Dubbel dragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door AEML » 01 apr 2012 20:32

Alba schreef:voor t eerst dubbeldgegedragen vandaag met heel moe ZL1tje. vond het heerlijk, vooral omdat ZL1 nog maar weinig wil. Twee van die slapende lijfjes tegen me aan [verliefd]
Afbeelding
Wow, prachtig Alba [smile]
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."

Gebruikersavatar

Teddyaapje

Berichten: 311
Lid geworden op: 03 mei 2011 14:15
Hobbies: mijn mannetje

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Teddyaapje » 01 apr 2012 22:32

IngridN schreef:@teddyaapje, wat jij beschrijft is op zich niet aan te raden, want deze draai (een zogenaamde lexitwist) kan druk geven op de rug van het kind en het daardoor juist niet ergonomisch zijn. (ik moet zeggen dat ik het ooit in een ver verleden ook deed, voordat ik consulte werd [redface] )
Maar de twist zit niet op zn rug maar bij zijn kont. Hij valt er niet helemaal onder maar hij zit zeg maar ter hoogte van de beentjes. Ik let volgens mij juist goed op de bolling van de rug. Als ik morgen tijd heb zal ik even een foto plaatsen.
Afbeelding Afbeelding
stash: 6jes: symphuo+donau,bykay denim dark jeans ,hopp dl kairo dyed purple, little frog rs, wompat toddler chococabana, bondolino poplin grijze ster, mei tai DIY,R&R preschool

Gebruikersavatar

Anne83

Berichten: 4641
Lid geworden op: 07 apr 2010 09:57
Hobbies: lezen, zwemmen, fietsen
tag: Voorzichtig kakelende kip
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Anne83 » 01 apr 2012 23:00

op mijn foto zit de mei tai niet helemaal schitterend hoor ;-) mijn man heeft geknoopt voor me.
Die Lexi-twist doe ik ook wel eens, ik dacht dat dat enkel afgeraden was bij jonge kindjes, voor mijn DL van 2 jaar kan dat geloof ik niet zoveel kwaad meer? Toen ze kleiner was deden wij altijd nog een extra kruis over de billen en dan vooraan afknopen. En waarschijnlijk doen we dat straks als DL2 wat ouder is ook zo (ML is dol op mei tai's, dus die zal straks blij zijn als ze er oud genoeg voor is)
E 16/01/2010
A 23/01/2012
Y 22/04/2015


natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door natje » 03 apr 2012 11:33

Ik heb me vandaag ook even gewaagd aan het dubbel dragen.
DL in doek, ZL in Manduca:

Afbeelding

Gebruikersavatar

marie-anne

Berichten: 546
Lid geworden op: 15 mar 2010 16:51
Hobbies: *
Locatie: Pulle city, België

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door marie-anne » 04 apr 2012 18:28

hihi het dubbel dragen werkt aanstekelijk ...
mAmA vAn A (°01/2010 ),
J (°01/2012)
en A (10/2013) lekker AAn de borst

Met 3 toffe kindjes, een voltijdse baan en een voltijds huishouden kan ik niet elke dag achter mijn computer kruipen. Ik antwoord op berichtjes zodra ik kan !! [thumbright]


natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door natje » 04 apr 2012 19:01

Ja inderdaad [biggrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
Denise99

Berichten: 8305
Lid geworden op: 08 mar 2011 16:10
Hobbies: Dragen, UP & reizen
Locatie: Draagconsulente regio Breda-Tilburg

Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Denise99 » 06 apr 2012 14:45

Wat leuk al die nieuwe foto's!
ZL1: T Okt '10 & ZL2: J Mei '13


met

Berichten: 2946
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:09
Hobbies: dragen:)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door met » 10 apr 2012 08:59

yessss kheb het gedaan!!!!
dubbel dragen met mijn zoon van 7 jaar en 23 kilo, en dochter van 17 mnd en 10 kilo. samen in 1 doek!
heb er wel een foto van, maar plaatsen weet ik nog niet hoe dat moet.
ml heeft alleen ook maar onze hoofden erop gezet, dus ja...
ja jij vroeg wil je ons even op de foto zetten, zegtie ook nog na mijn commentaar [dontknow] .
ik heb niet even eerst de foto's bekeken want was eigenlijk veel te laat met eten koken en daar tegelijk ook druk mee bezig, eerst aardappels schillen met zl er al in en later ook even wat vlees bakken met dl erbijin. maar toen werd het me al gauw te zwaar, dus ja...
heb trouwens ook nog geprobeerd om zelf foto's te maken, maar dat lukte ook totaal niet.
dus helaas [lol] , we moeten echt nog een keertje dubbeldragen!!! en dan niet eten koken tegelijk.
voelde bijna alsof je wat meer in evenwicht komt dat er voor en achter wat zit.
manlief vond vooral dat ik mn rug aan het vernielen was, achja... dat maak ik dan zelf wel weer even uit :D.
Met mem van Zl januari 2005 en Dl november 2010, en Zl2 februari 2013


Droppie22

Berichten: 4861
Lid geworden op: 10 aug 2010 09:13
Hobbies: mijn kids, dragen uitdragen :)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Droppie22 » 10 apr 2012 21:24

Super Met! Beetje jammer van de foto... wat zal je trots zijn geweest!!!

Hier wil Dl van 2 sinds kort als ze moe is ook in de doek (is afgezien van BB nooit gedragen...)! Dat leverde afgelopen weekend dit plaatje op, had zl al in de ruck en toen wou dl ook.. (dus zo'n 12 kg op rug en 14 op de buik), maar viel me erg mee, was niet superzwaar oid...

