Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door noatje » 21 okt 2014 15:30

Deze dame heeft een consult bij mij gehad, en er is een reden waarom ik niet voor de SHBC heb gekozen ;)

@truusdemier ik ga je een pm sturen
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Daffie » 21 okt 2014 21:13

Ik draag zl (4mnd) sinds een week in de ruck. Maar hij vind t niet leuk. Heb een draagconsult gehad en ben vandaag terug gegaan (service van de consulente) om te kijken of ik goed knoop. En dat doe ik eigenlijk wel.
Alleen zl vind het op m'n rug echt niet leuk. Gaat duwen met handjes en protesteren en huilen totdat ik m eraf haal en op m'n buik knoop.
Herkent iemand dit?

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 21 okt 2014 21:29

Moet hij wennen? V had dat in het begin ook wel. Niet dat ze acuut ging huilen, maar ze vond het wel apart. Inmiddels is ze helemaal enthousiast.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door noatje » 21 okt 2014 22:40

Daffie schreef:Ik draag zl (4mnd) sinds een week in de ruck. Maar hij vind t niet leuk. Heb een draagconsult gehad en ben vandaag terug gegaan (service van de consulente) om te kijken of ik goed knoop. En dat doe ik eigenlijk wel.
Alleen zl vind het op m'n rug echt niet leuk. Gaat duwen met handjes en protesteren en huilen totdat ik m eraf haal en op m'n buik knoop.
Herkent iemand dit?
Dat komt inderdaad voor, nog lekker even buikdragen en af en toe op de rug proberen
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Daffie » 22 okt 2014 09:54

Ja, misschien is het idd wennen. Ik probeer het één keer per dag, zodat ik dan kan koken. Ik hoop dat hij het leuk gaat vinden.


lisamuis
Moderator
Moderator
Berichten: 19944
Lid geworden op: 19 mar 2008 21:14
Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
Locatie: Draagdoekconsulent C *** Leidsche Rijn
Contacteer:

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door lisamuis » 22 okt 2014 11:13

@daffie ik zou in jouw geval op het moment alleen rugknopen indien noodzakelijk (zoals koken) en verder nog op de buik of op de heup dragen. Blijkbaar heeft je baby nog de behoefte om je in het zicht te hebben. Bij het rugdragen zou ik da wel zoveel mogelijk blijven praten, vertellen wat je doet, regelmatig even over je schouder kijken en ook met je hand even contact maken.
Afbeelding

Gecertificeerd draagconsulent Leidsche Rijn/Vleuterweide Draagkindje.nl

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Daffie » 22 okt 2014 19:41

Vandaag maar even niet geprobeerd. Hoefde ook niet te koken met ml thuis ;)
@lisamuis dat zou heelgoed kunnen. Zowieso heeft ie graag dat ik in het zicht blijf :) dus rustig aan proberen. Maar dank voor de tip.

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6502
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Marjo » 26 okt 2014 17:22

kan iedereen rugdragen leren ( [rolleyes] dus ik ook)? en vind je het echt echt echt fijn zitten voor langere tijd?
ben een doeklover die overweegt een ssc aan te schaffen voor rugdragen. En dragen jullie ook met doek over je jas op de rug?

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 26 okt 2014 21:07

Ik denk dat iedereen het wel kan lenen. Nu moet ik zeggen dat er hier ook een ssc gaat komen, voor mij om langer en beter te rugdragen en voor meneer om te dragen. Ik heb een functiebeperking in mn armen en handen en heb daardoor oa moeite met knopen. Vooral rugknopen vind ik erg lastig, om de doek goed op spanning te krijgen en houden.
Maar buikknopen kan ik al best goed! Ik draag buiten over mn vest heen, ik krijg het snel warm met dragen, dus nog geen jas aangehad.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6502
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Marjo » 27 okt 2014 06:23

Dankje Truus, misschien moet ik het idd niet zien als of of maar gewoon lekker verder oefenen en ondertussen voor langere afstanden SSC gebruiken ja.

