Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 28 apr 2013 22:57

Toen was er bijna nog helemaaal niks bekend over draagdoeken en SSC's.
voorheen marlett

Gebruikersavatar

Murfje

Berichten: 1185
Lid geworden op: 01 okt 2012 15:10
Hobbies: Gaming
Locatie: Pijnacker

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Murfje » 30 apr 2013 21:49

Vraagje: mijn moeder gaat een keer per week oppassen, en heeft een BB gekocht. Kan het kwaad aangezien ze hem maar beperkt bij zich heeft?
Moeder van Joshua (5-12-2012)


Kunstig

Berichten: 1119
Lid geworden op: 03 mei 2010 20:00
Hobbies: .

Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Kunstig » 30 apr 2013 22:28

Ookal zal het niet direct schade opleveren zou ik weigeren dat ze dat ding gebruikt en investeren in een ssc. Bb terugbrengen en van dat geld een goede drager kopen

Gebruikersavatar

BerLa

Berichten: 1177
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:19
Hobbies: ...
Locatie: midden van het land

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door BerLa » 01 mei 2013 08:33

Wat leuk dat jouw moeder wil gaan dragen!

Een keer per week een paar momenten in de babybjorn zal echt geen schade aan je kind toebrengen. (Ik neem daarbij wel aan dat je kindje ouder is dan 6 weken en dat je moeder niet de hele dag zal dragen.)

De schade zit hem hooguit in het feit dat je moeder het na een aantal weken te zwaar gaat vinden en niet meer wil dragen. Of ze zou op het idee kunnen komen om naar he kind met gezicht naar voren te dragen, daar kun je afspraken over maken als je dat belangrijk vindt.

Gebruikersavatar

Murfje

Berichten: 1185
Lid geworden op: 01 okt 2012 15:10
Hobbies: Gaming
Locatie: Pijnacker

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Murfje » 01 mei 2013 20:13

Ze draagt ook in de doek, ik heb haar geleerd hoe ze die goed moet knopen en ze vindt het fijn. De BB is tweedehands. Vandaag vertelde ze dat ze die gebruikte als ze mijn zoontje even vlug ergens in wilt hijsen voor een korte tijd. Ze heeft vandaag bij het oppassen alletwee gebruikt. Ik zie er verder dan geen probleem mee, ze moet ook de ruimte hebben om dingen op haar manier te doen, zolang ze maar geen schade toebrengt.
Moeder van Joshua (5-12-2012)

Gebruikersavatar

Rinske

Berichten: 1540
Lid geworden op: 01 sep 2012 13:50
Hobbies: Achter de naaimachine!

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Rinske » 02 mei 2013 07:17

Ik zou dat dus echt niet willen, maar ik ben daar vrij fel in [wink] . Ook niet voor kleine stukjes. Vraag me dan af waarom ze niet een tweedehands ergonomische drager heeft gekocht ipv een BB.
Stash: Artipoppe: Argus 2:2 6, Royal Delft 7, Didymos India grad dye 6, Uppymama Moirai wool 5,2m, Rocking Horse Wovens Flourishing Exmoor 5, Heartiness Beta Laguna 8, Nati Cats on a Fence 3, Linuschka Matroschka 6.


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 02 mei 2013 08:36

Voelt ze zelf dan geen verschil in comfort?


---
Afbeelding
voorheen marlett


Kunstig

Berichten: 1119
Lid geworden op: 03 mei 2010 20:00
Hobbies: .

Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Kunstig » 02 mei 2013 09:00

Wat Rinske zegt. Zou daar dus ook Echt niet blij mee zijn en akkoord mee gaan.


J1nneke

Berichten: 46
Lid geworden op: 06 jun 2013 12:01
Hobbies: lezen, gedichten schrijven
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door J1nneke » 27 jun 2013 15:48

Ik heb dit draadje nu eens helemaal door gelezen. En ik ben eigenlijk altijd zeer van, je moet doen wat je zelf denkt wat goed is, of het nu gaat om borst of fles en in welke drager al dan niet.
Maar ik had van een vriendin een BB geleend voor VL omdat hij niet met ZL de trap af durfde te lopen want het zijn nog al smalle treden.
Toen ZL weer eens uit zijn dak ging vanwege de krampjes en alles wat hem verder dwars zat en ik hem dan maar in de BB wilde hangen had ik echt zo iets van, UCH nee, dit is niet fijn voor mij en niet voor hem, ik kon mijn boezem niet kwijt en ZL kon zijn armen niet kwijt en hing echt als een stoffenpop aan mijn lijf, behalve dan vol boze spierspanning, als je begrijpt wat ik bedoel. Op aanraden van een collega dus opzoek gegaan naar een rekbare doek en de BB ligt al 5 weken, zielig en uit elkaar onder een hoop kleding. VL loopt inmiddels met ZL de trap af en ik heb naast mn rekbare doek een Calin Bleu gekocht omdat ik in de andere ongeveer smolt...