Afbeelding

Ik vermoed echter wel dat dit niet DE manier is om te dubbeldragen en weet zelf ook wel dat ze daar teveel en te laag hangt, maar vraag me ook af of zl zo geen 'last' krijgt oid met het knopen op deze manier...
Iemand plaatjes/filmpjes hoe je kan dragen met 2 doeken? Kan wel meteen een lange doek pakken, maar als dl er niet in wil heb ik veelteveel doek over ;)

Verder: wordt er bij dragen met 1 doek maat 6 of langer gebruikt?


met

Berichten: 2946
Lid geworden op: 21 apr 2011 19:09
Hobbies: dragen:)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door met » 11 apr 2012 08:13

ja leuk he?
ik was zo super trots!! en ik heb al eens gezocht over hoe een foto te plaatsen, maar daar ben ik toch niet goed in.

met twee doeken knopen ben ik ook wel benieuwd naar, hoop op wat meer reacties, laatst ook al die vraag voor bij zien komen, maar toen kwam er niet echt dé oplossing voorbij, ik hoop dat die er wel is, want dat zou wel eens heel handig kunnen zijn.

met ruck is het eigenlijk heel makkelijk te veranderen wanneer dl er plots in wil.
je doet zl los onder de benen, maakt voor een kruis en knoopt weer af en zet dl er in, daarna goed spreiden en klaar.
ik had niet het gevoel dat het ergens verkeerd zat, maar ze zaten er beide wel heel strak in, maar omdat je toch opnieuw het laatste stukje doet kun je het allemaal wat losser doen en heb je gelijk meer ruimte.
ging hier helemaal goed, maar dl zat wel heel hoog, ik denk dat voor jou andersom makkelijker is ( zl voor dl achter), maar ja dan moet je idd niet een er in er uit kind hebben...
Met mem van Zl januari 2005 en Dl november 2010, en Zl2 februari 2013

Gebruikersavatar

unna

Berichten: 783
Lid geworden op: 22 mar 2011 17:00
Hobbies: vanalles!
Locatie: Merksplas, België

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door unna » 11 apr 2012 11:06

de manier hierboven is wel hoe ik dubbeldraag met 2 doeken. de voorste doek zit bij mij wel wat hoger, maar mn kindjes zijn kleiner, je moet er natuurlijk nog wel over kunnen kijken, he. die 2 kindjes wegen wel ongeveer evenveel en de iets zwaardere (miel) zit zowiezo liever achteraan. als ik dubbeldraag met de oudste en een kleintje, dan zit normaal de oudste idd altijd achteraan. ik heb haar nog nooit horen klagen over het extra gewicht wat er bij aanhangt, dus het stoort haar niet.
trotse mama van L ies (25/12/2008) S am (29/04/2011) en M iel (29/04/2011)


Droppie22

Berichten: 4861
Lid geworden op: 10 aug 2010 09:13
Hobbies: mijn kids, dragen uitdragen :)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Droppie22 » 12 apr 2012 21:07

met schreef:.
ging hier helemaal goed, maar dl zat wel heel hoog, ik denk dat voor jou andersom makkelijker is ( zl voor dl achter), maar ja dan moet je idd niet een er in er uit kind hebben...
denk niet dat het echt gaat werken hier, zl voor dl achter, dl wil nl vaak binnen 10 min er weer uit.
Verder schelen ze idd qua gewicht niet veel (ong 2 kg) dus wat dat betreft maakt het voor mijn rug/lichaam ook niet uit, loopt/draagt niet zwaar oid.

ben wel benieuwd of er NOG meer mama's zijn die met 2 doeken dubbeldragen... kon er geen filmpje van vinden op het net.

Gebruikersavatar

Sinnamon

Berichten: 8049
Lid geworden op: 05 apr 2009 14:16
Hobbies: breien, lezen, antroposofie

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Sinnamon » 12 apr 2012 21:12

Als je de jongste nu eens met een FQCC buikdraagt en dan de SSC met je oudste eroverheen op de rug? Die kan je dan zo los klikken [smile]
Mama van 3 meiden. V (maart '09), i (sept '10) en F (jan '14).

Gebruikersavatar

nicolewolfs

Berichten: 1385
Lid geworden op: 23 mar 2012 20:29
Hobbies: onze 2 prinsesje!!!
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door nicolewolfs » 12 apr 2012 21:50

Zo zeg, wat een leuke ervaringen en foto's hier!!! Ga hier zeker vaker ff checken, want sinds wij 2 weken terug onze 2e doek kregen wil dl2 ook alleen nog maar gedragen worden. Helaas is juist zij meestal diegene die in de buggy moet omdat ik dan dl1 al in de doek heb... Wie weet binnenkort ook eens samen uitproberen. Wat zal dl2 gelukkig zijn!!!


Droppie22

Berichten: 4861
Lid geworden op: 10 aug 2010 09:13
Hobbies: mijn kids, dragen uitdragen :)

Re: Dubbel dragen

Ongelezen bericht door Droppie22 » 12 apr 2012 22:07

Sinnamon schreef:Als je de jongste nu eens met een FQCC buikdraagt en dan de SSC met je oudste eroverheen op de rug? Die kan je dan zo los klikken [smile]
is wel een goede optie, kan ook wel met de bondo (heb geen scc met gespen oid), alleen voor die paar min dat dl wil worden gedragen heb ik zl liever op de rug ;)

Plaats reactie