Gebruikersavatar

wupwup

Berichten: 1458
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:08
Locatie: Zuid-Holland

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door wupwup » 21 dec 2014 11:50

Even up [smile]
Ik merk dat ik bij DL2 blijf hangen in wat ik ken en op zich kan ik prima uit de voeten, maar ik zou het ook leuk vinden om wat nieuwe knopen te proberen. Ik heb bijvoorbeeld nu slingringen in huis, die heb ik nog nooit gebruikt voor één of andere high tech rugknoop [cheesygrin] Zijn er tutorialfilmpjes voor dat soort knopen en waar vind ik die?
Moeder van twee lieve meisjes, november 2009 en februari 2014

Gebruikersavatar

Jennie

Berichten: 382
Lid geworden op: 30 aug 2013 20:05
Hobbies: lezen, wandelen, muziek luiste
Locatie: Haastrecht

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Jennie » 21 dec 2014 13:18

Wrapyouinlove heeft veel filmpjes, ook knopen met ringfinish. Ze heeft n eigen website, ook op YouTube te vinden
Trotse mama van Duko (april 2013)

Gebruikersavatar

wupwup

Berichten: 1458
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:08
Locatie: Zuid-Holland

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door wupwup » 21 dec 2014 13:27

Jennie schreef:Wrapyouinlove heeft veel filmpjes, ook knopen met ringfinish. Ze heeft n eigen website, ook op YouTube te vinden
Thanks! Ik ga gelijk even kijken.
Moeder van twee lieve meisjes, november 2009 en februari 2014


Muisje

Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014 20:54
Hobbies: muziek

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door Muisje » 28 dec 2014 16:12

Hi allemaal!

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en 7,5 kg. Ik draag al vanaf haar geboorte in de draagdoek, eerst een rekbare maar al snel een geweven draagdoek. Ik heb een draagconsult gehad waar me de FWCC is aangeleerd. Die gaat nu prima, alleen ik merk dat naarmate m'n dochtertje groter (en langer) wordt, het moeilijk wordt om haar goed in de doek te knopen en ze niet meer op 'kus-hoogte' zit maar hoger. De FWCC lijkt dus niet meer heel erg praktisch voor deze leeftijd....
Ook wil ze steeds meer om zich heen kunnen kijken, dus ik heb een Girasol-ringsling aangeschaft om haar op m'n heup te dragen. Dit gaat op zich prima (al blijven de ringen steeds wat te ver naar voren schuvien), maar is niet ideaal voor langere afstanden.

Nu wil ik daarom heel graag ook rugdragen. Ik heb op youtube al talloze filmpjes gekeken, vooral over hoe ik haar met zo'n zwieper [biggrin] op m'n rug krijg. Dat viel me reuze mee en vind ik niet zo eng als ik dacht haha.
Alleen nu komt de moeilijkheid: als ze dan op m'n rug ligt, moet ik een zitje maken met de stof door die onder haar billen te duwen. Hier heb ik 2 handen nodig, en zo zie ik dat ook iedereen doen op de filmpjes. Alleen dat vind ik echt dóódeng, want dan ligt ze dus los op m'n rug! Ik heb het al geoefend met ML in de buurt, maar uiteindelijk moet ik het toch alleen kunnen...

Zijn hier ervaren rugdragers die dit herkennen en nog handige tips voor me hebben?
Ohja, ik heb nu een 4.6m Girasol en 4.6m Hoppediz, dus beide lange draagdoeken.

En welke knoop raden jullie daarna aan? Ik heb meerdere varianten gezien op youtube, maar omdat ik dus nooit verder kwam dan het zitje maken [redface] heb ik dat nog nooit geprobeerd.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten,
Muisje


AnneEpke

Berichten: 83
Lid geworden op: 20 mar 2014 17:17
Hobbies: Dragen en draagdoeken

Re: Algemeen rugdraag-oefendraadje (was BWCC/SHBC) :D

Ongelezen bericht door AnneEpke » 28 dec 2014 16:46

Charlies Cross Carry is een leuke! Ook af te knopen met een sling ring! Zit heerlijk, is wel oefenen om alles strak en netjes te knopen.

Plaats reactie