kinderen Femke! Speelgoed is hier thuis best een moeilijke categorie.

Ik zocht deze vakantie vooral kleren uit. En mijn stof ook voor een groot deel. Dit gaat uit huis. Meeste heeft al een nieuwe eigenaar.
20190106_144922.jpg

Gebruikersavatar

Femke

Berichten: 5264
Lid geworden op: 14 mei 2009 17:22
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Femke » 06 jan 2019 18:21

Stof vind ik een lastige [flauwte] . Soms kan je net met restjes een kledingstuk uniek maken maar al die rest stukjes stapelen wel op...
Moeder van de twee leukste kinderen ter wereld (2009 en 2012)

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 06 jan 2019 18:45

Femke schreef:
06 jan 2019 18:21
Stof vind ik een lastige [flauwte] . Soms kan je net met restjes een kledingstuk uniek maken maar al die rest stukjes stapelen wel op...
Dat is ook moeilijk! Maar ik had zo'n ontzettende berg.
En heb het toen gescheiden in 'superleuk restje' en restjes die ik misschien ga gebruiken. Met in mijn hoofd dat 10 restjes per soort stof echt wel genoeg zijn. Want er komen altijd weer nieuwe restjes.
En voila, een big shopper vol die weg kan. 1/3 van mijn totale stash!

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door MeerMerel » 06 jan 2019 20:51

Ik oefende vandaag boeken uitzoeken met de kleuter. Catergorie groen voor blijven, oranje twijfel en rood weg. Er mocht niets weg, en oranje was duidelijk waar ze overheen gegroeid is. Leuk om te zien welke peuterboeken ze zulke goede herinneringen aan heeft dat ze moesten blijven. Ze kon een kwartier geconcentreerd blijven en goede beslissingen nemen. Dat gaan we vaker doen.

Zelf druk bezig om eerder uitgezochte spullen ook echt het huis te laten verlaten (iets met te goed voor kringloop maar gedoe om te verkopen). Morgen toch echt wegbrengen! En ik kijk naar Marie Kondo op Netflix, telt dat ook? ;-)
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door leeneke » 06 jan 2019 21:07

Wij hebben vandaag de garage aka opslagplaats onder handen genomen. Een grote vuilniszak rommel en kapotte dingen weg en enkele grote zakken vol voor de kringloop. De vele puzzels van dl moet ik nog uitzoeken, maar die met weinig stukjes zullen ook weggaan. Verder ook nog een doos met speelgoed dat we te leen hebben en dat terug mag.

Alles staat weer netjes en de kinderen hebben met vergeten gezelschapsspelen gespeeld.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Marjo » 08 jan 2019 17:26

👍🏻 op Netflix serie over KonMari
Ik vind het toch wel weer verfrissend

Of nou ja het stimuleerde me om weer eens aan de slag te gaan

Na zoveel rondes merk ik wel dat het makkelijker gaat en meer een even bijhouden slag is. Ik zoek nog steeds een plek voor de boeken die ik graag houd. Kan toch geen afscheid van alles nemen.

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Elstar » 08 jan 2019 17:55

Ja inderdaad, goede opfriscursus. Grappig om te zien dat ze hetzelfde werkt als ik al deed (kende het nog niet, ja behalve dat vouwen dan)
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Lindar76 » 08 jan 2019 18:53

Strings vouwen [rofl]

Ik negeer de serie, ik word er alleen maar chagrijnig van. Ik ben wel bezig met kleren naar de charity shop te doen.

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Mammalous » 08 jan 2019 19:35

Oh die serie zag ik ook staan, zal eens kijken of het wat is (voor mij)
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Ongelezen bericht door Ikke_w » 20 jan 2019 06:14

Ik ben nu ook aan het kijken.. Krijg er meteen opruimkriebels van.. En kom tot de conclusie dat ik veel dingen qua opbergen al zo deed..
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)

Plaats reactie