Dus ja puur op gevoel zeg ik, doe maar niet die BB, want dat is echt niet fijn voor wie dan ook.
Stick with what you know, before you know,you forgot

Gebruikersavatar

Mama2B

Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2013 10:48
Hobbies: Wandelen, tuinieren, lezen...

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Mama2B » 25 jul 2013 11:26

Ik had er ook geen idee van dat de BB zóveel schade kon aanrichten... of slecht was voor de baby en voor de mama of papa... Allemaal erg nieuw voor me wat ik hier lees dus.. Waarom is de BB dan uberhaupt nog in de handel als het zo slecht is of in ieder geval: waarom weten zo weinig mensen dit? Aangezien ik las dat een van de moeders van de mama ook een BB had gekocht dan is het dus niet erg bekend dat de BB schade aanricht.. Is hier een speciale site nog over of iets waar je precies kan lezen over hoe en wat? Groetjes Melanie
uitgerekend op 12 december 2013

Gebruikersavatar

Shanna

Berichten: 995
Lid geworden op: 09 aug 2013 15:40
Hobbies: Niksen
Locatie: Zaandam, Noord-Holland

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Shanna » 16 aug 2013 15:01

Prachtig voorbeeld uit een artikel van Kiind:
Kiind schreef:Ook voor volwassenen geldt dat een stoel die bil-breed is, niet lekker zit
Artikel is hier te lezen, leuk artikel!
Afbeelding


kleinepien

Berichten: 1145
Lid geworden op: 09 dec 2012 16:54
Hobbies: Onze kleine meid
Locatie: Oost-Groningen

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door kleinepien » 30 aug 2013 11:25

Hier ook een tweedehands BB, gekregen van schoonzus. Ik heb zelf een doek en meitai voor als ik DL langere tijd/afstand draag, maar als ik bijvoorbeeld even snel een boodschapje moet halen en DL zit in de auto, dan heb ik geen zin om eerst die doek weer te gaan knopen en 5 minuten later weer afknopen. In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat de bb wordt gebruikt...

Ik spaar zelf voor een manduca oid, omdat vriend wel wil dragen, maar niet knopen.
Afbeelding


Dani81

Berichten: 93
Lid geworden op: 02 mei 2013 17:01
Hobbies: Genieten
Locatie: Amersfoort

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Dani81 » 30 aug 2013 13:18

Hier 2 keer (in mijn onwetendheid) een bb geprobeerd. Deze gratis gekregen van een collega "omdat het zo handig was".
Twee keer ruzie gehad met het ding (gesp hier en schuifje daar...) en heb alsnog dl de hele tijd ondersteund met mijn handen [eh] .
Maar het concept van dragen is hierdoor wel wakker geworden bij ons.

Voor de korte stukjes van auto of fiets naar supermarkt vind ik inmiddels de ringsling veeeeeeele malen makkelijker en sneller dan de bb! Bovendien heb ik dan ook niet het gevoel dat dl extra support nodig heeft.
Die bb heeft dan ook sindsdien in de kast gelegen en de ringsling hangt standaard voor het grijpen over de eetkamerstoel [cheesygrin] .

Gebruikersavatar

Mye

Berichten: 3834
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:42
Hobbies: Fotografie, Zingen, Gezin
Locatie: Deventer

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Mye » 31 aug 2013 15:07

http://www.babybjorn.nl/images/draagzak ... 4-w470.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfs babybjorn lijkt het steeds meer te begrijpen...

http://www.babybjorn.nl/images/het-gezi ... 4-w152.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is het nog niet... Maar de zit is al een stuk breder en minder bungel!
Laatst gewijzigd door cjatje op 17 sep 2013 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkjes ivm copyright
Getrouwd-Mama van E lin 07-01-'07 en I rza 21-03-'12 -Groepsleidster-Pluiskip-Gevoelsmens-Musical - Fotografie-Zingen-Deventer-Theater-Liefde-Leven-Gezelligheid-Genieten- http://momentgeluk.wordpress.com

Gebruikersavatar

Shanna

Berichten: 995
Lid geworden op: 09 aug 2013 15:40
Hobbies: Niksen
Locatie: Zaandam, Noord-Holland

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Shanna » 31 aug 2013 20:51

Als ze nou dat hele FF zouden afschaffen....
Afbeelding

Plaats reactie