Verhuistips enzo

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

BerLa

Berichten: 1177
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:19
Hobbies: ...
Locatie: midden van het land

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door BerLa » 24 jan 2017 21:11

Top tip van de keer dat ik door een profi bedrijf verhuisd ben: papier papier papier!

De verhuizers wikkelen alles in verhuispapier. Dat gaat super efficient. Dat zorgt dat de spullen steviger in een doos zitten, dat je minder tijd kwijt bent met dingen heel precies in een doos passen, en dat je losse dingen steeds bundelt.

Verder zoals al gezegd: allemaal even grote dozen, en alles in dozen, niet in losse tasjes. Veel efficiënter met stapelen en voor je treintje.

Voor grote en afwijkende spullen maakten de mannen bijv een xl-doos van twee verhuisdozen.

Ik ben 1 keer verhuisd door profi's die ook inpakten. Ik heb echt genoten van hoe professioneel en efficiënt de mannen dat deden. Het verbruikt wel wat papier ......


mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 13 feb 2017 20:29

Hier net verhuisd. Mijn tip: voor kleding, beddengoed en niet zo zware keukenspullen heb ik een tiental shoppers bij Hema op de kop getikt tijdens de solden. Waren voor de helft vd prijs en dan nog eens 1+1 gratis. Nu kunnen ze dienen om dingen op zolder op te bergen


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 13 feb 2017 20:52

Over goede shoppers gesproken qua verhuizen: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/17228340/

En wat ik ook heel handig vond is wikkelfolie, wij hadden zoiets dergelijks: https://www.wikkelfolieconcurrent.nl/ha ... ransparant


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Gwenk

Berichten: 2584
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:24
Hobbies: g
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Gwenk » 13 feb 2017 22:16

't Is achter de rug, denk ik he? Proficiat met het nieuwe huis, en hopelijk is alles goed gegaan.
mama van twee meisjes (° 2007 en 2009)


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 13 feb 2017 22:38

Waarvoor gebruik me de folie? Ik heb al jaren zo'n rol liggen maar het nutin huis ontgaat me. Als vakkenvuller gebruikte ik het wel veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 13 feb 2017 22:45

Met het verhuizen vond ik het ideaal. Planken van de bedden bij elkaar leggen, goed inwikkelen, schroefjes er ook ingewikkeld en je hebt het makkelijker tilbaar en beschermd. Om de buffetkast heen gewikkeld zodat de deuren niet opengaan. Ik heb laatjes uit kasten gehaald en hiermee omwikkeld zodat de inhoud er niet uit viel, etc. Je hoeft het niet vast te plakken want het wikkelt in elkaar en het kleeft niet aan je meubels. Ik heb het gekocht vanuit het idee "wellicht handig, maar kan giga miskoop zijn" maar ik vond het echt super handig!


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Rieneke

Berichten: 1093
Lid geworden op: 27 feb 2009 10:43
Locatie: Hengelo OV

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Rieneke » 23 jul 2017 13:15

Nah! Het is gewoon zover. Spanneennnddd.... Alles in dozen, Morgen verhuizen. Verhuisbedrijf staat morgen tussen 9 en 10 voor de deur, met mega verhuiswagen en drie sjouwers.

Nu komt dé vraag die mij bezighoudt, moet ik de verhuizers verzorgen? As in, koffie, lekkers en lunch?
Want ik wil mn laatste borden, bekers enzo eigenlijk inpakken.

We moeten na alles inladen 1,5 uur rijden, rond lunchtijd denk ik.
En dan in nieuwe huis staat koffiezetter klaar.
R ebeccadh mv L 23-3-07, M 13-7-09 en J 28-2-14, T 4-8-15
In bezit van RS, MeiTai 2x, Girasol Amiltola Colombia, Poppolini red, Didymos Indio Kobalt Rouge, Didymos Seide Ell, Hopp Osaka, Pola Lugano.
Ik heb L 22,5 mnd gevoed, M 3 jaar en nu J en T


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 23 jul 2017 13:25

Lijkt me niet. Ik heb afgelopen 2 maanden veel klussers in huis gehad en iedereen heeft gewoon brood en drinken bij zich.

Wij verhuizen volgende week met hulp van vrienden en familie, die voorzie ik wel van eten en drinken natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 23 jul 2017 14:17

@Rieneke moeten natuurlijk niet.

Mijn ervaring is dat het wel erg gewaardeerd wordt.

Wij hebben de verhuizers wel regelmatig van drinken voorzien en ook avondeten omdat het erg uitliep en tegen zat.
Dat vonden we zelf gewoon prettig om te doen.

Idem met klussers over de vloer. Altijd drinken aangeboden. Gewoon omdat ik dat zelf prettig vind en omgekeerd ook zou waarderen
Van het concert des leven krijgt niemand een program

Gebruikersavatar

Xandra

Berichten: 5186
Lid geworden op: 14 apr 2012 16:33
Hobbies: Lezen

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Xandra » 23 jul 2017 14:24

Ik zou als alles ingepakt is net voor ze gaan rijden even vragen of ze wat willen drinken en dan water, ranja, sap of fris (mits je dat nog koud kunt hebben staan) aanbieden en een simpel koekje erbij. Geen koffie als dat te lastig is.
Dochter 10/2011 en zoon 03/2013


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 23 jul 2017 19:30

.
Laatst gewijzigd door Jessie6363 op 29 nov 2018 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Marja73 » 17 jan 2018 14:26

Up

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel bedrijven. En inmiddels weet ik dat veel internetervaringen ook gemanipuleerd worden. Daarom aan jullie: ik zoek een verhuisbedrijf. Zijn er bedrijven waarmee iemand een goede ervaring heeft? Ik zie ook veel wat betaalbaarder studentverhuisbedrijven. Hoe zijn daar de ervaringen mee?
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 17 jan 2018 14:32

Geen tips voor een verhuisbedrijf. Sorry!

Wat ik achteraf nog steeds heel handig vind is dat ik elke doos een nummer heb gegeven en in mijn notities op de iPhone (die in de cloud staan en waar ml ook bij kan) precies heb staan wat er in welke doos zit. Daardoor kan ik ook nu achteraf (wij zitten nog in verbouwing waardoor nog steeds niet alles is uitgepakt) alles nog steeds eenvoudig gevonden kan worden.

Het klinkt wellicht als veel werk, maar viel in praktijk mee.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Malmana » 17 jan 2018 14:43

Marja73 schreef:
17 jan 2018 14:26
Up

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel bedrijven. En inmiddels weet ik dat veel internetervaringen ook gemanipuleerd worden. Daarom aan jullie: ik zoek een verhuisbedrijf. Zijn er bedrijven waarmee iemand een goede ervaring heeft? Ik zie ook veel wat betaalbaarder studentverhuisbedrijven. Hoe zijn daar de ervaringen mee?
Goede ervaringen met De Haan verhuizingen (zowel zakelijk als bij familie), maar weet niet of ze bij je om de buurt zitten. Verder zelf altijd zonder verhuizers verhuist. Volgende keer waarschijnlijk wel met.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 17 jan 2018 14:50

Hoekstra verhuizingen Sneek. Heb ik goede verhalen over gehoord.

Plaats reactie